{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.031 visninger | Oprettet:

michelle p
michelle p
Tilmeldt:
4. okt 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

sammenføring. {{forumTopicSubject}}

Sidder med tårer ned ad kinderne. Min elskede Schæfertæve Cheri på 4 år, har overfaldt nabohunden. en lille bitte hvid hund, for 2 gang.
denne gang er det alvorligt med hunden. som dog selv kom ind på vores grund.

Så hun skal væk, siger mine forældre, selvom de elsker hende over alt.

Min 1 mulighed er at få hende anbragt hos en ven som har 4 hunde.
flokken er således:
de er alle Sibirian husky's. Han hund og tæve, som er forældre til 2 hvalpe på 1-2 år. det er en han og en tæve.
de lever mest udenfor i en stor indhegning med et skur, som de sover i, dog kommer de også en del indenfor.

vil det være muligt at sammenføre min hund ind i denne flok? hun viser ikke agressivitet overfor store hunde, kun når hun er i løbetid, og hanhunde snuser hende bagi, så plejer hun at snerre en del.
hun har altid været meget interesseret i hunde, og er meget glad for at lege med dem, men de små hunde, kan hun af en eller anden grund ikke lide. dog er det kun naboens hund, som hun har angrebet!

jeg er ikke inde i om en evt. sterilisation ville være en hjælp i denne situation, noget siger mig at det ikke er ligesådan med hunde, som det er med katte?

vh. Michelle, som håber at nogle hundekyndige mennesker kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sammenføring.
  • #1   4. okt 2011 ØØH , hvorfor skal hun væk fordi naboen ikke holder deres hund på deres grund?
    Men skal den væk ville jeg da prøve om den kunne være i den flok.


  • #3   4. okt 2011 Hejsa... sikke en sørgelig historie...

    Jeg er ikke overbevist om at det ville være en god mulighed for hende sådan som du beskriver. Hun er jo vant til at være en del af familien på en hel anden måde end de hunde din ven har.

    Men men men... jeg ER stærkt farvet af det faktum at jeg slet ikke kan have den måde at have hunde på. Jeg synes at det er forkert at have hunde udenfor i en indhegning med et skur.

    Derudover, så er der en del hunde der ikke kan med små hunde, har i overvejet at finde en anden der kunne tage hende?

    Sterilisation tror jeg ikke vil hjælpe i dette tilfælde, da det (og nu er det sagt uden at kunne se hvad hunden gør) lyder som om hun ser de små hunde som byttedyr og ikke som andre hunde.

    Håber i finder en god løsning.


  • #4   4. okt 2011 Er enig med Ulla.

    Det kan da ikke være din skyld at de ikke har styr på deres hund.


  • #5   4. okt 2011 Hov ikke skyld, men ansvar smiley

  • michelle p
    michelle p Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #6   4. okt 2011 ja jeg sagde det samme til min mor. blev så gal!!! , den lille møghund som sidder og gø'er inde i haven dagen lang. det kan ligesåvel være den der provokorer, men det er jo hende der er en trussel.
    det var en 3. nabos børn der var ude og gå med den lille, og de gik så ind i vores indkørsel.
    men det er jo ikke 1 gang, hun har også overfaldt den, ude på vejen ..

    tror at mine forældre tager beslutningen fordi de er ved at være trætte af at blive set skævt på af resten af naboerne.. de er allesammen bange for hende, selvom hun bare er en glad hund, som måske er lidt for voldsom, dog aldrig aggressiv overfor mennesker eller hunde. kun denne ene hund.

    og ja jeg ville hellerikke have hund på den måde, men denne flok trives bedst på den måde-
    men ja Cecilia s. det har jeg også tænkt, Cheri er vant til at være en del af familien, ligge ved siden af sofaen og sengen, være med til alt.

    men for mig gælder det om at hun ikke skal aflives, og helst et sted hen, hvor jeg kan besøge hende, dog kommer hendes trivsel selvfølgelig frem for alt, og jeg har tænkt at hun nok ville passe bedst et sted hvor hun er alene hund, som hun altid har været.

    ville ønske jeg kunne tage hende, men jeg har 3 katte, og bor i en 55 kvm. stor lejlighed.


