{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DKK-DRU
  • #3   20. sep 2020 Jeg tænker mere i retning af at der for ikke så lang tid siden var en twist mellem de to.
    Er alt tilsyneladende glemt?


  • #4   20. sep 2020 DKK. Jeg synes vi bliver taget med bukserne nede og det p..... mig af. Jeg er både for og imod, men jeg synes virkelig at DKK har trådt medlemmerne over tæerne, ved ikke at lufte ideen om en mulig fusion med os.

  • #5   20. sep 2020 DKK.
    Endnu et skridt i den forkerte retning.
    Værdien af DKK ligger efterhånden på så lille et sted, at man snart lige så godt kan avle uden bog.


  • #6   20. sep 2020 hverken medlem af DKK eller Dru.
    Men det ligner lidt en falit erklæring for mig.

    i 2018 var der en kæmpe skandale i DRU, og DKK brød derfor med klubben.. Jeg kan se ikke hvor meget bedring der kan være sket siden....


  • #7   20. sep 2020 Ikke medlem.
    Så godt orienteringen på FB, men synes den var mangelfuld. Hvad skal der fx ske med opdrættere der er udelukket fra den ene klub, men ikke den anden? Det samme med avlsforbud på hunde?
    Der er jo en del af de store DKK-opdrættere, der oprindeligt kom fra DKK. Det er svært at forestille sig, at de ikke vil protestere voldsomt, hvis sammenlægning betyder, at de ryger ud. Så kan de pludseligt være at finde i DKK?


  • #8   20. sep 2020 Jeg er bare glad for, at jeg hverken er DKK medlem eller har fået min tjekkiske (FCI) hvalp overført til DKK. Det kan vist lige så godt betale sig at holde sig helt udenfor smiley

  • #11   20. sep 2020 Nu er der ikke tale om en fusion. Det må faktuelt være forkert!

    Der kan kun være tale om, at DRU opløses og bliver en del af DKK regler (FCI).

    Ikke at jeg kender hat til emnet, men DKK er under FCI og det skal følges.

    Så naturligvis spørger man DRU medlemmer og ikke DKK medlemmer. At spørge DKK medlemmer giver ingen mening.

    Nogen gange ville jeg ønske at nogen flere forstod hvordan organisationer fungerer i praksis.

    Så jeg ser ikke problemet, dette er kun godt for alle!


  • #12   20. sep 2020 Tja, så mistede jeg vist den sidste respekt jeg ha de for DKK, og blev endnu engang bestyrket i at det var den rigtige beslutning jeg tog, da jeg meldte mig ud af DKK i protest da de krakkede en hvalpefabrik op.

    Jeg håber ikke, at DRU gør alvor af det.


  • #13   20. sep 2020 Anni
    Kan du forklare lidt dybere hvad du ser som et problem i at DRU kommer under DKK


  • #15   20. sep 2020 Krøllet kærlighed, det var kun for en kort periode imens de "ryddede op" i dru, at dkk brød med dem, det har de forlængst glemt igen smiley

    Jeg er DKK medlem og jeg må indrømme at jeg er skuffet.. Hvis DRU opdrætterne og medlemmerne ville DKK, kunne de jo bare have startet der.
    Jeg ser da en masse positiv for DRU folket, ved at komme under DKK, men jeg ser ikke lige hvor det positive er for DKK og Avlsarbejdet i DKK at få DRU opdrætterne over?
    Derudover synes jeg bare det er forkert af DKK ikke at inddrage medlemmerne i beslutningen, om ikke andet så at høre hvad folket har at sige.

    Og jeg forstår godt hvordan foreninger kører, for jeg er selv i bestyrelsen i en lille forening, og jeg håber da inderligt at ingen i min bestyrelse, ville gå henover hovederne på vores medlemmer på den måde som DKK gør lige nu.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #17   20. sep 2020 Hvordan er det godt for alle. Jeg kan ikke se det.

    Ren forretning og intet andet.


  • #18   20. sep 2020 D.R.U. har mistet en masse medlemmer p.gr. af al den uro med stambøger og avl....de har også mistet mig, men det er nu mere fordi jeg ikke stambogsfører flere hvalpe da jeg er sluttetmed at avle......vores sidste hvalp Rødtop

    profilbillede
  • #19   20. sep 2020 Jeg føler mig, som DKK medlem og opdrætter, i den grad røvrendt! Det er simpelthen ikke i orden at tage sådan En stor beslutning uden at indrage medlemmer, det man har gang i nu er intet andet end en pengemaskine! Flere medlemmer, flere penge i kassen, der er på intet tidspunkt tænkt over kvaliteten og man udvander i mine øjne den troværdighed en dkk stambog burde have!
    Når man så nu sletter samtlige kritiske indlæg på facebook og blokerer medlemmer, så er vi nået langt ud over hvad jeg forstår ved ordentlig opførsel!


  • #20   20. sep 2020 AG,
    Fordi det igen og igen er noget man "trækker " ned over hovedet på medlemmerne uden at spørge dem.
    Fordi, DRU medlemmer/opdrætterne vel havde meldt sig ind i DKK, hvis det var der de ville opdrætte.
    Og sikke mange internationale championer DKK pludselig vil få, for hos DRU kan hunden jo blive international champion i 4-5 forskellige lande i løbet af en weekend uden at de nogensinde har været uden for Danmark.
    Fordi rigtig rigtig mange af DRU'erne er folk, som er smidt ud af DKK, blandt andet på grund af fusk, bedrageri og vantøgt, nu hvor der åbenbart mangler penge i kassen kan de så komme tilbage til DKK.

    På den anden side synes jeg, at DRU var et godt alternativ til DKK, hvis ikke man havde brug for en FCI tavle og ikke ville støtte DKK (nok også derfor DKK er så vild efter at få opløst DRU)
    En anden god ting ved DRU er at de har sundhedskrav på hundene inden avl, det kommer desværre til at forsvinde.
    DKK har patent på FCI tavler, men ved at opsluge DRU, får de jo så godt som patent på alt hundeavl i Danmark, for DHH og DLL eller hvad de heddet kan man jo ikke regne med.
    De eneste det er godt for med et patent, er for vedkommende der har det, for alle andre er det noget skidt, da man ikke mere har et valg.

