{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.600 visninger | Oprettet:

Lisa J
Lisa J
Tilmeldt:
26. sep 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14

søger cavalier kennel fra DRU {{forumTopicSubject}}

hej. jeg er ny her inde, men fik denne side anbefalet for at søge min nye hund smiley
jeg leder med lys og lygte efter en god Cavalier king charles kennel, og det skal helst være fra DRU.

kan i anbefale nogen som er gode? smiley

venlig hilsen Lisa


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  søger cavalier kennel fra DRU
  • #1   26. sep 2011 http://www.dru.dk/

  • Lisa J
    Lisa J Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #2   26. sep 2011 fordi min veninde har hunde i DRU, og så ville hun kunne hjælpe mig med udstilling og ligende:-)

    brug hjernen ja har set deres hjemmeside, men ville gerne have personlige erfaringer:-)
    har kigget på flere kenneler, men ville gerne hører gode og evt dårlige kenneler smiley


  • Lisa J
    Lisa J Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #4   26. sep 2011 Maj-Britt *DKK snob, hvordan får man lavet de dna test? kunne godt være der var nogen i DRU der ville få dem lavet?? eller??

  • Lisa J
    Lisa J Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #6   26. sep 2011 men kan de enkelte ikke vælge at lave de test? tænker bare at der er jo nogen som f.eks laver hjertescanning?

  • Lisa J
    Lisa J Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #8   26. sep 2011 ok, men kunne jo være jeg måske kunne foreslå det til nogen?
    er det en test som dyrlægen laver?


  • Lisa J
    Lisa J Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #11   26. sep 2011 krumme, jamen hvis DKK lige er begyndt på det også, så kan men vel heller ikke være sikker der? eller hvordan? jeg er ikke lige helt så meget inde i det der smiley

  • Lisa J
    Lisa J Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #13   26. sep 2011 okay, jeg forstod det som om at det var de der dna tester der blev ment. hjertescanning ved jeg godt lidt om:-)

  • Lisa J
    Lisa J Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #16   26. sep 2011 okay mange tak skal i have:-)

  • #17   26. sep 2011 du kan jo vælge og købe en DKK hund men udstille den sammen med din veninde i DRU. VED godt det strider mod mange dkk folks meninger.

  • Lisa J
    Lisa J Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #18   26. sep 2011 åhhh, det er så svært at finde rundt i alle de forskellige meninger, må i gang med læsning smiley

  • Lisa J
    Lisa J Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #19   26. sep 2011 Bedste & Mother Theresa . kan du anbefale nogen? smiley

  • #20   26. sep 2011 i DDH er der mange fine kenneler med cavalier... prøv deres hjemme side...
    og DDH har samme avlsrestriktioner som DKK


  • #21   26. sep 2011 Hejsa
    Nu har jeg ikke læst hvad folk har skrevet til dig. Men hvorfor DRU? En cavalier er en race med rigtig mange sygdomme desværre og ved DRU er der ikke krav om at tæven eller hannen er tjekket for disse inden de bliver avlsgodkendt. Desuden synes jeg generelt at DRU's cavalier er lidt større end DKK's.
    Der er også blevet opdaget to nye sygdomme som ses når hvalpen er ca. 7 måneder. Og der er RIGTIG mange cavalier der er bærer af disse sygdomme men i DRU bliver de slet ikke tjekket.
    Så jeg vil VARMT anbefale dig at vælge DKK hvor cavalierne bliver mere sundhedstjekket end ved DKK.
    Vil også meget gerne anbefale dig en kennel hvis det er...


  • #22   26. sep 2011 Forresten så de her nye sygdomme som mange cavalier er bærer af (Curly Coat Syndrom (CCS), Episodic Falling Syndrom (EFS)) er ikke noget man lige går ned og får tjekket ved dyrlægen. Da det er ikke er særlig lang tid siden man fandt ud af at disse sygdomme fandtes, så skal man have testene sendt til england for at få resultaterne.

  • #23   26. sep 2011 Lisa, nu har du fået nævnt 3 klubber der avler den race du søger, DRU, DKK og DDH. Læs om disse, se hvad de kan tilbyde dig som medlem når du skal vælge stamtavle, og om de har hvad du søger ;o)

  • #24   26. sep 2011 Bedste & Mother Theresa - ved godt at der altid bliver talt for DKK herinde, men lige ved cavalieren er det altså et godt valg! Den har så mange skavanker og hvis det er den race man er faldet for, så synes jeg bestemt man skal købe ved en klub der sørger for at hundene bliver testet for disse skavanker. Tænk hvis man købte en cavalier med hjertefejl og den så f.eks. ikke blev mere end 3-5 år. Det ville da være hjerteskærende!

