{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DRU/DKK???
  • #2   3. feb 2011 tak for svar, det var også min opfattelse, så altså hvis man skal have en hund med stamtavle er kvaliteten størst hvis den er fra DKK, rigtig forstået??

  • #4   3. feb 2011 "så altså hvis man skal have en hund med stamtavle er kvaliteten størst hvis den er fra DKK, rigtig forstået??"

    Korrekt.


  • #5   3. feb 2011 Udover self at DKK er med i FCI, så er en væsentlig forskel osse at hos DKK skal en hund avlsgodkendes for at indgå i avl, det skal den ikke hos DRU

  • #6   3. feb 2011 Helt klart JA.....

  • #9   3. feb 2011 Lone -der er ingen der siger at der ikek findes opdrætter i DRU der godt kan finde ud af at teste deres hunde inde avl:o)

    Men ikke desto mindre er der ikke krav om det fra DRU's side. Der spørges til forskellene, dette er en af dem.
    Der er osse racer ved DKK hvor jeg ikke synes kravene er stramme nok. Men en af forskellene er altså at hos DKK skal hunden avlsgodkendes førend hvalpene kan få tavle.


  • #15   3. feb 2011 "Jeg har set mange DKK hunde som bestemt ikke lever op til standarden, men så benytte mange DKK´er at bruge en DRU hanhund på deres DKK tæve fordi den ikke kan avlsgodkendes i DKK. (sjovt nok så er DRU pludselig OK at bruge ) Så der kunne jeg godt ønske noget opstramning. Jeg syntes bestemt at DRU råder over mange gode Chihuahua og jeg ville ikke være bange for at stille op imod en DKK chihuahua :o) "

    Mange ligefrem? Det tvivler jeg altså på. Det strider jo imod DKK's regler, og bliver det opdaget, så ryger man ud af DKK. Så det er vel næppe "mange" der vil tage den risiko.

    "Jeg kan også fortælle at det ikke bare lige er så nemt at blive Champ hos DRU i chihuahua regiet. Der bliver i gennesnit stillet 16 chihuahua i åben klasse HVER gang og der kræves 4 CAC hvor at jeg ved at en DKK´er kun skal have 3 CAC for at blive Champ. Jeg har da også oplevet at der ikke bliver givet SL hver gang hvis dommeren mener der ikke er nogen som er berettiget til det."

    Der kræves "kun" 3 i DKK ja -men har du været på en DKK-udstilling. Konkurrencen er altså for langt de fleste racer temmeligt hård.
    Min race er en forholdsvis lille race (antalsmæssig). Alligevel stilles der da en rimelig mængde hunde til udstillingerne. I DRU skal man være heldig hvis der er mere end 1 hund i ringen.

    Men nu synes jeg tråden begynder at gå i en træls retning, med udsagn som

    "Jeg har dæleme set en del chihuahuas som ikke er særligt racetypiske eller kønne i DKK"

    "Jeg har set mange DKK hunde som bestemt ikke lever op til standarden, men så benytte mange DKK´er at bruge en DRU hanhund på deres DKK tæve"

    Det kan ganske enkelt ikke blive til andet end muderkastning, når man har SÅ travlt med at sige at "de andre har altså osse bare grimme hunde" osv.

    JA der er hunde der ikke er racetypiske, osse i DKK. Det er levende væsner vi har med at gøre, og tingene falder altså ikke altid ud som håbet.
    Men de indgår jo så ikke i avl, fordi de ikke kan opnår avlsgodkendelse.

    Jeg bilder mig ikke ind at DKK er perfekte, for nej det er de ikke. Vrodne kar findes alle steder, og man skal ALTID undersøge tingene nøje inden man køber, uanset hvor man køber hund.

