ENDNU en debat ang Alene hjemme.. {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg fået råd nogle siger jeg skal "lukke ham inde" i soveværelset når jeg forlader ham, andre siger han stadig skal have køkken/stue & soveværelse... Ingen af rummende er voldsom store og overskuelige...
Idag tog jeg ned at handle mens mor var hos ham ( hun ignorerede ham totalt når han pev osv ) han pev i 2 minutter, og så holdte han.. KÆMPE fremskridt!!!
Spørgsmålet er så bare, skal han forsat have de 3 rum, eller skal jeg skære ned og sige kun soveværelset...
Han har som sagt MEGET svært ved jeg forlader ham, og er generalt meget trygshednarkoman af mig... Jeg lukker døre efter mig når jeg skal noget for at lære ham det er naturligt...
hjælp søges ang hvor mange rum
sep 2011
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 148 Svar: 1.039
sep 2011
Gav en dejlig ro...
aug 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 9 Emner: 83 Svar: 1.778
vi bruger både stof bur og metal bur som fungere som hygge hule med godbidder og legetøj og et varmt tæppe, det er noget han er virkelig glad for.
det vigtigt at man ikke forstærker hunden når den piver eller hyler, først give den kontakt når der er ro på, ellers lære de at det er den måde at få kontakt på.
det skal nok gå
sep 2011
- snyd hihi... Han har stofbur, med lækre ting i og så videre, men jeg lukker det ikke.. han kan selv søge ind i soveværelset hvor han selv har bygget hule under sengen, og der er hans bur også, og der jeg ligger lidt lækkert når jeg går
men neeeeeeej hvor det tager tid.. Og det væreste er på mandag SKAL jeg forlade ham 2 timer... skal snart operers i håndledet akut pga en knogle ( lang historie ) og INGEN kan passe ham i det tidsrum, men må jo bare prøve.....
- Håber han holder efter 1-2-3 minutter og så lægger sig eller andet!
sep 2011
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.462
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.462
sep 2011
- så gør jeg jo det rigtige, tror og håber ikke han er typen der ødelægger han leger med sit elskede legetøj som han er STOR fan af, har en MEGA kæmpe slaske and, som han er meget forelsket i
aug 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 9 Emner: 83 Svar: 1.778
lader også radioen spille når jeg ikke er hjemme
aug 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 306
Hvor kan jeg dog nikke genkendende til dit problem. Jeg har en Chi på 2,5 år, hvor jeg i 1,5 år har trænet alene hjemme og JA det er lykkes nu - ingen problemer..
Der er rigtig mange gode og knap så gode råd at hente, men lige præcis separations angst (som min har lidt af), skal man alligevel være ret varsom med at gå igang med at træne for ikke at gøre problemet værre og vil helt klart anbefale professionel hjælp.
Men det allervigtigste er at du ikke presser hunden til at være alene hjemme mere end den er klar til dvs. hvis din hund kan være alene hjemme i 15 min, så skal den ikke være alene hjemme i 30 min. Altså at du langsomt sætter tiden op, så jeg håber du kan finde pasning til ham.
Det er godt at du laver naturlig adskillelse som fx at lukke døren når du går på toilet, ude med skraldespanden mv.
Min har hele lejligheden at gå rundt, så bestemmer han selv hvor han vil være..
Hvis du ønsker flere erfaringere så send en PB
aug 2009
sep 2011
min viser stress tegn med opkast f.eks.. skulle til undersøgelse på sygehus, der havde han kastet op flere steder.. så han er helt klart ikke godt nok trænet
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 581 Svar: 2.461
men held og lykke med at finde noget der virker
aug 2009
Min hylede og samtidigt savlede han - han var tydeligt stresset! og stoppede ikke før jeg var hos ham igen.
MEN der skal selvfølgelig skelnes om hunden er destruktiv fordi den er understimuleret eller om den lider af en grad af separationsangst.
Hvor længe.. afhænger af hunden
ENDNU en debat ang Alene hjemme..