1.555 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Når min hund har kvælerhalsbånd på ? Når min hund har kvælerhalsbånd på ?

jeg har gået og undret mig lidt over det de sidste par dage.
Jeg har for nyligt købt et kvæler/kæde halsbånd til min hund. Ikke for at bruge det, men bare til at holde hans tegn.
Jeg har altid gået med sele og altid været glad for det.
Men Sam går ikke altid helt pænt smiley
Nu jeg så begyndt, at gå med ham i halsbåndet når vi skal ud på de små tisseture. (Dog ikke så det kvæler, sætter den i den anden ring).
Og Vupti ! Så går hunden lige så stille og tuller rundt og lige så snart han mærker snoren bliver stram, så sænker han farten.
Og jeg synes jo det dejligt.
Men er det ikke lidt sært? Hvorfor gør det så stor en forskel, om det er sele eller halsbånd?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når min hund har kvælerhalsbånd på ?
  • #1   7. okt 2011 Det er ikke alle hunde der er forskel ved - og ikke alle hunde bryder sig om at have halsbånd/sele på, så bruger man bare det andet =)

Trækker hunden og man ikke vil træne det, så er selen mest skånsom forhunden, vil man gerne træne er min personlige erfaring at man har bedre kiontakt med hunden gennemn halsbånd frem for sele..

Det er smag og behag - også for hunde =)

• #2   7. okt 2011 Nina

Det sjovt, jeg har altid opfattet det, som om at selen der var bedst til at få hunden til at gå pænt.
    Men kunne godt ske at kan skulle droppe selen og bare bruge halsbånd smiley For giver dig ret, det er som om man har bedre kontakt med hunden på den måde smiley

• #3   7. okt 2011 Som Nina siger, så fungerer de forskellige metoder bedre på nogen hunde end andre, mens nogen er fuldstændig ligeglad med begge dele (som min gravhund fx.). :o)

Hvis du skal bruge kvælerhalsbåndet som kvælerkæde, så husk at sæt dig ind i korrekt brug af det, så du ikke kommer til at skade din hund ved en fejl :o)

Held og lykke med det. smiley

• #4   7. okt 2011 Som sagt er det jo forskelligt fra person til person hvad man bedst kan med, og hvilke metoder man gør brug af =)

Jeg føler bare jeg er "påhæng" frem for fører med en sele, men det er vel vanens magt og ikke mindst hvad man forventer af sin hund (og derved sig selv som træner) =)

Man KAN sikkert godt træne en hund i lineføring med sele, JEG han bare ikke få det til t fungere ; )

(stavefejl er der nok af, jeg er træt og søvnig, tror sørme jeg går i seng *GG*)

• #5   7. okt 2011 Haha, godnat Nina! smiley
    Her er klokken 16.06. xD

• #6   7. okt 2011 Mine schæfere har os kvælerhalsbånd på, bruger dog ikke effekten af det .
    Det er vel ikke så sært din hund sænker farten når den mærker at det strammer om halsen ? smiley

• #7   7. okt 2011 Nu som medløber DKK snob. .

Hun skriver hun har den i begge ringe, så den ikke får kvæler-effekten :o)

• #8   7. okt 2011 Jeg bruger begge dele på Nanna. Hun får sele på når vi skal køre, så hun kan være spændt fast bag i bilen, og halsbånd på almindelige gåture. Jeg føler ingen forskel.

• #9   7. okt 2011 ved sele får hunden lysten til at trække, ligesom der sker ved slædehunde.... ved halsbånd for hunden ikke den sammen trækkelyst.. det er sådan jeg har forstået det... smiley

• #10   7. okt 2011 Åh godmorgen smiley

• #11   7. okt 2011 Kvælereffekten kan faktisk godt få nogle hunde til at trække mere, modstand avler mere modstand. Min Kirk trækker meget mere med kvælerhalsbånd. Jeg bruger så sele på ham for det meste da han trækker og jeg er bange for at han får nakkeskader, min gamle hund blev aflivet grundet en diskus i nakken.