  • #25   26. sep 2011 "Så jeg vil VARMT anbefale dig at vælge DKK hvor cavalierne bliver mere sundhedstjekket end ved DKK." Mente selvfølgelig end ved DRU. Nu skal det ikke blive alt for forvirrende heh smiley

  • #26   26. sep 2011 Ja selvfølgelig gør man det, men når jeg nu selv har en cavalier som jeg overvejer at avlsgokende og jeg har sindsyg mange bekendte med cavalier så føler jeg altså at jeg ved hvad jeg snakker om og bliver NØDT til at give hende et godt råd. Ville ikke have det godt med bare at linke til nogle kenneler i DRU. Bestemt ikke.

  • Lisa J
    Lisa J Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #27   26. sep 2011 okay smiley tak for jeres svar. jeg må i gang med at undersøge. jeg har haft kontakt til en kennel på fyn som jeg nok skal ud og besøge.
    der er hundene hjertescannet, også deres forældre osv. derudover er der tjekket for det der med knæende (kan ikke huske navnet) og så er der øjenlysning.
    lyder det okay?


  • #28   26. sep 2011 Bedste & Mother Theresa - Ej hold nu op. Gider ikke gøre denne tråd til en diskution omkring klubberne. Ville bare give hende et godt råd som jeg selv brænder meget for. Jeg VED at mange VÆLGER at teste deres hunde i DRU, men da det ikke er et KRAV så synes jeg det er en meget useriøs klub og man risikerer en cavalier med hjertefejl eller lign.
    PLUS disse nye sygdomme som slet ikke bliver testet i DRU og ja det VED jeg at de ikke gør smiley


  • #29   26. sep 2011 Bedste & Mother Theresa - Nå hvad?

  • Lisa J
    Lisa J Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #30   26. sep 2011 mange tak, glæder mig også meget til at se på hvalp, dog har den kennel jeg skal ud til, ikke hvalpe lige i øjeblikket, men så får jeg set forældrene og se hvordan de er. smiley

  • Lisa J
    Lisa J Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #33   26. sep 2011 der hvor jeg skal hen, der har de på både forældre og bedste forældre, ved ikke lige om de har længere tilbage også.:-)

  • #35   26. sep 2011 Lisa J: jeg synes ikke at det er nok at opdrætter ikke tester for de to sidste sygdomme. Jeg ville finde en opdrætter der tester for alle de ting der er nævne her i tråden.

  • #36   26. sep 2011 Lisa - Jeg synes bare du skal være meget opmærksom på disse to nye sygdomme da hvalpene først får det i 7 måneders alderen og der er desværre rigtig mange cavalier der er bærer af sygdommene, så risikoen er slet ikke så lille endda smiley

  • #37   26. sep 2011 ville anbefale dig hende her: www.kennelcabello.dk
    Hun er i DRU og har nogle super dejlige hunde, går meget op i deres sundhed og går til både udstilling og hundetræning med dem..


  • Lisa J
    Lisa J Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #39   26. sep 2011 jeg har lige snakket med opdrætteren, opdagede hun var her inde smiley og nævnte de to sygdomme, og hun var i gang med at undersøge om hendes dyrlæge kunne teste for disse, eller hvordan man ellers gør det.

  • Lisa J
    Lisa J Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #40   26. sep 2011 ~ Manzanas-chihuahua ~ ej hvor sjovt smiley det er hende jeg har snakket med og måske skal besøge smiley

  • #41   26. sep 2011 hej alle:) det er mig som lisa har talt med i dag, og skal nok på besøg og se mine hunde.
    vil bare lige sige at hun er helt ret smiley jeg er i gang med at finde ud af om vi kan få testet for CCS og EFS.


  • #43   26. sep 2011 krumme, min dyrlæge er i gang med at tjekke op på det, han havde ikke lavet testen før, så han ville ringe lidt rundt smiley

  • #45   26. sep 2011 takker og bukker smiley jeg går også ind for at alt skal være i orden smiley

  • #46   26. sep 2011 Hejsa Michelle smiley I DKK der skal man have tilsendt nogle papirer og derefter skal testene sendes videre til England hvor de finder ud af resultaterne. Bare lige hvis din dyrlæge ikke vidste det smiley Ses vi på søndag? smiley

  • #47   26. sep 2011 hej:) ok, jeg siger det videre hvis han ikke finder ud af det smiley
    ja jeg regner stærkt med at komme på søndag, det er ved at være så længe siden vi har været med:( tror hundene savner deres venner smiley


  • #48   26. sep 2011 Ja nemlig det er ved at være lang tid siden smiley Men det lyder godt!! Så ses vi i Snoghøj smiley

  • #49   26. sep 2011 det gør vi:)

Kommentér på:
søger cavalier kennel fra DRU

Annonce