{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.276 visninger | Oprettet:

Undre mig - vedr. kennelhoste {{forumTopicSubject}}

Jeg læser lige lidt omkring kennelhoste og jeg læser så følgende:

"Inkubationstiden for kennelhoste er mellem fem og 10 dage, og hunden udskiller smitstoffet i mellem seks og 14 uger. Derfor må den syge hund absolut ikke være sammen med andre hunde i den periode."

Det jeg så undre mig rigtig meget over er, at når folk har spurgt herinde til hvor længe deres hund skulle undgå at være sammen med andre hunde, evt. tage med til udstillinger, efter deres hun har fået konstateret kennelhoste, så er der mange som skriver at der behøver kun at gå et par uger eller tre. Eller at når den først er i behandling, så kan den godt tage afsted til udstiling.
Det kan jeg bare ikke få til at hænge sammen med ovenstående - hvor der står at hunden udskiller stoffet (= smitten) i mellem 6-14 uger. Så for mig lyder det da grangiveligt som om, at man holder sin hund væk fra udstillinger, træning og andre aktiviteter sammen med andre hunde i minimum 14 uger.

Forklar endeligt hvis nogen kan ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Undre mig - vedr. kennelhoste
  • #1   9. okt 2011 Og netop derfor bliver så mange smittet. Mine elever får karantæne i 6 uger efter at de er holdt op med at hoste.

• #2   9. okt 2011 Jamen 6 uger er da heller ikke nok - ifølge teksten !

• #3   9. okt 2011 Det er betydeligt bedre end de 14 dage dyrlægerne anbefaler.

• #4   9. okt 2011 Lidt udtalelser taget fra andre tråde vedr. emnet:

"Altså min dyrlæge har sagt når de ikke hoster mere må de være sammen med andre hunde"

"Ej mener ikke det smitter i mere end et par uger - 3 så vidt jeg husker?"

"Vores siger 3 uger efter de starter, og så sku de ik ret gerne hoste.."

"Jeg har fået oplyst at de skal holdes fra andre hunde lige så længe som symptomerne varede efter de er blevet symptomfrie..."

"Jeg plejer at holde dem væk 10 dage efter de er stoppet med at hoste det er i hvert fald hvad min dyrlæge anbefaler"

"Hvis f.eks. hunden har haft det i 6 dage, skalden holdes fra andre i tilsvarende dage"

"Ja jeg vil mene hvis de har været raske i nogle dage inden så tag dem med"

"vores dyrlge siger også at en god huskeregl for at være sikker er lige så lang tid efter som da har haft symptomer"

• #5   9. okt 2011 Jeg tænker bare, at hvis det er så "sløset" med hvor lang tid der skal gå før hunden kan gå være sammen med andre hunde igen, så bliver vi da aldrig kennelhoste rigtig kvit.
    Jeg synes da også at det er mangel på respekt overfor andre hundeejere, hvis man ikke holder sig væk i lang tid nok. For det er da fint nok at ens egne hunde er blevet rask, men har man ikke også et ansvar overfor andres hunde - at man ikke bringer smitten videre ?

• #6   9. okt 2011 Men jeg kan godt se at det er vanskeligt, når dyrlægerne er så total uenige om hvor længe !
    Ville være rart om de holdt sig til den samme teori - den rigtige teori !

Kommentér på:
Undre mig - vedr. kennelhoste

Annonce