    Men fakta er at DKK harracespecifikke avlsrestriktioner på LANGT de fleste racer, det har DRU ikke.
    Der bliver spurgt til forskellene -det er en af dem. Det kan altså ikke modargumenteres af "jamen der er osse grimme hunde i DKK"





  • #17   3. feb 2011 tak for alle jeres svar, jeg kan ud fra dem tage mine egne beslutninger smiley

  • #22   3. feb 2011 Lone -nej 6 kg er ikke racetypisk. Men sdan en vil jo næppe blive avlsgodkendt

  • #31   3. feb 2011 Lone -men siger det ikke ligeså meget om DRU som om DKK? DRU tillader jo at sådanne hunde bruges i avl, og laver endda gerne tavle på deres hvalpe;o)

    Og den der med "mange" vil jeg altså stadig gerne have forklaret. Hvor mange er mange? For det er dælme de færreste opdrætter jeg har mødt, der er villige til at risikere deres kennelmærke for at avle på en kasseret tæve.
    Jeg siger ikke de ikke findes -men det er FÅ...

    Så kan der være tale om en "almindelig hundeejer". Altså sådan en som f.eks. mig, der bare har en vovse og måske p et tidspunkt får lyst til at lave et kuld hvalpe. Hunden er så desværre ikke racetypisk.
    -så kan man jo så vælge at bruge den i DRU istedet (hvis man da ikke går særligt op i klubber og sådan).
    Det siger i så fald INTET om DKK idet vedkommend ejo slet ikke opdrætter under DKK.

    Så jeg vil stadig gerne have det forklaret. Og såfremt der ER tale om en DKK-reg opdrætter, så er jeg da nysgerrig efter hvem. For det bør da meldes, det er jo trods alt den eneste måde hvorved DKK kan gøre noget ved det.

    Og så kan jeg da undres over hvem der lægger hanhund til parringen?


  • #32   3. feb 2011 Er helt bevidst sprunget over alle indlæg og har ikke læst dem.
    Jeg har ikke kendskab til nogen af klubberne udover omtale.
    Og skal jeg tænke hvalp ud fra hvad jeg har hørt om de forskellige klubber, så vælger jeg en DKK hvalp, men kunne aldrig drømme om at melde mig ind i nogen klub derudover.

    Men har bare forstået det sådan gennem flere debatter herinde at DKK har væsentlig højere og flere krav til opdrættere af hvalpe end de andre klubber har. Dog er der muligvis forskel på enkelte racer, jeg ved det ikke, men det synes jeg det kunne tyde på.

    Men mit valg ville klart falde på en DKK hvalp, da den race, jeg skal have, er checket i hoved og r*v gennem FCI regler, så vidt jeg har forstået.


  • #37   3. feb 2011 Lone -men vedkommende har jo netop IKKE lavet et kuld i DKK. Hunden kan ikke godkendes i DKK.
    Og hvis jeg ikke er medlem af DKK, så står det mig da frit for at bruge min hund hvor jeg har lyst (og hvor de vil have mig).

    Der er jo heller ikke nogen der kan forbyde dig at bruge din DRU-hund til blandingsavl eller i en af de andre klubber, hvis du ikke er medlem af DRU er der? ;o)

    Så det siger da absolut intet om DKK at en ejer af en DKK-hund vælger at bruge sin hund udenfor DKK, fordi den ikke kan godkendes.
    Tilgengæld siger det rigtig meget om ejeren samt om den klub der tillader at hunden bruges til avl


  • #38   3. feb 2011 Man er jo altså ikke automatisk DKK-opdrætter eller medlem af DKK, blot fordi man køber en DKK-hund;o)

  • #42   3. feb 2011 Nej Lone men hende med chi'en lavede jo netop ikke et kuld i DKK, eftersom hendes hund ikke kunne godkendes.

    Hvis jeg laver et kuld hvalpe på min tæve, så fremgår det af hundeweb at jeg er opdrætter til hvalpene.

