{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.832 visninger | Oprettet:

Slap blære eller? {{forumTopicSubject}}

Se nu vil jeg lige hører hvad der er bedst..

Rubin har fra starten af tisset inde og vi har trænet og trænet meen jeg tror ikke det er fordi har ikke er renlig jeg tror han har slap blære eller lignede...

Han kan tisse rigtig meget uden for, men han står ikke stille han går samtidig, så kommer han inde igen så går der 5 min. så har han tisset hele vejen ude fra køkkent og ind i stuen... dette kan gen tage sig rigtig meget gange i løbet af dagen..

andre gange kan han lege med eccola og lige pluslig så tisser han bare igen selvom han lige har været ude..

hvis man snakker til ham bliver han lallet og så er tisser han samtidig med..

Idag lagde han så på gulvet og da han rejeste sig han havde tisset uden han vidste det...

Jeg snakke med dyrlægen i fredags hun sagde hun ikke bare ville give ham piller for slap blær uden det var bevist... hun sagde enten kunne jeg komme op med en urin prøve som skulle sendes til tyskland eller og kunne han blive rynken fotograferet... jeg sagde så til hende at jeg ville komme op med en tisse prøve, meen nu er jeg kommet il og tænke på om det andet er bedre for de fandt jo intet unormalt i urin prøven sidste gang...

Sidste test på urin fandt de ingen ting, men vi gav ham piller alligevel, men det hjælp ikke rigtig og vi blev ening om at give det lidt tid og se om det ikke gik i sig selv

men jeg syntes det er rigtig synd for rubin, for han kan jo ikke gøre for det.

Hvad syntes i skal jeg lade ham teste eller tage rynken ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slap blære eller?
  • #1   23. okt 2011 drikker han meget vand?? slat drikker han? havde en tæve der først var renlig efter et år fordi hun slat drak og det endte med jeg måtte tage vandet fra hende så jeg kunne styre det, med leg og vand. nogen mener det er forkert men det var den eneste måde hun blev renlig..

    er du sikker på han er færdig med at tisse hvis han går og tisser efter 5 min?


  • #2   23. okt 2011 Blev urinen sendt til Tyskland sidste gang? For hvis den ikke gjorde er det jo ikke det samme de tester for denne gang.

  • #3   23. okt 2011 Hvor gammel er hunden?

    Jeg har en han hvalp på 14 uger, som gør næsten det samme.
    Han er renlig hele natten, og han forstår også konceptet med at gå ud i haven og tisse - men når han trisser rundt på gulvet eller i haven og leger, sjattisser han rigtigt meget. Han tisser også mens han leget, altså han stopper ikke legen for at tisse, han tisser bare og leger.

    Han fik påvist blærebetændelse for en uge siden og er på penicillin. Det har hjulpet rigtigt meget - og nu når han ud stort set hver gang. Men han sjattisser stadig meget uden for. Han er færdig med penicillin på torsdag, og skal til kontrol.

    Er hans urin "bare" blevet stixen - eller har prøven været til dyrkning. Hvis man skal have det helt korrekt resultat, skal prøven dyrkes - så behandlingen kan rettes mod nøjagtigt de bakterier, der er i urinen.

    Synes det lyder meget som min vaps..


  • #4   23. okt 2011 Ansofie: Han drikker ikke mere vand i eccola... og jeg er helt sikkert på han bliver færdig...

    nogle gange er det i perioder... så gør han det ikke i 2 dage.. men så gør han det tilgæng gæld de næste 4...

    Stine D: nej det gjorde den ikke.. men hvad vil de testet den for i tyskland, hvis der var noget alvorligt gang ville de vil have set det i den først og så have bedt mig tage en ny som de kunne sende til tyskalnd


  • #5   23. okt 2011 Trine B: Han er jo fra 4 april såå 6-7 måneder.. han har fået pencilin selvom de ikke fandt noget i prøven og det hjalp ikke rigtig...

  • #6   23. okt 2011 jeg har en tæve på 20 uger, hun har været i behandling for blærebetændelse 2 gange, her besluttet at kommer det igen så vil jeg have undersøgt hendes blære/nyre område enten ved scanning eller ved røntgen...

    Er der evt en form for defekt der gør at de ikke kan holde sig så ses det altså ikke i en urinprøve.... så jeg ville vælge røntgen...