    Men mest fordi det DKK har gang i er en svinsk opførsel over for deres medlemmer - og tænk, de holder sig ikke engang tilbage for at blokere deres betalende medlemmer når de stiller kritiske spørgsmål, selv om de er stillet i en ordentlig tone.
    Det er i mine øjne en svinsk opførsel.


  • #21   20. sep 2020 Jeg kan ikke forstå hvorfor der er behov for en "fusion", medlemmerne kan da bare melde sig ind i DKK hvis de har lyst til det, der er helt sikkert mange DKK hunde i den klub, det hele virker meget underligt på mig, eller også er det bare søndags hjerne, hvis en klub/forening lukker ned, finder man en anden, sådan er det jo alle andre steder, hvad går den "fusion" egentlig ud på, er der nogen med insider viden der kan forklare mig det ?


  • #24   20. sep 2020 DRU medlemmerne har hele tiden kunne melde sig ind i DKK samt overføre DRU stambogsførte hunde til DKK. Så der er jo egentlig intet nyt. Udover altså at DRU bliver opløst.

    Kenzie, der er så ikke helt rigtig.
    De hunde der har haft avlsforbud i DKK, deres hvalpe har ikke kunnet overføres til DKK.
    De hvalpe, som blev opdrættet i DRU af opdrættere, som var blevet smidt ud af DKK kar ikke kunnet overføres til DKK.
    Og hvad med alle de internationale championer som er blevet internationale på en weekend i 5-6 forskellige lande uden nogensinde at have været ud af Danmark, hvad med dem.
    Dem skal DKK/FCI pludselig anerkende selv om det strider mod FCI reglerne ?
    Og pludselig, så kan DKK medlemmer der er smidt ud for fusk, bedrageri og vanrøgt pludselig komme tilbage til DKK.
    Det er godt nok langt ud.


  • #25   20. sep 2020 Kenzie har ret. Det er ikke raket videnskab det her.

    Til dem der ikke kender til ordet fusion så google det. Det bør være noget et udtryk man skal lære sig selv.

    DRU medlemmer har hele tiden kunne melde sig i ind DKK.

    Fordelen er at de linjer som DRU hunde kommer med er blod der nu kan bruges i avlen i DKK, og DKK bliver en stærkere organisation.

    Der i ingen tabere i det her.

    Kun vindere.

    Skal nogen endelig komme med et intelligent spørgsmål (det ville jeg undersøge hvis jeg var avler i DKK) er om linier og titler kommer med over. Det tror jeg så ikke at de gør, men det er da nemt at finde ud af, og et relevant spørgsmål.

    Men at brokke inden man ved bare den lille smule, er bare dumt i mine øjne.

    Til dem der stadig ikke forstår, så se det som jeg gør arbejdsmæssigt og privat:

    "I mit liv er der beslutninger der træffes som jeg ikke forstår.

    Det være i sig i den virksomhed som jeg selv er medejer af. Det kan for eksempel være vores CEO som ansætter en person, som jeg ikke synes er den rigtige til vores virksomhed.

    Men han har sin titel, viden og erfaring som han trækker på. Det må jeg nogen gange acceptere. Han har sit område jeg har mit.

    Eller alternativt, helt simpelt i privat livet.

    Jeg synes at vi skal have en Multicooker fordi den er mega lækker at se på med et hav af knapper og kæmpe display! Min bedre halvdel siger en Hamilton Beach som ser fesen ud, og den kan ikke 20 procent af en Multicooker.

    Faktum er bare, at jeg aldrig nogensinde har købt sådan et stykke udstyr før (endsige brugt et), hun har der i mod købt og brugt nogen nogen stykker i sit liv. Det må jeg bare acceptere. smiley

    Jeg behøver ikke være enig i alt, og brokke mig, fordi jeg ikke forstår". smiley


  • #26   20. sep 2020 "Fordelen er at de linjer som DRU hunde kommer med er blod der nu kan bruges i avlen i DKK, og DKK bliver en stærkere organisation."

    tja, der skal da nok være NOGLE hunde, som kunne give noget til DKK avlen, det kunne de så også før, hvis ejer valgte at flytte dem. Men så er der også bare alle de hunde som ikke kan, og som stammer fra DKK linjer som blev flyttet, netop fordi de ikke kunne bruges i DKK. Jeg synes f.eks. Chihuahua avlen er slem nok som den er, jeg tror IKKE at den bliver bedre af at blande en masse DRU hunde ind i den avl. Jeg tror det var bedre at finde sundere og bedre linjer i andre FCI klubber og importere dem. smiley
    Men det kan vel i sidste ende være ligegyldigt hvor de laver lorte kuld, og hvem der gør det, for det er jo op til køberne at købe sig adgang til hundeweb så de kan se det lort folk laver, og indenfor chihuahua er det største problem patella luxation, som du skal sidde og trykke dig fra hund til hund for at se index på, du kan ikke bare se et overblik. Så jep det skal nok blive godt og give en masse positivt for racen, at få flere opdrættere og hunde fra DRU end der er i skodavlen i forvejen..

    Jeg er ked af at sige det, men det er min oplevelse af det. Jeg siger ikke at DKK er fantastiske nu, langt fra! og jeg siger ikke at alt og alle i DRU er skodavl osv. Men min erfaring indenfor min race, siger bare at det ikke er DRU hundene der kan give DKK hundene det de mangler smiley
    Men okay, jeg valgte også at gå helt væk fra racen som nummer 3, fordi jeg havde så svært ved at finde dkk linjer jeg ønskede fra, hvor sundheden bare var tip top på de vigtigste ting. Så det kan vel være ligemeget hvordan DKK hjælper dem til at ødelægge racen, og så må jeg jo bare til udlandet efter familiehunde i fremtiden.


  • #27   20. sep 2020 @My only.....
    Så gør du bare det. Du henter i udlandet.

    Du kan være ligeglad med beslutningen.

    For dig personligt, er det fløjtende ligegyldigt!

    Tillykke, det har ingen betydning for dig.

    Det er jo det jeg siger, at der er kun vindere i det her.


  • #28   20. sep 2020 Hold da kæft hvor er du da klog Martin!!!
    Så alle gamle opdrættere som har forsøgt at forbedre racer I årevis, de er bare Snotdumme for de forstår ikke at de skal være glade for at få Rævl og krat ind under DKK

    Jeg ved godt at broholmer opdrættere er jublende glade! Men der findes faktisk andre racer i verden!