    Men i dit eksempel, har hun jo ike lavet et kuld DKK-hvalpe. Hun vælger istedet at prøve i DRU, og DET registrerer DKK altså ikke nogen steder




  • #45   3. feb 2011 Lone -men det har jo stadig intet med DKK at gøre, at en eller anden anskaffer sig en DKK-hund, konstaterer at den ikke kan godkendes, og herefter forsøger i DRU.
    Det siger altså en hel del mere om DRU, at det overhovedet er muligt at bruge hunden til avl, end det siger om DKK, som jo altså ikke kan forbyde ejer at bruge hunden udenfor DKK (det kan kontrakten med opdrætter så tilgengæld).

    Og en meget hurtig søgning i trådene herinde viser jo med al tydelighed at køberne IKKE selv er gode nok til at kigge opdrætterne grundigt efter, og at opdrætterne IKKE (som helhed, taler ikke om den enkelte opdrætter) er gode nok til selv at stille høje krav til deres opdræt. Derfor er avlsrestriktioner en nødvendighed, så osse de knapt så seriøse opdrættere i det mindste lever op til nogen minimumskrav (eller ryger ud hvis ikke de vil det)


  • #47   3. feb 2011 Lone> "Jeg har set mange DKK hunde som bestemt ikke lever op til standarden, men så benytte mange DKK´er at bruge en DRU hanhund på deres DKK tæve fordi den ikke kan avlsgodkendes i DKK. (sjovt nok så er DRU pludselig OK at bruge )."

    Og de hvalpe får så DRU-stambog... Det siger vist mere om DRU end om DKK...


  • #52   3. feb 2011 Lone -igen. jeg har læst dine indlæg fra ende til anden, hvert eneste af dem!

    Du skriver:
    "Men som jeg skrev først at jeg håber at hvalp køber vil tjecke deres opdrætter og avls materiale inden køb."

    Jeg skriver:
    Og en meget hurtig søgning i trådene herinde viser jo med al tydelighed at køberne IKKE selv er gode nok til at kigge opdrætterne grundigt efter, og at opdrætterne IKKE (som helhed, taler ikke om den enkelte opdrætter) er gode nok til selv at stille høje krav til deres opdræt. Derfor er avlsrestriktioner en nødvendighed, så osse de knapt så seriøse opdrættere i det mindste lever op til nogen minimumskrav (eller ryger ud hvis ikke de vil det)

    Du skriver at du ville ønske der var flere krav i DRU. Det ville jeg osse. men det er der ikke, og det er en af forskellene på DKK og DRU (som var det tråden handler om).
    At tråden bliver til noget helt andet, jamen det er vel forventeligt når nogen argumenterer via "der er grimme hunde i DKK"


  • #56   11. feb 2011 Hvis man som hanhunde ejer til en DRU hanhund bliver kontaktet af nogen som ønsker en parring på deres DKK tæve på 6 kg. Så håber jeg da at man som ansvarlig hanhunde ejer takker nej til sådan en parring!!

    Jeg har når jeg sælger parringer (hvilket jeg ikke gør ret meget i) nogle helt specifikke krav til tæven!! De samme krav som jeg stiller til mine egne tæver inden de indgår i avl!! Det er min hanhund´s gener der går videre i de hvalpe han evt. laver og det vil (hvis der kommer en hvalp som ender med en slutvægt på 5-6 kg.) være min hanhund´s skyld at hvalpene ikke bliver efter standarden!!!


  • #59   11. feb 2011 Men Lone, fordi man har en tæve med DKK tavle som ligger udenfor standarden behøver man jo ikke være DKKér smiley Der er jo også flere udstillere og opdrættere i DRU som har DKK/FCI hunde, men det er ikke ens betydende med at de har noget med DKK at gøre!! Hvis du forstår hvad jeg mener smiley

  • #60   11. feb 2011 Helle -loge præcis. Det er jo bare det vi er nogen stykker der har prøvet at skrive:o)

    Sådan er det jo osse for DRU og de øvrige klubber. Bare fordi hunden har tavle der, betyder det ikke at ejer er aktiv i foreningen eller bare medlem af den


Kommentér på:
DRU/DKK???

Annonce