{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ny vandlås håndvask 600 kr.
  • Udskiftning af gulvvarmestyring 2.300 kr.
  • Stikkontakt med dæmper 1.250 kr.
  • Fjerne + ny fuge ca 60cm 700 kr.
  • Afmonter kogeplade i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tråd nr. 18 - stort og småt i august
  • #1   6. aug Rita igår aftes. smiley

profilbillede
  • #2   6. aug Hvor er det bare helet pænt - og hurtigt! smiley

• #3   6. aug Jeg har fået to ekstra børn med hjem i dag, naboens drenge på 6 og 2. Der er gang i den, men det er så dejligt at have sådan et naboskab, hvor man kan hjælpe hinanden med stort og småt. Alt det jeg drømte om, dengang vi købte huset, er efterhånden virkelighed.

• #4   6. aug Jeg besluttede for et par måneder siden at jeg ville væk fra leverpostejfarven i mit hår. Jeg købte noget hårfarve og puttede det i. Det blev orange. Nå men så ned efter noget mere lysere farve. Det endte i tisgult smiley nu har jeg så fået et feberredning hos min frisør. Av min pengepung men nu kan jeg være mig selv bekendt igen smiley

profilbillede
  • #5   7. aug syntes det er helt underligt at have kontanter i min pung..

Fik sedler af min far og har lige solgt en motionscykel hvor manden (en ældre herre) betalte med sedler smiley

• Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 137 Emner: 32 Svar: 4.397
    #6   7. aug Fra dagens avis:

"Det fremgår desuden, at der er tale om en dreng – politiet har alene oplyst alderen på den sigtede, ikke kønnet."

Æv, at man ikke kan få at vide, hvilket køn den dreng har smiley

• #7   7. aug Føler mig dum....
    Skulle beskrive et symbol, og fik udtalt "Det er ligesom en cirkel med en streg i hver hjørne".
    For fan.... da smiley

• #8   7. aug Isabelle er det drengen der er sigtet? Eller offeret? For så kunne jeg måske forstå det smiley

• #9   7. aug Jeg er lidt i chock. En af vores venner har fået sin hund aflivet i dag. Han skulle bare have et fremmedlegeme ud af poten. Hunden blev ikke engang to år. smiley

• Isabelle
    okt 2023

#10   7. aug "Isabelle er det drengen der er sigtet? Eller offeret? For så kunne jeg måske forstå det"

Da drengen, politiet ikke vil oplyse kønnet på, er sigtet for planlægning af skoleskyderi kan det næppe være offeret, der henvises til smiley

"på nuværende tidspunkt ikke er noget i efterforskningen, der tyder på, at der er en aktuel og konkret fare mod hverken den pågældende skole eller konkrete personer"

• #11   7. aug "Ritzau har efterfølgende fået aktindsigt i retsbogen. Retten har med henvisning til de dobbeltlukkede døre og sagens karakter afvist at give aktindsigt i en stor del af indholdet. Dog fremgår det, at den 15-årige blev anholdt om aftenen den 1. august klokken 23.57.

Det fremgår desuden, at der er tale om en dreng - politiet har alene oplyst alderen på den sigtede, ikke kønnet"

Så giver det jo lidt mere mening når man tager hele konteksten med smiley

• #12   7. aug Karina

Hvad går det der Sirius ud på ?

• #13   7. aug Susanne det kan jeg godt forstå. Det lyder virkelig også voldsomt. Hvad var årsagen til,.at det endte i aflivning?

• #14   7. aug Jeg synes, at det er forfærdeligt, at en kun 15 årig og nogle mindreårige planlægger noget så forfærdeligt.
    gad vide, hvad der har været årsag til at de planlagde sådan noget ?

Og t det skulle være på Koldings bedste skole.

• #15   7. aug Susanne, det lyder da helt skørt.
    Hvorfor endte det så forfærdeligt ?

• #16   7. aug Det har været en lorte dag. smiley
    til odense igen igen og igen afsted på mandag. Det er træls at skulle derover hver tredje dag. smiley
    så tabte jeg en ørering, og det er selvfølgeligt lige en af et godt par.

kørte ned for at hente mine nye briller iført en dejlig luftig sommerkjole. smiley
    0g jeg er jo ikke vant til at gå med kjole, så tænkte ikke på, at jeg burde tage ved og samle kjolen så den ikke kom i hjulene på scooteren.
    men vupti straks kom kjolen i et af hjulene. og kjolen blev flænset godt, smiley
    samt at jeg fik en pæn storhudafskrabning på skinnebenet smiley pyt, det blev en lidt bedre dag for med de nye briller kan jeg se lidt igen. smiley

så har jeg prøvet på at logge ind på hundegalleriet i lang lang tid uden at det lykkedes.
    når jeg taster glemt password får jeg besked på at det er et gammelt password, men at de sender en kode til at nulstille til min mail.

nu er det så lige det, at jeg ikke kan komme ind på min mail efter at jeg har fået ny computer smiley
    hvorfor ved jeg ikke. det er det samme ned facebook, der kan jeg hellere ikke komme ind
    har flere gange bedt om at få koden til at nulstille på telefon i stedet for, men der kommer aldrig noget på telefonen. smiley

det med at jeg ikke kan komme på facebook er lidt lort. smiley kan jo ikke lave opslag med salg og gives gratis væk.
    jeg har fået tømt det sidste i huset, så der er en garage og en stue fuld med ting og sager der skal sælges. smiley
    det hele skulle gerne være tømt først i næste uge.
    Jeg prøver at ringe til ældresagen i morgen og hører, om de har en eller anden der kan få styr på computeren. i morgen eller i løbet af weekenden. smiley
    det er godt nok irriterende at være så hjælpeløs hvad der angår computere og it.

nå, men det hele løser sig jo nok.
    og så kan jeg gøre nogle mennesker glade i morgen, for skal have tømt fryseren og har ikke plads til alt det mad i lejligheden. smiley

i Kolding midtby har vi et sted til madspild, hvor folk bare kan tage smiley
    de re er en fryser, et køleskab og et skab til tørvarer
    mon ikke der er nogen som bliver glad når jeg har fyldt op ? smiley

Det er sommer og koldskål tid, men det ser ikke for godt ud med kærnemælk i Kolding, kun fedtreduceret kærnemælk. smiley

jeg drikker meget kærnemælk, ca en til halvanden liter om dagen. smiley
    jeg vil have Arlas økokærnemælk, det er den bedste, utrolig nok kan den ikke købes i en eneste forretning i hele Kolding, og jeg har virkelig været i samtlige butikker. ikke engang i bilka eller Føtex.
    det er jeg ret sur over, og fatter ikke at man ikke kan købe øko kærnemælk.
    skal det være øko, så er det det der naturmælk, men den smager hellere ikke så godt, for den er også fedtreduceret lidt.

nå, nu tager jeg mig sammen og stopper mit jammeri. varmer lige en tallerken suppe, og så går jeg i seng. smiley

sov rigtig godt alle sammen og drøm dejlige drømme. smiley

• #17   7. aug Hunden fik tidligere fjernet et fremmedlegeme, renset poten og udskrevet antibiotika. Men han haltede stadig on/off. Nu viste det sig, at han havde en del grus helt inde ved knoglen, og det hele var fyldt med betændelse også i knoglen. smiley

Så en lille livlig sjæl mindre. Han var så kær.

• #18   7. aug Anni, sikke noget med et styrt. smiley

• #19   7. aug puha Susanne, arme hund.
    sørgeligt at man ikke har fundet ud af det for lang tid siden når nu hunden har haltet i længere tid.

Susanne, jeg styrtede ikke, fik kun flænset kjolen.

• #20   7. aug Men en flænset kjole er træls.

Ja, det var helt vildt synd for Ziggy. Han var en hund kun med et gear. Fuld fart frem. Gad vide om det grus er kommet ind, efter de fjernede fremmedlegemet første gang. smiley

• #21   8. aug Du har da godt nok haft en træls dag.
    Jeg håber, at dagen i dag bliver bedre, og så håber jeg, at du får styr på computeren - og huset.
    Rigtig god weekend smiley

• Isabelle
    okt 2023

#22   8. aug #11 Måske er jeg tungnem, Obster, men det giver stadig ikke mening for mig smiley

Åh for faen Anni smiley Godt, at du ikke kom til skade, da kjolen satte sig fast i hjulet. Jeg håber, der kommer nogen og hjælper med computeren hurtigt.

Stakkels lille Ziggy, Susanne smiley

• #23   8. aug Øv Susanne. Tænk at man ikke kan fixe dét, når man kan så meget andet virkelig kompliceret.

• #24   8. aug Anni ja prøv Ældresagen. Jeg er sikker på, at de kan hjælpe. Jeg ville godt nok også være lost, hvis ikke jeg havde vores totalt nørdede drenge. Jeg har aldrig brugt pc til arbejde (anlægsgartner og hundefrisør), og gymnasiet var med blyant og noter. Jeg bruger meget sjældent en pc, så skal oftest have hjælp.

Hvordan med Thises kærnemælk? Den er federe end Arlas, og synes gerne Thises produkter har en rundere smag.

øv med kjolen. Du må begynde at gå i lårkort haha smiley

• #25   8. aug #16

Hvis du går ind på linket nedenfor og trykker på "køb" under kærnemælk, kan du se, hvilke butikker, der har økokærnemælk. Du kan endda taste postnummer ind, så du får butikker tæt på.

https://www.arla.dk/produkter/arlaoko/kob-her/

• #26   8. aug Martine - Sirius er officielle prøver under DKK, som man aflægger "online". Dvs. man tilmelder sig, filmer øvelserne, sender dem ind til godkendelse, og hvis de er gode nok, får man titel tildelt på stambogen på Hundeweb (og nogle gange diplom og eller roset - det er vist lidt forskelligt).
    Der er ALT muligt at vælge mellem. Dem der hedder Challenge, er opgaverækker der sendes ud på bestemte datoer, som så skal løses og indsendes, inden den næste kommer. Der kender man kun temaet på forhånd - ikke øvelserne smiley :

https://www.hundeweb.dk/sirius/

• Isabelle
    okt 2023

#27   8. aug #14 Jeg kan simpelthen heller ikke rumme, at ganske unge mennesker kan så meget som overveje at skyde på andre ganske unge mennesker/børn smiley

• #28   8. aug Tak for svar, Karina smiley

• #29   8. aug Jeg er ikke katte-menneske, men for dælen, de kan imponere nogle gange.

Esh og jeg fulgtes ad ned med skraldet her til morgen - og lige pludselig røg han ind i en busk, der står langs med vores inkdørsel.

Hop hop hop .. så sad Hr Kat oppe på en af de øverste grene i et af træerne.
    Imponerende springkraft i sådan et lille dyr smiley

• #30   8. aug Isabelle du er alt andet end tungnem. Men jeg synes at kunne tolke at de mener at retsbogen afslører det er en dreng mens politiet kun har afsløret alderen og ikke kønnet smiley

Jeg brugte engang aaaaalt for meget tid på at regne ud hvad en bet-jente mon var for en norsk skabning på tekst-tv smiley smiley

• Isabelle
    okt 2023

#31   8. aug SÅ faldt ti-øren smiley Tak.

• #33   8. aug Så lakker 2 ugers ferie imod enden, endelig er der lidt ordentligt vejr så idag er der snobrød til aftensmad.
    Og så lyder det til at vi skal sove i telt smiley

profilbillede
  • #34   8. aug Rex vil også sove i telt smiley

profilbillede
  • #35   9. aug Hvor ser der smukt ud hvor i bor Steffen smiley

• #36   9. aug Hunde er sjove. Min dreng fik en gulerod og hunden var dyyyybt misundelig. Normalt gider hunden aldrig gulerødder men han blev lykkelig da drengen så hentede en gulerod til ham smiley

• Isabelle
    okt 2023

#37   9. aug Sådan lidt som mennesker, ikke? smiley

• #38   9. aug #35 ja det er helt enormt lækkert herude i skoven smiley
    Her skal vi forhåbentlig aldrig væk fra smiley

• #39   9. aug vores sommerferie er lidt hakket op i år .. dvs vi har haft Philip 3½ år med i sommerhus på Djursland det meste af uge 29, han fik en lillebror 3. juni så far og mor har ikke rigtigt kunne vide hvad de kunne planlægge i sommer, og godt nok for den lille er lidt en "hyle-unge" som Ph kalder ham ... han er god til nogle lure på 2-3 timer, men i hans vågen tid er han lidt et brokkehoved. Så har vi haft Ph mange dage indimellem, blandt andet været til rovfugleshow.I sidste uge har vi så været med dem i sommerhus i Lønstrup så nu er mit hoved træt ... Ph fortæller hele tiden historier, vilde dyr, dinosauer og Pokemon er de store hit og fantasien fejler intet ... og ja så var der ham Svend der også ytrede sig ...
    De største børnebørn har vi til gengældt ikke set så meget, men i morgen tager vi de 2 Hugo og Walter på tur .. og næste weekend kommer de på overnatning..
    Vi glæder os til sidst i august så skal vi på voksen ferie en uge i et hus i bjergene iProvence er fastlagt og derefter må vejret vise hvor vi skal hen, om det bliver Sydfrankrig ved vandet eller Italien, måske Østrig også på vejen hjem .. Bare mig, manden og Oda .. det bliver slow ...

• #40   9. aug Husk idag er tælle pindsvin dag smiley

https://kort.danmarkspindsvin.dk/

• #41   9. aug Er der nogen der ved om det vil sinke udvoksning af negl, hvis man kommer klar-neglelak på et hul som dette?

Det er resterne fra et rottebid.

profilbillede
  • Isabelle
    okt 2023

#42   10. aug Bruger du aldrig neglelak, Frk Jensen?
    Men nej - neglelak sinker ikke udvoksningen af neglen smiley

• #43   10. aug Hvis det bliver godt, er det godt nok ikke pga forberedelserne !!!

Jeg skal - måske, jeg er ikke helt sikker endnu - til konkurrence om 14 dage med Esh. Jeg stiller jo ellers ikke i DK, men det er en formidabel dommer fra Sverige faktisk, der kommer og dømmer - og ham vil jeg gerne høre hvad har at sige om Esh og jeg.

Og så startede tingene ellers bare at gå skævt !!!

Det startede med, at Esh blev bidt i kinden med et "irriterende" sår til resultat. Det var ret dybt, og da jeg, efter dyrlægebesøg og "lidt ro" tænkte, at det så fint ud, så jeg da godt lige kunne lave en apportering (der var der gået lige omkring 1½ uge), sprang det op igen .. så ingen apportering og i særdeleshed, ingen gruppe C.

Jeg har smurt og smurt med Manouka honning og var så heldig at låne en lille laser for et par dage siden - så endelig i går, var Esh inde i gr C .. hvor han gjorde det OK, men formen mangler og da det også var virkelig varmt, var det begrænset hvor meget vi kunne lave. 2 uger ER bare ikke optimalt til forberedelse, men det er hvad jeg præcis har fra i dag.

Nå, så væltede det hele på jobbet - sygemeldinger strøg ind, og jeg har bare jobbet for meget, kan jeg se .. tror jeg ?
    Mit overskud er ikke ret stort, og da jeg sad og overvejede at smide en patient "i seng" .. fordi hun er møg-manisk og derfor ikke kan finde ro og taler taler taler .. så undrede jeg mig over min reaktion. Ja, de er virkelig trælse, men .. de er syge mennesker og skal have hjælp, ikke min reaktion !
    Det påvirker også, at en sød og dygtig kollega har lagt sig med en stress-relateret reaktion, hun, som aldrig er syg.
    Jeg har det mao, ikke super fantastisk, og jeg kan også mærke, at det til dels går lidt ud over min træning.

Ikke at jeg bliver sur på mine hunde, nej .. men jeg bliver sådan "nå ja, det er nok okay sådan så, fordi jeg ER bare ikke bedre til at træne ... " noget i den stil.
    Jeg bliver opgivende hvis jeg støder ind i udfordringer - og i går var jeg sikker på, at min unge hvalp i grunden ikke ret godt kunne lide mig .. aj men ...