  • #30   20. sep 2020 Martin, jeg synes da det er super ærgerligt at DKK ikke står for den kvalitet som de gjorde førhen. Ja jeg kan tage til udlandet, og det kommer jeg jo nok desværre også til, men jeg ville da langt hellere at DKK kom tilbage til rødderne og fandt kvaliteten frem igen.

    Jeg står med en ung papillon han, som jeg gerne vil have avlsgodkendt og bruge til et enkelt kuld. Og det ender jeg jo nok med stadig at gøre, for hans opdrætter er da heldigvis lige seriøs, selvom DKK ikke er, men det er da bare pænt træls at skulle støtte en forening, som man egentligt ikke føler for at støtte, når man gerne vil bruge sin hund i avl, når man gerne vil deltage i konkurrencer osv.
    Jeg bor jo altså stadig i Danmark og jeg har jo ikke mit hundehold anderledes fordi DKK bliver ved med at forringe sig selv mere og mere, og jeg står ikke med et 100% alternativ.

    Jeg støtter da også stadig op om de dygtige og seriøse opdrættere, også de der bliver i DKK, jeg bliver bare ked af at DKK ikke står for kvalitet og at de ikke arbejder for disse opdrættere..

    Bare fordi man ikke er enig, betyder det altså ikke at man så bare skal holde mund og finde sig i det. Mon ikke det er sådan vi i forvejen har fået så mange små hundeklubber de sidste 10 år som vi har, fordi når man ikke lever op til kvaliteten af den ene, så går man bare til en anden eller laver en ny. Når man ikke er tilfreds med det ene sted, så kan man gå til et andet. Hvad så når det sted der skulle være kvalitet, det sted som skulle leve op til noget, pludselig bare sælger ud af det hele, og skider på de mennesker/medlemmer/opdrættere der har lagt så meget arbejde, penge og kræfter i foreningen, så må de jo bare gå eller?


  • #31   20. sep 2020 @Bodil.
    Jeg ved ikke rigtigt noget om Broholmerne og lige det emne må jeg indrømme. Det er noget tid siden jeg har talt med min eks omkring den slags.

    Men igen, at få fjernet DRU er godt for alle. Det er jeg dog bevidst omkring.

    Som sagt, forstår du ikke det jeg har skrevet, så bare ignorer det og accepter, eller spring mine indlæg over.

    Nogen vil sige jeg er klog, og andre vil mene det modsatte. Sådan er det. smiley


  • #32   20. sep 2020 Det er ikke korrekt. DKK medlemmer, der er blevet smidt ud, kan ikke blive medlem af DKK, uanset om de har været medlemmer i DRU

    Og det kan du garantere?
    Når man fusionerer/overtager et andet firma overtager man det hele........


  • #33   20. sep 2020 @Anni.
    Det er ikke tale om en fusion. Det kan af gode grunde ikke lade sig gøre-

    Der findes kun en godkendt FCI organisation i Danmark. DKK!

    Glem nu det udtryk.

    Og har du læst aftalen. Jeg er ret sikker på, at hunde der ikke overholder FCI reglerne kan ikke komme ind.

    For dem er DKK nemlig underlagt.

    Det hele er ikke så tosset! smiley


  • #35   20. sep 2020 . Der i ingen tabere i det her.

    Kun vindere.


    Det er så din mening, men du er jo hellere ikke opdrætter.

    DKK opdrætterne er taberne, da de bare får trukket noget ned over hovedet.

    DRU opdrætterne og udstillerne er taberne, da alle titlerne de har brugt tid og penge på at opnå jo åbenbart bliver slettet, hvilket jo gør deres opdræt og hunde betydeligt mindre værd.

    Og mig selv, jeg er også en af taberne, for hvis ikke jeg fremover vil støtte DKK, så må jeg enten købe en tavle løs hund eller hente i udlandet.



  • #36   20. sep 2020 Anni, man kan da håbe på at DRU folket stemmer et STORT NEJ! til det.
    Jeg kan altså for at være ærlig heller ikke lige se, hvorfor de pludselig skulle ville skifte til DKK? de har vel valgt DRU (udover dem der blev smidt ud af DKK) fordi det er den forening de synes passer bedst til deres ønsker. Så måske man kunne være heldig, at DRU medlemmerne faktisk heller ikke ønsker dette, og stemmer nej. Jeg håber i hvert fald til det sidste.


  • #37   20. sep 2020 @Anni,
    Kan du skære ud i pap for mig, hvorfor du som opdrætter taber?

    Altså ikke bare det er dumt det hele. Dette er ikke facebook!

    Helt lavpraktisk hvad denne beslutning gør at lige din avl bliver dårligere, og at det for din race bliver mere skidt?


  • #38   20. sep 2020 . Det er i hvert fald det, DKK har skrevet som kommentar på facebook

    Ja lad os nu se, der skal nok komme en undskyldning med, at man jo ikke kan udelukke nogle af medlemmerne når man fusionerer.
    For ifølge DKK, så kan de jo hellere ikke nægte hvalpefabrikker medlemskab eller nægte personer dømt for vanrøgt medlemsskab/stamtavleregistrering.

    Det eneste de har kunnet indtil videre er at blokere deres betalende medlemmer der har stillet kritiske spørgsmål.
    Hvorfor mon?

    (ja Martin, du må blive ved med at græmmes, jeg bliver ved med at kalde det en fusion)


  • #39   20. sep 2020 @Annie.
    At du ikke forstår et ord du kan slå op, kan jeg ikke gøre så meget ved.

    Du vil ikke forstå.

    Indtil du kan forklare mig betydningen af det ord, vil jeg ignorere dine kommentar i denne debat. Det er lidt barnligt i mine øjne.

    Jeg vil dog fortælle dig før jeg stopper med at læse dine kommentar, at ved at få opløst DRU og få en tidligere DRU avler ind der ikke overholder DKK reglerne, så kan lige den avler senere smides ud, og vupti laver avler nu tavleløse hunde.

    Det er godt!

