{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
715 visninger | Oprettet:

Sammenføring ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
En af hvalpene fra Ayla's kuld skal skifte hjem fordi han går til angreb på den anden han de har fået. Ayla's hvalp er 16 mdr. og den anden er 6 mdr. ældre. De har leget og hygget siden nr. 2 kom til i december, men for ca. en måned siden begyndte han at gå til angreb. Jeg er nu sikker på at det er en form for magtkamp om lederpladsen ? Nå men han skal skifte hjem og jeg har muligvis fundet et nyt til ham. Deres krav er dog at han skal kunne med andre hunde, da alle de kender har hund. Så vi vil prøve at føre ham sammen med mine for at se hvordan han reagerer...og hvordan gør man bedst det ?
Håber på nogle go'e løsninger ,,for det her skal bare blive en succes :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sammenføring ?
  • #1   21. jun 2009 Såvidt jeg har læst mig frem til gøres det bedst på neutral grund til at starte med - dvs ikke i hjemmet. Når de har mødtes et par gange på neutral grund kan man så gøre det hjemme smiley

  • #2   21. jun 2009 Tanja, det er da noget kedeligt noget, men det kommer ikke bag på mig at de ikke kan sammen. Aldersmæssigt er de for tæt på hinanden.

    Men at garantere de evt. nye ejere at han kan med alle, det er at love for meget. Det er som med mennesker som med hunde, det handler om kemi, og det er altså bare ikke alle man kan sammen med. Det vil være nemt at love hvis det var tæver hele vejen rundt, men med hanner, så ser verden anderledes ud, da han jo selv er en han.

    Som enhver ansvarlig hundeejer er man nødt til at påtage sig det ansvar at kende sin hund og hvilke hunde den evt. ikke kan med. Det må man finde ud af hen af vejen, og så tage sine forholdsregler.

    Jeg kender min Baloo så meget, at jeg ved hvilke hunde han har problemer med (blevet færre med årene), og hvor der er et problem, der sørger jeg for at der ikke opstår konflikter.

    Det er sådan set ikke noget man kan love, og hvis de har det som et ufravigeligt krav, så ville det ikke være dem jeg ville videreformilde min hund til, for i min verden er der noget ansvarsfraskrivelse ind over det krav.

    Held og lykke med at finde den rigtige familie til din hvalp.


  • #3   21. jun 2009 Jeg har også bestemt mig for at det bliver på en stor mark heromme bagved,,men jeg er måske bare lidt nervøs for selve øjeblikket,,uh,, Skal man føre dem alle derom i snor på en gang eller skal mine og ham derom hver for sig,,hvornår slipper man dem løs,,for de skal IKKE ha' snor på i selve øjeblikket,,da mine ikke tolererer andre hunde når de er i snor.


  • #4   21. jun 2009 Gitte M... Ja det er også min holdning m.h.t. alderen og jeg kan bare slet ikke forstå at et internat har anbefalet nr. 2 til dem ? Jeg tænker at især et internat bør vide at der minimum skal være 2 år imellem hanhunde i samme hjem,,,

    Mine har været sammen med alle Ayla's hvalpe, pånær 3, da jeg holdte 1 års fødselsdag for dem,,og det gik bare så fint, ingen gnidninger overhovedet. Så egentlig er jeg ikke nervøs,,,men i denne situation er det bare knald eller fald,,og,,ja jeg ved ikke,,,måske er jeg bare nervøs....

    Men selvfølgelig er hunde jo hunde,,selvom de er vore bedste venner,,og de har alle nogle de ikke kan li',,det har mine også...men ifølge hans ejere har der ikke været problemer med andre hunde,,kun med den anden de har derhjemme. Jeg er måske bare spændt på om dette har ændret sig efter sammenstødene,,,hmmm


Kommentér på:
Sammenføring ?

Annonce