{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.238 visninger | Oprettet:

Chihuahua - taber sig pludselig meget?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en lille chihuahua (2 kg), som pludselig er begyndt at tabe sig - og jeg er nu itvivl om hvad jeg skal gøre.

Jeg flyttet for en lille måneder siden, til egen lejlighed og det er meget anderledes for hende og har nok også været en omvæltning - især fordi hun pludselig får meget mere motion end hun var vant til, da jeg nu må gå ture med hende flere gange om dagen, når hun skal ud og tisse eller ligende - for da jeg boet hjemme, kunne jeg bare lukke hende ud i haven og så gjorde hun hvad hun skulle, men nu er jeg nød til at gå ture med hende hver gang hun skal luftes - og da jeg flyttet, tænkte jeg at pga. dette (mere motion), var det nok en god idé jeg satte hende lidt op i foder, da hun så nok havde brug for mere energi.

Men nu, en lille måneder efter vi er flyttet - er hun faldet rigtigt godt til, men hun er pludselig begyndt at tabe sig meget synes jeg. Jeg kan nu mærke hendes rygsøjle lidt for tydeligt, og især omkring bag benen og knoglerne der er blevet for tydelige efter min mening og kan mærkes for meget.

Men nu er det jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre - skal jeg sætte hende endnu mere op i mad, eller findes der noget jeg evt. kan tilføje til hendes mad, som "feder" hende lidt op? smiley

Håber på lidt råd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chihuahua - taber sig pludselig meget??
  • #1   30. sep 2011 hvad fodre du med, min ældste skotte har det også svært med at holde vægten så går efter foder med lidt flere kalorier og giver godbider der er lidt fede i det.... har også af og til givet en rudbrød med leverpostej....

• #2   30. sep 2011 Hun får noget, der hedder "Calm" fra Royal Canin - Det er noget vi har fået anbefalet fra dyrelægen, fordi det skulle hjælpe på hendes sind smiley Ved faktisk ikke helt, hvor meget kalorier osv det foder indeholder.

Men måske skal jeg til at forkæle hende lidt mere, med godbidder osv.

• #3   1. okt 2011 Få tjekket for orm. smiley
    Pas på med at sætte for meget op i foder selv. Ville derudover også lige høre dyrlægens mening om hendes vægttab, da der KAN være ligge andre medicinske grunde bag.

• #5   4. okt 2011 Jeg tager et smut forbi dyrelægen i morgen - synes hun bliver ved med at tabe sig, på trods af hun er blevet sat op i foder pga. højere aktivitetsniveau, og hun er blevet forkælet lidt ekstra med godbider og sådan men ingenting hjælper.

Og så synes jeg også hun er blevet mere sløv, hun sover rigtigt meget - så jeg er lidt urolig, og ser det som det bedste at tage et smut til dyrelægen smiley

• #7   4. okt 2011 Ja, jeg vil prøve at snakke med dyrelægen i morgen - det er fordi hun er på noget specielt foder, som skulle hjælpe på hun er lidt "sky" (hvilket det helt klart også har), så vil helst ikke væk fra det igen - så det kunne jo være der var noget man kunne give hende ved siden af, der hjalp smiley

Kommentér på:
Chihuahua - taber sig pludselig meget??

Annonce