    Måske DKK har været smart og set tingene i et større perspektiv, end bare lige nu og her. smiley


  • #40   20. sep 2020 Martin, nu har jeg jo aldrig bedt dig om at kommentere mine indlæg, og med din mening angående emnet, så er jeg virkelig glad for at du ikke mere vil kommentere det jeg skriver.
    Så mange tak Martin.


  • #41   20. sep 2020 My only, fuldkommen enig, jeg håber også.

  • #45   21. sep 2020 Hvad jeg tænker...
    helt generelt så forstår jeg ikke man sidder i en bestyrrelse af en øjensynlig velfungerende forening og vælger at opløse den for at gå ind i en konkurrerende.
    Hvis man sidder i en bestyrrelse så er det vel for filan fordi man tror på sagen og har valgt lige dette til.
    Hvis man selv vil noget andet så gør manjo bare det. Hvorfor hive en hel masse andre med rundt?!

    Menja det er sådan en tankemæssig undren af “hvorfor dog”..

    For hundenes skyld så tror jeg det er til det bedre med samarbejde. Hvad der kan bekymre mig er udmeldingen om at hvis dette går igennem så lukkes for andre klubber og overførsel.

    I forhold til kommunikation så brillierer dkk i hvordan man ikke gør i foreningsarbejde..


  • #46   21. sep 2020 Skal nogen endelig komme med et intelligent spørgsmål (det ville jeg undersøge hvis jeg var avler i DKK) er om linier og titler kommer med over. Det tror jeg så ikke at de gør, men det er da nemt at finde ud af, og et relevant spørgsmål.

    Hvor er du bare træls og nedladende, Martin. Som du selv skriver - det her er ikke facebook, så kan du ikke trække dig bare en smule op over kloaken?


  • #48   21. sep 2020 Monopollignende tilstande har ALDRIG været gavnligt.
    Og DKK har allerede i høj grad netop det.

    Så opsluger de en mindre forening med alt, hvad der dertil hører - penge i kassen, kunder i butikken, alle er glade....

    Eller.... Er de nu også det.

    Folk vælger DRU af en årsag. Der er både et tilvalg og et fravalg.
    Det er reelt det eneste alternativ til DKK i Danmark. Det er ikke supergodt (det er DKK heller ikke), men det er det bedste.....

    Hvor er DKK's incitament til at gøre det bedre avlsmæssigt for racerne, når den eneste forening, der bare kom i nærheden af at udfodre lidt på avlskravene nu indlemmes?

    Nej... Det er noget rigtig møg - ISÆR for hundene....

    DKK tager det som et carte blanche til at køre videre ned af den sti, de har kørt de sidste ti år, det er dybt, dybt problematisk.


  • #49   21. sep 2020 Penge får DKK jo ingen af, de går til Dyrenes Beskyttelse hvis der er så meget som en bøjet 5 øre tilbage, jeg går da heller ikke ud fra at bestyrelsen bliver indsat i DKK, så jeg kan ikke se formålet.


  • #50   21. sep 2020 Flere medlemmer = flere penge, Bumble Bee smiley

  • #51   21. sep 2020 Jo men come on, hvor meget spytter de i kassen, de kommer jo nok ikke til at gå så meget på DKK udstillinger, da de både er dyrere og der er ikke pokaler i massevis, der er ikke så let tilgang til titler, og andre aktiviteter kan de jo bruge alligevel, men selvfølgelig, "flere varer på hylderne" i form af hvalpe. Ingen krav til at få basis stambøger, ja det er nok det der trækker medlemmer fra DRU til smiley

  • #52   21. sep 2020 Intet er for småt for den forening, det ligger helt fast...

    Jeg tror dog også, at det i højere grad er motiverende ikke at have så meget konkurrence udefra...

    Men på et eller andet tidspunkt må DKK-medlemmerne sgu da få nok....


  • #54   21. sep 2020 Tja, for mit vedkommende er det simpelt- køb med en anden tavle. Men det afhænger jo af racen, om det er en mulighed.

    Jeg vil egentlig gerne have Sten HD-, og AD-fotograferet for opdrætter, men vil ikke gennem DKK, så pt undersøger jeg muligheden for at få billederne taget her men vurderet i Sverige (han er jo med vilje ikke flyttet til DKK). Så vidt jeg kan se, er det muligt.

    Men det bliver unægteligt noget bøvlet, hvis man vil helt udenom DKK i alt hvad man laver - særligt hvis man også dyrker IGP, markprøver mm


  • #57   21. sep 2020 Umiddelbart tror jeg det er først til mølle

  • #58   21. sep 2020 # 56

    De har lavet det så smart for dem selv, at der kun må være en FCI klub i hvert land.
    På den måde er de jodikker på, at de har monopol.


  • #59   22. sep 2020 Jeg kan godt se fordelene ... Det drejer sig om en 500 medlemmer, eller sådan noget ... Og hvis der bliver ryddet op bagefter ... Og det SKAL der, hvis det her skal fungere.

    Mit hovedproblem er den manglende kommunikation til DKK-medlemmerne. DRU respekterer deres medlemmer mere, end DKK, meget mere, hvis man ser på, hvad der sker pt.

    Hvorfor skifte til DKK ... hvis ikke det var for FCI-delen? DRU-medlemmerne betaler lavere kontingent, har mindre konkurrence, har en bestyrelse, der tilsyneladende husker, at de er til for MEDLEMMERNE ... De har endda strammere avlskrav, som jeg forstår det ...
    De kunne jo sige NEJ TAK til DKK ...?

    Udover at have en vov med DKK-tavle, og støtte min opdrætters opdræt, ved køb af min vov, så bruger jeg ikke en krone på noget, der er DKK-relateret.
    Inkl. "deres" forsikringsselskab, som i mine øjne er lige så uetiske og grådige.

    Og Martin, det er DRU/DKK selv der har brugt betegnelsen at fusionere, så drop din kværuleren. Der er virkelig belastende, at skulle se på.
    Om man vælger at bruge den betegnelse eller ej, er ligegyldig, alle ved hvad der menes. Det er flueknepperi.

    DU tager fejl, alle andre har ret, færdig med dig smiley


  • #61   22. sep 2020 Titler opnået i DRU bliver jo ikke pludselig titler opnået i DKK, og jeg tvivler på, titlerne overføres med.

    Det MENER jeg faktisk at DKK har skrevet at de flytter titler med over. Men hæng mig ikke op på det.


