{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.347 visninger | Oprettet:

Dafne R
Dafne R
Tilmeldt:
15. jan 2018
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21

slap blære eller? {{forumTopicSubject}}

Min fine franske bulldog hvalp, på snart fire måneder har desværre en tendens til at tisse ret meget.
Det skal så siges at det er en tæve og jeg har kun haft en han hund før - som slet ikke tissede nær så meget.

Jeg har haft hende hos dyrlægen, som ikke helt kunne tyde hvad det var. Penicillin kuren hjalp dog ikke særlig meget. Hun kan sagtens holde sig natten ud, men kan sagtens sætte sig fem gange på en kortere gåtur. Hun er også begyndt at plet tisse hvis hun sidder på skødet af nogen - det er hun først begyndt på for nylig.

Er der nogen der har erfaret noget lignende? Jeg er i tvivl om jeg skal give det en måned og se om det er en vane hun slipper af med eller om det skal undersøges igen. ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  slap blære eller?
  • #1   19. sep 2018 Det skal undersøges. Det kan være alt fra blærebetændelse over skedekatar til en defekt i urinvejene.

  • #2   19. sep 2018 Jeg ville også få det tjekket. En tæve tisser normalt ikke så mange gange som en hanhund, men tæven tisser mere ad gangen. Dog vil tæver typisk markere ved at tisse mange gange i små portioner lige før/i forbindelse med løbetid.


  • #3   19. sep 2018 Var det en voksen tæve,ville jeg sige optakt til løbetid,men en 4 mdrs hvalp er det ikke normalt overhovedet.

  • Dafne R
    Dafne R Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #5   19. sep 2018 Jeg får fat i dyrelægen og spørger om at få tjekket hendes urin. Det blev ikke gjort sidste gang, så det lyder som en start.
    Mange tak!


  • #6   19. sep 2018 Jeg troede egentlig at dyrlægen altid dyrker urin, hvis der er mistanke om blærebetændelse - og et af tegnene på blærebetændelse er da netop at hunden småtisser hele tiden. Hvorfor mon dyrlægen så har givet penicillin?

  • #7   19. sep 2018 Jeg ville også få det tjekket. En tæve tisser normalt ikke så mange gange som en hanhund, men tæven tisser mere ad gangen

    Liselotte, det er så ikke rigtig.
    Samtlige mine tæver jeg har haft har tisset på nøjagtig samme måde som en hanhund, de har også løftet ben.
    DP'eren jeg havde begyndte allerede på det da hun var en 11-12 uger.
    Det er slet ikke unormal at en tæve markerer på samme måde som en han.

    Men jeg ville også få hunden tjekket, for det er unormal at den dryptisser når den sidder på skødet.


  • #8   19. sep 2018 Ha, ha Anni, jeg har også en tæve, der letter ben. Men mine 3 tæver markerer/sjattisser kun i forbindelse med løbetid. Mine hanhunde har derimod alle ment, at de skulle sætte en (eller 1/2) dråbe for hvert skridt smiley


Kommentér på:
slap blære eller?

Annonce