• #12   7. okt 2011 Michelle - det er faktisk modsat

selen skulle få hunden til at trække mindre, da den trykker foran på hundens brystkasse.
    det er ikke ubehageligt som ved kæden og udløser så ikke flugtmekanismen som kæden kan gøre.

ja det er lidt underligt at TS's hund så reagere sådan.

jeg bruger kun halsbånd når vi træner, netop som Nina skriver, fordi jeg føler jeg har bedre kontakt med hunden når den har halsbånd på.

selen er til gåture hvor jeg synes det er dejligt at den ikke trække så meget

• #13   7. okt 2011 Nu som medløber

Nej det tror jeg ikke smiley for som jeg skrev, så bruger jeg det ikke som kvæler smiley Sætter snoren i den anden ring, så den ikke kan stramme smiley

Synrd bare det sjovt at det har så meget at sige smiley

• #14   7. okt 2011 conni - okay smiley

• #15   7. okt 2011 Mine reagere både på sele og halsbånd, dvs.normalt bruger jeg selen men begynder de i en periode at trække så sætter jeg snoren i halsbåndet og straks går de pænt, efter et stk,tid har de så vænnet sig til halsbåndet og begynder derfor at trække lidt igen og så sætter jeg igen snoren i selen og som et knips med fingerne går de perfekt.
    Så jeg tror at hundene bliver overraskede over den "nye" følelse fra hhv.sele/halsbånd og derfor går pænere mens følelsen er mere el.mindre "ny og ukendt" Håber i forstår hvad jeg mener :o)) Det funker ihvertfald på mine 2 "store" tøser.*Smiler*

• #16   7. okt 2011 Det er altså ikke alle slædehunde der trækker med sele. Jeg har brugt sele til alle mine og de går pænt i selen. De kender forskel på træk sele og gåsele

Jeg har et kvæler på mine hunde hvor der er en stopklods så det kun kvæler halvt - dvs jeg kan aldrig komme til at hive for hårdt i halsbåndet! DDet har jeg det godt med, jeg har nemlig været i situationer hvor jeg har måtte bruge halsbåndet til at få en situation under en kontrol - slædehunde har det med at glemme at høre når den finder en mus eller noget andet den kan jage!

• #17   7. okt 2011 min sidste hund havde halsbånd da hun var lille. Da hun blev større havde vi nogen gange problemer med hun trak og skiftede til sele, hvilket hjalp i en periode, så begyndte hun at trække igen... Så skiftede jeg en dag til halsbånd og så trak hun slet ikke... Måske er det fordi det føles anderledes for hunden, så den skal lige finde ud af hvad det går ud på?

• #18   7. okt 2011 øv, for langsom smiley

• #19   7. okt 2011 PS. Jeg bruger normalt kun halsbåndet til deres navneskilt og det grå som fortæller at de er registrede i DHR. :o)

• #20   7. okt 2011 LOOL.jeg var da oz mega langsom kan jeg se..*Ggg*

Men Heidi, mine 2 er jo også "slædehunde, de er ihvertfald avlet til at blive brugt til det, dog er mine 2 aldrig blevet brugt til at trække andet end mig :o))), men ja, da de var yngre og så et løbende dyr el.en fugl på flugt så skulle man godt nok ha et stk.seletøj på dem som var holdbart og som ikke skadede deres halshvirvler o.l. derfor har jeg som regel kun brugt læderhalsbånd, men en periode måtte jeg bruge kvæl på den ene da hun snoede sig ud af alt andet hvis hun blev bange "jeg fik hende først da hun=Prixie var 8mdr."

• #21   7. okt 2011 det kan da godt være den der nye følelse smiley
    Men synes nu godt han må blive ved med at gå så pænt smiley

• #22   7. okt 2011 Enig anne, men det kan man jo lære dem med lidt tålmodighed, altså afh.af racen for det kan bestemt være et problem med f.eks.slædehunde, Mynder og de afrikanske vildhunde= Basenji`s og få andre, det er nemlig ikke lige hunde som ønsker at tilfredsstille ejeren som de fleste andre racer normalt er avlet til.. :o)))

• #23   7. okt 2011 Sorry jeg overså det smiley

Kommentér på:
Når min hund har kvælerhalsbånd på ?

Annonce