Men "man hænger jo i" ja man gør så .. så mig afsted på job i fredags - en aftenvagt ventede.
    Efter 5 minutter, lød dig høje "bankelyde" fra motoren - mig ind til side og ringe efter SOS ..

Det tog noget tid før de kom, og jeg greb mig selv i at faktisk nyde, at sidde i græsset ved siden af vejen og lave INTET !!! Min tlf, som jeg havde med, benyttede jeg ikke på noget tidspunkt, jeg sad bare og SLAPPEDE AF ..

Men altså, nu er min bil på værksted - jeg kan benytte kærestens i et vist omfang - og jeg skal ud at gå spor lige om lidt, MEN !!
    Der er kun 1 bur i kærestens bil, så hvalpen kan ikke komme med, og det er også bare møgtræls, for han gider virkelig godt at gå spor, og er god til det lige pt.
    Så er det jo bare at lægge på, for der kommer altid perioder, hvor de ikke er ligeså motiverede, og der får de hos mig altid pauser.

Og seriøst ved jeg ikke, om jeg når at få Esh klar, for jeg kan jo ikke bare presse og presse og presse på ham.

Så lige nu, så synes jeg faktisk ikke, at det hele går skide godt her i den danske lejr .. og jeg har først ferie igen slut oktober.

Det bekymrer mig en anelse, for som sagt, har jeg aldrig haft det sådan her før.

Æv ...

• #44   10. aug Knus og pas nu lidt på dig selv Martine

• #45   10. aug Martine, du skal vist til at passe på dig selv.
    Jeg tror ikke at problemet ligger i hundene, for selvom det uden tvivl er hårdt arbejde, så er det jo også det du brænder for.

2 uger er ikke ret lang tid, men det er jo ikke sådan, at du står med en helt utrænet hund.
    Du er en dygtig hundefører, og Esh er en dygtig hund, så "go for it" smiley

• #46   10. aug Martine ... du skal passe på, du læner dig op af en stress, ikke bare reaktion, men en "gå ned med stress" ... det værste er at når man ikke synes man har tid, så er det bedste man kan give sig TID ... køre ud og sidde i den grøft en gang dagligt ... gerne 1 time .. og så skal du måske for denne gangs skyld skrue dine forventninger ned... så bliver du måske positivt overrasket ...

• #47   10. aug Martine: Du bør stoppe op nu.
    Du kender de her symptomer fra dit arbejde.
    Hvis du får en svær belastningsreaktion pga. stress er der risiko for, at du aldrig bliver god igen. At du ender som en af dine patienter.
    Tro mig, intet er det værd.
    Du kan intet være for andre, hvis du ikke passer på dig selv. Det er så kliché, men ihh hvor ville jeg ønske, jeg havde lyttet til det råd.
    Handl på det her, inden det er for sent.
    Hvis en af dine patienter havde skrevet det, du skriver, hvad ville dit råd være?

• #48   10. aug Martine DU er vigtigst. Fungerer du ikke ,så fungerer det heller ikke omkring dig. Det er lettere sagt end gjort, men det er super vigtigt at passe på dig selv og være egoistisk. Du skal gøre det der gør dig glad,.og så må du skrue ned på noget af det andet. Jeg ved godt at det er presset på arbejdet, men det er ikke din skyld, at der er sygemeldinger. Du må melde ud, at skruer du ikke ned på ekstravagterne, så er der endnu en sygemelding. Det er der slet ingen der har interesse i.

• Isabelle
    okt 2023

#49   10. aug Læs dit eget skrive et par gange, Martine - og giv så dig selv det bedste råd, du ville give en anden i samme situation og med samme reaktioner smiley

Jeg gik ned med stress efter et voldsomt psykisk pressende arbejde med en gruppe specialelever i en folkeskole. Jeg kom aldrig tilbage som lærer igen. Det arbejde, jeg havde elsket i mange år smiley

Du skal holde fri nu - og vente til næste år med forventninger til det helt store på hundefronten. Du vender stærkt tilbage med både Esh og hvalpen smiley

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

Følgere: 19 Emner: 1 Svar: 167
    #50   10. aug Martine - pas nu på dig selv smiley

Herhjemme har den stået på festival hele ugen, så endelig hjemme i vante omgivelser. Sofa og seng kalder - i morgen starter hver dagen igen smiley

profilbillede
  • #51   10. aug Isabelle - Jeg bruger meget sjældent neglelak.

Jeg har ikke tålmodigheden til at påføre det ordenligt smiley

Jeg tænkte mere på selve hullet smiley

• #52   10. aug Vi klargør til sen sommerferie, der tælles ned, en uge tilbage, så står den på vandretur og sensommerhygge smiley

Og på dagens lille træningstur mødte vi simpelthen en nøgen mand i skoven smiley eller helt nøgen var han jo ikke, han var iført stråhat og tennissokker i jesussandaler smiley

• #53   10. aug ja Michelle, sådan en færdes også af og til i "min" skov ... og det er fra naturstyrelsens side erklæret fuldt lovligt ... kald mig snerpet, jeg gider fandme ikke møde nøgne mennesker på min skovtur ..eller med mine børnebørn ...

• #54   10. aug #52 ... Michelle ... smiley

profilbillede
  • #55   11. aug Igår startede Datteren i 10. Klasse på Mellerup Efterskole.

Hendes 2 værelses kammerater virkede SÅ søde smiley

Den ene af dem er ligesom Datteren enebarn, og hendes mor sagde at hun havde glædet sig til at få "søskende" smiley

Jeg håber denne efterskole går en del bedre end den hun gik på i 8. Klasse smiley

• Isabelle
    okt 2023

#56   11. aug Jeg håber, din datter får en fantastisk efterskoleår, Frk. Jensen smiley

• #57   11. aug #56

En år - åren smiley

• Isabelle
    okt 2023

#58   11. aug Ja ja ja ET ET ET år smiley

• #59   11. aug Martine for pokker! Pas nu på!!
    Ved du noget om, hvornår du kan få din egen bil tilbage fra værksted? Så er der i det mindste én praktisk bekymring mere?

Jeg bøvler lidt i dag med en "dum" hare. Den sad i indkørslen her til morgen, kun 5-6 meter udenfor lågen, og uanset hvor meget JohnJohn gøede af den, og Sheena brokkede sig, så blev den siddende. Den sad lidt underligt, så jeg var sikker på, at den var kommet til skade.
    Hundene væk fra lågen, og mig ud på redningsaktion. Men da jeg var ca 2 meter fra den, spurtede den afsted, og virkede ikke til at fejle de mindste smiley
    Den forsvandt ned af markvejen.
    MEN - nu er den tilbage igen... Den sidder og mediterer i indkørslen, og Sheena er tryllebundet, og slipper den ikke med blikket på noget som helst tidspunkt... smiley

• #60   11. aug Så er ferien brugt op. 3 uger uden PC har været fantastiske. Men når man kommer tilbage så er der bare en zillion mails. Startede kl 7 med en grovsortering og slettede dem der åbentlyst ikke var relevant mere. Nu trænger jeg til en lille overspringshandling og derfor lidt HG smiley
    Penny var rigtig dum til en rallykonkurrence i juli. Hun skaffede os en diskvalifikation og en karantæne fra konkurrencer i 30 dage. Kort fortalt bed hun en Border Collie i de yderste halehår. Det var ganske kortvartigt og hun havde kun fat i pelsen. MEN ikke desto mindre så bed hund. Jeg tror aldrig at jeg i mit liv har været så ked af noget hunderelateret smiley Hun forlod simpelthen mig fordi jeg tabte hendes fokus et splitsekund, da jeg ville lave en øvelse om og der gik lidt skuddermudder i det. Det har medført en del eftertanke og min konklusion er at rallysporten simpelthen ikke er for Penny. Der er alt for mange hunde alt for tæt på hele tiden. Både til træning og konkurrencer. Så selvom vi begge nyder selve det at lave rally så holder vi her. Penny er usikker på andre hunde og det presser hende simpelthen for meget.
    Så lige nu er min topprioritet at få arbejdet med hendes usikkerhed overfor andre hunde. Målet er at hun skal kontakte mig istedet for at reagere ud ad, når hun føler sig presset af andre hunde på træningspladsen. Det er underligt nok ret træningspladsrelateret. Hun har mange hundevenner som hun virkelig holder af at være sammen med og leger rigtig fint med.
    Jeg har meldt fra de sidste konkurrencer i år i DcH programmet; jeg kan ikke forsvare at tage til konkurrence med en hund, der bliver så presset af andre hunde tæt på at jeg kan risikere at hun bider i dem og de to resterende konkurrencer ligger i klubber der typisk har de forskellige dommerhold ret tæt på hinanden. Det er ikke fair overfor hverken Penny eller dem det evt. går ud over. Så må vi se hvornår (om) vi er klar til at tage ud igen. Det er sur røv og jeg er simpelthen så helt utrolig ked af at jeg ikke helt så at hun følte sig SÅ presset. ØV ØV ØV smiley
    Og ellers har jeg haft en dejlig ferie, hvor der har været tid til at være sammen med vores familier og få lavet en masse små projekter, der trængte rundt omkring på gården og så har der også været tid til en del afslapning.

• #61   11. aug Mette for pokker - jeg var da slet ikke klar over, at det var jer.
    Mette og Penny herfra. smiley
    Vi talte sammen efter hændelsen, så jeg ved, hvor ked af det, du var.
    Det var noget rigtigt møg, men som jeg også sagde på dagen, så opfattede jeg faktisk ikke Penny som aggressiv, da hun løb mod border collien (som iøvrigt fik rystet oplevelsen af sig igen nærmest øjeblikkeligt, så hun læste Penny helt korrekt)

• #62   11. aug Jeg fik snakket med hende det gik ud over og givet hende en kæmpe undskyldning. Både hun og hunden var OK. Og hun sagde selv at hendes hund havde været ret upåvirket af det. Det var jeg meget meget glad for at høre.

• #63   11. aug Peter Lund Madsen er død

https://www.facebook.com/share/1EZ4eX4DJA/

• Isabelle
    okt 2023

#64   11. aug Det er godt nok trist at høre. Jeg har nydt hans stemme - hans klogskab og varme i "Hjernekassen" på P1 smiley smiley

• #65   11. aug Det er noget lortepis, det der Mette - respekt for, at du tager hensyn til din hund i dine fremtidige valg af aktiviteter.

• #66   11. aug Så ringede de fra Concept-biler .. BMW´en er stendød smiley

Hvis den skal køre igen, skal den have en anden motor - så deeet ..

Der er forskellige muligheder - nogle som er alt for dyre, men jeg fik et ganske lille håb, da han begyndte at tale om at renovere den nuværende motor, for det var vist ikke helt så dyrt som en ny brugt en.

Så har jeg kigget lidt på muligheder - det er enten, som jeg stort set altid har gjort, købe en "gammel kasse" til en max 25.000 og så køre den ud, eller ... elbil.

Problemet for mig med elbil er, at de er MØGSTORE - altså hvis man skal have plads til et bur med plads til to hunde.
    Jeg kan se økonomien i det - men .. for dælen altså ....

Og så lige oven i alt det andet - jeg har sygemeldt mig i dag og går nu med ondt i maven (seriøst !!) over at jeg føler at jeg pjækker - for jeg fejler jo ikke noget fysisk.

Det her er bare dagen, der bliver ved med at gi´...

• #67   11. aug Nej Martine, du pjækker ikke.
    En klog mand plejede at kalde det "rettidig omhu".

Held og lykke med det hele smiley

• #68   11. aug Er du tosset Martine ... stress eller godt på vej dertil er altså noget ikke alle vender tilbage fra ... nogle bliver sit gamle jeg, andre ikke, nogen har sygemeldinger af flere måneders varighed, hvis du tror de får de sygemeldinger af deres læge på deres blå øjne så tro om igen ...
    At tage sig selv, sin krop og sin psyke´s signaler, alvorligt er ikke PJÆK !!!

• #69   11. aug Det er bestemt ikke pjæk Martine, det er at tage hånd om dig selv. Det er den gamle historie om iltmaskerne i flyvemaskinen. Du kan ikke være der for hverken din kæreste, dine hunde, dine kollegaer hvis du ender med at knække helt. Stol på din egen fornemmelse af at noget er galt.

• #70   11. aug Martine - jeg er nødt til at sige, at det er en helt igennem GOD beslutning, du har truffet ift. at sygemelde dig. Jeg er virkelig glad for, at du lytter til alle de advarselslamper, der har blinket et stykke tid.
    (ja ja, ved godt, at man ikke kan lytte til lamper, men I ved, hvad jeg mener.....)

• #71   11. aug Jeg forsøger at holde mig og Ellie beskæftiget, så vi ikke sumper hen i savnet til Dorit smiley Så vi har fået gået spor et par dage i træk, og i dag cyklede vi ud i skoven, gik en tur og cyklede hjem igen. Det er liiiiidt svært for Ellie, det med at løbe pænt ved siden af cyklen, så det krævede ret meget af hendes lille hjerne. Men hun gjorde det, og det gik næsten uden problemer. Det sidste stykke hjemad gik over gartneriet, og hun fik lov at løbe fri. Vi legede “hvem kommer først” hen til bækken og igen fra bækken og hjem. Ellie vandt smiley

Hun er træt og glad. Og ligger på Dorits tæppe og sover. Av mit hjerte smiley

• #72   11. aug Martine, det lyder som den helt rigtige beslutning. Du skal passe på dig selv - også gerne inden det er for sent.

• #73   11. aug #71 jeg er ked af at hører at Dorrit ikke er her længere smiley

• #74   12. aug vi har fået nøglerne til hjeeeeeeem!
    så tager vi lige de lette ting de næste dage, og flyttemændene kommer med resten fredag.

profilbillede
  • #75   12. aug Min skønne dreng fylder 5 år i dag. Forstår ikke hvor tiden bliver af.. jeg er virkelig stolt af min dreng, han har bare så meget gåpåmod og tager alle de her forandringer så flot. Og så er han bare fuld af charme, selvstændighed og kærlighed

• #76   12. aug Her til morgen måtte jeg igen konstatere, at jeg er både smålig, barnlig og lettere sexistisk smiley

Det P-område, vi bruger er generelt PAKKET med Teslaer.

Igen i dag kunne jeg så ikke lade være med at hygge mig lidt over den Tesla, der kørte ind på området foran mig.

Den mandlige fører kørte forlæns ind i en bås.
    Jeg kørte bagom ham, et par pladser længere ned, og bakkede bilen ubesværet ind, så den havnede perfekt i båsen i første forsøg.
    Slukkede motoren, puttede telefonen i tasken, tog mit ID-kort på og min thermokop i hånden - gik ud af bilen, og passerede manden og hans Tesla, som han stadig var ved at manøvrere på plads... smiley

Det er ikke særligt sympatisk (ved det godt) men lige i sådan en situation, er det altså lidt sjovt at være halvgammel blondine i kjole og høje hæle smiley smiley smiley
    Også selvom han så skulle være én af de få mænd, der aldrig har udtalt, at kvinder ikke kan køre bil. smiley

• #77   12. aug Fedt Karina smiley

Han skulle have valgt en Xpeng .. efter at BMW’en døde, låner jeg kærestens bil - og i går skulle jeg parkere- og den er STOR og BRED !!!
    … trykkede jeg bare på skærmen (en af dem smiley ) og bad bilen om at finde en plads og parkere - og det gjorde den så smiley

Jeg har ALDRIG steget ud af en bil, SÅ perfekt placeret i en p-bås smiley smiley

Vildt at det kan lade sig gøre - og spøjst at sidde i en bil, der bare kører selv, rattet drejer … Aj men smiley smiley

• #78   12. aug Karina, er det teknik, eller kørsels-skills ... jeg er faktisk og ret god til at køre, og parkere, men har også kørt i 47 år, elsker det, og har også kørt bus, og ledbus, dem skal man også kunne bakke og parkere med, så en bette personbil er ikk´ det store problem ..
    Min mand bruger meget skærmen i bilen når han parkerer, jeg bruger spejlene som jeg lærte i sin tid ..

