{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.073 visninger | Oprettet:

DRU ???? {{forumTopicSubject}}

Jeg står og er ved at købe en Cjihuahua og den er med stamtavle .... ,men har hørt lidt om man skal passe lidt på med stamtavler for der er nogen der bruger nogen meget billige nogen som ikk er en skid værd... så ville høre om i kender til DRU og om det er godt ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DRU ????
  • #2   10. okt 2011 Dru, nærmere kendt som Dansk Race Union.. Er bestemt ikke noget jeg vil anbefale.. De er ikke omfattet af FCI standarderne..

    DKK derimod er omfattet af FCI..


  • #3   10. okt 2011 Jeg ikke i nogen klub, men dkk og dru er finno.

    vil foreslå dig at tilmelde dig Nychihuahua herinde så kan du spørge løs.

    Der er en del dru opdrætter herinde,
    og vist også nogle dkk i chihuahua


  • #4   10. okt 2011 jeg kommer vist først denne gang, men Maria du har stukket hånden i en hvepserede, og en masse (sikkert) negative svar fra dkk snobberne jeg er druer på 11år og godt tilfreds med at de nu er blevet mere seriøse, nu skal hundende avlkåres og have minimum 1pr. i åben klasse før de må bruges i avl.

  • #5   10. okt 2011 Rødtop

    var det nødvendigt at kalde folk navne i dit indlæg?


  • #6   10. okt 2011 Line 3c ja det må du gerne smiley

    Tak til alle andre smiley


  • #7   10. okt 2011 Vil altid anbefalde DKK de er under FCI så avls matriale er der bare 100 gange mere af.... Men der er en masse tråde om for og imod herinde, og du vil kunne finde positive og negative ting om begge klubber, og smukke hunde i begge klubber, men DKK er efter min mening bare bedst og ingen tvivl der smiley Men held og lykke med det smiley

  • #8   10. okt 2011 jeg tør ikke nævne dit navn når du har det synspunkt M. var trådstarter derfor navn på hvis det er dkks. er det generelt ment ikke nogen bestemt.

  • #10   10. okt 2011 Jeg vil også klart anbefale DKK, hvor en Chihuahua skal have "very good" = 1. præmie, for at blive avlsgodkendt. Den skal undersøges for Patella Luksation fra 12 mdr og denne status må højst være 1/1, og da må den kun parres med en hund, der har 0/0.
    DKK´s udstillingsdommer stiller større krav til de udstillede hunde end DRU, hvor en Chihuahua ikke skal undersøges for PL og på udstillinger skal alle hunde,der er født efter 19/3-2011 kun have opnået en 2. præmie ( dette i følge deres hjemmeside.)
    De har så avlsforbud på Merlefarvede Chihuhua, og dette forbud er ganske unødvendigt, da det står i standarden.
    I DKK har en Chihuhua adgang til aktiviteter, hvilket der ikke findes i DRU med undtagelse af ganske få udstillinger.
    Der er en langt højere kvalitetskrav i DKK. Jeg har svært ved at dette i DRU.


  • *Jensen* .
    *Jensen* . Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 91
    #11   10. okt 2011 Uha, bølgerne ender desværre næsten altid med at gå lidt højt i denne slags debatter, men jeg vil anbefale at du f.eks. læser denne artikel om stamtavle kontra ikke-stamtavle: http://hundenyheder.dk/stamtavle-eller-ej/

    Der står også lidt on de forskellige stambogsførende klubber + lidt om, hvad du med fordel kan undesøge ved klubberne.

    Held og lykke med købet af din kommende hund


  • #12   10. okt 2011 DKK. Ellers vil jeg købe tavleløst.

  • #14   10. okt 2011 undskyld jeg spørger så, men hedam "chihuahua", er du ikke i DDA? og har da selv både været i DRU og DDH. hmm. er DDA bedre end de to klubber?

  • #16   10. okt 2011 Til TS..

    Hvis du vil ha den bedste af den bedste stamtavle efter de flestes hoved så skal du finde en DKK hund..
    men DRU er nu også ved at blive til en rigtig god klub, efter manges mening også.. Som jeg selv syntes

    Men det vil altid være op til dig..


  • #17   10. okt 2011 chihuahua, ok ikke medlem så, men opdrætter og udstiller?

  • #18   10. okt 2011 jeg spørger fordi jeg undre mig over du hakker ned på DRU og siger DKK er bedre, når du selv opdrætter i en helt 3 klub.? bare en undren.