  • #62   22. sep 2020 I tråden på FB står der, at resultater opnået i DRU flytter med.


  • #64   22. sep 2020 Ærgerligt jeg ikke vidste det, så kunne Gaddafi være blevet international champion i 4-5 lande i løbet af en weekend.
    Nu er det nok for sent.

    Men hvor er det usselt, at DKK/FCI Vil anerke de sådan noget.


  • #72   23. sep 2020 Pia - muligvis fordi en hel del mennesker er glade for hunde, og DKK forringer avlen af dem?

  • #73   23. sep 2020 Michelle
    Så du mener simpelhen at hunde og deres ejere var bedre stillet uden Dansk kennelklub og alt hvad de står for eller ?
    Det er lidt sjovt at uanset i hvilken forbindelse DKK nævnes herinde så bliver de kritiseret. Alt fra deres træningspladser til konsulenter til stambøger og stævner. En kritik som jeg ikke rigtig møder i andre hundegrupper udover HG. (Og jeg ved godt der også er mange DKK supportere herinde)
    Jeg er medlem af DKK, jeg er uddannet DKK instruktør og arbejder frivilligt i en DKK klub og jeg har en DKK hund, så mener at jeg har rimelig kendskab til DKK efterhånden og jeg skammer mig overhovedet ikke smiley .
    Jeg mener DKK gør rigtig meget godt for danske hunde og deres ejere.


  • #74   23. sep 2020 AG - jeg har ikke umiddelbart nogen kritik af deres træningspladser. Jeg var ganske tilfreds med den, hvor jeg gik til rally med Reiki.
    Jeg har heller ikke umiddelbart nogen kritik af de markprøver jeg har overværet, ligesom jeg også havde en hyggelig dag, da jeg for en del år siden tog på skue med Reiki. Jeg synes også en del af specialklubberne gør et godt stykke arbejde.

    Så nej, du kan altså ikke bare påstå, at jeg kritiserer så snart det har noget med DKK at gøre - hvad andte gør, kan jeg ikke holde for.

    Men jeg har vel lov at mene (og sige), at jeg i høj grad synes, deres strategi på avlsfronten er forfejlet. Det er ødelæggende for nogen racer og det bedste jeg kan sige om det er, at nogen racer i det mindste ikke bliver ringere af det (takket være gode opdrættere, ikke DKK).
    Jeg ønsker ikke at støtte det projekt, hvis jeg kan undgå det.
    Det skulle forestille at handle om at fremme godt opdræt, i stedet er det bare velkommen til enhver hvis hund er fødedygtige og har tavle.


  • #76   23. sep 2020 DKK medlem og opdrætter

    Jeg kan ikke se problemet, hvis man som opdrætter ser hunde i DRU som man ikke vil røre med en ildtang, så kan man jo bare lade være. Vi har hundeweb og får nu endelig stor synlighed for hvad der egentlig er ved DRU

    Der er lavet et par enkelte kuld irsk ulvehund de sendte år i DRU men da de ikke er under fci kan disse hunde ikke blive optaget i vores store verdensomspændende database. Det kan de fremover, stor synlighed er efter min mening vejen frem.


  • #78   23. sep 2020 Pia - det må være din egen udlægning, jeg har faktisk skrevet flere gange, at jeg mener, der er gode opdrættere i DKK... En god del af disse råbte jo altså også højt, da DKK sløjfede avlsrestriktioner bl.a.
    - jeg var faktisk medlem af DKK indtil da, men man bliver jo ikke ved at ville lægge penge i en klub, man ikke mener varetager hundenes interesser, men mere klubbens pengekasse.

    I forhold til sammenlægningen vil jeg afvente o spænding - mine bekymringer er mest, hvem der kommer med over. En del af dem, der er havnet i DRU efter at være ekskluderet fra DKK, var jo ikke ekskluderet for evigt og kan således følge med - ikke alle disse gør noget godt for deres respektive racer (og har man snydt og været ligeglad med reglerne før, er det så anderledes nu?), men det må vi jo se.

    Til gengæld ville jeg som medlem endnu engang føle mig røvrendt - det er trods alt en større beslutning, som DKK ikke har været åben omkring, og nu hvor de så melder det ud, er de ikke klar med svar på de spørgsmål man jo må have vidst ville komme - der svares bare med " der kommer en udmelding på et senere tidspunkt".
    Jeg tror meget uro ville være undgået, hvis de havde forberedt svar på i hvert fald de mest forventelige spørgsmål - hvis bekymringer blev mødt med " det har vi tænkt på, og vi gør sådan her", ville mange af bekymringerne sikkert hurtigt manes til jorden.

    Jeg synes, de håndterer det dårligt... Og ja, jeg kan da være ligeglad. Altså bortset fra, at jeg jo selv har været medlem og varm fortaler for at købe med DKK-tavle... argumenterne bliver bare sværere og sværere at finde.


  • #80   23. sep 2020 Pia - ok, jamen så er linjen jo lagt, potentielle købere af DKK-hunde skal bare lukke r*ven og i øvrigt er man ikke interesseret i tiltag, der forbedrer avlen... jamen godt så.

    Jeg har altså også lagt penge i DKK - og kunne ende med at gøre det igen, skulle det vise sig, at det er nødvendigt at overføre min hund for at få vurderet billeder, få mentaltestet mm... eller skulle jeg formaste mig til at stille til konkurrence eller træning i DKK-regi.
    - men dælme da ikke hvis holdningen bare er: "luk r*ven"

    Jeg har et valg, fordi jeg ikke SKAL konkurrere i DKK-regi e.l.
    Men DKK har jo stort set monopol på en række ting, og dyrkede jeg fx IGP, så havde jeg ikke et valg... så det er da ikke underligt, at nogen folk har en holdning til, hvad DKK gør, selvom de ikke er medlemmer. Det påvirker dem jo alligevel.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #81   23. sep 2020 Så ikke medlemmer må ikke have en holdning. Medlemmer som er kritiske kan bare smutte.

    Meget rummeligt må man sige.


  • #82   23. sep 2020 Flet dog næbbet?? Om den eneste adgang til FCI-hunde og -prøver vi har i DK??
    Øh, nej!