• #79   12. aug Hanne - det er da helt sikkert, fordi vi bare har seje skills smiley

Jeg lever højt på, at min far forlangte, at jeg skulle bakke bilen ind i garagen, når jeg havde lånt den - fra den dag, hvor jeg havde fået kørekort.

Det var ind af en lang indkørsel - så skulle man lidt skråt ind i selve garagen OG dreje kontra med det samme, for at få den op langs væggen,

Nøøøøøøj, det tog lang tid i det første stykke tid, men jeg er faktisk glad for, at han insisterede, så jeg fik det lært smiley

Martine - var det ikke Toyota, der lancerede "auto-parkering" i sin tid. Med den der smarte bil, der kunne dreje alle fire hjul, så den kunne køre sidelæns ind, hvor man ellers ville skulle parallel-parkere?

Den feature i XPeng er så tydeligvis ikke standard i Tesla smiley

• #80   12. aug Ida, kæmpe tillykke med din store dreng smiley Det er også en omgang den bette fyr skal igennem men han lyder til at være sej.

• #81   12. aug Min dreng blev 3 år i søndags og er begyndt i børnehave. Han er begyndt at sige at han har en lillebror der hedder Konrad der er nul år smiley Er spændt på om nogen kommer og siger tillykke-.

• #82   12. aug @Martine: Rigtig god bedring smiley Godt du lyttede til din krop og tog det alvorligt. Jeg har set lidt for mange venner og kollegaer, der overhørte de små signaler og endte med at brage ned med stress smiley

• #83   12. aug Aj for pokker. Den der hare, jeg skrev om i går.... Jeg fik sat lidt mad og vand ud til den i går formiddags, men den virkede meget svag og afkræftet, så jeg tvivlede på, at det ville hjælpe noget.
    Den er så åbenbart død i nattens løb, så naboen fandt den i rabatten her til morgen - og konkluderede straks, at jeg måtte have kørt den ned - på trods af, at den ikke havde skyggen af synlige skader. Åh, jeg bliver altså så træt.... smiley

• #84   12. aug Clinton har haft en rigtig øv dag idag. Han skulle have fjernet en lille vorte/knude på den ene 'kugle'. Den var begyndt at være en han sad og 'pillede' i, så den må have generet ham. Han har døjet med forstørret prostata siden sidste år og vi har forsøgt at afhjælpe det medicinsk, men det hjælper kun kortvarigt. Jeg bad dyrlægen sætte en scanner på når han nu alligevel lå på bordet. UHA den var blevet stor - han er også begyndt at dryppe igen. Kuren er at kastrerer så man fjerner hormonproduktionen. DET var bestemt ikke noget jeg havde lyst til (og min dyrlæge er heller ikke en der anbefaler kastration med mindre der er en helbredsmæssig grund til det). Denne gang anbefalede hun det så, da det vil komme til at give ham gener på sigt. Hold op hvor det påvirkede mig at måtte sige 'Ja, så fjerner vi dem'. Jeg skulle lige synke et par gange og det var lige før jeg spurgte om ikke de havde et par proteser han kunne få ind smiley Men altså hellere fjerne dem nu hvor han alligevel var i narkose end at han skal i narkose igen om et par måneder fordi han fx begynder at få vandladningsbesvær.
    Jeg kan godt forstå at rekonvalcenter ser lidt trist ud på billedet smiley

profilbillede
  • #85   12. aug Karina- pas, det ved jeg ikke?
    Jeg er bare på _øven over hvor smart jeg synes, det er smiley
    I den retning er jeg vaskeægte BMW person - jeg stinker til at parkere smiley smiley

Apropos BMW - så stopper min tid som ejer af sådan en, her smiley
    Der skal smides for mange penge i den, for at få den ud at køre igen.. og der kan jo ske noget andet, som også kræver penge.
    Så jeg har valgt fornuftigt- valgt den fra (og er SÅ trist over det smiley smiley ) .. men sådan må det være.

Jeg skal se på en anden bil til 20.000 som jeg måske køber i stedet for… øv med masser af øv på smiley

• #86   12. aug Hvor gammel er Clinton?

• #87   12. aug God bedring, Clinton smiley

Træls med bilen, Martine. Det er bare sådan noget der er virkelig belastende at døje med smiley Køb en Toyota smiley

• #88   12. aug Jeg er kommet til at melde mig og Ellie til en feltsøgsprøve. Så har jeg lidt at træne hen imod smiley

• #89   12. aug Altid Toyota smiley smiley
    Mine børn er ret godt indoktrineret smiley mindste manden er ved at bygge en Tundra til sin far

• #90   13. aug @86: Clinton er 9½ år gammel. Så stadig en hund i sin bedste alder, men jo ikke helt ny mere smiley

• #91   13. aug Jeg har købt en Peugeot, der har kørt 166.000, som jeg fik for 20.000. Den stod til 25.000, men ham der havde den er mekaniker, et af de steder hvor kæresten jobber, så vi fik den ned til 20.

Det er IKKE en BMW, men en helt igennem fornuftig bil, plads til mine to hunde, og ... ja, den kører fint, og jeg skal lige vænne mig til at køre med manuelt gear igen.

Så jeg må blot glæde mig over, at jeg fik muligheden for at køre 535 i lidt over et år - det kommer aldrig til at ske igen, men som min veninde sagde "jeg har sq da aldrig haft sådan en - det har du" smiley

• #92   13. aug Tillykke med din "nye" bil smiley

Jeg/vi har haft en del bimmere, det var nu mest min mand, der var til dem.
    Jeg startede med en Fiat Ritmo, så var der en VW Golf, en Rover, en drøm af en Mercedes, min højt elskede VW Lupo (som min søn kørte til skrot), en Ford Ka (som jeg sommetider fik lov til at låne), og nu har jeg en Opel Crossland, som er højt elsket smiley

• #93   13. aug Tillykke med din nye bil. Min søster har en tudsegammel Peugeut (en eller anden stationcar-agtig en) som hun er vildt glad for. Den er rummelig med plads til hundeburet og den kan trække hestetrialeren med hendes islænder eller datterens lille Welsh Mountain, når de kører ud til undervisning. Den har kørt næsten 400.000 km med ret få reperationer. Der nogle få irritationsmomenter med at reservehjulet sidder under bilen - rimeligt tosset når man står på en mørk våd landevej kl sent om aftenen og er punkteret. Og så er kan man ikke skifte en pære i en forlygte selv; den skal på værksted og nærmest skilles ad. Men det er lidt småting i det overordnede billede smiley

• #94   13. aug Gemalens gamle Passat er blevet dumbet til syn (altså den skal have lavet en rep og omsynes så kan den godkendes). Det får vi lavet og får den synet og krydser fingrer for at den kan lidt endnu smiley Meeeen man begynder da overveje at den snart skal udskiftes inden der kommer en eller anden vildt dyr reperation. Så vi er begyndt at kigge lidt på hvad man kan få og sammenholde det med at om ret få år så stopper min mand med at arbejde i KBH og tager en tidlige selvpensionering (han vil bruge mere tid på landbruget). Dvs så skifter primærbehovet fra 'langt på literen' til 'kan trække tung trailer'.

• Isabelle
    okt 2023

#95   13. aug God bedring til Clinton. Jeg kan godt forstå, at du lige måtte synke et par gange, før du sagde ja til operation, Mette.

Tillykke med bilen, Martine.

• Isabelle
    okt 2023

#96   13. aug Vilma og jeg var til grillhygge hos min ex og Kenia i går. Dejlig aften, men åh hvor jeg hader at tage afsted fra Kenia. Hun vil sååååå gerne med mig, men jeg ved jo, at det ikke går smiley
    Hundene hygger sig fint sammen, når de er i Kenias nye hjem - ikke antydning af ballade.

profilbillede
  • #97   13. aug Jeg startede med en Fiat Ritmo, så var der en VW Golf, en Rover, en drøm af en Mercedes, min højt elskede VW Lupo (som min søn kørte til skrot), en Ford Ka

Da jeg fik kørekort, havde min mor en VW Golf. Stabil som en bryggerhest smiley Den blev skiftet ud med en gul Ford Ka, som jeg kørte rigtig meget i i min gymnasietid, og jeg elskede den lille radiobil smiley Min første egen bil var en Lupo der hed Lulu, og hun var altså den fin lille dame. Indtil motoren sprang i luften en dag jeg holdt i drive in på McD smiley

Der har også været nogle lidt ligegyldige biler ind imellem, men de 3 og så min nuværende Toyota er favoritterne. Min niece har i øvrigt fået en gul Ka smiley

• #98   13. aug Vi fik nøgler igår, og så var det en tur i Ikea-helvede... 14 gardiner, rullemadras, lagner, sengeben, boxmadras, sofa, standerlampe, tøjstativ, og børnebøjler til hundens overtøj.
    Vi har nemlig sovet i vores egen lejlighed... fandme fantastisk!

profilbillede
  • #99   13. aug Hovsa - Hund: God arbejdslyst smiley

I stedet for børnebøjler kan jeg anbefale disse kroge med klemme, de kan købes hos bl.a. el-giganten.

profilbillede
  • #100   13. aug Bil-minder smiley Min første egne bil (som jeg købte helt selv - gemalens og den første vi købte sammen tæller ikke smiley ) var en VW Jetta. Den var 19 år gammel og havde tilhørt en pensionist. Jeg tror aldrig den havde kørt stærkere end 60 km/t. Den var passet og poleret og fremstod flot. Men altså den var GAMMEL så der kom selvfølgeligt en en del reperationer hen ad vejen. Det var dog ret simpelt mekanik så meget fiksede jeg faktisk selv med god hjælp fra en Haynes værkstedsmanual. Jeg kørte i den i et par år, fik den igennem 2 syn anmærkningsfrit og solgte den til en mekaniker, der samlede på gamle VW'er da motorvejhastigheden blev sat op til 130 km/t. Det var ganske enkelt for trælst at køre motorvej dagligt i en bil der MAX kunne komme op på 115 km/t nedad bakke og i medvind. Det var den dejlig bil med bunker af 'personlighed'.

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#101   13. aug Jer med kendskab til IGP...

Hvorlænge vil I mene man skal bruge for at lære en hund en IGP 1? Sådan helt basic.

Hunden kan jo lidt - men fx -apportere aldrig indlært...

• #102   13. aug #101

Kommer an på

Skal du bare bestå
    Skal du lave en ok prøve
    Skal du stille til DM
    Og hvis- har du ambitioner om en podie plads

??

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#103   13. aug Martine;

Vi skal bare... deltage smiley Rent og skær for sjov og for at vise flaget smiley

Ingen ambitioner, det kommer an på om jeg skal tage ham den gamle herhjemme og indlære det - eller lige tage en af de ung på arbejde...
    Det er mere, forstå mig ret, om jeg orker det.

• #104   13. aug Jeg er jo stadig kun nået til delprøverne i IGP smiley

Jeg synes at jeg havde et ok fundament ift. min hunds arbejdsglæde og hendes fri ved fod. Og så TROEDE jeg at jeg var ok på vej med apport og fremadsendelse, men det der er 10 ok i DcH, kan give T i IGP smiley

Vi startede på et “færdselsprøvehold” i februar sidste år, og min ene træner mente at vi skulle prøve en IBGH1. Så det gjorde vi i juni, og fik 95 point. Absolut godkendt! Men det var jo så bare lineføring, fvf, sid under gang, dæk under gang og dæk med afledning (programmet er ændret her i 2025, så det er blevet lidt nemmere for os der ikke er født ind i den verden). Jeg stillede også i en begynder B, og fik vist 92 point, og det var jeg ikke helt tilfreds med. I efteråret stillede jeg i begynder AB for at få bedømt sporet, og fik 94 - her var jeg så glimrende tilfreds smiley

I år skulle vi prøve IBGH2, hvor der er apport og fremadsendelse. Vi fik fuldt hus for fremadsendelsen, og det havde kostet mange, mange timers træning - med hjælp fra Martine, som kan en metode, der giver så meget mening i mit hoved smiley Der var en anden DcH-hund som luntetravede frem, lagde sig fint på kommando og lå og kiggede på fugle og skyer imens HF gik ud til den. De fik T for øvelsen. Det havde givet 10 i DcH. Og så er der den ekstra krølle, at IBGH jo bedømmer samarbejdet mest, så det er muligt at der var røget mere i en IGP.

Så fra en der er “født” i DcH og har leget med PH, så har jeg på halvandet år stadig kun nået delprøverne, og har endnu ikke formået at få en samlet fortrinlige i en prøve. Og jeg kæmper stadig med det med at lære at gå på en måde, så min hund præsenterer sig bedst - fuldstændig som en dressurhest, hvor man skal finde det rette tempo og den rette bæring, for at det se bedst muligt ud. Det er sådan noget som jeg synes er lidt hyggeligt at arbejde med, for det kræver et kæmpe fokus fra mig at holde mig inden for den ramme, og det kræver at min hund GIDER blive ved og ved og ved med at arbejde med små detaljer.

Noget jeg synes er lækkert i den verden, er den respekt udøverne har for sporten og for dommerne. Man står bare med sin hund og får sine kommentarer blæst ud i højtalerne, og så siger man tak. Ikke som i DcH, hvor folk diskuterer med dommeren eller øffer over arealer og alt muligt (det er muligt at det sker bag kulisserne, men stemningen er anderledes).

Jeg fattede aldrig helt pointen med IGP, før jeg selv begyndte at lege med delprøver. For i mit hoved var det ikke så krævende for hunden - den skal jo bare gør det den bliver bedt om, hverken mere eller mindre. Men så lærte jeg hvor meget det kræver at lære præcision, fart, disciplin, arbejdsglæde og at holde dampen oppe, så hunden præsterer godt hele vejen smiley

Jeg erkender at jeg er liiiiidt berøringsangst ift en rigtig IGP. Dels fordi jeg har fået enormt stor respekt for sporten, dels fordi jeg ved at jeg ikke vil være tilfreds med at komme igennem med 3x70 og røven i vandskorpen.

• #105   13. aug Jeg har ikke været aktiv herinde i lang tid, har dog fulgt med fra sidelinjen. Det hele startede tilbage i september sidste år. En søndag morgen da jeg skulle ud med hundene. Gik min mand i krampe. Jeg kunne ikke få kontakt med ham og ringede selvfølgelig 112. Han blev indlagt. Men han kunne ikke komme ud af krampen. Han blev derfor lagt i kunstig komaog hver gang de forsøgte at vække ham, gik han i krampe igen. Det stod på godt en uge. Heldigvis kom han endelig ud af kramperne. Det blev konstateret at han mens han havde været i koma havde haft en blodprop i lungerne og i hjernen. Han var kun vågen i kort tid af gangen og når han var vågen var det var det total sort snak, der kom ud af munden på ham. Langsom fik han det bedre og kom på aflastning. I December kom han hjem. Han sidder i kørestol og vi har hjemmehjælp på.. kan gå meget korte afstande med rollator. Han er næsten blind og døv. Dethar været svær for mig at vænne mig til det. Men jeg er kommet til det punkt, at jeg må leve mit liv. Det kan nok lyde egoistisk for mange. Men jeg har valgt at leve mit liv. Jeg holder stadig af min mand. Men det skal ikke bremse mig i at komme ud og opleve verden. Så langsom er jeg på vej til at finde en livsglæden igen

• #106   13. aug Det er ikke egoistisk JT.
    Selvfølgelig er du nødt til at komme videre med dit eget liv.
    Hvis man ikke selv har været der, har man ingen anelse om, hvordan det er, når ens ægtefælle ikke mere er sig selv, og ens hjem bliver "invaderet" af fremmede mennesker.
    Man er nødt til at finde sin egen hverdag, for at overleve smiley

• #107   13. aug Det er mere, forstå mig ret, om jeg orker det.

