1.157 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
Inseminering Inseminering
Hejsa
jeg har en sheltie som jeg har forsøgt at få parret et par gange. Hanhunden er en yderst dygtig avlshan, men det lykkes bare ikke at få hende parret. Uden hjælp snærre damen af ham og holder vi hende så er hun stille men parringen lykkes bare ikke, nu vil vi forsøge med inseminering næste gang hun kommer i løb.
Hvad koster en inseminering ved aut. dyrelæge ?
Er lidt i syv sind om man burde la´være, når de nu ikke vil lykkes på naturlig vis.
Hvad er jeres erfaringer???
0 synes godt om
aug 2006
Følger: 45 Følgere: 47 Hunde: 12 Emner: 194 Svar: 1.227
Så er det første gang ville jeg ikke, har den fået kuld før på almindelig vis ville jeg ikke have noget problem med det.
Hvor i landet bor du mht pris?
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
Det kan evt være noget så simpelt som at hun ikke er klar. Har i fået hende undersøgt ved dylle for at fastslå om hun er på det rigtige sted i din løbetid?
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 1.802
De stiller sig nærmest bare med måsen liiige op i snuden på ham, og kan nærmest bakke rundt efter ham...
Hvilken dag har i forsøgt at parre hende på??
Er I der ved parringen? Så der er nogen hun kender?
Hvor foregår parringen? Hos jer eller på fremmed grund?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.931
dec 2007
Følger: 24 Følgere: 26 Hunde: 4 Emner: 109 Svar: 394
Men denne her gang lykkes det. Selvom hun faktisk opførte sig stort set ligeså. Vi havde dog fået taget en blodprøve, for at være sikker på dagen. Og da det ikke lykkes de første par timer, fik vi ham med hjem . Da vi kom hjem hang de så sammen. Og jeg kørte ham derfor hjem igen. Et par dage efter besøgte vi dem igen. Og der hang de sammen 5 sek. efter at vi var kommet ind af døren.. Hun er nu i 5 drægtigsuge... og vi er meget spændte - og glæder os vildt meget.
Held og lykke til dig. Hilsen Laila
sep 2005
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 17
tak for jeres indlæg. Vores Lady bliver 5 år til september.
Hanhunden bor hos os, så de havde rig mulighed for at prøve HVER dag igennem hendes løbetid, i hvertfald da hun var på sit højeste, det er man jo ikke i tvivl om når der bor en hanhund i huset.
Vi bor i Mejlby ved Randers
Nej hun har aldrig fået hvalpe før, og derfor er vi jo noget skeptisk med om det nu er en god idé.
Vi er selv opdrætter af katteracen " Den Hellige Birme " men kunne godt have tænkt os at prøve at have et kuld hvalpe, men jeg vil ikke gøre det hvis der er for stor risiko. Jeg mener, når en alm. parring ikke fungere, er det jo ikke naturligt længere, når der skal inseminiring til, måske derefter kejsersnit og hvad ved jeg?
Derfor ville jeg høre lidt om jeres erfaringer rundt omkring
Vi har jo et halv år til at bestemme os, til hun næste gang kommer i løb
Et eller andet sted tænker jeg om det mest rigtige er, at give hende en chance mere på naturlig vis, og lykkes det IKKE, så er det bare surt show, ærgelig, og så må det være det.
Kom med jeres meninger, det ville jeg blive glad for.
På forhånd tak
sep 2005
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 17
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 432
Jeg har intet problem med inseminering hvis de ikke kan parre selv. Vi bruger Birgitte www.canicold.dk både til opbevaring af frostsæd og til selve proceduren.. hun er top dollar på feltet.
dec 2005
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 4 Emner: 41 Svar: 228
aug 2006
Følger: 45 Følgere: 47 Hunde: 12 Emner: 194 Svar: 1.227
Inseminering