  • #7   23. okt 2011 hanne jamen det er også det jeg tænker... for han har jo få pencilien en gang og den burde tage de infektioner der ikke burde være der

  • #8   23. okt 2011 Så vidt jeg ved skal alle mere avancerede blod- og urinprøver enten til Tyskland eller England, grunden til at de vil sende én afsted er vel at de håber på at få et resultat de ikke kan få hér.

  • #9   23. okt 2011 tjah men pencilien ville jo have taget det

  • #10   23. okt 2011 altså med hensyn til om penicilling tager det, så kommer det jo an på om det er den rigtige type til hans bakterier, den første gang vores var i behandling måtte vi skifte penicillin 3 gange på 2 uger før det hjalp, det er også derfor at det er vigtigt at dyrlægen ikke kun konstaterer at der er bakterier men også hvilke type bakterier der er tale om, så man kan målrette behandlingen...

    Jeg har IKKE forstand på han hunde, men synes at det der slatteri, samt det at der er vådt når han har ligget tyder mere på inkontinens end på blærebetændelse....

    Tror bare der af og til sker det at når de slatter hele tiden, så tømmer de faktisk ikke blæren ordentligt og derved står der urinrester der ender med at danne bakterier og som så giver en blærebetændelse, så behandler man betændelsen, men får ikke fat i den oprindelige årsag og så hjælper det ikke ordentligt...
    Så ja jeg ville få ham set efter for andre ting der kan være skyld i at han tisser som han gør....


  • #11   23. okt 2011 men hvad er bedst rynken eller scanning?

  • #12   23. okt 2011 aner ikke, det må en dygtig dyrlæge kunne fortælle dig... altså den tekniske forskel er jo at røntgen er som at tage billeder ind gennem hunden, gennemlyse den, og det er faste billeder, der kommer ud af det, scanning er jo en apparat hvor du bevæger den ned over maven på hunden og så får dyrlægen et billede op på en skærm med det samme, og man kan bevæge scanneren rundt og se på flere områder af bugen i samme undersøgelse, men hvad der er bedst egnet til hvad det ved jeg ikke....

  • #13   23. okt 2011 Okay jeg må hører dem af tak for det

  • #14   23. okt 2011 Jeg har en hanhund som i perioder heller ikke kan holde sig.. Han er lige på vej ud af sådan en periode nu og han kan sagtens tisse på gulvet 4-5 gange på en nat.. Det er meget hårdt at have sådan en hund og det kräver vildt meget tålmodighed.. Min dyrläge har bare sagt at de ikke ved hvad det er så hvis du finder ud af hvad der er galt med din må du meget gerne skrive det herinde.. Det skal lige siges min er 7 år nu

  • #15   23. okt 2011 Det skal jeg nok... smiley

  • #16   23. okt 2011 Penicillin er jo ikke bare ét produkt der virker på alt, så at hunden har fået penicillin betyder ikke at man med 100% kan udelukke en infektion.

  • #17   24. okt 2011 Okay

  • #18   24. okt 2011 Nu sidder jeg lige her og læser familie jornalen... og der står man kan prøve og give dem en ske fuld græskar kerne såå det vil jeg nu prøve dyrlægen sagde det var en god ide og prøve så nu skal jeg ud og købe kerner...

    Hvis andre vil prøve så huske det skal være rene økologiske kerne. det burde virke i løbet af et par dage så nu skal det sq prøves :


  • #19   24. okt 2011 Står der noget om hvad gräskar kerner gör og hvofor det skulle väre godt?? Det lyder interessant

  • #20   25. okt 2011 Det stod at hun havde prøvet det til hendes hund, og det virkede.. Dyrlægen havde så svqaret at man faktisk brugte det til utæthede ved mennesker såå nu har jeg give ham en potion i dag så nu blive resultatet spændene

    Der står lidt her

    http://www.bionordic.dk/indhold/sygdom/andre/prostata.html


  • #21   25. okt 2011 Det tror jeg da helt sikkert også jeg skal pröve så

  • #22   25. okt 2011 Så husk og fortælle om det virker... der kan jeg ikke ske noget ved at spørge.. du skal bare lige snakke med hvor meget hunden må får sammen med dyrlægen

  • #23   25. okt 2011 Det skal jeg nok huske

  • #24   25. okt 2011 smiley

Kommentér på:
Slap blære eller?

Annonce