Det kan jeg ikke rigtigt svare på smiley

Personligt synes jeg at IGP må være pænt kedeligt, hvis man bare skal igennem.
    Programmet er ganske uinteressant, hvis man ikke gider nørde, efter MIN mening.

Men hvis det er din mening, så tænker jeg, at med lidt fornuftig træning og den rette hjælp, vil kunne stå med en igp1 indenfor en overskuelig fremtid.

Naturligvis afhængig af, hvor gammel hunden er fra start af.

• #108   14. aug JT Sikken en voldsom oplevelse. Det gør mig ondt for jer. Kan godt forstå at det har tæret på overskudet. Jeg synes heller ikke at det er egoistisk, og det tænker jeg faktisk heller ikke andre inklusive din mand gør. Jeg tænker han hellere vil se dig glad.
    Jeg er lidt nysgerrig. Fandt man ud af hvad kramperne skyldtes? Det lyder virkelig voldsomt.

• #109   14. aug Hold da op, JT, det lyder som noget af en omgang. Men godt at du vælger at prioritere dig selv smiley

• #110   14. aug Jeg har det sådan med konkurrencer, uanset sporten, at jeg aldrig kunne drømme om at stille op, hvis ikke jeg havde muligheden for at gøre det godt. Særligt i konkurrencer, hvor andre mennesker skal bruge deres dyrebare fritid på at stille sig til rådighed, så en konkurrence kan gennemføres.

Jeg ved godt at mange har en holdning om, at det bare er hyggeligt at være afsted, men jeg må erkende at de gange hvor jeg har været sporlægger og måske har lagt 15 B-spor, så synes jeg at det er spild af min tid at have lagt spor til de ekvipager, som ikke engang når halvvejs ned ad første ben.

Nu skal du selvfølgelig selv lægge sporet i IGP1, men stadig er der en dommer der skal bruge sin tid på at bedømme dig, skrive sine kommentarer ned og give tilbagemelding. Der er figuranter, der skal bruge deres tid på at figurere. Vil man bare hygge-nygge, skal man IMO holde sig til træninger og eventuelt ens egen klubs interne hygge-konkurrencer.

• #111   14. aug @JT ... hold da op en omgang... håber I finder en god måde så livet leves optimalt for jer begge ..
    Du er IKKE egoistisk .. snakken er svær, og holdninger mange, og man må respektere ikke alle mener som en selv ...
    Jeg mener (så vidt vi ved) har vi kun det ene liv, mange har en partner og har haft i mange år og pludselig sker noget som ingen kunne forudse og partneren, eller en selv bliver ude af stand til at leve livet som man måske ellers sammen havde forestilles sig det skulle være ..
    Skal livet så gå i stå for den "anden", hvem ved hvor vedkommende støder ind i noget der også skaber begrænsninger ?
    Nej man skal leve livet som man ønsker og kan, det skylder man sige selv ..

Min man og jeg har aftalt at vi IKKE vil passe den anden hjemme hvis vedkommende bliver så syg at det bliver en hæmsko og en opgave der tager energien fra den anden ..
    Jeg har nu set det et par gange med ægtefæller til demente, ægtefæller der reduceres til socialhjælper i eget hjem, der skifter lortebleer, der ikke kan gå hjemmefra osv ..
    Det vil jeg IKKE og det vil jeg ikke byde min mand ..

Så bare respekt herfra

• Isabelle
    okt 2023

#112   14. aug Det lyder hæsligt, det I har været igennem, JT. Det lyder råt, det liv I skal til at vænne jer til nu - men din mand får ikke et bedre liv af, at du opgiver dit.

• #113   14. aug Jeg har været SÅ god til at bede mine kolleger om ikke at spørge til Dorit endnu, for så kan jeg faktisk komme igennem arbejdsdagen uden at tude. Men til træning i dag kunne jeg ikke stoppe alle de mennesker, som elskede Dorit og som ville vise mig at de var kede af det på mine vegne. Men hold nu kæft altså, jeg endte nærmest med at tude i en time smiley

Dorit var klubbens selvudnævnte maskot og alles darling. Hun gik til alle og elskede alle højt og inderligt. Om ikke andet, så imens de gav hende opmærksomhed, nus og snacks smiley Så jeg kan godt forstå at folk gerne vil vise deres medfølelse, men jeg hader at tude offentligt smiley

Men det var dejligt at få trænet med Ellie, og få gået med mine gamle, sure mænd og hygget smiley Vi har trænet sammen i 13-14 år, og kender hinanden rigtig godt. Så vi kan skændes så det brager, men kan også bare tulle rundt og hygge, hjælpe hinanden, sniksnakke og være enige om ikke at få mig til at tude mere.

• #114   15. aug Jeg forstår dig godt med hensyn til kollegerne, men sorgen skal ud, og det kom den så på rette tid og sted - blandt hundeelskere, som forstår din sorg smiley

• #115   15. aug Min mand fangede en fisk her til morgen. En fin regnbueørred. smiley

• #116   15. aug det er hårdt arbejde at se flyttemænd i aktion.
    Fase 1 er overstået med at hente ting fra dødsbo i nettolager.
    Fase 2 er igang og de er kørt til genhusningsbolig efter vores egne ting.

• #117   15. aug JT - jeg kan godt forstå dit valg. Mon ikke også din mand er glad for at du er ved at finde livsglæden igen. Det at passe en pårørende kan virkelig slide folk op rent mentalt. Jeg ville ønske at min mormor havde sendt min morfar på plejehjem istedet for at passe ham hjemme. Han kom ud for en ulykke og blev alvorligt hjerneskadet. Jo, hun elskede ham og derfor påtog hun sig opgaven. Da han var død var hun så slidt at hun ikke formåede at få sit eget liv tilbage.
    Min mands bror er ved at dø af kræft. Hans kone har taget plejeorlov for at passe ham. Det er selvølgelig lidt noget andet når det handler om at få den sidste korte tid sammen med ens elskede. Men det er superhårdt at have sin hverdag fyldt med alle de praktisk ting der kommer med et menneske, der sidder i kørestol. får tonsvis af medicin og alt næring IV. Der kommer hele tiden mennesker i hjemmet der skal ordne alt muligt. Jeg holder virkelig meget af dem begge to og jeg er der for hende, når hun engang imellem har brug for en at vende de tunge tanker med eller slet og ret et afbræk.

• #118   15. aug C.B.
    Mange schæferopdrættere sender jo deres hunde hjemmefra for at få lagt igp prøven på dem som de jo skal bruge hvis hundene skal bruges til avl.
    det tager ca 3 måneder.

ja, ved godt, at man også kan avle uden prøve........

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#119   15. aug Anni;

Aaahhhh.. smiley Tak. Det var meget "konkret".

• #120   15. aug @Mette #117 ... ja tænker der en forskel .. har man en så at sige en tidshorisont fordi man ved vedkommende er døende er det for mig anderledes end fx en dement som jo kan leve i årevis og dermed dræne og slide en partner ned så der , ja ikke er noget tilbage til eget liv ..
    Da min bror fik kræft i 2015 var hans 2 døtre, en onkel og mig omkring ham hele tiden de sidste måneder, den ene datter tog plejeorlov og vi andre aflastede typisk efter arbejde .men vi vidste også at det havde sin tid. .

• #121   15. aug C.B, men når hundene kommer hjem efter at have fået deres prøve, så er det bestemt ikke noget man falder i svime over.
    tværtimod, så er det tæervridende og somme tider kan man undre sig over hvordan de har bestået prøven.

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#122   15. aug Anni;

Altså det kan du godt fortælle mig. Det er jo hvad man måske forventer ved at skynde sig.

Vores program er næsten et IGP program så jeg skal ikke skrue på for mange ting, men nok til jeg skal vurdere om tidshorisonten var for snæver.

• #123   15. aug Nu kan dagene kun gå for langsomt…kæft jeg glæder mig til at få egen bil igen smiley

Elsker min mor og er hende evigt taknemmelig for, at vi må låne hendes bil, men det er sgu bøvlet og ikke så frit som at have egen bil, når vi skal “deles” om hendes lille bitte “piss-pott” smiley

profilbillede
  • #124   15. aug Vores program er næsten et IGP program

Hvad er det for et program, der næsten er et IGP program ?

• #125   15. aug Jeg har gjort hunde, der har bestået en BHP1 (hed det dengang) i Tyskland, klar til kåring i Schæferhundeklubben i Danmark.

En del af dem, havde aldrig set et ærme - uden pis - men de havde en best BHP1 i deres resultathæfte.

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#126   15. aug Martine;

Vores interne program smiley
    Det er godt og blandet mellem PH og IGP..

Eneste vi reelt ikke gør i, ér apportering.

• #127   15. aug Hvad er der nappet fra IGP programmet ?

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#128   15. aug Lydighed (igen minus apport)
    Spor (dog er vores ofte lidt længere.)
    Bidearbejdet - rygtransport, overfald, bid(slip.)
    Rundering, halsgivning og tilbagekald...

Tror det er det jeg kan huske lige her, uden at jeg skal ind og læse vores prøver. smiley

• #129   15. aug Men når det er sådan - hvorfor er du så i tvivl om, hvor lang tid det tager at lave en IGP1 ?

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#130   15. aug Altså Martine, det er bare et nysgerrigt spørgsmål smiley
    Om jeg kan nå at indlære en apportering, og om det er mest realistisk for en ældre eller yngre hund.

Ingen behøver opfinde den dybe tallerken igen, jeg var bare nysgerrig smiley

• #131   15. aug Aha - jeg har ikke lige fanget, at du bare spurgte om, hvor længe det tager at indlære en apportering.

Men pøj pøj med projektet smiley

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#132   15. aug Nå men, en anden ting.

Min søde hund, fik "watertail" eller bare forstuvet halen i mandags smiley

Det har været nogle lange dage, nu heldigvis meget meget bedre!

profilbillede
  • #133   15. aug Det er så smertefuldt smiley

Jeg "har hørt" at når de først har haft det, så får de det nemt igen.

Ved ik om det er rigtigt. En tidligere malle underbygger påstanden - Esh gør ikke, for han har haft vandhale en gang for en del år siden, og ikke flere gange end det.

• #134   15. aug Jeg fik ondt i en kindtand for et par måneder siden, og tænkte at det jo var mega smart at man så har 2 sider at tygge med, så jeg brugte bare den anden. I går på job tyggede jeg i et bolche, og så manglende jeg et kvart tand i den side uden tandpine. Så i dag havde jeg en akuttid hos tandlægen. 5.000 kr senere havde jeg 2 hele tænder. Bortset fra at den ene, den der har gjort ondt i noget tid, har været knækket og fikset så mange gange, at næste gang skal der ske noget drastisk, hvis den ikke holder smiley

Jeg HADER at gå til tandlæge, og jeg HADER at bruge penge på det smiley

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#135   15. aug Ja han har været noget ynkelig.

(Og selvfølgelig på smertestillende, og afspadseret fra arbejdet...)

Hmm vi snakkede om det, men ingen af vores dyrlæge kender til hunde der får det gentagende gange.
    Han har fået det fordi han legede med en anden, og vælter bagover og sætter sig på halen (haleroden), så jeg tænker ikke jeg ser det igen.. eller håber jeg ikke smiley

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#136   15. aug Anne;

Men GODT det blev fixet så hurtigt smiley !!!

• #137   15. aug det er fandme også træls at sidde der og så skal man ovenikøbet betale kassen smiley

kan kun sige at er det den allersidste tand (12 års-tanden) så kan man sagtens undvære den

• #138   16. aug Jeg har jo de der to harer til at bo udenfor mine stuevinduer.
    det kan jeg godt forstå, der bor jo harer i mange boligforeninger.
    men for en halv time siden gik der tre rådyr forbi mine stuevinduer smiley
    og nej, jeg sover ikke, jeg er lysvågen smiley
    det er ellers halvlangt til skove og marker.
    jeg nåede desværre ikke at tage billeder af dem. smiley
    nu er jeg spændt på, om de igen dukker op de næste dage ?
    det er lige fær jeg skal købe et viltkamera. smiley

• #139   16. aug Hanne, begge er “6-års tænderne”. De burde egentlig også kunne undværes, selvom det nok ville ses at der mangler en tand.

Jeg må krydse fingre for at den holder, så det ikke bliver nødvendigt at rodbehandle.

CB, og takken for at jeg skyndte mig til tandlæge er, at jeg i dag ligner en der har fået et par på hovedet smiley Ikke at jeg kan greje hvorfor kinden er hævet så meget smiley

• #140   16. aug @ Anni det vil da være en god ide med en kamera .. her i et stort parcelhuskvarter ser vi også ofte rådyr i haverne og når vi møder dem i skoven er de ikke videre skræmte ..

@ Anne .. ah jeg mangler en 12 års det er ok, tror ikke jeg ville undvære 6 års

• #141   16. aug Jeg ville nok heller ikke få den trukket ud, bare fordi. Men hvis det står mellem at få den trukket ud eller gå igennem både rodbehandling og krone eller implantat, så kunne jeg godt hælder imod at få den trukket ud smiley

• Isabelle
    okt 2023

#142   16. aug Jeg mangler en 6-års. Det bemærker jeg faktisk meget meget sjældent.

• Isabelle
    okt 2023

#143   16. aug YES - min forsikring er blevet billigere. Den slags sker da godt nok sjældent, så NU skal jeg fråse smiley

"I forbindelse med at vi ændrer din ulykkesforsikring, har vi genberegnet din pris, så den svarer til den risiko, du har for skader.
    Det betyder, at din årlige pris i 2025 bliver justeret fra 1.947,43 kr. til 1.947,25 kr. inkl. afgifter og gebyrer."

smiley

• #144   16. aug Anni - Her i Fredericia kan man støde på både hare og dådyr smiley

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#145   16. aug Haha Anne, det er så typisk. Så tror man bare lige man er god og gøre tingene hurtigt. Betalingen er så du ligner en der har fået et par på kassen smiley

• #146   16. aug Vi har holdt have-hygge i dag med venner og deres børn og hunde.
    Det er ikke så tit vi har decideret gæster men hvor bliver man glad og træt smiley

• #147   16. aug Isabelle nu må du ikke ødsle alle pengene væk. Gud hvor er det åndssvagt...

• #148   16. aug Jeg har jo været så kæk at tilmelde mig en feltsøgsprøve. Min hund kan lave et DcH-felt (som er et frit søg) til UG med kryds og slange - hun blæser afsted, kommer HELT ud i de fjerne hjørner og hun skuffer aldrig. Hun er også habil til gerningsstedssøg, hvor hun skal påvise små genstande. Så jeg tænkte “hvor svært kan det være”. Ret svært, viser det sig smiley

Så vi har fået utrolig mange lektier for. Nogen skal lære at bevæge sig i den retning jeg viser (det kan hun sagtens, bare ikke når hun synes det er frit søg). Nogen skal også lære at søge gerningssteds-style, selv om det er et større felt end et gerningssted. Og så skal nogen lære at man kun påviser. Laver jeg hver ting for sig, er det ikke noget problem. Men sætter jeg det sammen, slår hun tilbage i DcH-felt, smadrer afsted og samler op.

Vi knokler med lektierne, og så har vi status på fredag, hvor min skrappe, skrappe træner evaluerer os. Prøven er den 6.9., så vi har en lidt stram tidsplan. Men som det er lige nu, er det rart at have noget at arbejde frem imod smiley

• #149   16. aug Jeg har ikke fået rabat på forsikring, men har efter firmaets udlægning fået et godt tilbud :

profilbillede
  • #150   16. aug Ellie er endelig ved at være sig selv igen, efter vi sagde farvel til Dorit. Jeg havde forventet, at Ellie ville være meget PÅ mig, da jeg var ked af det. Og jeg havde forventet at hun ikke rigtig ville reagere på at Dorit var væk, og hvis hun alligevel reagerede, ville jeg tro at hun ville søge mig ekstra meget.

