477 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Hunde adfær Hunde adfær

Hey alle i søde mennesker.

Lige et spørgsmål her en regnfuld søndag.

Vi er jo så heldige at have 2 dejlige hunde Riko på 5 år og Kato på 5 måneder. og de funger rigtig godt sammen. Dog har vi lagt lidt mærke til at Riko er begyndt at slikke Kato i og runde om munden, og det er på alle mulige tidspunkter.

Nogle forslag om hvad det kan være?

Mvh Trine

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunde adfær
  • #1   18. sep 2011 jeg har en amr.bulldog på snart 9 år og 2 chihuahua'er...kata er den yngeste på 5 mdr. hun gør det samme på min amr.bulldog og det er fordi hun prøver at please og viser tydligt at hun er usikker derfor gør hun det. men efter jeg er blevet opmærksom på hvorfor hun gør det er hun blevet mere rolig i det daglige og virker ik så stresset. hun virker mere tryk i flokken og har fundet sin plads så hun tager den med ro...jeg tog hende simpelhen op når hun gik til "angreb" på stakkels molly...nu skal jeg bare sige kata så kommer hun til mig i stedet for at blive ved når det enkle gange sker.

• #2   18. sep 2011 Ok det er lidt spændene hvis man kan sige det sådan, at min faktisk voksen hund pleaser min Hvalp. uhm så tænker jeg om vi måske ikke har givet vores voksene hund nok opmærksomhed.

• #3   18. sep 2011 det er kun kata som har udvist den adfærd min anden chihuahua koda er sin egen og kata gør det ik på ham...men han er også kastereret
    ...jeg har jo både molly og kata som er tæver og tæver kan være mere dominerende overfor hinanden og kata hopper på molly som en han ville gøre og det er fordi hun endnu engang er usikker på sin plads i flokken. hun er nu faldet til hun har været her i lidt over 2 mdr. nu.,.

• #4   18. sep 2011 At slikke omkring andre hundes mundvige, stammer fra ulvene, det er en tikke adfærd som hvalpene gør overfor forældrene når de kommer hjem fra jagt. Tikkeriet udløser en brækrefleks som gør at de voksne kaster mad op til hvalpene.

Vi kan se at vores tamhunde også gør det ved os, meget i hilse situationen. De vil meget gerne op til os og slikke i hovedet og på halsen. Her er der dog ikke direkte tale om at de vil have mad, men en positiv underkastelse og underdanighed.

Det samme gælder for når hunde gør det ved hunden. Det er samtidig et dæmpende signal (at slikke sig om munden og smaske) og hundene bruger det over for hinanden for at dæmpe hinanden.
    F.eks. kan den voksne bruge det for at dæmpe en hvalps voldsomme leg..

• #5   18. sep 2011 Mange tusinde tak Louise. Se den kan jeg måske bedre forstille mig, at det er det der sker hos os.

Det giver mening. Tusinde tak.

• Pia m
    Pia m Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 104
    #6   18. sep 2011 det kan være at jeres ælste hund har en slags moder rolle for dem mindste

Kommentér på:
Hunde adfær

Annonce