  • #20   10. okt 2011 Jeg har haft hunde både fra DKK og DRU. Udstillingsmæssigt er der meget, meget mere hygge ved DRU da folk der kan TALE sammen, og ikke tane NED om hinanden. Jeg udstillede kun få genge i DKK da jeg ikke er til snobberiet, men mere til hygge.
    Syntes nu at hunde både fra den ene og anden klub som regel er gode. Der er sikkert fuskere i alle klubber, uanset hvor god man selv mener ens klub er.

    Har før kikket på hund fra DKK ( mastino napolitane) med forældredyr med D og E på hofter som havde DKK-tavler. Der tabte jeg en enorm respekt fra DKK. Hellere lade en race gå til, end avle på noget med sådanne hofter er min indfaldsvinkel ( er stor mastino elsker men ikke for enhver pris)


  • #21   10. okt 2011 chihuahua, må jeg spørger hvor du sætter spørgsmål ved DRU?

    jeg ved at inden for min race, cavalier, der er der virkelig sket noget.
    f.eks med sundhed, vi er mange der hjertescanner, pl tester, øjenlyser og nu også dna tester for CCS og EFS. det er det samme som i DKK.


  • #25   10. okt 2011 Maj-Britt *DKK snob, *
    Det jeg oplevede, var man ikke talte med folk, på samme måde som i DRU.
    Mange var såmen venlige nok til man vendte ryggen til. Så blev der bagtalt "hvad er dog det for en hund hun stiller op med" osv. Oplevede jeg de få gange jeg var afsted, og blev ked af det på ejerens vejne. Jeg
    mener stadig vi hver især har vores hunde fordi vi elsker netop denne hund. Jeg har såmen også det hunde hvor jeg "har tænkt" gud fader" men jeg har aldrig bagtalt/omtalt det for andre. For hver især har vi hunde, som vi hver især mener ér det rigtige. Bedømmelserne har jeg ladet dommeren om smiley
    Der findes helt og garanteret også rigtige søde mennesker inden for udstillere af DKK Jeg har sikkert bare været uheldig i min race, og de racer der har intersseret mig


  • #26   10. okt 2011 DKK til enhver tid... og alt det med snobberi.. ja ikke om jeg fatter vi skal i gang med det hver gang...

    Var på mine første udstillinger, da jeg havde Elmo.. der var ALLE søde og hjælpsomme... har aldrig oplevet nogen snobber....


  • #27   10. okt 2011 Jeg har mødt mange skønne hjælpsomme folk på DKK udstillinger. Altid har der være nogle der enten er kommet med gode råd, og en frisk hilsen. Skulderklap når det er gået godt og en sød bemærkning når det ikke har været vores dag.
    Alle de opdrættere jeg har købt hund af gemmen årene har vi haft en godt forhold til. Særlig en har vi selv i dag , mange år efter vi har købt hund hos han en godt og hjælpsomt forhold til.
    kald mig bare snob. Jeg har kun oplevet gode ting i DKK. Hvad enten vi snakker køb af hund, udstilling ,lydigheds træning,agility, ringtræning og div hunde komsammen.


  • #29   10. okt 2011 sandie
    "Sur Sur Sur, lille bi omkring smiley Ja vil give Chihuahua ret, det er godt der er klubber til os alle smiley "

    hentyder du den til mig? for så må du gerne uddybe?


  • #30   10. okt 2011 I DRU skal hundene have følgende, for at blive avlsgodkendt:
    Citat:
    Nyt fra bestyrelsen:
    På generalforsamlingen den 19. marts 2011 blev det vedtaget, at Hvalpeshow fremover skal erstattes af
    Babyklasse.
    Bestyrelsen har besluttet, at denne ændring træder i kraft pr. 1. januar 2012. Der skal derfor til
    udstillingerne i det nye år, tilmeldes i baby klasse hvis hunden er mellem 3 og 6 mdr.
    Der skal opnås 2 x SL i baby klassen for at hunden har hvervet titlen Baby champion.
    Det blev også besluttet, at hunde fremover skal være udstillet og have opnået mindst 2 pr. i unghunde klasse
    eller åben klasse, inden de anvendes i avl. Bestyrelsen har besluttet, at det gælder hunde født efter forslaget
    blev vedtaget.
    Altså skal hunde født efter 19. marts 2011 inden de indgår i avl, have opnået mindst 2 pr. i unghunde
    eller åben klasse på en DRU udstilling.
    Forslaget vedr. stambogsdatabase tilgængeligt på internettet for medlemmer , blev også stemt ind, der bliver
    lige nu arbejdet på, at vi får et helt nyt stambogsprogram i DRU. Dette program vil når det er færdigt, blive
    offentligt tilgængeligt for DRU´s medlemmer.
    Forslaget vedr. sundhedsoplysninger synlighed i stambogen blev ligeledes vedtaget. Dette vil komme i
    stambøgerne i forbindelse med det nye stambogsprogram, idet det vil indbefatte at vores stambøger ændres.
    d. 6. september 2011
    Bestyrelsen i DRU.
    Citat slut

