{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.585 visninger | Oprettet:

Cecilie Marie B
Cecilie Marie B
Tilmeldt:
19. okt 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Ny hund - gode råd. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. Jeg er ny herinde, og har mest lavet denne profil for at få gode råd omkring hunde. Min kæreste og jeg skal flytte sammen til foråret og har altid haft en drøm om at få en hund. Men vi søger lidt nogle gode råd omkring hvilke hunde der er gode i lejlighed, og hvilke der er gode til "førstegangs"-ejere. Hvad har i af forslag og ideer?

Mvh Cecilie Marie og Lars


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hund - gode råd.
  • #1   19. okt 2012 De fleste hunde fungerer efter min mening ganske fint i en lejlighed. Hvis man har en aktiv hun må man jo bare være indstillet på at få gået nogle gode ture og sætte sig på en bænk og lade den lege havde på en græsplæne osv.

    Mange af selskabshundene er gode førstegangshunde


  • #3   19. okt 2012 Vi er meget opsatte på at gå mange ture, da vi bor lige imellem kastellet, fælledparken og andre grønne naturområder. Vi vil gerne have en hund der ikke er for stor og har kigget meget på en fransk bulldog. Men kan forstå de er svære at forsikre grundet sygdomme? smiley

  • #4   19. okt 2012 Hvad med mops? Ved ikke om de er nemmere at forsikre.

  • #6   19. okt 2012 Udfra hvad du skriver vil jeg sige en Dansk / Svensk Gårhund. Selvfølgelig smiley
    De er nemme og kompakte hunde, de er ca på samme str. Med en fransk
    Jeg har endnu ikke fundet nogle sygedomme, nogen siger de kan få dårlige hofter, men det har jeg ikke mødt nogle hunde der har. De er også forholdsvis billige i drift, både foder og forsikring

    Du skal lige tænke hvis en gå tur en dag bliver til løb, er den franske ikke den oplagte hund. Pga deres luftveje (siges der) Har jeg fået af vide af mine veninder


  • #7   19. okt 2012 Jeg ville foreslå en Shih Tzu.

  • #8   19. okt 2012 Er D/S gårdhundene ikke nærmere plaget af patella luxation end af HD?

  • #9   19. okt 2012 Cecilie Marie: Jeg vil anbefale, at du skiver hvad du kan tilbyde en hund, så gør det det hele meget lettere smiley
    Gåture, træning/aktivering, pelspleje. Hvor meget erfaring i har hver især med hunde
    Det nytter jo ikke noget hvis folk foreslår en langhåret mellem hund, hvis du ikke ønsker at bruge så meget tid på pelspleje og fx ønsker en mindre hund smiley


  • #10   19. okt 2012 Bomuldshundene er vidst populære pt. Kender dog slet ikke til dem.

  • #11   19. okt 2012 KD

    Prøver lige igen smiley

    Løse knæskaller - Det er svært det kommer jo an på om det lægger i familien.
    Men det er sjældent har jeg fået af vide af dyrelæger da jeg var bekymret for det. Det samme med dårlige hofter lægger heller ikke til dem længere


  • #12   19. okt 2012 Coton`erne (bomuldshundene) er en ret gøende race.

    En shih tzu kan hvalpeklippes. Så er pelsen lige til smiley Og en shih Tzu er en meget mindre vokal hund end de fleste andre små hunde smiley


  • #13   19. okt 2012 Vi har en bomuldshund i vores opgang, og er i vimmer der kan komme noget volumen på - specielt hvis gravhunden ved siden af også har lyst til at være med i koret smiley

    Vi havde selv overvejet en fransk, men da vi læste mere om den, passede den slet ikke til vores behov, da den ikke kan komme med, når man skal ud og være aktiv (som fx løb)


  • #14   19. okt 2012 Prøv at kig på Boston terrieren.

  • #15   19. okt 2012 Storm og Chilli

    Okay smiley


  • #16   19. okt 2012 Mette

    Tak så blev jeg da det klogere smiley


  • #17   19. okt 2012 Jeg ville foreslå en cavalier king charles, den er nem som førstegangshund, man skal dog være op,mærksom på visse sygdomme, så en med tavle ville være at foretrække smiley

  • #18   19. okt 2012 Vi kommer til at bo på 3. sal i en lejlighed på ca. 95kvm. Vi har al mulighed for at give hunden den træning og gåture de kræver. Vi ønsker en hund som vi kan have mange år, og den skal derfor også være familie og børnevenlig. Det ville da være dejligt med en hund der ikke fælder, men det er absolut ikke et krav, da vi bare gerne vil have en hund der passer til os. Jeg har selv - da jeg var barn - haft en labrador, og har lært meget af den oplevelse. Men vil heller ikke hive en stor hund ind i en lejlighed, da jeg personligt mener at de har brug for en have m.m.

  • #19   19. okt 2012 Men hvad passer til jeres behov.

    Hvad indebære gåturene? Skal der løbes med den, skal der cykles med hunden?

    Hvilket temperament passer til jer? Skal den være pleaser eller skal den være selvstændig?


  • #20   19. okt 2012 Hvor meget kan/vil i aktivere hunden mentalt om dagen? smiley

  • #21   19. okt 2012 Gåturene indebærer dens behov, vi vælger ikke udfra hvad vi vil på den måde. Vi vil gerne kunne løbe og lege med den, og holde den sund. Der vil ikke blive cyklet med den løbende ved siden af. Vi vil gerne have en kæleglad hund, men den må også gerne kunne være alene hjemme 1-2 timer uden at ødelægge hele lejligheden.

  • #22   19. okt 2012 Så meget som det kræves vil jeg sige. Men et sted ml. 1,5-3 timer om dagen har vi tid til..

  • #23   19. okt 2012 Foruden leg derhjemme naturligvis.

  • #24   19. okt 2012 De fleste racer kan man jo træne til at være alene smiley



  • #26   19. okt 2012 Birgitta: Renlighedstræning i lejlighed er sur røv, men når man vil hvalpen det bedste er det intet problem smiley Og det er faktisk ikke så slemt at rende op og ned - tænk på det som god motion.

    Cecilie Marie: Jeg kan for alt i verden anbefale dig, at få sygeforsikring, når i engang skal have en hund.


  • #27   19. okt 2012 Hvad med en af mynderne, en whippet fx. ? De er sunde og ret nemme at have med at gøre. De er super hyggelige og afslappede inden for og vil gerne gå ture og drøne rundt når de er ude. Men de kræver ikke time lange gåture. smiley

    profilbillede
  • #28   19. okt 2012 Vi havde hund på 1. sal og selvfølgelig besværliggør det renlighedstræningen, men der er ikke andet for end at tage elevatoren eller snuppe hunden under armen hver halve til hele time.

  • #31   19. okt 2012 *En shih tzu er fremavlet som en alarmerende vogter (tibetansk tempelhund), så de er ofte ret vokale!!*

    Modsat mange af de andre selskabshunde, så er de faktisk ikke vokale.


  • #32   20. okt 2012 En cavalier siger da heller ikke ret meget gør de?

  • #33   20. okt 2012 Nej, en cavalier er ikke så vokal....

Kommentér på:
Ny hund - gode råd.

Annonce