1.384 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Min boxer er blevet rød brun under pelsen. Min boxer er blevet rød brun under pelsen.

Min boxer har en hvid blis i hovedet og har faktisk i et stykke tid nu været helt rød brun under pelsen lige imellem øjnene og oppe i panden. Er begyndt at undre mig over hvad det kan være, da det ikke plejer at være der. Er der nogle, der har set sådan noget før?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min boxer er blevet rød brun under pelsen.
  • #1   4. okt 2011 Er det kun farvet, eller er det også lidt vådt? Lugter det?

Når det er midt i hovedet tror jeg ikke det er lopper, så jeg tænker desværre i retning af hot spot.. Hvilket er rigtig smertefuldt. Kan du evt. sende et billede? Hvis det er hot spot er det vigtigt at du kommer til dyrlægen ASAP da det er utroligt smertefuldt for hunden!

• #2   4. okt 2011 Kan det være solskoldning? Jeg har hørt om hvide katte og hunde, der bliver skoldet, det er vist især et problem for udekatte med helt hvide ører der bor under varmere himmelstrøg.

• #3   4. okt 2011 M.I.

Ja solskoldning kunne også være en mulighed - håber det "bare" er det. smiley

Hvis det bare virker tørt, så prøv evt. at smøre lidt potevoks på det - det fungerer udemærket som fugtighedscreme :o)

• #4   4. okt 2011 Kan godt prøve at tage et billede af det i morgen, men han klør ikke i det. Synes ikke at det lugter eller er vådt nej.

• #5   4. okt 2011 Hvis det skulle være solskoldning ville jeg bare mene at det ikke skulle blive så længe. Det startede faktisk med at han havde nogle små knopper på det sted.

• #7   4. okt 2011 Brunfarvet hud over store plamager er ofte tegn på allergi eller intollerance. Vores Lúa har det lige nu, fordi hun reagerer voldsomt over svingningen i sit eget kønshormon.
    Prøv at nævne det for dyrlægen.

Kommentér på:
Min boxer er blevet rød brun under pelsen.

Annonce