Hun var overhovedet ikke på mig, da jeg var ked af det. Og hun reagerede, enten på at jeg var ked af det, eller at Dorit var væk, men hun tog afstand fra mig. Først i fredags begyndte hun at ville putte med mig igen, og nu er vi tilbage på normal, hvor hun vil putte tæt om natten, vile nusse og ligge i ske på sofaen og opsøger mig mange, mange gange om dagen for nus smiley

Jeg synes det er så sært, for hun og jeg er meget tætte. Jeg har aldrig været i tvivl om at hun vil give sit liv for mig, og at hun stoler på at jeg altid kan hjælpe hende i svære situationer. Så jeg forstår ikke hendes adfærd med at hun trak sig fra mig.

Jeg er selv typen som helt vil have fred, hvis jeg er ked af det, men jeg tror måske bare ikke helt at Ellie er så kvik at hun processere følelser på samme måde. Måske mere en reaktion på at jeg var anderledes, og hun derfor var usikker på hvor hun havde mig? Har andre oplevet noget lignende?

• #151   17. aug Det er ikke alle hunde som kommer og trøster, når man er ked af det. Min Coco opsøgte aldrig mig, hvis jeg var ked af det. Men hun var meget obs på at jeg ikke gik fra hende, så gik hun med, men var ikke opsøgende som sådan.
    Da hun blev gammel kom det lidt mere, men aldrig den der movie-style man kender fra TV/film:)

• #152   17. aug Iroc trøstede - og Czhaplin i særdeleshed smiley

Derfor gjorde det det også sværere, da jeg var lagt ned over tabet af Tjab, at Esh bare gik sådan forvirret rundt og kom og duttede mig som en delfin (hårdt) ind imellem.

Han kan ikke, som Tjab kunne, det der med for det første bare at være der - og så når Tjab kom hen og stille lagde sig med hovedet i mit skød, eller lagde hovedet på min skulder og en pote ind over min ryg .. kæft, han var formidabel til at vide, præcis hvad der skulle til.

Esh er sød, men reagerer ikke sådan voldsomt på, hvis jeg er ked af det smiley

• #153   17. aug Det var vel egentlig ok at hun ikke trøstede mig, men at hun decideret tog afstand, syntes jeg var underligt (og svært). Nu er hun heldigvis tilbage i puttehumør - ellers havde jeg jo været nødt til at købe en ny smiley

• #154   17. aug Det er virkelig hårdt at være hund.... smiley

profilbillede
  • #155   17. aug den kloge hund valgte måske skyggen under sofaen smiley

• #156   17. aug Også hårdt at være hund her.. ja barnet var gået fra og havde spildt “lidt”

profilbillede
  • #157   17. aug Jeg døjer jo ret meget med mit skadede knæ, og har en tid til ny vurdering om en måned. Der er en mistanke om at indvendige sideledbånd er begyndt at briste, og derfor er det slut med blokader. Jeg forventer nok lidt at der bliver tilbudt forskellige større operationer, og alle med lang genoptræning.

Der er jo aldrig et godt tidspunkt, men så er der alligevel nogle tidspunkter der er dårligere end andre. Og sådan har jeg det lige nu - at det her faktisk er ret skidt. Dels vil jeg virkelig gerne være klar til at give fuld gas med Ellie i næste års konkurrencer. Noget der kræver mange timers træning i skoven, på sporet og på banerne.

Og så er der det med at jeg bare virkelig, virkelig gerne vil have en ny corgi. Og skæbnen vil, at der har budt sig en chance, som jeg vil have svært ved at sige nej til smiley

Nu har jeg jo gået med dårligt knæ i 4,5 år, så hvad betyder et år mere? smiley

• Isabelle
    okt 2023

#158   18. aug ÆV med knæet - men spændende med en ny corgi smiley

• #159   18. aug Anne - er det en hvalp du har kig på? Eller en ung omplacering? (bare fordi jeg tænkte på dig i går, da jeg hørte om én.... smiley )

Apropos det med de gode tilbud:

profilbillede
  • #160   18. aug Min søn fik en tur til Polen som fødselsdagsgave. Det bliver vist en tur, de aldrig glemmer. Alle blev tilbageholdt af Polsk militær og politi pga trusler mod flyet. Efter flere timer er de heldigvis på vej videre. smiley

• #161   18. aug Alle brokker sig over klimaforandringerne ... = ... oversvømmelser ... skovbrande ... 40-48 graders varme .
    Alligevel FLYVER de samme mennesker rundt i hele verden ( ferie osv. ) .... og forurener endnu mere.
    Er det mig der bare er dum og ikke forstår det ? ...... ellers fortæl mig logikken i det. smiley

• #162   18. aug @ Anne ... uh spændende... glæder mig til nyheder..

@Nittib ... nej det er ikke bare dig ...MEN som vi jævnlig og med andre taler om, alle taler om det men ingen vil rigtig "ofre" noget i deres liv for det ..
    Den er sgu da også svær, man har et liv og hvis nu det at rejse bare er den hedeste drøm, eller bare at rejse et par gange ... hvorfor skulle menig mand dog ofre det .. vi kan jo alle se der sendes raketter og rumskibe op, der er rigmandsturisme ud i rummet ... de rige rejser land og rige rundt, holder bryllup i Venedig med jeg ved ikke hvor mange tilrejsende fra hele verden ankommende i privatfly osv osv .... hvorfor skulle den almen arbejdende person der troligt har arbejdet for fx min mands vedkommende fra 6-15 snart i 50 år være den der undlader sin "bonus" på livet, at se steder der flyves til at opleve det han drømmer om ..
    Nej vi flyver så at sige ikke for vi elsker vores køreferier, dette er så dog stadig i benzin bil ... men ja jeg forstår sgu godt at man ikke ser indikationen til at være den der undværer ..
    Unge siger og skriver om miljø og spild osv ... se pladserne efter hver festival ..
    Jeg kan godt forstå det er svært at være den der skal tage det hele alvorligt ... når så mange andre ikke gør, og slet ikke de der har ressourcer til at vælge andre løsninger ...

det sker ikke før der er lovgivninger og det hjælper ikke en meter før det gælder hele verden .. klimapåvirkninger bruger ikke pas, og stopper ikke ved landegrænser ..
    Se bare fx topmødet om plast .. ingen enighed, alle ved det er mega skadeligt og at det ofte kan undværes eller der er alternativer .. men det er dyrt for virksomheder at omlægge og finde andre veje og så hytter enhver sit ..

• Isabelle
    okt 2023

#163   18. aug Logik er der ingen af, men der er den ofte brugte undskyldning med, at EN flyvetur gør ingen forskel - eller den med at, når alle de ANDRE alligevel flyver..........
    En enkelt flyvetur på et par timer svarer til en biltur på omkring 2000 km - og omkring 6000 km i tog.
    Det er trist og uforståeligt, at togture er så dyre. Hverken vores politikere eller vi selv tænker nok på miljøet - og nogle af os har desværre ikke råd til at gøre det smiley
    Hvis jeg fx skulle tage toget til København for at besøge min ældste søn, ville det koste mig 5-6 gange så meget som at tage bilen smiley

• Isabelle
    okt 2023

#164   18. aug Vi skrev vist samtidig, Hanne smiley

• #165   18. aug fortæl mig hvor indikationen og motivationen for at Hr og Fru XXX skal undvære den der ene tur i deres liv til fx Thailand når der er godt gang i rumturismen :

For hvis du for eksempel flyver til Thailand, svarer det til at udlede 1 - 3 tons CO2. Hvis du derimod stiger ombord på en rumraket og bliver sendt gennem atmosfæren, er CO2-udledningen på 50 - 75 tons per person.

• Isabelle
    okt 2023

#166   18. aug Mener du dermed, Hanne, at når andre sviner, kan jeg ligeså godt også svine?
    Hvis der er komplet uansvarlige mennesker (fx rumraketfolkene) her på jorden, må jeg også gerne være lidt uansvarlig?
    Jamen så kan vi vist ligeså godt kaste håndklædet i ringen og giv fingeren til miljøet, for der vil nok desværre være masser af ligegyldighed overfor at passe på Jorden og atmosfæren mange år endnu.

PS. Men der er heldigvis mulighed for at råde lidt bod på svineriet, når man flyver:

"Derudover kan du overveje at købe aflad ved at miljøkompensere rejsen. Det betyder, at du med nogle procent af flybillettens pris for eksempel støtter projekter, der investerer i skovplantning og beskyttelse"
    https://www.dr.dk/interaktiv/webfeature/klima-rejse

• #167   18. aug Jeg skal uden tvivl have hvalp. Jeg ville egentlig vente - jeg har kig på 2 opdrættere, som har fantastiske tæver. Men så kom der lige én ind fra højre, som jeg ikke tror jeg kan lade passere. Med mindre knæet er værre end jeg tror, så hælder jeg mod at lade knæ være knæ, og så gå efter en corgihvalp smiley

• Isabelle
    okt 2023

#168   18. aug Jeg glæder mig meget til at se billeder, Anne smiley

• #169   18. aug Nu har han hverken kørekort eller bil, så hans eneste måde at transportere sig til et andet land på er tog, bus og fly. Og så ofte rejser han heller ikke. smiley

• #170   18. aug Jeg har været til psyk - ved ikke helt hvad jeg skal synes om det.

Hun fortalte mig ikke rigtigt noget, jeg ikke vidste i forvejen, så jeg sidder med denne her fornemmelse af, at "der gik da en time og det kostede MANGE penge" .. ved ikke om det er noget jeg kan bruge til noget ??

Min kæreste - som har overrasket mig MAX i hele det her forløb - siger så, at han nok skal betale, hvis det er noget jeg har tænkt mig at gøre brug af smiley

Er der nogen herinde, der har gået til psyk og rent faktisk fået noget ud af det ???

• #171   18. aug Kan du ikke få bevilget en via arbejde?

Min veninde har fået lov af sit arbejde (Toldstyrelsen) at vælge frit, og har fået rigtig godt udbytte af psykologsamtaler ifm. stress. Jeg gik hos en intern på kommunen, og jeg synes egentlig at det fik sat mange ting o perspektiv. Desværre kom jeg først i gang med forløbet over et halvt år efter jeg var retur på job, så det løste ikke så meget den akutte del. Men jeg tror at det har gjort at jeg har været bedre til at sige stop i tide efterfølgende smiley

• Isabelle
    okt 2023

#172   18. aug #170 Ja - og nej.
    Da jeg knækkede lidt i forbindelse med min datters og svigersøns sygdom, fandt jeg en psykolog. Hun lagde ud med lige at ville fortælle mig lidt om sig selv. ........... Jeg fik at vide, hvorfor hun havde valgt at blive psykolog, hvornår, hvad hun havde lavet tidligere, hvordan hun mødte sin mand, hvad han lavede, hvor mange børn hun havde, og hvad hun kunne lide at lave i sin fritid. Da hun havde brugt et kvarters tid på dette, spurgte hun, om der var mere, jeg gerne ville vide om hende (jeg havde ikke bedt om at få noget som helst at vide). Jeg svarede, at jeg egentlig troede, at det var mig, vi skulle tale om smiley
    Hun blev lidt fornærmet - flov måske - og resten af den time, jeg betalte for i dyre domme, blev noget akavet. Så droppede jeg det med psykolog.

• #173   18. aug Kan du ikke få bevilget en via arbejde?

Det ved jeg i grunden ikke ?

Isabelle -

Det lyder også ret underligt - jeg har ingen interesse i hvordan hun går og har det - det er mig, det handler om jo smiley
    Kan godt forstå dit valg ...

• #174   18. aug Så er de sidste 2 drenge rotter der var til salg solgt.

Så mangler jeg kun at sælge den sidste hun og deres mor.

• #175   18. aug @ Isabelle ... det har jeg vist ikke skrevet " at jeg synes man lige så godt kan....." jeg har bare skrevet at jeg godt forstår mekanikken i at ingen rigtig kan se at lige netop de skal osv ... og at når ingen gør så må det stå tilbage til lovgivningen for ellers sker der intet .. og så igen skal den jo være world -wide ... men det sker næppe ... at give ekstra for at købe aflad er imo helt ude i hampen, det gør jo ikke miljøbelastningen mindre ...
    Og ja faktisk er jeg nok en af dem der ikke tror på skuden vendes, med mindre det sker når AI tager magten ...

Vedr PSY .. jeg har prøvet uden effekt, har en veninde der har prøvet utallige, jeg synes ikke det har ændre noget for hende .. så alt i alt er min følelse at måske får 2 ud af 10 noget godt og effektivt ud af det ...
    Og er det job stress relateret så har en del arbejdsgivere tilbud .. eller fagforeningen ..

• #176   18. aug Jeg har kun brugt psykolog og psykiater til at få mine diagnoser og opstart på medicin.

Nu sørger min egen læge for min medicin og har jeg noget der skal snakkes igennem bruger jeg min hjemmevejleder.

• #177   18. aug Jeg har de sidste 2,5år gået fast ved en BED psykolog og jeg var også meget i tvivl i starten og havde svært ved at gennemskue om det på nogen måde hjalp. Men jeg er kommet frem til nu at jeg nok aldrig stopper.. eller måske holder jeg en pause på et tidspunkt, det er netop super dyrt jo, men jeg vil altid have behovet eller få det igen..

Jeg tror den slags tager tid før det giver noget, fordi det tager tid at finde roen og tilliden imellem hinanden til at det kan give noget på den mentale konto.

• #178   18. aug Da jeg kæmpede med depression, var jeg igennem forskellige psykologer. På forhånd var jeg ret pessimistisk omkring det, men jeg fandt ud af, at det handler om at finde den rette.
    Jeg er gået fra samtaler og tænkt "sikke spild af tid og penge" og så har jeg omvendt gået til samtaler hos personer, hvor jeg virkelig har lært noget om mig selv og været glad for at jeg gjorde det.
    Den første psykolog jeg gik hos, var hende der var "skyld i" at jeg fik Tucker smiley

Jeg ville også undersøge om ikke man kan få noget gennem arbejdet.
    Da jeg mistede min far uventet i januar, var min chef meget hurtig til at minde mig om at jeg kunne få hjælp gennem vores sundhedsforsikring.

• Isabelle
    okt 2023

#179   18. aug Jeg ved godt, at du ikke skrev det, Hanne - derfor mine ?? smiley

"at jeg godt forstår mekanikken i at ingen rigtig kan se at lige netop de skal"

- Og det er fejlen. At så mange fralægger sig ansvaret for egne handlinger. Det må sørme være regeringen, der påtager sig ansvaret for det, jeg gør - fx flyver til Thailand og udleder 2-3 tons co2. Det må Mette og co sørme da sørge for, at jeg ikke gør - eller hvad? smiley

- Og jeg er helt med på, at jeg er meget polemisk i ovenstående smiley

• #180   18. aug lige i dette tilfælde tror jeg ikke på en Lemming-effekt .. det er for "stort" ... alle ved at om så 90% i DK gjorde noget så ville det intet batte hvis det ikke kommer til at gælde for 90% af verdens lande/befolkning ... derfor er det nødt til at komme op på et plan hvor der er politisk styring og enighed ... (90% er grebet ud af den blå luft, men mange% skal det være) -
    Og så længe lobbyismen for fx landbrug, industri osv er stærkere end idealisme og magt modighed så sker det ikke ... virksomhederne tænker jo hellere ikke længere end til det næste aktionær-møde

• #181   18. aug Jeg har aldrig selv prøvet en psykolog. Men både min mand og min søster har. De siger begge at det handler om at finde en man har det godt med og at det ikke nødvendigvis er den første man går til smiley

• #182   18. aug Martine nej ikke selv. Min mand gik under en stress/dep/angst periode for mange år siden. Det var mægtig gavnligt.

Ligeledes har vores yngste gået igennem nogle år, da han som 7 årig fik konstateret epilepsi (en slags absencer). Han havde hele sit liv oplevet at hjernen lukkede ned flere gange hvert minut, hver time osv. Med medicinering blev han heldigvis anfaldsfri, men skulle (ved det lyder underligt) lære at agere i vores verden. Derudover har han en IA, dog slet ikke "tung", men går dog i et Autismecenter/skole.
    "Hans" Hannah i Næstved var simpelthen guld værd. Han elskede at være hos hende, og hun fik ham virkelig til at rykke.

