{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.501 visninger | Oprettet:

Endnu en .... {{forumTopicSubject}}

Jeg bliver nød til, at gøre jer opmærksomme på muskelhunde..
I går aftes (ved en 18:45 tiden), var jeg ude og gå en aftentur med vores familiehund, før vi skulle hjem og have aftensmad. Turen fører os rundt i Vejstrup by; en gåtur som vi går flere gange om ugen. Vi krydser landevejen for at komme over på den anden side. Idet vi er kommet over på den anden side, ser jeg en hund komme i fuld fart hen imod os. Den springer direkte på vores hund, som i samme øjeblik prøver at flygte.. uden held. Muskelhunden får bidt sig fast i venstre baglår på vores hund. Jeg prøver ihærdigt at få rykket vores hund væk- det lykkes kort, før den får bidt sig fast i munden på vores hund. Jeg prøver derefter at få rykket vores hund væk, mens jeg uddeler mellem 10-15 knytnæve slag i hovedet på muskelhunden. Ejeren af muskelhunden kommer løbende, og hun prøver ihærdigt at få trukket sin hund væk, men uden held i første omgang.. Jeg råber til hende, hvad skal jeg gøre, mens vores egen hund piver af smerte – ejeren råber tilbage, at jeg skal blive ved med at slå, hvorefter jeg bliver ved med at slå hårdere og hårdere..
Til sidst slipper vi fri, ejeren holder fast i sin hund og jeg flygter over på modsatte side af vejen med vores hund. Ejeren og dens pårørende beder om, at vi lige kan snakke om situationen- hvor jeg i første omgang nægter indtil deres hund er væk. Jeg tager vores hund med om til nabo huset, som i dette tilfælde er min gamle efterskolelærers hus. Hun og hendes kæreste får hjulpet med at ringe til skadestuen samt dyrelæge- de hjælper med at få vores hund og min mor (som nu er kommet os til hjælp) af sted til dyrelægen og mig til skadestuen – stor tak for jeres hjælp.
Vores hund er nu blevet syet i munden, samt fået trukket nogle tænder ud af munden, da muskelhunden havde bidt igennem både læbe, tandkød samt nogle tænder helt i stykker. Regningen lød på lidt over 6.000 kr. som endnu ikke er betalt, da ejeren er kørt tilbage til hendes bopæl i Nordjylland (eller rettere sagt, hun er flygtet fra regningen). Det viser sig, at hun var på besøg hos hendes mor i Vejstrup.. Jeg selv er okay, men med en hævet hånd, som nok skal blive god igen, efter lidt over 3 timers ventetid på Odense skadestue – heldigvis har jeg nogle gode højskolevenner, som kiggede fordi og underholdte i den lange ventetid, tak for det.. jeg skylder jer. ?
Min pointe med denne lange fortælling er, at der er et problem i Danmark med disse muskelhunde. Det er hidtil en debat, jeg ikke tidligere har blandet mig i, men når man ikke kan gå, en stille aftentur, uden at skulle frygte for ens hund samt eget helbred, så er der noget galt.. Der er mange forskellige racer af muskelhunde (nogle er mere aggressive end andre), men faktum er, at de fleste af dem er ulovlige, hvis de er købt efter år 2010 i Danmark. Nogle af racerne kan man som ejer godt få tilladelse til at have i DK, hvis de dog er iført mundkurv, når de opholder sig i det offentlige rum. Hvis hunden i går havde haft mundkurv på, var der ikke sket noget..
Hvis man er ejer af en muskelhund, så skal man overholde reglerne om mundkurv, så man ikke sætter andres helbred i fare. Enten mundkurv, ellers skal hunden aflives, hvis den er til fare for andre.
Jeg siger ikke, at det kun er muskelhunde som angriber. Dette kunne også have været andre hunderacer, men nu er det jo sådan, at muskelhunde er avlet til at være en kamphunde. Derfor skal man som ejer til en muskelhund, også respektere reglerne som der nu er påsat ejerskab af en muskelhund.
Den muskelhund som angreb os, var af racen: Amerikanske Staffordshire terrier. Typen er ulovlig at være i besiddelse af, samt det er ulovligt at avle på I Danmark.
(Kilde: Fødevarestyrrelse.dk under hundelove).
Politiet samt vores forsikringsselskab er underrettet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endnu en ....
Kommentér på:
Endnu en ....

Annonce