    Havde DKK ikke det monopol, kunne de for min skyld ryge og rejse, men jeg er stavnsbundet til at leve med de valg, de træffer og det giver mig så sandelig ret til - måske pligt til - at råbe op!


  • #83   23. sep 2020 Alle må selvfølgelig sige og mene præcis hvad de vil. Og kritiske øjne er altid godt særligt hvis det er konstruktivt.
    Det virker bare som om DKK er en rød klud for øjnene af en del HG brugere. Og det finder jeg lidt sjovt.
    Jeg er selv modstander af udstilling og mener det skader avlen mere end det gavner. Men det gør da ikke at jeg kritisere folk der udstiller eller hader alt andet DKK står for.


  • #84   23. sep 2020 AG - og jeg hader så heller ikke alt, DKK står for. Jeg synes blot de fucker avlen op, når de prioriterer som de gør.
    Lige i denne sag er jeg afventende for hvad udfaldet bliver, men derfor kan jeg vel godt mene, at deres håndtering af det er tåbelig.

    Det betyder altså ikke, at jeg mener ALT hvad DKK gør er dumt og det har jeg en heller givet udtryk for.


  • #85   23. sep 2020 AG, sjovt at du ser det sådan. For jeg ser faktisk ofte det modsatte, at folk råber op om at DKK er det eneste rigtige og det eneste der kan bruges til noget (Det er så også tildels rigtigt og derfor jeg har en DKK hund i huset)
    Samtidig ser jeg rigtig mange (og gudskelov for det) der stiller sig kritiske og tør påtale, hvad de ikke synes er så pisse godt ved DKK og hvad de gerne så ændret.
    Jeg ser sjældent nogle der er konstant negative om DKK uden at have en god begrundelse herfor.
    Jeg ser af og til den der tavle vs ikke tavle debat, men lige bortset fra det.


  • #86   23. sep 2020 Jeg er ikke kritisk overfor alt ved DKK. Men jeg skal da blankt erkende, at der i de senere år er kommet mere og mere på den liste....
    De har fuld skrue på hastigheden i den gale retning og ja, det ytrer jeg mig gerne om. Og jeg holder altså ikke op bare fordi der bliver mere og mere møg at forholde sig til med tiden.
    Ikke så længe vi er så mange der død og pine er tvunget til at være tilknyttet i en eller anden form.


  • #87   23. sep 2020 Havde DKK ikke det monopol, kunne de for min skyld ryge og rejse, men jeg er stavnsbundet til at leve med de valg, de træffer og det giver mig så sandelig ret til - måske pligt til - at råbe op!

    Ja, og havde de ikke monopol, så kunne de vist godt lukke og slukke, hvis ikke de begyndte at ændre adfærd.

    At den nu absolut vil fusionere med DRU er vist på grund af angst for at miste deres monopol, for bortset fra at DRU ikke er FCI, så kunne de blive en alvorlig trussel mod DKK, for familien Danmark der ikke skal bruge hunden ril noget (som der jo nok er flest af) behøver jo ikke at have en FCI tavle.

    DKK er en afdeling under FCI, og jeg synes, at samtlige FCI afdelinger burde have samme regler, uanset, hvilket land de hører under.

    Jeg kan slet ikke forstå, hvordan hovedorganisationen tillader at man bakker op om hvalpefabrikker, at man optager personer der er dømt for vanrøgt af hunde/dyr, og at de accepterer at samtlige sundhedsundersøgelser bare sådan bliver sløjfet i nogle lande.
    Der burde være samme retningslinjer for alle.


  • #88   23. sep 2020 Jeg tænker måske ikke med 500 medlemmer at DRU er en trussel, sådan lige foreløbig

  • #89   23. sep 2020 Michelle, "truslen" er jo ikke de 500 medlemmer, men alle dem der køber hunde med DRU tavle, for der bliver jo lavet mange flere hvalpe end der er medlemmer, hvilket jo går ud over salg af hvalpe med DKK tavler.

  • #90   23. sep 2020 My only
    Jeg ved ikke om det er sjovt ligefrem smiley
    Jeg erindre ikke at du har omtalt DKK positivt noget sted overhovedet. smiley
    Men ja, DKK er eneste udvej hvis du f.eks vil på landsholdet indenfor de fleste hundesportsgrene.


  • #91   23. sep 2020 AG - og for fx IGP er der jo nødvendigt for at dyrke sporten i det hele taget.

  • #92   23. sep 2020 Man kan godt dyrke IGP uden FCI-hund, man kan bare ikke konkurrere udenfor specialkubberne.


  • #93   23. sep 2020 AG, jeg tror det meste ros direkte til DKK er kommet på facebook og mest igennem deres håndtering af Corona siden marts. Jeg fik først DKK hund selv i år, og har derfor ikke været medlem i 4 år tror jeg, da jeg ikke brugte deres tilbud. I år har jeg brugt en del penge hos dem, dog desværre også fået en del retur, da prøver og udstillinger er blevet aflyst (hvilket var nogle af de punkter hvor jeg gav dem ros, opbakning og forståelse på facebook).
    Men du kan da få 2 positive indlæg fra mig lige her, hvis du nu skulle have overset dem, de er begge fra i år smiley Jeg har været herinde siden 2012, så jeg beklager at jeg ikke kommer til at sidde og rode det hele igennem for at finde flere.

    indlæg 169:
    https://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/1140278-interesse_for_sproodle_hvalpe_springer_doodle

    Indlæg 1:
    https://www.hundegalleri.dk/forum/avl/1139381-ligegyldigt_hvorfra_stamtavlen_er


  • #94   23. sep 2020 CH - ja ok, men vi behøver jo ikke snakke landshold mm for at tavlen bliver relevant og deltager man i specialklubberne er det jo overordnet set også underlagt DKK's/FCI's påfund.
    Og for nogen racer er markprøver også op ad bakke uden FCI-tavle.


  • #95   23. sep 2020 Netop - så snart vi taler international konkurrence er det ikke muligt at deltage uden FCI-hund.
    Der er i øvrigt også nogle mindre danske konkurrencer, hvor man kræver tavle.
    Men træning og almindelige prøver kan alle deltage i - listehunde undtaget.
    Spørgsmålet er så, hvor meget mening, det giver.


