Chihuahua - taber sig pludselig meget?? {{forumTopicSubject}}
Jeg har en lille chihuahua (2 kg), som pludselig er begyndt at tabe sig - og jeg er nu itvivl om hvad jeg skal gøre.
Jeg flyttet for en lille måneder siden, til egen lejlighed og det er meget anderledes for hende og har nok også været en omvæltning - især fordi hun pludselig får meget mere motion end hun var vant til, da jeg nu må gå ture med hende flere gange om dagen, når hun skal ud og tisse eller ligende - for da jeg boet hjemme, kunne jeg bare lukke hende ud i haven og så gjorde hun hvad hun skulle, men nu er jeg nød til at gå ture med hende hver gang hun skal luftes - og da jeg flyttet, tænkte jeg at pga. dette (mere motion), var det nok en god idé jeg satte hende lidt op i foder, da hun så nok havde brug for mere energi.
Men nu, en lille måneder efter vi er flyttet - er hun faldet rigtigt godt til, men hun er pludselig begyndt at tabe sig meget synes jeg. Jeg kan nu mærke hendes rygsøjle lidt for tydeligt, og især omkring bag benen og knoglerne der er blevet for tydelige efter min mening og kan mærkes for meget.
Men nu er det jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre - skal jeg sætte hende endnu mere op i mad, eller findes der noget jeg evt. kan tilføje til hendes mad, som "feder" hende lidt op?
Håber på lidt råd.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 103 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.303
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 179
Men måske skal jeg til at forkæle hende lidt mere, med godbidder osv.
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 7 Svar: 1.854
Pas på med at sætte for meget op i foder selv. Ville derudover også lige høre dyrlægens mening om hendes vægttab, da der KAN være ligge andre medicinske grunde bag.
dec 2009
Og så synes jeg også hun er blevet mere sløv, hun sover rigtigt meget - så jeg er lidt urolig, og ser det som det bedste at tage et smut til dyrelægen
dec 2009
Chihuahua - taber sig pludselig meget??