Gode råd, hund flyttet, kan ikke falde til ro Gode råd, hund flyttet, kan ikke falde til ro
Jeg søger gode råd til at give videre til min venindes mor.
Det handler om en 10 år gammel labrador, indtil for kort tid siden var han den gladeste hund og super velopdragen.
Historien:
Min venindes forældre skulle skilles, hendes far flyttede og her for en lille måned siden flyttede hunden så med moderen til mormoderens hus (mormoderen døde desværre for et halvt år siden).
Hunden har været glad for at blive passet hos mormoderen tidligere, men nu hvor han er flyttet derhen kan han ikke finde ro, han spiser ikke særlig meget og han gør meget når han er alene hjemme.
Det er ikke holdbart for min venindes mor at hun ikke kan gå fra hjemmet og at hunden ikke trives.
Nu skal han så måske aflives eller gives til en gammel genbo, men hende synes min veninde ikke rigtig om og hun tror ikke det vil komme til at fungere der.
Det skal lige siges at min venindes mor jo også er ret ked af det i denne periode over skilsmissen osv, så måske er det også det der gør at han ikke trives.
Så mit spørgsmål er:
Er der nogen der har nogle gode ideer til hvad de kan gøre? Er det alene hjemme træning forfra, ligesom med en hvalp?
Han må bare ikke skulle aflives
Spørg endelig hvis der er noget.
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.342
En ide ville helt klart vre at starte helt forfra, ligesom hvalpe træning, ind af døren, ud af døren, igen oge igen og igen og igen. Da vi skulle lære vores at være alene hjemme brugte vi også masser af godbider, foder boldte(dem der kan komme noget indeni), udhulede ben med lidt leverposteg inden i, så der er lidt til hunden at hygge sig med, så den ikke bliverh elt ulykkelig over at være alene.
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.327
Dels det at den nu er i "mormors" hus hvor den har været glad for at blive passet, men mormor er der ikke !
Der udover så den faktor at moderen er ked over skilsmissen, selv om det måsk er hendes eget valg.
feb 2007
Jeg har selv oplevet det med en tidligere hund. Der var aldrig problemer når han skulle være alene. Men så skiftede jeg (i min elevtid) til en afdeling hvor jeg absolut ikke var glad for at være. 14 dage efter jeg var startet begyndte min hund på pludselig ikke at kunne være alene hjemme, var urolig, ulykkelig. Kastede sin aftensmad op hvis jeg gik ud om aftenen, jeg kunne høre ham græde, når jeg gik hele vejen ned af trapperne i opgangen. 14 dage efter jeg var stoppet på den afdeling, kom på en afdeling jeg godt kunne lide, stoppede det hele og han var tilbage til sit sædvanlige gamle jeg. Det hele varede 3 måneder.
apr 2011
Følger: 27 Følgere: 24 Hunde: 4 Emner: 10 Svar: 159
Når han er ude og gå tur er han dog rigtig glad.
Han har altid fået et par guffere kastet ud på gulvet inden de gik, men det er nok en god ide med de længerevarende forslag:)
apr 2011
jul 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 25 Svar: 303
En af mine hunde blev også stresset da jeg flyttede. Hun begyndte at tisse indenfor i kurvene, i min seng og i min helt nye sofa. Jeg var godt nok tosset over det. Jeg ringede til dyrlægen og fik anbefalet Zylkene til hende. Hun fik det i 10 dage og det hjalp fuldstændig på hende. Så det kan anbefales kraftigt.
: http://www.zylkene.dk/
Held og lykke :o)
apr 2011
Ved ikke om det er præcis Zylkene han får, men han får beroligende piller og de har også en dims de sætter i stikkontakten der skulle udsende noget beroligende, så jeg ved desværre ikke om der kan gøres en stor indsats på det punkt:(
feb 2007
Jeg vil nok måske synes (selv om nogle vil mene det er hårdt), men hvis piller ikke hjælper den så den kan få ro, så var det måske mest humant for hunden at få helt fred. Din venindes mor kommer jo nok ikke lige over skilsmissen i løbet af 14 dage. Din veninden er måske også påvirket af skilsmissen, så der er rigtig mange frustrerede følelser hunden (en ældre hund) pludselig skal rumme og forholde sig til. Kan godt forstå den går fra fodret og urolig.
apr 2011
Jeg håber at min venindes mor vil give det en chance mere med at prøve lidt med noget alene hjemme træning, men ellers forstår jeg godt din tankegang, jeg tror i hvert fald heller ikke det kan hjælpe at give ham til genboen.
feb 2007
Selvfølgelig skal de give pillerne en chance, men den må ikke blive for lang. Dyrlægen ved nok hvornår pillerne burde vise en effekt og gør de ikke det, så har hunden nok bedst af at få fred
apr 2011
jun 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 93
feb 2007
Der er da heller ingen som siger hunden bare skal aflives med det samme, men det er en ældre hund og hvis den ikke trods tid og hjælp via piller af en eller anden slags, så er det da langt mere humant for den hvis den blev aflivet istedet for at den skal stresse den sidste tid af dens liv.
Gode råd, hund flyttet, kan ikke falde til ro