  • #96   23. sep 2020 Muligt at en fusion med DRU er god og rigtig. Men det gjorte er fandeme ikke måden at gøre det på. Tråde slettes, bemærkninger og diverse skældsord fyres af fra DKK, forhandlinger forties, osv osv.

    Jeg har været medlem af DKK (siden 1981) og var også en af "mafiamedlemmerne", som vi så smukt hed.
    Men det betyder altså ikke at jeg er blind for at DKK i en del år har skudt sig selv i foden!!

    Og og var det ikke for "hundeweb", så var jeg ude efter det medlemsmøde hvor mantraet lød "Ansvaret for sundheden tilbage til opdrætterne"!!!

    Men igen, så ser jeg desværre ikke noget alternativ til DKK i Danmark.


  • #97   23. sep 2020 Jeg var også i den mafia smiley
    Det er jeg bestemt ikke mere smiley


  • #99   25. sep 2020 Er der nogle der kan fortælle mig hvad det er for krav og avlsrestriktioner der snakkes om ? Jeg mindes at de blev fjernet til fordel for anbefalinger?

    "I DRU er der, som i DKK, restriktioner og krav til avl. Efter 1. januar vil alle DKK-opdrættere, nye såvel som eksisterende, skulle efterleve DKK´s avlsrestriktioner."

    https://www.dkk.dk/nyheder/2020/en-samlet-st%C3%A6rk-forening-med-krav-og-rettigheder


  • #100   25. sep 2020 Kryptorchidattest? Ellers er det vist mest anbefalinger ja

  • #101   25. sep 2020 Ja, det er rigtig, i DKK blev sundhedsundersøgelser inden avl afskaffet.
    I DRU blev de indført, hvilket jo er et dejligt tiltag
    Fusionerer de, så er der igen ingen klubber/forening som har obligatoriske sundhedsundersøgelser, for DRU's bliver afskaffet.


  • #102   25. sep 2020 Tak, det var også det jeg mente. Man kunne da håbe at de snart gad lytte til deres medlemmer omkring at få det tilbage.

  • #103   25. sep 2020 Altså der ER jo enkelte racerne krav før avl, men de er få og drønsvære for apecialklubberne at få indført.

  • #105   25. sep 2020 I min race forsøgte specialklubben at opretholde det, der var, men der var INGEN lydhørhed, ingen kompromisser...

    Og her er der dælme behov for det. Vi er ret heldige med en stærk speciallklub med eget avlsprogram, som de fleste følger...


  • #106   25. sep 2020 Pia - hvem snakker om krav for kravenes skyld? Men vi har en række racer med større helbredsproblemer, men ingen krav om test af noget som helst

  • #107   25. sep 2020 Jeg turde i hvertfald ikke købe en Dværg Pincher her hjemme.
    Racen har virkelig udfordringer og der bliver lystig avlet på både patella, demodex allergi.
    Men pyt, DKK og en del opdrættere af racen plus andre syne jo at det er ok.


  • #108   25. sep 2020 Jeg forstår ikke problemet i at have nogle minimums krav. Hvis man er en seriøs opdrætter (som jeg jo ved at du er Pia) så overholder man det jo alligevel. smiley
    Krav skal selvfølgelig passe på hver enkelt race, men jeg kan ikke se, hvordan det ikke er en positiv ting at der er nogle krav som alle skal overholde, så vi på den måde sikre gode sunde hunde.
    jeg mener bestemt ikke at der skal være en liste med krav bare for kravenes skyld eller som ikke giver mening for racen, men jeg synes altså godt at man kan stille krav og bede om en vis standard i avlen.

    kravene er jo ikke til for at være træls, eller til for de der godt selv kan finde ud af det. Det er til for at vi ikke får en masse skodavl fra opdrættere der ikke kan og som er ligeglade.


  • #110   25. sep 2020 Mange elsker at sige, at sundhedskravene blev fjernet, og det er jo ikke helt rigtigt. Der er stadig krav, men der blev reduceret i dem og nogle blev mildere.

    Det kan man så være utilfreds med, og det er jeg også, men jeg synes dog også, at det er vigtigt at få med, at der stadig er krav, for folk, der ikke ved bedre, kan jo tro på, at det er rigtigt, når de hører udtalelser gående på, at sundhedskravene blev fjernet hos DKK.


  • #111   25. sep 2020 Tja det eneste krav der er til papillon er at tæven er 12 måneder og at hannen har begge sten i pungen. Men jojo det er da selvfølgelig krav.

  • #112   25. sep 2020 Men der er en del i hvert fald af de større racer, der har krav om HD fotografering og nogen vel også AD og restriktioner, på hvad og hvordan man må bruge hundene ud fra resultatet. Som jeg skrev, så er det ikke så striks, som det var tidligere, men det er dog en form for krav. Der er ikke bare åbent for brug i avl.

  • #113   25. sep 2020 Der er ikke bare åbent for brug i avl

    Der er jeg slet ikke enig.

    I mit kvarter bor der en blålig FB, med DKK tavle. Den har skævt bid og hudproblemer.
    Da udstillings og sundhedskravene blev fjernet blev den parret. Mener at kræet fik tre kuld hvalpe med DKK tavle.
    Havde DKK stillet krav, så var disse hvalpe aldrig født, som de hellere ikke burde have været.

    Og ja, i det fleste racer er der bare åbnet op for avl, bare hannen har en kryptochid attest, og den kunne de lige så godt have skrottet sammen med alt det andet.

    Skulle jeg vælge mellem en kryptochid hund eller en med andre arvelige sygdomme, som måske invaliderer hunden, så ville jeg til hver en tid vælge den kryptochide.


  • #114   25. sep 2020 Selvfølgelig skulle sådan en hund ikke have været i avl. Det skæve bid ville være blevet set i forbindelse med udstilling, hvor meget den ville være blevet dømt ned på det, ville jo afhænge af den pågældende dommer og niveauet af biddet. Hudproblemer har jeg aldrig hørt at nogen racer, har haft krav om test for. Så muligvis ville den alligevel kunne være blevet avlsgodkendt.

    Desværre skal man åbne hver enkelt race på hundewebben for at se, hvilke krav der er til dem, så det er svært at få et overblik over, hvor mange racer der har krav. Og det er endnu svære at få et overblik over tidligere krav, så hvor stor ændringen er er jo svært at sige. Men en del store hunde har krav, og kan derfor ikke bare bare bruges i avl uden tjek. At kravene så er mildere, og også for milde, det er vi enige om.

