{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.580 visninger | Oprettet:

slap blære??? {{forumTopicSubject}}

min mors hundehvalp på 4 måneder tisser meget!!!
hun tisser mens hun sover, hun tisser når man tager hende op, hun tisser når hun bliver overgearet. hun tisser bare generalt meget. og tidspunkter hvor man ikk forventer en hund tisser. fx når hun sover? altså hun sover i sin kurv og om morgenen er kurven våd af tid, selvom hun først vågner når min mor står op. hun har været til dyrlægen og hun siger der ikk er bakterier eller infektion.

er der nogen der har prøvet lign. eller hørt om noget der minder om det?

hun er en frisk og fræk hvalp som er som hun skal være, men det er svært at gøre hende renlig og tage hende op og kæle med hende nåår hun tisser konstant!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  slap blære???
  • #1   9. okt 2011 Hun kan jo sagtens vågne om natten og tisse uden man opdager det. kommer hun slet ikke ud om natten?

  • #2   9. okt 2011 jamen det er bare generalt når hun sover eller ligger og slapper af. hun kommer ud og tisser dagen lang da min mors mand er hjemmegående.

  • #3   9. okt 2011 Jamen du skriver, hun tisser på tidspunkter, man ikke forventer såsom mens hun sover. Hvis i VED, hun tisser i søvne, ville jeg være bekymret, men som sagt kan hun jo sagtens vågne og tisse. En hvalp på 4 mdr, ville jeg som udgangspunkt forvente, skulle ud i løbet af natten.

    Ellers er det jo forskelligt, hvor meget, de tisser. Min den ene virkede også som om, det var konstant, hvor den anden fra start kunne holde sig flere timer


  • #4   9. okt 2011 jamen jeg er skam bekymret. det er derfor jeg spørger om nogen har prøvet det herinde, da vi jo har været til dyrlæge.
    og det er mens hun sover eller slapper af. og det sker hele døgnet rundt.


  • #5   9. okt 2011 Jeg tror, vi taler lidt forbi hinanden. Har I SET, at hun tisser mens hun sover eller har i bare konstateret, at kurven er våd, når hun vågner?

  • #6   9. okt 2011 kurven er våd af tis når hun vågner? og lugter også af tis. hun lugter mellem benene af tis ?

  • #7   9. okt 2011 Ja, men hvis I ikke har kigget på hende mens hun sov, kan hun jo godt have været vågen, tisset i kurven og så sovet igen. Jeg var nødt til at opgive at have bløde hundesenge til sidst, da min den første konsekvent tissede i dem. Der er ingen problemer, når hun sover andre steder, så jeg er ret sikker på, det ikke sker i søvne.

    Hvordan vasker de det, hun har tisset på?


  • #8   9. okt 2011 Vi står med næsten samme problemstilling...

    Vores han hvalp på 12 uger i morgen tisser enormt meget - men kun når han er i aktivitet. Han sover dog hele natten igennem uden at tisse, og tisser heller ikke under middagssøvn, og ej heller når vi hygger/småleger i sofaen - men såsnart han trisser rundt på gulvet eller leger med vores 2 andre hunde, så tisser han i stor stil.

    Han er dygtig til at tisse udenfor på kommando, når jeg tager ham med ud - men han tisser ligeså meget indenfor - SUK.

    Han kan sagtens tisse 5-6 gange i rap indenfor, for derefter at tisse en stor portion udenfor også. Han kommer selvfølgelig ud efter søvn, leg, mad og drikke - men det er bare ikke nok.

    Pt. overvejer jeg om jeg skal til dyrlægen med en urinprøve...Han er startet på hvalpehold i dag, og selv træneren kommenterede hans konstante tisseri.

    Ind til videre har jeg sagt, at så længe han kan holde sig en helt nat, kan der ikke være noget galt - men tvivlen begynder at nage... Han er ellers frisk, fin appetit, ingen synligt blod i urinen, ingen ildelugtende urin.

    I dag har han for første gang nogensinde IKKE tisset indenfor- og han har selv gået til døren og sat sig for at komme ud. Men jeg tør næsten ikke tro på det.

    Vores 2 andre hanhunde har ALDRIG tisset på den måde.

    Min mor har lige i dag fortalt, at de har haft en tævehvalp, som næsten var 3/4 år om at blive renlig. Så helt unormalt er det ikke, men hvis I er meget bekymrede, ville jeg da rådføre mig med dyrlægen igen.

    Jeg giver vores vaps indtil på fredag, hvor han alligevel skal til tjek - og hvis problemet er uforandret, må jeg tage en urinprøve med...


  • #9   10. okt 2011 Marianna 'K: jamen hun tisser mens hun slapper af. hvis man ser hun ligger sig for at slappe af i en af de andre hundes kurve eller i sin egen og man kigger på hende hele tiden. og når han så går igen så har hun tisset (imens hun ligger og slapper af ) og hver gang man tager hende op drypper det med tis fra hende.
    når min mor går det rent vasker hun det med skrappe midler så tis lugten kommer helt væk.

    Trine B: ja men min mor har været afsted med en tisprøve der ikk viste noget unormalt ? så vi er sådan lidt på bar bund lige nu. men vi må jo bare prøve igen og igen.


  • #10   10. okt 2011 Ok sådan, jamen det må jeg give dig ret i, ikke lyder særlig normalt. Man må da kunne få dyrlægen til at undersøge nærmere end ved urinprøver.

    Mht rengøring, så er det en rigtig dårlig idé at bruge skrappe rengøringsmidler. De fjerner ikke lugten af tis, de overdøver den bare, så vi mennesker ikke kan lugte den. Hunde og latte vil stadig tisse det samme sted igen. Det skal vaskes med rodalon hver gang, da det rent faktisk fjerner lugten.

    Det løser jo så ikke problemet omkring, at hun lækker mens hun ligger og hviler/sover, men det burde gøre det nemmere at få hende til ikke at tisse overalt i huset. Og så har jeg stadig ikke fundet ud af om hun kommer ud om natten. Det må man nok forvente, hun skal et par gange



Kommentér på:
slap blære???

Annonce