Har du mon en sundhedsforsikring eller andet, der kan bidrage? Min mand fik det vir forsikring og med henvisning fra læge. Julius betalte vi selv, da vi simpelthen ikke kunne vente et halvt år. Det var nogle dyre år med psyk hver måned......

• Isabelle
    okt 2023

#183   18. aug Til Hanne
    Danmark er et foregangsland på miljøområdet - bl.a. p.gr.af vindmølleindustrien. Det skal vi fortsætte med at arbejde på at være - inspiration for resten af verden, selv om vi er et lillebitte land - synes altså jeg - samt en masse specialister inkl. erhvervsfolk m.fl. smiley

Vækstteam for grøn energi- og miljøteknologi:

"Danmark og dansk erhvervsliv har et godt udgangspunkt for at kunne levere de konkrete løsninger, som kan hjælpe resten af verden med at gennemføre en ambitiøs grøn omstilling. For i Danmark er vi pionerer, når det handler om at finde løsninger på vores fælles påvirkning af den verden, vi lever i. Vi viste vejen på vind og energieffektivitet. Vi er i front på fjernvarme, vand og miljøteknologi. Vi er de bedste i verden til integration af vedvarende energikilder.
    Dette har været muligt, fordi der løbende har været bred politisk opbakning til, at staten er gået foran med klare visioner, langsigtede planer og investeringer - i tæt parløb med private virksomheder, der har leveret innovative og økonomisk bæredygtige løsninger. Og fordi vi har været villige til at implementere innovative tiltag på vores hjemmebane, så vi med troværdighed kunne sælge løsningerne på det globale marked."

https://www.em.dk/media/12031/danmark-som-frontlober-i-den-gro-nne-omstilling_web_accessible.pdf

- og i 2021 eksporterede Danmark energiteknologi for over 100 milliarder kroner. Det er vel også værd at tage med?

• #184   18. aug Jamen Isabelle, jeg er da ikke uenig .. men det er stadig et fåtal af lande i verden der følger efter, de har enten ikke råd, eller har ikke viljen ... der er lande, mange lande hvor de end ikke er nået dertil hvor vi var for mange mange år siden .. der er lande hvor ja de store byer, hovedstæderne der kan de måske forstå og ønske at følge med, men kør væk og du vil opleve landområder der ser ud som gik verden i stå i 60' erne, selv i USA er mange på landet ikke nået langt ... det er lidt som da min onkel der så nemt imponeres af teknologiske fremskridt sagde for mange år siden " Hanne tænk børn i Afrika kan få en computer" jo jo de havde hverken rent vand, strøm eller lignende, og det har de stadig ikke mange steder, så der gælder deres daglige tanker overlevelse, fra dag til dag .. teknologi, miljø, osv det er ikke på radaren ...

• #185   18. aug En god ide. smiley

profilbillede
  • #186   18. aug Martine, jeg har gået hos en psykolog længe.
    Som andre skriver, så handler det om den rette.

Jeg var gennem 2 psykologer og en psykiater som jeg slet ikke fandt hjælp i.

Fik så min nuværende anbefalet, og han var den rette.

Jeg har fået henvisninger gennem egen læge, så egenbetalingen ikke er så stor, men det er bestemt grupper man skal passe ind under.

Jeg har båret på alt for meget i min rygsæk i mange år, og han har hjulpet mig stille og roligt med at finde dem frem, og få dem bearbejdet.

• #187   18. aug Så blev Ellie endelige scannet. De gik med en MR, og resultatet var cirka hvad der var forventet - en deformitet på korsbenet med nervepåvirkning. Det var åbenbart meget nemt at se, et meget afgrænset område med tydelig påvirkning af højre bagben og laveste grad af hvad-det-nu-er-for-grader. Hun fik lagt en blokade, og om alt går vel, fikser blokaden den irritation der driller. Jeg skal holde hende i ro nogle dage (suuuuuuk!!!!!), og om en måned bør blokaden have fuld virkning, og om 3 måneder burde jeg vide hvad den endelige status er.

Hun klarede narkosen så fint, og servicen er jo bare helt i top derude, så ingen brok over at jeg var der HELE dagen, og sad med hende imens hun fik noget at slappe af på, og igen imens hun vågnede smiley Hun lå ude i deres receptionsområde og vågnede sammen med mig, og da hun begyndte at komme til sig selv, lå hun og kiggede på alle og viftede med benene, så alle kom og nussede hende smiley Hun er ganske charmerende, hvis hun selv kan sige det smiley

Der er jo det med blokader, at der skal barberes et område, der hvor nålen stikkes ind. Kønt er det ikke smiley Jeg overvejer om jeg skal købe noget af det der farvende hårspray og sprøjte på smiley

profilbillede
  • #188   18. aug Alt for mange går ved en psyk de ikke har kemi med eller mistro til...
    Det er videnskabeligt bevist gange mange at tilgangen er ligegyldig hvis der ikke er tillid -og det kan der jo være mange grunde til. En dygtig psykolog kan ikke opbygge en alliance hvis klienten ikke er modtagelig, men en motiveret klient kan heller ikke arbejde med en psykolog der ikke er tillid til.

Enten så skal man italesætte det med psykologen som gør man får sine forbehold, ellers skal man slet og ret skifte.

Og Martine, langt de fleste arbejdspladser indenfor dit felt har sundhedssikring der sikrer dig 10 gange -evt. med mulighed for yderligere, ved "belastningsreaktioner. smiley

• Isabelle
    okt 2023

#189   18. aug Du må være kreativ med roooooooolige hjemmeopgaver til Ellie, Anne smiley

• Isabelle
    okt 2023

#190   18. aug Det er godt nok smart, Anni. Jeg har virkelig kæmpet med hunde, der ret nemt kunne flå/bide det der selvklæbende af, man kan bruge til at holde en sok oppe med.

• #191   19. aug Det virker i særdeleshed godt på Grand Danois´, Isabelle smiley

• #192   19. aug Hvad med F.eks LANGE strømper ?? smiley ... smiley ... = ... til langbenede hunde

profilbillede
  • Isabelle
    okt 2023

#193   19. aug Der er heldigvis grænser for, hvor meget Zelensky vil fedte for Trump. De øvrige europæiske ledere? Hmmmm. Men OK - man må bukke dybt for dværge smiley

profilbillede
  • Isabelle
    okt 2023

#194   19. aug Jeg tænker på, om jeg er den eneste, der har en lille bitte smule ondt af Marius Borg Høiby?
    Nej, der er ingen undskyldning for, hvad han har gjort, men stakkels dreng sådan pludselig at blive kastet ind i et royalt liv som stedbarnet med den tvivlsomme far smiley

• #195   19. aug Jeg fik et (kort) forløb hos en psykolog ifm. et virkelig skidt arbejdsmiljø. Hun var ekstremt direkte og konkret, og det var utroligt brugbart for mig.
    Til gengæld har jeg også været igennem længere forløb pga. belastningsreaktion, og det var seriøst spild af tid!

• #196   19. aug #194

På sin vis har du ret, men jeg synes dog også, at den unge mand har fået en masse muligheder, som andre unge ikke får.
    Desværre har han så ikke formået at få noget godt ud af det.

• #197   19. aug pøj pøj med Ellie, håber blokaden gør sit arbejde godt ... skulle det så være det, mener fx så er blokaden for fx slidgigt nogle der skal gentages ? og hendes "deformitet" vil jo ikke forsvinde..

Tja mht TR .. jeg har ikke ændret mening om ham, men mennesker skal jo håndteres forskelligt og han skal så fedtes for big time ... hvis Europa ender med at have haft ok indflydelse og der kommer en varig fred med ikke angrebs-garanti fra Rusland hvor USA står bag Europa så tænker jeg egentlig at målet har helliget midlet og de kloge har narret den mindre kloge, uanset de har måtte fedte, og ikke mindst er NATO stadig eksisterende .

Vedr Marius ... tja og nej, men han er vel, desværre et klassisk eksempel på en der har haft en svær opvækst og som så ikke har haft den mentale tilstand, intelligensen til at se sine muligheder. Han har måske også fået friere tøjler fordi den der misforståede "det er jo lidt synd for ham", og så kompenserer i det her tilfælde moderen måske med bagslag til følge .. Med fare for at stikke næsen for langt frem og helt for egen regning slår de mig som meget søde og stille og rolige mennesker i det Norske Kongehus (-hende med sharmanen) men ikke særligt intelligente ..

• #198   19. aug Tog til holdtræning igår aftes med Penny og trænede at vi kiggede på de andre der lavede øvelser og selv lavede øvelser. Jeg holdt selvfølgelig god afstand så Penny kunne håndtere det. Rykkede nogle gange lidt tættere på og så længere væk igen. Det gik simpelthen så godt. Hun havde fuldt fokus på mig. Kiggede engang imellem lige hen til en anden hund, men valgte det hurtigt fra og tog kontakt til mig igen. Så hun fik oplevelsen af at det var rigtig fedt at være tilstede; massere af leg med mig og massere af godbidder og intet press for hunde for tæt på. Jeg fik lavet et par fremadsendelser med hende, hvor hun slet ikke ænsede de andre og en rondering hvor hun bare var glad, med glad på (hurra for gode figuranter smiley ). En træningskammerat filmede Penny og mig så jeg selv kunne se hvordan det så ud. Jeg så fuldt fokus og en virkelig glad hund, men virkelig glad hale. Så det var en stor success i forhold til målet om at få indlært at hun ikke behøves tage stilling til de andre; den del skal jeg nok tage mig af. Jeg var rigtig glad da vi kørte hjem smiley Vi fik også trænet 'vi kigger på hunde' med en træningskammerat i week-enden. Her gik det også rigtig rigtig godt. Så jeg tænker at jeg nok skal få vendt bøtten igen. Vi kørte ud og gik spor bagefter og her gik både Clinton og Penny nogle virkelig gode spor på knastør jord smiley Dejligt smiley

• #199   19. aug Mht Marius så forstår jeg ikke helt hvorfor det skal fylde så stor en del af sendefladen i danske nyheder; igår eftermiddags blev det sågar diskurteret i et program på P1. Så skiftede jeg kanal til P4. Her var noget trælst musik og vupti så skulle de også diskurtere Marius. Det var så der jeg slukkede for radioen og nøjedes med motorstøjen. Det er da frygteligt det han har gjort (hvis det er rigtigt - han er jo ikke dømt endnu), men det behøves vel ikke fylde så meget i danske nyheder??? Det er sådan lidt sladderbladsagtigt. Eller er det mig der er helt off?

• #200   19. aug Hvor gammel er Penny egentlig?

• #201   19. aug Når man er en ung dreng og lige skal forstå det med damer.. så er det svært når de er ovre løbetiden men dufter spændende smiley det er lidt hårdt

profilbillede
  • Isabelle
    okt 2023

#202   19. aug Det er bestemt sladderbladsagtigt, Mette - men fylder nok, fordi det er en "god historie".

#196 og 197: Jeg er ret enig i det meste, men jeg tror ikke, det har været en misundelsesværdig opvækst, Marius har haft.

Jeg er enig i, at hvis fedten for Trump kan afholde Putin fra at få væsentlige områder i Ukraine, så er det fedteriet værd. Det tror jeg desværre ikke helt, det kan - tror ikke, at Trump har særlig meget indflydelse på Putin. Magt er vist det eneste, den mand forstår.

• #203   19. aug @200: Penny er 3 år gammel.

• #204   19. aug H - hva r TR?

• #205   19. aug Nogen der ser det program på tv2 med hende Tove med hestene? Som insisterer på at have flere dyr, end hun egentlig kan håndtere. Og dyrene, der får et minimum af omsorg, men som er "det loven kræver". Men det hele er alle andres skyld, og hvis bare alle andre ikke var så dumme, ville Toves dyr have det som blommen i et æg.

Det lyder sært bekendt smiley

• #206   19. aug det er ret mange år siden at jeg hørte om hende første gang.... i hesteverdenen har hun været "kendt" længe.

Og jeg fik røde knopper af at det hele er fordi hun ikke kan få nogen parter, og hun kan ikke få nogen parter fordi folk er åååånde ved hende.

Jeg er sæføli ikke en fortaler for hærværk, men den dokumentar går altså lidt let hen over hvorfor folk reagerer sådan.
    Og ja, vist ifølge dokumentaren lavede hun vist et opslag om at folk gerne måtte komme og hjælpe hende - men hun ville ikke give hverken vådt eller tørt.
    Folk ankom med madpakker osv for at gøre livet bedre for dyrene. Men nej nej, hun ville have dem til at rydde op i sit rod... ikke på foldene (hvor der ligger glasskår fra vinduer hun i tidernes morgen smed derud). Det hele endte med at hun smed folk på porten. Og hvorfor? Fordi nogen ville give rent vand til hestene fordi det der var i spanden var sort, klistret og ulækkert.
    Hun er heller ikke ligefrem kendt for at behandle sine parter pænt. Og nej, bette Tove, det er ikke parternes ansvar at sørge for at alt er i orden - de er BØRN - og det endelige ansvar er ejerens.

• #207   19. aug @ Anne ... Tr= Trump ..

• #208   19. aug Sia har været på besøg hos en osteopat i dag. Der var som sådan ikke noget i vejen med Sia, men jeg ville gerne have hende tjekket igennem.

Det var en helt igennem god oplevelse. Osteopaten var rigtig sød, dygtig og grundig.
    Sia opførte sig eksemplarisk, hun er jo i sit es, når det hele drejer sig om hende.

Sia havde et par låsninger, men det gik rigtig fint med at få det hele til at slippe, hvilket også går lidt nemmere, når hunden slapper af og ikke modarbejder behandleren.

Lige nu har jeg en lidt træt hund, og det er fint, da hun skal tage den lidt med ro i dag og I morgen.

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#209   19. aug Snuste til en mave drejning idag. Heldigvis ikke drejet helt - men bare "vendt sig og flyttet sig", og ganske kun fordi jeg har været så stålsikker på at min hund ikke var helt tilpas i dag og en dygtig dyrlæge der er lyn hurtig til at handle.
    Maven syet fast, og operationen gik som det skulle.

Nu 14 dages ro og så håber vi at det var det smiley

profilbillede
  • #210   19. aug God bedring med smuksakken smiley

• #211   19. aug God bedring med ham smiley

Mht Tove - det er efter min mening LANGT over hvad man bør selv-justitse, det hun bliver udsat for.
    Og det siger jeg, uden at kende sagen til bunds.
    Hende der dyreforkæmperen er imo en smatkasse og virker ikke interesseret i at høre på fakta.
    Ham, der anmeldte det "døde får" - det var en STEN for fanden!!!

Og så ham springrytteren, der først mente at hesten bestemt var halt - også efter at de havde kigget på den, og den ikke viste nogen tegn på halthed .. selv efter dyrlægen havde været forbi og undersøgt hesten, gav han sig .. "det har nok været akut halthed .."

Aj men ...

Jeg kender ikke sagen - havde ikke tidligere hørt om den - men det der, det går over min grænse by far !!!
    Også når man ikke holder sig til sandheden .. usmageligt .. men ja, hun er formentlig en gammel forvirret tosse, der nok ikke skulle have lov til at have dyr gående på sin grund.

Men hey - så er det jo loven, den er gal med - den overtræder hun, iflg programmet, ikke.

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#212   19. aug Tak skal I have.

Det var fanget i tide, og jeg har troen på det nok skal blive helt fint igen smiley

Nu skal vi bare have gang i mavsen igen, og igennem den væreste kvalme smiley

• #213   19. aug For 6 år siden var jeg netop blevet indlagt på Riget pga en snigende svangerskabsforgiftning, som de gerne ville have mig ind til overvågning for.