    Så det kan ikke hjælpe jer, der er så glade for DRU, at I kalder os fra DKK snobber, når jeres klub ikke er særlig seriøs med deres regler angående opdræt. Det er jo ganske frivilligt med sundhedsundersøgelser hos jer, så seriøse kan I ikke kaldes.
    Så kald mig bare snob. Det er jeg fløjtende ligeglad med , fordi jeg ved DKK er den eneste kennelklub i Danmark, der anerkendt i hele verden. Det er DRU , eller en af de andre skodklubber uden for FCI ikke,
    Derfor er det bedste valg en hvalpekøber kan foretage - køb af en DKK hund.


  • #32   11. okt 2011 sandie, så forstår jeg ikke hvor det der sur sur sur, kommer ind i billedet? for jeg ser da ingen sure.? sorry mine spørgsmål, men jeg forstår ikke hvad du mener

  • #33   11. okt 2011 Sandie

    Det er FCI der har bestemt at der kun må være 1 medlemsklub i hvert land, ikke DKK der betaler FCI for ikke at lukke andre ind...


  • #34   11. okt 2011 Jeg har ikke løst hele tråden, men

    Jeg synes DRU er ganske godt! Man hører tit folk tale grimt om det, fordi DKK er lidt bedere, men det gør jo ikke DRU dårlig. Min lille Silje-pige er fra DRU, men min gamle hund (Emil) fra DKK. Jeg mærker ingen forskel. Nu er det godt nok to forskellige racer, men ingen af dem har været syge endnu. Hvis man gør sit forarbejde godt nok, kan man SAGTENS få en god og dejlig hund med DRU stamtavle.


  • #35   11. okt 2011 Løst = læst.

  • #36   11. okt 2011 Der kan være syge hunde i alle klubber. Forskellen er bare, at vi opdrættere i DKK skal have avlsgodkendelse efter en undersøgelse for diverse arvelige lidelser. Det er der ingen andre klubber, der har som krav. Alene her ser jeg en kæmpe fordel for fremtidige hvalpekøbere.
    Hvor mange opdrættere i DRU har taget den lovpligtige uddannelse hundeholderuddannelsen??????????
    I øjeblikket er det nemlig kun DKK, som står for denne uddannelse, og mig bekendt er der ikke trængsel fra DRU medlemmerne, for at få denne uddannelse, som kunne give jer nogle arbejdsredskaber til seriøst opdræt, og her vil I også opdage ,hvor forskellige klubberne er.


  • #38   11. okt 2011 Nej det er meget mere end bare en god og dejlig hund, Maj-Britt. Efter mit hoved skal hunden + forældre være sunde, ikke indavl, der er så meget, men lige nu hvor jeg rent faktisk skal huske noget om det er min hjerne gået tom.

    Træning er der i mange forskellige byer, så det var ikke det der lokkede ved mig. Nogle folk er til udstillinger, og alt det halløj, mens andre er totalt ligeglade. Engang i fremtiden kunne jeg godt selv tænke mig at prøve det, dog med en DKK hund. Specialklub og sådan noget lokker heller ikke ved mig, men ved andre gør den. Jeg vil nok sige der er en klub til forskellige personligheder, hvoraf jeg selv er en blanding. smiley


  • #39   11. okt 2011 Til Sandie H
    Nej, mine fakta er helt op to date, men du følger vist ikke ret meget med siden du udtaler dig sådan.
    Opdrættere i DRU følger netop ikke FCI standarden for flere racer. Dette kan man se på jeres udstillinger. De hunde ville højst opnå "good" på en DKK udstilling. Kvaliteten er forskellen.


  • #40   13. okt 2011 Vil give Chardame og fru Pomrus ret i det de skriver, har set papillon hvalpe med DRU tavle til 10.000 herinde!!! hvor de bare slet ikke er racetypiske, ikke tjekket for PRA og ikke altid PL!!!
    I DKK skal vi tjekke for PRA inden avl på papillon, PL er ikke et krav men stort set alle gør det alligevel!!!! Kender ikke nogen som ikke gør....
    Så vil også sige en hund med DKK bog er det mest fornuftige valg,....


Kommentér på:
DRU ????

Annonce