798 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Hund reagerer på hvordan man har det?? Hund reagerer på hvordan man har det??

I går aftes da jeg skulle til at i seng stod jeg inde i soveværelset og lagde tøj på plads. Alle hundene være i stuen på det tidspunkt og soveværelset ligger i den anden ende af huset.

Da jeg skulle ligge nogle strømper ned i strømpekurven løftede jeg den for at sætte den op i sengen. Og så får jeg et KÆMPE chok. Bag kurven ligger en ordentlig slange som nu fiser af sted over gulvet. Jeg siger ikke noget og her heller ikke sagt noget. Men hold da op et chok – mit hjerte hamrede der ud af. Jeg går stille over og lukker døren til soveværelset så hunden ikke skal komme der ind (tror ikke de helt forstå man ikke kan lege med sådan en). Hundene var ikke i gangen – de var stadig inde i stuen.

Jeg bliver jo nød til at få denne her slange ud – det er en hugorm og det dur ikke jeg skal sove sammen med den. Derfor tager jeg en spand som også står inde i soveværelset (sådan en til papir affald) og nærmer mig slangen som har rullet sig mere sammen og ligger og kigger på mig. Jeg går tættere på og hvæser (hvis det er det slanger gør) af mig. Og ja selv om mit jeg ikke er bange for slanger så hamre mit hjerte da der ud af når jeg nu skal helt hen og fange fru. hugorm. Efter et par forsøg må jeg erkende at den med spanden ikke dur. Jeg sætter så et pudebetræk ud over spanden og får spanden sat ned over hugormen. Jeg kommer et blad ned under spanden og vender om samler kanterne på pudebetrækket og vupti – et stuk slange i pose klar til at sætte ude igen. Var meget stolt over min slangejagt men hold da op adrenalinen pumpede rundt. Jeg kom posen med slange i spanden og gik så ind i stuen til hundene. Jeg tænkte jeg ville tage dem med ud på en aftentur så vi kunne slippe den slange fri lidt væk. Men der var kun 3 hunde i sofaen – Cleo var væk. Så hørte jeg en lyd som kom fra undersofaen. Da jeg kiggede der ind lå Cleo sammenkrøbet i hjørnet og rystede.

Jeg kaldte på hende og hun skyndte sig ud til mig og ville op og hun blev ved med at tyste og var fuldstændig anspændt. Jeg nussede hende lidt og tog hende med ud i køkkenet hvor hun fik lidt af spise (stadig rystende overalt) og så tog jeg hende og de andre hunde med ud og efter 15-20 minutter var hun helt sig selv igen.

Hun har haft det sådan 2 gange før – en gang var dage før jeg skulle op at forsvare min bachelor. Jeg var så nervøs og oven i det begyndte Cleo at ryste, fryse og klister til mig. En anden gang var en dag jeg var alene i mine forældres hus og vågnede ved at jeg hørte stemmer fra baghaven og så to skikkelser gå rundt der ude (de smuttede så væk da jeg tændte lyset). Begge gange har det hjulpet på Cleo at man nusser hende og fx tager hende med ud på en lille tur så er det som om hun glemmer det.
Men jeg har ikke tænkt så meget over det – dengang med bacheloren tænkte jeg det var fordi jeg havde travlt den dag og ikke have været så meget sammen med hende. Dengang med mændene i haven tænkte jeg hun nok også havde hørt dem og var blevet bange. Men denne gang? Altså jeg sagde ingenting – soveværelset ligger i den anden ende af huset og alligevel reagere Cleo så kraftigt. Har i oplevet noget i den stil? Og hvad tror I forklaringen kan være? Kan det være det simpelthen er mig hun reagere på og ikke situationen som sådan. Jeg tænker vi har af og til mødt hugorme på vores turer og dem er Cleo på ingen måde bange for – desuden havde hun jo ikke set hugormen i går.
Og hvis det er mit hun regere på hvordan søren kan det så hænge sammen – kan hun lugte man er forskrækket eller???

For en orden skyld skal jeg nok lige nævne at jeg selv tog hugormen med ud og slap de fri ude på heden i morges.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund reagerer på hvordan man har det??
  • #1   17. sep 2011 Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, men må lige sige; Hold kæft hvor er du sej. Jeg var bare skvattet død om på stedet

• #2   17. sep 2011 Det tror jeg sagtens de kan. Adrenalinen har jo været helt op at toppe ved dig og det har Cleo sikkert kunne lugte ligesom hunde kan opfange epileptiske anfald, nogle gange 30 minutter inden de kommer, eller lugte sig frem til kræft osv. - og så er de jo helt eminente til at opfange kropssprog.

Jeg ved at hvis jeg er irriteret, så bliver jeg nødt til at gå ovenpå for ellers har jeg en hund, der bare kravler på mig og skal slikke mig i ansigtet og nusse og eller bare gør alt hvad hun kan for at "dæmpe" mig, og det selvom jeg er heeeelt rolig og prøver at skjule det.

• #3   17. sep 2011 Jeg har angst og Kia viger ikke fra min sige og viser tydeligt hun også er utryg.

• #4   17. sep 2011 Forøvrigt flot klaret du fik den fanget.

• #5   17. sep 2011 tak ja blev jo nød til at fange den hvis jeg ville i seng hehe ;o) men ja det var meget spændende smiley

ja det lyder meget rimeligt at hunden på måde opfanger hvordan man har det og ja hold op de er gode til det - mine fire sidder også pænt ved døren og venter lang tid før vi for gæster men de kan aflæse på mig at der kommer gæster...

• #6   17. sep 2011 Mine foreldre har en hund der blev købt via et omplasserings firma. Han er en rimelig stor hund, men på trods af det så skal der ikke ret meget til inden han bliver bange. Dog bliver min mor nervøs for noget (de bor ud på landet, så hvis der f.eks kommer en bil eller hun tror hun hører nogen udenfor) så er Toby lynhurtig op og endten ved hendes side eller så løber han rundt for å tjekke hvor lyden kom fra. Så ja hunde kan mærke og føle hvis deres ejer er nervøse, de reagerer bare på forskellige måder =)

• #7   17. sep 2011 Suzy & Plette smiley
    præcist tror jeg du har meget ret i - jeg undre mig også overfor hvordan den kom ind - men jeg tænker den måske kan være kravlet ind i kurven med rent tøj jeg lige havde taget ind ude fra....

• #9   17. sep 2011 CMP:
    Jeg var faldet død om på stedet! Du ER altså super sej!!

Jeg er også ret sikker på at hundene kan mærke når man reagerer på noget, selvom man ikke selv syns man gør det.

• #10   17. sep 2011 Rikke J

tak - kan huske knude engang sagde man bare kunne tage den op i halen - meeeen der var jeg så ikke kommet til endnu ;o)

• #11   17. sep 2011 CMP:

Ha ha ej det forstår jeg godt! Knud har mange gode råd smiley

• #12   17. sep 2011 Det er rigtig hvad denne Knud siger, man kan tage snoge i halen, de er ikke stærke nok til at løfte sig selv. Men virkelig sejt gjort. smiley

Kommentér på:
Hund reagerer på hvordan man har det??

Annonce