2.744 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
Mellem Spids ?!? Mellem Spids ?!?
Vi er faldet for racen mellem Spids. Hedder den oz noget andet? Kan ikke finde meget om racen nogen steder.
Ved I hvor jeg kan finde mere.
Fandt selv kun en tysk avler, men kan ikke tysk
0 synes godt om
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
feb 2006
Der er da lidt herinde, men nej det er ikke den mest udbredte variant i DK.
http://www.spidshundeklubben.dk/Racer/index.html
www.friendly-malinakos.com
Dansk kennel
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 32 Svar: 133
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 73 Svar: 2.609
Derudover kan jeg desværre ikke hjælpe dig nærmere.. Held og lykke med jagten på informationer
feb 2006
Min pomeranian er alt for stor i for hold til racestandarden og er faktisk nærmere en mittelspitz i størrelse- så det kan godt snyde, når man ser en lignende hund. Du kan se her http://dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Kleinspitz.pdf hvad der skiller dem
feb 2006
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 32 Svar: 133
Jeg vil absolut søge vidre og prøve at opnå mere viden om denne skønne lille race
feb 2006
jul 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 446
Jeg er en af de få (og lykkelig) ejer af en skøn mittelspitz - her i Danmark.
Her er lidt info omkring racen:
Det er en meget klog og glad hund, som er meget trofast over for hele familien. Den vil gerne sidde på skødet af alle familiemedlemmer på samme tid:-) De er "middel-aktive" - altså man skal tilgodese dem med nogle gode gå-ture og gerne aktivere dem psykisk også.
De er sunde hunde, som bliver ret gamle.
Deres pels er rimelig nem at holde, 5-10 min. hver 14. dag.
De er super gode til udfordringer som agillity og andre sportsgrene.
Du skal lige vide, at en mittelspitz ikke er en billig hund i indkøb, men den skulle meget gerne være det - i form af i de forhåbentlig ikke eksiserende dyrlæge-regninger.
Min har aldrig været til dyrlæge, uden at det har været de normale vaccinationer og kontrolbesøg. - Dog er hun lige i går blevet lyst for arvelige sygdomme og undersøgt for arvelig patellaluxation (begge dele uden anmærkninger) .
Hvis du vil møde en mittelspitz, bor vi i Skibby (på Sjælland)
- og du er velkommen til at møde vores glade Zorba.
Der er dansk-registreret 15 i Dansk Kennelklub i dag.
Min Zorba, er den eneste Dansk registrede i spidshundeklubben, og jeg har aldrig mødt en anden (dansk) mitteltpitz på udstilling, dog af og til nogle fra Sverige og Tyskland eller Norge, så det er ikke en hund, som du vil møde på hvert et gadehjørne.
Der er indtil videre kun lavet to kuld i Danmark (det sidste kuld i 2008) - det næste kommer forhåbentlig i starten 2012, da jeg påregner at få Zorba parret til december.
Julie....
www.friendly-malinakos.com er tysk avler, ikke dansk:-)
- men for øvrigt søde hunde (kender dem personligt)...
Og vedr. pomeraniere....
De har et helt anderledes hoved, end racestandarden foreskriver for mittelspitzer, men ja - de er før i tiden blevet "mixet" ind i racen, men det er der meget fokus på, blandt avlere i dag, at det er uønsket.
Jeg hjælper gerne med yderligere information:-)
Hilsener fra
Tina
feb 2006
jul 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 446
Dette er sakset fra racestandarden.
Næsepartiet er ikke for langt, hverken groft eller tilspidset, og harmonisk proportioneret efter skallen.( Hos Wolfspitz/Keeshond, grosspitz og Mittelspitzc a 2:3, hos Kleinspitz og Zwergspitz/Pomeraniacna 2:4.)
Mellem Spids ?!?