684 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Hund reagerer på ejers død Hund reagerer på ejers død
En af mine forældres venner døde i mandags af kræft.
Han døde på sygehuset ca. 30 km fra sit hjem. . Mens han lå på sit dødsleje blev hunden passet af naboen, som den så ofte er blevet før. Faktisk kommer hunden dagligt hos disse naboer.
Mine forældres ven dør kl 15.30 og omkring det tidspunkt går hunden amok (30 km derfra!!) og skriger ganske hjerteskærende (hvilket den ellers aldrig gør).
Jeg synes det var ganske uhyggeligt!! Hunden har pga afstanden jo hverken kunnet lugte eller høre, hvad der skete på den afstand.
0 synes godt om
feb 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 72 Svar: 634
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 114 Svar: 1.127
jun 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 150
Bare den ikke bliver alt får ked af det nu, får helt ondt af den stakkels hund.
Og det er jo også ganske forfærdeligt får dine forældres ven.
/Jeanette
dec 2004
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 40 Svar: 152
dec 2005
Følger: 79 Følgere: 76 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 210
aug 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 470
Eddie som der ALTID er fart over, der skal leges, spises, gå´s tur og drilles hele tiden, har ikke viget fra min side.
Har døren været lukket til soveværelset hvor jeg (selvfølgelig sover) har han stået uden foran og pivet, det samme med badeværelset og ellers har han ligget fra morgen til aften ved min side... uden at ville gå tur eller lege
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Hvad med de hund som bliver omplaceret, skulle de osse gå amok, hvis der seket den tidligere ejer noget..??
apr 2005
Følger: 46 Følgere: 47 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 1.237
der reddede dem fra tsunamier?
Det ser ud til, at de vilde dyr undslap flodbølgerne (tsunamier) i det indiske ocean, og eksperterne oplyser, at det har givet øget styrke til påstanden om, at vilde dyr er i besiddelse af en 6. sans, der kan registrere naturkatastrofer.
Myndighederne på Sri Lanka oplyser, at selvom de gigantiske flodbølger har dræbt mere end titusindvis af mennesker langs det indiske ocean, så finder man ingen døde vilde dyr.
»Ingen elefanter er omkommet – end ikke en hare eller en kanin. Jeg tror, at dyr kan fornemme ulykker. De har en 6. sans. De ved, hvornår tingene vil ske«, siger H.D. Ratnayake, som er vicedirektør for Sri Lankas »Wild Life Department«.
»Der har været mange beretninger om gøende hunde og fugle, der flygtede før vulkanudbrud og jordskælv«, siger Matthew van Lierop, der er ekspert i dyreadfærd ved Johannesburg Zoo.
»Der er ikke foretaget detaljerede studier, for man kan jo ikke teste hverken i laboratorium eller i marken«, siger han. Andre autoriteter er enige i denne konklusion.
»Vilde dyr har åbenbart evnen til at opfange bestemte fænomener – det gælder navnlig fuglene. Der findes mange rapporter om fugle, der har afsløret katastrofer, før de indtraf«, siger Clive Walker, som har skrevet adskillige bøger om Afrikas vilde dyr.
Sakset fra www.visdomsnettet.dk
(Kilde: Reuters, 30. dec. 2004)
Så et dokumentar program der tog fokus på hunde og deres "6. sans" så det er vist ikke helt ukendt.
Hund reagerer på ejers død