Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mellem Spids ?!?
  • #1   21. sep 2011 Mittelspitz?

• #2   21. sep 2011 http://www.hundegalleri.dk/gal_alle.aspx?page=1&type=Mellemspids
    Der er da lidt herinde, men nej det er ikke den mest udbredte variant i DK.

http://www.spidshundeklubben.dk/Racer/index.html

www.friendly-malinakos.com
    Dansk kennel

• #3   21. sep 2011 Ja, det er den. Har oz fundet de sider, men ellers ikke noget. Mener at have set en dame i området som har to. De ligner ihvertfald rigtig meget. Men jeg har ikke selv haft mulighed for at snakke med hende.

• #4   21. sep 2011 Hg er vidst en dårlig side at hente info om netop den race, da der kun er 3 med stamtavle ud af de 8 der er oprettet. Og ud fra billederne tror jeg ikke at der er mange af de andre der er renracede.

Derudover kan jeg desværre ikke hjælpe dig nærmere.. Held og lykke med jagten på informationer smiley

• #5   21. sep 2011 Den tyske spids kommer jo sådan set i fire varianter- pomeranian, kleinspitz, mittelspitz og keeshond.

Min pomeranian er alt for stor i for hold til racestandarden og er faktisk nærmere en mittelspitz i størrelse- så det kan godt snyde, når man ser en lignende hund. Du kan se her http://dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Kleinspitz.pdf hvad der skiller dem smiley

• #6   21. sep 2011 Hov, jeg glemte da grossspitz. Den tyske spids kommer i 5 varianter

• #7   21. sep 2011 Tak skal I ha for jeres hurtige svar. Tænkte egentlig nok at pomeranianen var i den familie, både med udseende og temperament.

Jeg vil absolut søge vidre og prøve at opnå mere viden om denne skønne lille race smiley

• #8   21. sep 2011 Prøv at kontakte formanden for spidshundeklubben, han er også racerepræsentant for mittelspitz

• #9   21. sep 2011 Hej, måske jeg kan hjælpe med lidt info...

Jeg er en af de få (og lykkelig) ejer af en skøn mittelspitz - her i Danmark.

Her er lidt info omkring racen:

Det er en meget klog og glad hund, som er meget trofast over for hele familien. Den vil gerne sidde på skødet af alle familiemedlemmer på samme tid:-) De er "middel-aktive" - altså man skal tilgodese dem med nogle gode gå-ture og gerne aktivere dem psykisk også.

De er sunde hunde, som bliver ret gamle.
    Deres pels er rimelig nem at holde, 5-10 min. hver 14. dag.
    De er super gode til udfordringer som agillity og andre sportsgrene.

Du skal lige vide, at en mittelspitz ikke er en billig hund i indkøb, men den skulle meget gerne være det - i form af i de forhåbentlig ikke eksiserende dyrlæge-regninger.
    Min har aldrig været til dyrlæge, uden at det har været de normale vaccinationer og kontrolbesøg. - Dog er hun lige i går blevet lyst for arvelige sygdomme og undersøgt for arvelig patellaluxation (begge dele uden anmærkninger) .

Hvis du vil møde en mittelspitz, bor vi i Skibby (på Sjælland)
    - og du er velkommen til at møde vores glade Zorba.

Der er dansk-registreret 15 i Dansk Kennelklub i dag.
    Min Zorba, er den eneste Dansk registrede i spidshundeklubben, og jeg har aldrig mødt en anden (dansk) mitteltpitz på udstilling, dog af og til nogle fra Sverige og Tyskland eller Norge, så det er ikke en hund, som du vil møde på hvert et gadehjørne.

Der er indtil videre kun lavet to kuld i Danmark (det sidste kuld i 2008) - det næste kommer forhåbentlig i starten 2012, da jeg påregner at få Zorba parret til december.

Julie....
    www.friendly-malinakos.com er tysk avler, ikke dansk:-)
    - men for øvrigt søde hunde (kender dem personligt)...

Og vedr. pomeraniere....
    De har et helt anderledes hoved, end racestandarden foreskriver for mittelspitzer, men ja - de er før i tiden blevet "mixet" ind i racen, men det er der meget fokus på, blandt avlere i dag, at det er uønsket.

Jeg hjælper gerne med yderligere information:-)

Hilsener fra
    Tina

• #10   21. sep 2011 Tina: hvad mener du med, at "De har et helt anderledes hoved, end racestandarden foreskriver for mittelspitzer, " når pomeranian og mittelspitz har samme racestandard?

• #11   21. sep 2011 De er forskellig på mål vedr. næsepartiet - se nedenstående...

Dette er sakset fra racestandarden.
    Næsepartiet er ikke for langt, hverken groft eller tilspidset, og harmonisk proportioneret efter skallen.( Hos Wolfspitz/Keeshond, grosspitz og Mittelspitzc a 2:3, hos Kleinspitz og Zwergspitz/Pomeraniacna 2:4.)

Kommentér på:
Mellem Spids ?!?

Annonce