    PS jeg kender ikke standarden for FB, så hvis farven er diskvalificerende ville den selvf. ikke kunne have været brugt.


  • #116   25. sep 2020 Krumme, det kan vi godt blive enige om, men det er stadig ikke korrekt at sige, at alle krav blev fjernet, og at der ikke er nogen krav hos DKK.

    Glavind henviser sikkert til, at genforhandling af sundhedskravene blev stemt igennem på demokratisk vis på et repræsentantskabsmøde. Det, der nok bare kom bag på en del, var, at det ikke var reelle genforhandlinger. HD kravene og AD kravene kunne ikke skræddersyes, så de passede til hver enkelt race. Der var en standardpakke, og det var den eller ingen ting. Det var ikke ok.


  • #118   25. sep 2020 Det hjælper ikke at klage til FCI.
    Hindse sidder i toppen af FCI


  • #121   26. sep 2020 Men reelt er det jo ikke monopol, eftersom enhver frit kan lave en klub og stambogsføre hunde, så tvivler på du kommer langt ved at gå den vej

  • #123   26. sep 2020 Hindse er vel på valg i DKK lige så vel som de andre bestyrelsesmedlemmer, så når han bliver stemt ind igen og igen, må det vel tyde på, at enten er tilstrækkelig mange tilfredse med hans arbejde for klubben eller, at for få er aktive nok til at gide stemme på en anden.

    Jeg kan ikke se, hvad FCI vil gøre ved en klage fra en samling danske hunde ejere, en del af dem øjensynligt ikke engang DKK medlemmer. Mon ikke de bare vil henvise til, at DKK er en demokratisk ledet forening og utilfredshed med formanden løser man internt.


  • #125   26. sep 2020 Ja, jeg ved at en del af dem er opdrættere, men uanset så er den første vej man går gennem foreningen.

    Der er altid flest medlemmer, der ikke interesserer sig for foreningsarbejde, og størsteparten af dem stemmer formentlig heller ikke. Det kræver en lille smule mere interesse at stemme, og det er de aktive, der normalt tegner en klub, og blandt dem er der øjensynligt ikke nok, der er utilfredse nok til at skaffe ændringer i toppen af bestyrelsen i DKK.


  • #127   26. sep 2020 Men reelt er det jo ikke monopol, eftersom enhver frit kan lave en klub og stambogsføre hunde, så tvivler på du kommer langt ved at gå den vej

    Selvfølgelig er det monopol når der ikke tillades flere end en eneste FCI anerkendt klub, eller at FCI ikke vil anerkende andre klubber.


  • #130   26. sep 2020 Sikke mange nye internationale championer DKK pludselig får.
    Men man går jo vidt for at få penge i kassen og beholde sit monopol.
    Tænk, at man endda vil gå så vidt at man vil afholde udstillinger, som ikke svarer til FCI standarden og igen tager svindlere, smidt ud af af DKK tilbage i folden.
    Men lur mig ikke, at lige så snart DKK har opslugt DRU, så bliver DRU medlemmerne røvrendt hen ad vejen.....



  • #132   26. sep 2020 Ikke kun den med udstillingerne.
    Også det med titlerne.
    Hvordan kan FCI pludselig godtage sådanne opnåede titler.
    Havde jeg vidst det så havde jeg da lige besøgt en DRU udstilling så Gaddafi kunne være blevet international champ.


  • #135   26. sep 2020 Jeg er muligvis en smule fatsvag, åbenbart. Men jeg synes da overhovedet ikke det er det samme som det DKK sidder og siger på deres Facebook?
    Men okay de ændre jo også mening omkring økonomi delen hele tiden, og når man så spørger ind til det, så er det bare fordi man åbenbart mener at de bare overhovedet ikke må nævne økonomi, og ikke fordi man er forvirret over de forskellige udmeldinger fra deres side.
    Jeg må indrømme at jeg efterhånden ikke kan finde hoved og hale i det, men det er jo nok også bedst for dkk hvis medlemmerne ikke forstår noget af hvad der foregår, hvis det der står i Dru's udmelding stemmer.


  • #137   14. okt 2020 Hold da op, Glarvin burde godt nok fyres omgående.
    Men på den anden side, så viser det jo bare, hvad man regner medlemmerne for.
    Nogle må få, andre ikke, og dem der får må endelig ikke få det ud i offentligheden


    profilbillede
  • #138   14. okt 2020 Ja der var ligeså meget ballade i hans tidligere job...

  • #140   14. okt 2020 Jeg synes godt nok, at det er langt ud at han laver aftaler med nogen og så opfordrer til at det ikke måkomme ud.

  • #141   14. okt 2020 Anni han er i bund og grund et fjols

  • #142   14. okt 2020 Enig.
    Jeg meldte mig ud af DKK, dengang han bakkede DKK's hvalpefabrik op, og hans måde at håndtere det på.
    Havde jeg ikke gjort det dengang, så havde jeg gjort det nu, hvor han laver hemmelige aftaler med 3 personer.


  • #144   14. okt 2020 Selvfølgelig skal DRU'erne også have tillidsposter.
    Hvis jeg var DRU'er og skulle sammenlægges, ville jeg sandelig også kræve sådanne poster.

    Jeg mener så, at DRU er for dum, hvis de vedtager en sammenlægning.


  • #145   14. okt 2020 #144.,

    Det er jo IKKE en sammenlægning ifølge begge klubber. Det er en opløsning af DRU. Og så har DKK tilbudt medlemmerne at de kan komme i DKK.


  • #146   14. okt 2020 Nogen gange påstår DKK at det ikke er en fusion og andre gange er det...
    - jeg tror ikke de helt selv kan finde ud af hvad det egentlig er der sker.


  • #147   14. okt 2020 # 145 + 146

    Kald det hvad du vil, resultatet bliver det samme.


  • #148   15. okt 2020 Dru har udskudt deres generalforsamling d 17, forlyder det

  • #149   21. nov 2020 Har lige læst i en dkk gruppe på fb at 60 DRU medlemmer har stemt for at nedlægge DRU, 4 stemte imod..

  • #150   21. nov 2020 Hmm..

Kommentér på:
DKK-DRU

Annonce