4 dage senere kom den her lille fidus til verden…alt for tidligt, men med et livsmod, som ingen kan tage fra hende smiley

Hun glæder sig helt enormt til på fredag, hvor børnehaven kommer til fødselsdag…20 børn og 3 voksne smiley smiley Pt står menuen på frikadeller, rosiner, dyre-kiks og ikke mindst lagkage med jordbær smiley Tror dog, vi lige må revidere menuen, så den måske passer lidt bedre sammen…men lagkagen kommer jeg ikke udenom smiley

profilbillede
  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.051
    #214   19. aug “Lille” Gilbert har været på visit hos dyrlægen i dag. En omgang bedøvelse og en stak røntgenbilleder senere … smiley smiley

profilbillede
  • Isabelle
    okt 2023

#216   20. aug GODT, at du handlede hurtigt, C.B. smiley

Jeg er meget enig, Martine. Det er langt over grænsen, hvad de mennesker gør mod Tove - og på hvilken måde hjælper de dyrene ved fx at smadre husets og bilens ruder?

Tove har ikke fået så meget som en anmærkning fra myndighederne i syv år, for faen.

Selvfølgelig kan de tidligere hestepiger/drenge ikke gøres ansvarlige for noget som helst, men de mennesker, der har drevet hetz mod Tove har været i hvert fald stærkt medvirkende til, at hun ikke har kunder i butikken længere. Det er usselt - og jeg føler mig ikke overbevist om, at hetzen har handlet om hestene. Det KAN være, den mere har handlet om, at man ikke har villet have Toves rod som nabo/genbo. At hun så ovenikøbet lader socialt udsatte bo i gamle campingvogne på sin grund, gør nok ikke naboerne mildere stemt.

I øvrigt er det under al kritik, at politiet reagerede på anmeldelser af Tove, men ikke reagerede på hendes anmeldelser af hærværk og trusler smiley

PS. Hvis dyreværnsloven ikke er god nok fx i forhold til heste som Toves, håber jeg da inderligt, at udsendelsen kan være medvirkende til at stramme op, ifald der er behov for det.

PSPS. Jeg så ikke muligheder for skygge og læ i Toves jordfold. Så vidt jeg ved er dette påkrævet, men jeg har da godt nok set MANGE hestefolde uden så meget som et træ eller skur til skygge og læ. Tager jeg fejl, når jeg mener, at dette er et krav?

• #217   20. aug Tove bor jo i mit "gamle" heste-hood, og jeg er ret sikker på, at naboerne ikke reagerer udelukkende på "rodet".
    Det er et helt specielt kvarter, hvor alle matrikler er - hvordan formulerer man det nu diplomatisk - hmmmmmm alternativt udnyttet?
    Og en tur ned af vejen byder på adskillige former for dyrehold, som man ikke ser mange andre steder.
    Jeg har endnu til gode at høre negativ omtale af de øvrige beboere med dyrehold der, og har heller ikke selv observeret andre kritisable forhold, som man ville føle sig forpligtet til at reagere på.

• #218   20. aug @C.B. God bedring med vapsen smiley Godt du var hurtig til at opdage det så den ikke nåede at dreje helt.

• #219   20. aug Hende der instegerer hetzen imod Tove er da ligeglad med loven. Hun vil have hævn for, at hun blev straffet for, selv at bryde den.
    Det er tydeligvis det der nu motiverer hende.

Det ser ud til, at hærværksmanden bliver afsløret i næste afsnit .. nu må vi se.

At smadre Toves ting og gøre hende utryg giver ikke flere ressourcer til, at forbedre forholdene for dyrene.

• #220   20. aug Man bliver lidt forvirret og især når man bare vil gøre det der skal til for vuffen.
    Han har været på i/d i noget tid og det har fungeret udemærket. Men så diger dyrlægen at det ikke dur i længere tid og jeg bare skal tage ham på et alm. voksenfoder. Og der skal være meget protein i da han jo stadig vokser. Ghaa

• #221   20. aug Sagen med Tove var ikke noget jeg kendte til før det ramte de landsdækkende nyheder. Men altså helt ærligt hvordan er det dog folk opfører sig smiley Det er muligt at hun holder dyr under nogle skumle forhold og måske nok har flere dyr end hun egentlig kan overkomme. Men hvordan kommer det dyrene til gode at man laver hærværk hos hende smiley De skulle skamme sig dem der gør den slags.

• Isabelle
    okt 2023

#222   20. aug Nu har jeg googlet - spændende kvarter, Karina smiley Det ser faktisk ret hyggeligt ud. Har du nogen idé om, hvorfor myndighederne godkender Toves måde at holde heste? Er det lovgivningen, den er gal med - også hér?

• #223   20. aug Hvor foregår det ??

Oda blev fornærmet forleden ... for mange år siden var vi i Salzburg, Japanere pegede ofte på de 2 skotter dengang og sagde "Schnauzer" ... det grinede vi af ...MEN jeg troede godt nok folk i DK havde styr på det, og ikke mindst i dyreforretninger ..
    Forleden var jeg i den lokale MaxiZoo ... blev betjent af den sødeste unge mand .. hen sidst på sagde han at han altid havde syntes de der Schnauzere var så søde med det der firkantede hoved smiley .....Jeg skynte mig at holde Oda for ørene smiley smiley

• #224   20. aug Det er ude på sydvest-Amager.
    Det meste af området derude er ejet af lufthavnen, så man oprindeligt kun kunne (langtids)leje områderne, og det betød, at alle boliger, stalde mv., blev opført som midlertidige.
    Der er efterfølgende kommet murstenshuse til, men der er stadig en helt speciel atmosfære, og der har generelt gennem årene, været luft og plads til mennesker, der måske ikke ville trives bag en ligusterhæk.
    Men som sagt, har jeg aldrig hørt om nogen som helst ufred - udover den "sag" med Tove Due, der har kørt i ufatteligt mange år.

• #225   20. aug Av - det gjorde lidt ondt i hjertet at få denne mail smiley savner den lille moppedelle..

profilbillede
  • #226   20. aug @223: Du skal bestemt ikke regne med at folk i DK kender til alle de mange forskellige terrierracer og slet ikke blandt de yngre smiley Mine irere har gennem tiden været udnævnt til at være mange forskellige racer smiley Den bedste var nok en samtale med en mand, der ikke troede på at det var en irsk terrier - sådan en race fandtes slet ikke. Det var en ruhåret hønsehund smiley Godt nok var Carlson alt for høj for racen, meeeeen helt så stor som en hønsehund var hun nu altså ikke smiley

• #227   20. aug Ligesom mange gætter oå, ar Balder er en Schæfer blanding. smiley

• #228   20. aug Folk tror at Sprinkle er en "af de der nye racer" eller at han er en blanding.

Mange tror også, at Sprinkle er mor og Vaks er datter. Det er dælme skægt, når man så fortæller dem at de for det første begge er hanner, og at de er helt urelaterede med knap 17,5 år imellem dem, haha!

• #229   20. aug Konrad er ren papillon i manges øjne. Og ren Pomeranian i andres smiley

• #230   20. aug Mine er blevet kaldt kamphunde, oftest greyhounds og en enkelt blev ofte kaldt dalmatiner.

Det her er dalmatineren, hun havde en grå plet på bagdelen også og var ellers hvid smiley

profilbillede
  • #231   20. aug Da vi havde Kerry Blue og dværgschnauzer på samme tid, var det helt sikkert også mor og datter ??

Og begge blev også jævnligt kaldt Netto-hunde.

• #232   20. aug Sia er en doodle, og når jeg siger, at hun er en portugisisk vandhund, kan jeg se at folk tænker " designerhund" smiley

• #233   20. aug ha ha .. ja kan se det ikke er et enestående tilfælde ... synes nu det er en skærpende omstændighed at han arbejder i en dyrehandel .. smiley

• #234   20. aug Hanne - Der er ca. 370 FCI racer, skal man så have styr på alle, hvis man arbejder i en dyrehandel smiley

Foruden de ca. 50 katteracer, utallige marsvin, kaniner, rotter, mus, fisk, krybdyr smiley

Der blev registreret 17 skotsk terriere sidste år, så du er ejer af en race, der efterhånden må betragtes som sjælden smiley

• #235   20. aug Man bliver ikke uddannet i hvilke dyr der findes..

Langt de fleste der arbejder i en dyrehandel har en HG, HH eller lign ikke en dyrepasser uddannelse (på den lære man heller ikke om forskellige racer)

• #236   20. aug Isabelle, man skal kun have læskure/løsdrifter til sine heste, hvis de er på døgnfold. Tove tager sine heste ind på stald hver dag iflg programmet, så der skal ikke være læskur på hendes folde.

Men ellers er jeg meget enig med Martine og andre - det er helt absurd! Hvis man ville dyrene det bedste ville man ikke sørge for at hun hele tiden skulle have udgifter til at udbedre hærværk... det er idiotisk og understreger kun hvad den slags samfund ofte ender med - ligesom fx Christiania - at det der med luft og plads til andre typer udvikler sig til en ny konformitet og dem der så stikker ud fra det kan så få hug af dem der selv føler sig hugget på af samfundet. Mere idioti...

• #237   20. aug A-S, man skal kun have læskur/løsdrift ved heste der går på døgnfold i vinterlignende vejr. Så heste der går ude døgnet rundt om sommeren fx, de behøver ikke skur eller stald.

• #238   20. aug Jeg var ved tandlæge i fredags, og blev bedøvet. Dagen efter lignede jeg en der havde fået et par på hovedet, og var temmelig hævet i den side. Jeg er stadig øm i kæbemusklen. Jeg tænker at sprøjten på en eller anden måde har ramt noget i musklen, og det er jo for så vidt fint. Men er der nogen der har et bud på hvornår det holder op med at være ømt? smiley

• #239   20. aug Og så er der faktisk undtagelser fra det med læskur - der skal være adgang til læ og tørt leje (ikke nødvendigvis i form af stald/skur)
    - og førhen var det faktisk også tilladt for shetlænder og islænder at gå ude året rundt uden dette (håber det er ændret nu, men ved det ikke).

Min far har lige fået ny hest, som aldrig har været vant til døgnfold, og han vil vist nok bare gerne lige understrege, at døgnfold faktisk er dyremishandling og er der ikke snart nogen der kommer og redder ham smiley
    - for god ordens skyld vil jeg lige tilføje, at der er både skygge, læ osv. på folden

• #240   20. aug Bare fordi jeg synes han er nuttet og dygtig

profilbillede
  • #241   20. aug #238

Det lyder da vildt, at det stadig gør ondt.
    Jeg kan ikke huske, hvor længe sådan noget varer, men mener da at det plejer at gå over i løbet af dagen.
    Jeg ville lige ringe til tandlægen i morgen.

God bedring smiley

• #242   20. aug @Kirsten #234 ... ja det skal man da smiley smiley ... ved godt der er langt mlm skotterne, der er til gengæld ikke langt mlm Netto butikkerne smiley smiley
    Er godt vant til mange ikke kender skotsk Terrier, men så siger de normalt Netto hund, ikke schnauzer ... de meget gamle siger Whisky (black&White) hund ...

• #243   20. aug Hanne vi får tll gengæld spørgsmålet, om Sealyerne ikke er skotter eller sågar Westieblandinger...

• #244   21. aug Ja, jeg har godt nok heller aldrig oplevet at folk kendte schnauzeren bedre end den skotske terrier smiley
    Jeg plejede at sige schnauzeren var sportsmodellen af den skotske terrier smiley

• #245   21. aug Sidder og ser det nye afsnit af Tove..

Hold op hende dyreforkæmperen lyder træls.. Jeg er sådan set ligeglad med hvor mange penge hun har skulle bruge på advokat..

Tove åbnede op for at få hjælp, ikke for at blive rækket ned..

Og politiet gør ikke noget, det er da godt et tv-hold kan få en mand til at holde op med at lave hærværk, nu politiet ikke kan.

Og godt arbejde til dem der kom for at hjælpe, ikke for at diskutere og tage billeder.

• #246   21. aug Jeg har brokket mig over den ene af robotplæneklipperne. Den er begyndt at lyde som en skærebrænder.

https://youtube.com/shorts/h9lY5FhiSp0?si=DC9W39yJyTAaaJf4

Troede i starten det VAR en skærebrænder, da naboen (ham med Tolleren) har været ved at bygge ud.

Opdagede så lyden kom fra plæneklipperen, men troede først jeg hørte forkert, da lyden godt kan runge inde imellem blokkene.

Men da den så vækkede mig kl 4 om natten blev jeg overbevist (Naboen plejer at være ret hensynsfuld, plus han VAR færdig med hans udbygning) og skrev til boligselskabet.

De sagde en varmemester ville se på det.

Idag lidt i 7 var jeg ude med skrald og hørte den igen, så filmede det, lagde det på youtube og sendte linket til dem..

Har indtil videre kun fået et autosvar retur.

Jeg tænker der sidder noget fast og/eller den trænger til en omgang olie (der ikke er vådt græs og/eller lorte smiley )

• Isabelle
    okt 2023

#247   21. aug "og førhen var det faktisk også tilladt for shetlænder og islænder at gå ude året rundt uden dette (håber det er ændret nu, men ved det ikke)."

Som jeg forstår lovteksten, skal der være tørt leje også til islandske heste m.fl.

"§ 19: “ Islandske heste, konik-heste, przewalski-heste, exmoor ponyer og shetlandsponyer, jf. stk. 2, kan uanset bestemmelsen i § 18 holdes ude i vinterperioden og i perioder med vinterlignende vejr i mere end 12 timer i døgnet uden adgang til læskur eller bygning, hvor alle dyr samtidig kan hvile på et tørt, strøet leje, hvis de holdes på meget store arealer,

1) hvor naturlige forhold, som tæt beplantning, lavninger eller lignende, yder hestene en høj grad af både læ og beskyttelse mod nedbør, og

2) hvor der findes et tørt, strøet lejeareal med en veldrænet bund som f.eks. et tykt lag grannåle."

Jeg håber, du er smertefri i dag, Anne smiley

• #248   21. aug Så har jeg snakket med varmemesteren. Der var noget der havde siddet fast, plus der er begyndt at falde kastanjer ned og det slider på bladende.

Han fik den til at være "stille" men mens vi snakkede både startede den og stoppede selv med at larme..

Han siger han har hævet bladende, og så siger han om sommeren kører den fra 4.00-22.00 for at kunne nå det hele.

Han sætter den dog nu til at starte kl 6.00 istedet for, og så siger han at den snart skal på vinterferie (De bliver fjernet om vinteren, hvor de så bliver set ordenlig igennem).

• #249   21. aug Hvis islændere og shettere er vandt til at gå ude, ikke bliver klippet eller pakket ind i dækkener får de dobbelt vinterpels, det gør de andre racer ikke smiley

Jeg husker da jeg som ung købte en drægtig hoppe og den fik et føl. Følle nåede at have både følpels OG dobbelt vinterpels. Følle var så godt isoleret at hun stod med stødhegnet på ryggen og kunne ikke mærke det smiley

Det holdt op da følpelsen røg, for så kunne strømmen nå igennem.

Heldigvis var hun et ret nemt føl, der skyndte sig ind når man kom, og var hun kommet for langt væk, kunne jeg tage hende i pandelokken og "trække" hende hen til ledet og ind i folden.

Jeg turde ikke have grime på hende, da jeg ikke ville risikere hun sad fast.

Hoppen virkede glad for at følle tog på eventyr smiley

• Isabelle
    okt 2023

#250   21. aug #248 smiley ???

• #251   21. aug Frk Jensen det var godt nok en lang arbejdsdag. Vores kører fra kl 9-21 og kan fint følge med. Den kører på ca 2500 m2 men kan tage op til 4800. Men ja den lyder helt gal.

• Isabelle
    okt 2023

#252   21. aug Ups - jeg havde lige overset #246 om plæneklipperen smiley

• #253   21. aug #248 Jeg var blevet sur. Kører de/den så længe, er der ret gode chancer for at køre pindsvin ned. Og de er fredede.

• #254   21. aug Kører de/den så længe, er der ret gode chancer for at køre pindsvin ned. Og de er fredede.