  • #7   4. okt 2011 Michelle P, angåeende din lejlighed, alt er muligt, bare man vil de nok. smiley
    I mit hoved, kunne det MÅSKE godt lade sig gøre, bare man får aktivieret og motioneret hunden nok. Og så selvfølgelig at den kan med katte.


  • #8   4. okt 2011 Hvorfor skal hun væk ??? smiley

    Tag hende da selv hvis hun kan med dine katte, hvor der er vilje er der vej smiley


  • michelle p
    michelle p Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #9   4. okt 2011 tror i virkelig? hmm. jeg ¨må tale med kæresten ! han er kattemenneske . hehe. men Cheri er jo min baby!

  • #10   4. okt 2011 Self, alt kan ske med god vilje! ^^'
    - Synes klart du skal prøve at se om du ikke kan tage hende o:


  • #11   4. okt 2011 Ja jeg tror smiley Go for it smiley Ved du om hun kan med katte ?

  • #12   4. okt 2011 Jeg synes det lyder fint at de bor uden for. præcis fordi det er den race vi snakker om. de har så tyk pels at de ofte ikke kan holde ud og være inde for i varme i længere tid. min venindes hund af malamute bor uden for året rundt. han får simpelthen store sår over hele kroppen pga sved . så jeg synes det lyder helt fint, det ville nærmere være synd at tvinge dem ind i varmen!

  • michelle p
    michelle p Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #13   4. okt 2011 jeg ved ikke om hun kan med katte! men har introduceret hende for en kat engang, og hun bliver ikke agressiiv, men er meeeegt nysgerrig.
    mine katte kan derimod godt med hunde. vores tidligere nabo havde en huskey som hele tiden kom ind i min have, og det var misserne helt cool med. haha smiley ved i hvad, jeg tror jeg prøver det. så må jeg løbe en masse turer med hende. smiley tak for jeres svar smiley


  • #14   4. okt 2011 Vil du opdatere os ?? smiley Held og lykke med det. Husk det tager lidt tid at lære hunden og kattene at enes og blive gode venner.

  • michelle p
    michelle p Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #15   4. okt 2011 ja helt sikkert , i får en opdatering smiley
    ja jeg må igang med at læse en masse om sammenføring af hund og kat. håber det lykkes, samt naboerne er ok smiley


  • #16   4. okt 2011 Krydser fingre, håber os dine forældre siger god for det smiley

  • #17   4. okt 2011 Ville også have taget hende selv :o)
    For mig virker det dog ikke retfærdigt, at schæferen skal væk når det sker på din grund. Schæferen er jo en vagthund, så det er klart at den beskytter sit territorium.


    Men det er altså heller ikke unormalt at hunde ikke kan lide naboens :o) Min nabo har en stor, sort kongepuddel, og nøøøj hvor mine hunde hader den, fordi den altid står op til hegnet til min have smiley
    Desuden er Aifi blevet angrebet af en ruhåret hønsehund, så hun er bange for store, mørke hunde, så det hjælper vidst heller ikke rigtig.
    Vi har bare været rigtig uheldige med vores nabo-hunde - vi har kongepudlen, så er der vores genbo som også har en Glen men som ikke kan med andre hunde OVERHOVEDET og så en sort labrador som Aifi er bange for fordi den er sort. Men overvejer virkelig at spørge ejeren om hun ikke vil hjælpe mig lidt med Aifis "fobi".


  • michelle p
    michelle p Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #18   4. okt 2011 nej synes hellerikke det er spor retfærdigt ! hun er virkelig den dejligste hund. så glad og kærlig . hun elsker alle mennesker og er så god til små børn. synes det er så uretfærdigt.

    håber mine forældre ombestemmer sig, men jeg er ikke optimistisk. smiley


Kommentér på:
sammenføring.

Annonce