838 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Leger hvalpe?? Leger hvalpe??

Jeg læser og høre igen og igen at hvalpe skal da lege sammen og de skal finde ud af hvem der bestemmer i legen??
Som jeg ser på hvalpe i mine kuld, så leger de ikke.
De øver sig på at blive voksne hunde, få styr på deres krop og signaler...
Sådan det meste af tiden, så ind i mellem kommer der en opfærdsel, som jeg vil kalde leg....Men ellers tror jeg dyrebørn ikke leger...De øver sig ....
Hvad tror I hvis i tænker nærmere over det I ser??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklip + køre afklip på lossepladsen 2.000 kr.
  • Fjernelse af ukrudt på fortov 700 kr.
  • install a few ikea items 550 kr.
  • Fjerneukrudt/ stort bed. 2.000 kr.
  • Toilet der løbet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Leger hvalpe??
  • #1   25. sep 2011 det er det vi kalder leg.

• #2   25. sep 2011 ja,det er jo også der menneske børn gør,leger far ,mor børn,eller andet

• #3   25. sep 2011 Jamen er det ikke misvisende?

• #4   25. sep 2011 det kommer an på, hvad du mener -leg- betyder.

• #5   25. sep 2011 om du kaldet det "øver", "leger" går vel ud på et ?

• #6   25. sep 2011 http://da.wikipedia.org/wiki/Leg

• #7   25. sep 2011 mine hvalpe øver sig i at være hund sammen med søskende, mor og de andre hunde og de bruger deres legetøj til at ryste den, tage den med sig, forsvare den osv, så det at øve sig, er nok det samme som at lege, fordi de har det jo sjovt ved at gøre alt det ; )

• #8   25. sep 2011 Ja de leger. At lege er at øve sig på voksenlivet både for dyr og mennesker.

• #9   25. sep 2011 Jeg tror jeg har fæstnet mig ved ordet fordi her hvor vi lufter vores hunde er kommet en ny hvalp, som har en meget uheldig adfærd, som ejeren skulle stoppe, men hun mener den leger....Ja det siger I så, men hvis legen i den grad går ud på at fare i hovedet og bide til på alt og alle, så skal "legen" stoppes...I særdeleshed fordi hvalpen bliver til en stor hund, og så er det en tæve...Hvis den bare for lov til at have den adfærd....Så er vi andre lidt bekymret over hvordan det skal foregå, når den er blevet kønsmoden.....
    Jeg vil f.eks. slet ikke have den form for "leg" over for min bjæfferhvalp....Det er nemlig også en tæve....Vi vil gerne kunne gå med bjæfferne uden at tænke på at nu kommer de op og slås....Der for er denne adfærd ikke ønskelig for vores vedkommende...
    Og der udelægger ordet leg det så lidt for opdragelsen af denne hvalp.

• #10   25. sep 2011 I en leg skal man lære spilleregler. Det gælder så også for både børn og hunde. Nogle børn slår og skubber i deres leg for at opnå det de vil. Der skal de selvfølgelig vejledes nøjagtig som hundene skal.

• #11   26. sep 2011 Jeg synes der er en vigtig forskel på hvalpe og børn....Børn har fantasi, som de bruger når de leger, de lære at skelne mellem fantasi og virkelighed når de når en vis alder....Det gør hvalpe ikke....Der fro mener jeg at for hvalpe er det ikke leg, det er ramme alvor, de træner sig i at blive hunde....
    Det mener jeg er vigtig at tænke på når man skal opdrage hvalpe....For dem er det virkelighed, alt hvad de laver, det er ikke leg.

• #12   26. sep 2011 Jeg mener at leg er en ganske alvorlig og supervigtig ting - både for børn og hunde, i det det kvalificerer dem til voksenlivet på stort set alle planer.

• #13   26. sep 2011 Snow> Jeg tror bare du tænker begrebet "leg" for snævert.. smiley
    Mine hvalpe leger i hvert fald.. Og de færdigheder de der igennem lærer, kan de bruge fremover både som hvalp og til når de bliver voksen.

• #14   26. sep 2011 Ja måske, jeg leger meget med mine hvalpe og hunde, men jeg har altid i baghovedet, at det som er leg for mig er alvor for dem.....Jeg kunne godt ønske, at flere tænkte sådan, så tror jeg at mange små problemer med deres hvalp aldrig ville udvikle sig til større problemer...Fordi så ville de stoppe uønsket adfærd fra starten...Nemmere for hvalp og nemmere for deres ejer.

Kommentér på:
Leger hvalpe??

Annonce