Og det er jo åbenlyst det største problem, ved at køre pindsvin ned. Skidt med at de bliver parteret levende - de er fredede, og dét er vigtigt smiley

Men det KUNNE jo tænkes, at det er sådan en fætter med sensor på, så den kører uden om pindsvin, fodbolde og glemte sko. Det ville sådan set give god mening på grønne fællesområder. Men man kan selvfølgelig altid være sur over noget, også selvom der ikke er noget at være sur over smiley

• #255   21. aug @udegående dyr: Der er kommet nye regler for udegående køer; de skal nu også have adgang til at søge skygge om sommeren. Mine har deres læskure og de sover stort set altid inde i læskurene midt på dagen på de rigtig varme dage. Til gengæld ligger de gerne ude og hygger sig i regn og blæst smiley Det fik mig til at checke regler for heste og de skal åbenbart IKKE have adgang til skygge smiley

• #256   21. aug Anne nemlig!
    Det er ikke alle der vælger den mest skrabede maskine. Rigtig mange kører hen og evt lige stæder på, og så vender de om. De kører ikke bare over.

Tænker desværre at vores hunde udgør en betragtelig større risiko smiley

• #257   21. aug puha .. har lige set et interview med 2 kvinder om det svigt verdenssamfundet har overfor kvinder i Afghanistan ... hvor er det ja helt uforståeligt i 2025 ... og at man så ovenikøbet så småt anerkender Taliban rundt omkring .. de har fx lige åbnet et konsulat i Berlin fortalte kvinderne ..

• Isabelle
    okt 2023

#258   21. aug "Det fik mig til at checke regler for heste og de skal åbenbart IKKE have adgang til skygge"

Fødevarestyrelsen skriver:

"Heste, der går ude, skal i følge dyrevelfærdslovens § 18, sidste pkt. beskyttes mod vejr og vind i overensstemmelse med deres behov.
    Om sommeren

Her gælder dyrevelfærdslovens generelle bestemmelser om, at dyr skal beskyttes mod vejr og vind i overensstemmelse med deres behov. Adgang til skygge på folden kan derfor være nødvendigt, så hestene især i meget varme perioder kan søge skygge fra direkte sol."

Men det er vagt formuleret, så jeg kan ikke helt gennemskue, om det er et krav.

• Isabelle
    okt 2023

#259   21. aug - Og så er der Somalia, Hanne smiley

"Sidste måned blev et bredt flertal i Folketinget enige om at sende danske militærrådgivere til EU’s mission i Somalia for at hjælpe landets føderale stat med træning og kapacitetsopbygning af hæren."
    (Globalnyt.dk 2. april 2025)

Samtidig i Somalia - som vi altså støtter:

"I år støtter UNICEF kvinder og børn i Somalia mod vold, børneægteskaber og kvindelig omskæring.

99 procent af piger og kvinder i alderen 15-49 år i Somalia har gennemgået kvindelig omskæring. 16 procent af pigerne er gift, inden de fylder 15 år, og 45 procent før deres 18-års fødselsdag."

Man KUNNE fristes til at tænke, at også den danske regering er temmelig ligeglad med kvinder og piger smiley

• #260   21. aug Dem der kører rundt på vores kirkegård er hverken billige ellet skrabede modeller. Når de kommer, skal man passe på tæerne. Og ja, jeg har set døde pindsvin deroppe, der var blevet kørt ned, og andre uden forben.

• #261   21. aug Jeg har lige bestilt forsikring til Pirat - den store pakke - og skulle i den sammenhæng have en sundhedsattest fra en dyrlæge, da Pirat er udlænding.

Det fik mig faktisk til at tænke på, at jeg kunne have købt en sygdoms- og loppebefængt hundehvalp, fyldt med orm og øjenbetændelse, i dårlig foderstand, etc etc ..og de havde modtaget den i forsikringsselskabet uden problemer, blot fordi den er ... ta daaa .. dansk !

Det virker ret sort og man KAN argumentere, at en hundehvalp, købt fra en kennel i udlandet, formentlig er udstyret med en ejer, der går LIDT mere op i tingene end en, der "bare" køber sig til en blanding fra ikke testede forældredyr, herhjemme.

Bare en tanke, der lige slog mig smiley

• #262   21. aug Aj, er det nye regler Martine?
    Jeg skulle da ikke have dyrlægeattest for at få forsikret JohnJohn (fra Sverige)?
    Hvalpene har jo også generelt altid sundhedsattester fra hjemlandet?

• #263   21. aug Susanne så flytter man sig da, hvis den kommer kørende. Må blankt indrømme, at med frontmonteret ruder også har taget pindsvin, så almindelige plæneklippere er ikke bedre. Jeg tror man skal undgå at gøre problemet større end det er.

• #264   21. aug Martine det skulle vi også, da vi fik My hjem fra Slovakiet for et par år siden.
    Rigtig mange danske hvalpe, er forsikret fra opdrætter af. Derfor kan forsikringen kvit og frit overtages af hvalpekøberne uden at skulle levere sundhedsattest. Er der ikke forsikring fra opdrætters side, så TROR jeg nu også de danske hvalpe skal have lavet sundhedsattest. Jeg kan næsten ikke forestille mig andet.

• #265   21. aug @261: Det er helt sort smiley Man KUNNE få den tanke at den der laver den slags regler i forsikringsselskabet ikke er helt har styr på det område de beskæftiger sig med smiley
    .... det samme gælder så for dem laver EU lovgivningen.
    ......... for slet ikke at tale om vores egne politikere og folk der sidder i diverse styrelser rundt omkring.

• #266   21. aug Da jeg forsikrede Penny for snart 4 år siden skulle jeg da ikke fremvise nogen attest fra dyrlægen smiley Penny er fra Tyskland.

• #267   21. aug Det er også kun tre år siden, jeg fik JohnJohn hjem fra Sverige. Uden yderligere krav fra forsikringsselskabet smiley

• #268   21. aug Jeg har nævnt det med pindsvin.
    Han siger der er en sensor der gør den ikke kører ind i noget der er større end en tennisbold.

• #269   21. aug Louise, klipper du græs med en almindelig plæneklipper sent om aftenen/natten?

Og nej, jeg flytter mig ikke for den. Den kan ikke nå mig.

• #270   21. aug Frk. Jensen, så pas på tæerne. smiley

• #271   21. aug Hvis den kommer imod en og man enten ikke flytter sig eller sætter foden op, så den skifter retning er man selv skyld i at få tæerne kappet af smiley Den kører ikke særlig hurtigt, og selv Katten flytter sig når den kommer mens vi går tur.

• #272   21. aug Her var det en lille pige på 2-3 år, der var ved at få klippet tæer. Hvis ikke min mand havde flyttet hende.

• #273   21. aug Her leger børnene ikke hvor de kører

• #274   21. aug Karina -

Jeg kan se, at det åbenbart er forskelligt fra selskab til selskab ??

Jeg benytter Dyrekassen og der forlanger de det ihvertfald. Med mindre hunden er importeret fra Sverige eller Norge, så behøver man ikke attesten.

Louise -

Er der ikke forsikring fra opdrætters side, så TROR jeg nu også de danske hvalpe skal have lavet sundhedsattest. Jeg kan næsten ikke forestille mig andet.

Njet. Ikke hos Dyrekassen ..

Mette -

Hvilket selskab benytter du?

• #275   21. aug Der står direkte :

SUNDHEDSATTEST

Udfyldes KUN, hvis din hund er importeret fra udlandet, eller er mellem 4-6 år - og kun hvis du ønsker at tegne sygeforsikring.

Det er Dyrekassen Danmark

• #276   21. aug Susanne ja aften kunne jeg da nemt finde på at slå græs. Jeg arbejder jo i dagtimerne.

På vores robotplæneklipper sidder skærene helt inde under, den skal reelt kører helt henover et objekt, for at kunne gøre skade. Det kommer ikke til at ske, da den stopper og drejer væk inden. Derfor heller ingen klippede tæer.

• #277   21. aug Martine fint nok. Jeg tror måske det er anderledes i Agria, men vi har ikke fået danske hunde siden 2003. Jeg er sikker på, at vi har måtte aflevere sundhedsattest på dem vi har hentet. Men måske det afhænger af eksportlandene. Vi har fået fra Slovenien, Slovakiet, Tyskland og Rusland

• #278   21. aug Vi har fået fra Tjekkiet og Tyskland - der har de forlangt det ihvertfald..

• #279   21. aug @ Isabelle ... og kvinderne i Iran og Irak ... i det hele taget svigtes kvinder, piger og minoriteter i disse år ... det bekræfter mig egentlig i at, ja man vil gerne at kvinder kommer til magten rundt omkring i firmaer og politik ... men en del af dem ender med at tænke som mændene i magten ...

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#280   21. aug Flotte fyren, han synes det er SKOD at være "sygemeldt" fra arbejde. Og undre sig lidt over hvorfor han skal have en sparkedragt på smiley

Han er fuldstændig tilbage til normalen, bare med et langt fint ar og barberet mave smiley

Havde glemt at tage en ekstra dragt med hjem. Så den anden er til vask og han får lige luftet pelsen imens.

profilbillede
  • #281   21. aug Mine 3. smiley

profilbillede
  • #282   21. aug C. B:
    Hvad var hans symptomer der fik jer afsted inden det var for sent?
    Og god bedring med ham. Han er såå flot.

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#283   21. aug Sanne;
    Jamen helt ærligt, så handler det enormt meget om - at jeg kender min hund rigtig godt til at fornemme når noget er forkert.
    Mandag aften; Virker en smule apatisk, stille.
    Mandag nat; vælger at lægge sig i gangen - han sover ikke hele natten. Jeg er oppe flere gange fordi jeg tænker han skal kaste op eller prutte. Men han gør ingen ting - siger ingen ting.
    Tirsdag morgen; fodring i haven - som vi plejer. Han snuser til pillerne og sætter sig med ryggen til mig (fangede faktisk dette på video).
    Efter dette drikker han en masse vand... Det kommer retur 15min senere...

Jeg havde lige et øjeblik hvor jeg tænker - ER jeg for pylleret? Vi har lige haft gang i en virus på arbejde og ja det havde været naturligt hvis det jo bare var det smiley
    Men min mavefornemmelse sagde jeg skulle spørge min dyrlæge - fordi han var SÅ markant anderledes i humør.

Dyrlæge mærker på ham, og umildbart ikke noget. Vi vælger tage røgten - han kan håndteres i røgten uden bedøvelse. Og mavesækken ser "mærkelig" ud..
    Vi giver ham væske IV, mens vi lige ser billeder og afventer blodprøver.
    (Edit; vi tager også blodprøver her som sendes til analyse akut)

Vi forsøger med bedøvelse, og en sonde ned. Men den glider fint - og intet indhold kommer op.

Nu er han bedøvet så vi tager lige nye billeder - og dyrlægen konsulterer en kollega.

Og så gik det stærkt smiley Fra billede et til to, er den del øverst i mavesækken, mundingen til tarmen, flyttet sig yderlig.

Så åbnet op, lagt på plads indeni, milten lille smule fortyknet fordi den har fået et tryk (af drejning/vendingen) og syet fast.

Start kl.08 - ude af narkose kl.1230...

Jeg er så priviligeret at selfølgelig udover arbejdet i sig selv, så er jeg også assisterende på dyrlægen, så fik lov at være en del af operationen og "lære" hvordan det også ser ud.

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#284   21. aug Her fra i dag.

(Ja tisseren fik også en gratis trimning.) hehe

profilbillede
  • #285   21. aug Hvor er det bare godt, at du handlede på dit instinkt. Det kunne jo have kostet ham livet.
    Vil det betyde at mavedrejning ikke vil kunne ske fremover? Altså er syningen af mavesæk til bughule permanent?
    Han heler jo virkelig fint.

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#286   21. aug Sanne;
    Jeg er så glad for, at jeg virkelig kender min hund. At være sammen 24/7 gør jo bare at jeg kender hans mindste adfærdsmønster... og at min dyrlæge bare er fuldt ud på, at hun selvfølgelig kender vores tjenestehund - men at hun også ved at når jeg sige, den er gal - så er den helt gal... smiley
    Og ja, jeg tør ikke tænke på hvis jeg havde ventet eller ignoreret min mavefornemmelse. Så var han sgu død...

Ja maven kan ikke dreje sig smiley Så mavedrejning er ikke noget vi kan se igen.. selvfølgelig kan der komme tarmslyng, men det er yderst sjældent man oplever det. (Både med og uden denne historik.)

• #287   22. aug Ved køer syer man også mavesækken fast ved løbedrejning (som er den ene af 4 mavesække)

Jeg fik da jeg var i lære lov til at holde halen ved sådan en operation, hvor koen stadig stodop, og dyrlægen gav sig tid til at forklare alting smiley

• #288   22. aug Forslag til tæve-navne med O?

Det er "bare" stambogsnavnet. Den her opdrætter plejer at gå med almindelige navne. Oda er udelukket, af åbenlyse grunde, og Olga og andre russisk-inspirerede navne er dømt ude af mig.

Pt er jeg på Olla eller Oldebarn (selvom Oldebarn jo ikke er et rigtigt navn)

• #289   22. aug Oline er dansk / norsk ... ( nordisk ) ... og betyder " glad kvinde " ... smiley

• #290   22. aug @274: Jeg har TopDanmark (som jo altså nu er en del af if-koncernen). Jeg har været godt tilfreds med dem indtil videre.

• #291   22. aug Søde/mulige navne med O:
    Olivia
    Oceana
    Ophelia
    Oriana
    Octavia
    Ondine
    Ozella
    Ottilia
    Odelia
    Olivine
    Oona
    Omaya
    Ovidia
    Orabelle
    Olympe
    Oakley

Synes personligt at Oona, Olivia og Ophelia er ret skønne!

• #292   22. aug ET par forslag til O-navne til stambogen: Orca, Ofelia, Olympia, Oreo, Olivia, Odessa, Olufine, Oline, Oceana, Oktober, Oksana, Olly, Odile, Oona, Opal, Ondine, Omega, Offie, Otilia, Oya, Ozilia.
    Jeg kender en irsk terrier der hedder Oona. Det kunne jeg faktisk godt finde på at bruge som kaldenavn - synes det er ret sødt smiley Og Penny har en halvsøster der hedder Orca på stamtavlen og som kaldenavn smiley

• #293   22. aug Jeg kender også en husky, der hedder Oona. Synes det er vildt sødt!

• #294   22. aug @C.B. Det er guld værd at kende sine hunde rigtig godt smiley Godt det blev fanget inden maven drejede helt smiley Og godbedring med ham smiley

• #295   22. aug Det er en corgi, så navnet skal ikke være for yndigt smiley

Orca elsker jeg smiley Og Odzilla, som er en videreudvikling af Ozilla smiley

Hun kommer til at hedde Åse til dagligt. Ellie hedder jo Elvira Marie, efter min mormor, hvis fulde navn var Åse Elvira Marie. Jeg kom engang til at kalde en kat for Magnus, som min mormors bror åbenbart hed. Og jeg måtte love min mormor, at jeg en dag ville opkalde et dyr efter hende smiley

Så om lidt har jeg Åse og Elvira Marie smiley

• #296   22. aug Hvor hurtigt sætter i en hund på skånekost, hvis den får diarre/tynd mave? Og hvor længe synes i man kan forsøge at holde den på normalt foder + canikur? smiley

Anne, jeg glæder mig til at se billeder af din lille ny smiley

• #297   22. aug Orca er bestemt heller ikke særlig yndigt - det er jo en spækhugger smiley Odzilla er virkelig godt fundet på smiley

Glæder mig til at se billeder af Åse smiley Noget familie har fået en corgi her i sommers. Han hedder Freddy og er bare topnuttet og megafræk smiley

• #298   22. aug Odette (udtales Odét) eller Odetta

• #299   22. aug Ofelia

• #300   22. aug Min mormor hed Oline og min mor Åse smiley

I skolen vandt jeg altid konkurrencen om, hvem der havde forældre med de værste navne, min far hed Olaf Ivan smiley

Og tillykke med hende Anne smiley

Kommentér på:
Tråd nr. 18 - stort og småt i august

Annonce