{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DKK/DRU?
  • #1   8. apr 2011 DRU

  • #2   8. apr 2011 DRU, da DKK kun godtager DKK/FCI

  • #3   8. apr 2011 Okay mange tak smiley


  • #5   8. apr 2011 Ikke hvis du ikke er medlem af DKK........

  • #6   8. apr 2011 Er det ofte at hvalpekøbere springer fra, hvis man laver sådan en "register blanding"?

  • #7   8. apr 2011 Hvis man, som køber, forventer en DKK tavle, så springer mange nok fra.

  • #8   8. apr 2011 Sunshine: Du behøver vel ikke at være flabet fordi at man kommer med et spørgsmål?

  • #9   8. apr 2011 " Hvis du parre en hund der er registreret i DKK med en hund der er registreret i DRU. "

    Det gør man forhåbentligt ikke smiley



  • #10   8. apr 2011 Hvorfor gør man forhåbentlig ikke det? smiley

    Obs. Vi spørg for at blive klogere, så bare kom med alt den viden i har smiley


  • #11   8. apr 2011 Sara -hvis hanhunden er godkendt til avl i DKK, må den ikke bruges på hunde udenfor DKK/FCI. I så fald kan der nedlægges avlsforbud på ham.

    Dertil kommer at mange opdrættere indenfor DKK, sælger deres hvalpe med kontrakt på at hunden ikke må bruges til avl udenfor FCI.

    Er DKK-hunden IKKE godkendt til avl, jamen så bør den naturligtvis ikke bruges til avl (før den er det) hverken i DKK eller andre klubber.

    Hvis du har DRU-hund, så synes jeg da du skal søge efter hanner i din egen klub


  • #12   8. apr 2011 nej ikke i dkk.

  • #13   8. apr 2011 Michelle. Tak for dit svar, det var noget man kunne bruge. Jeg har begge hunde i DKK. Og spørg kun af ren interesse.

  • #14   9. apr 2011 Så lidt til den tungnemme.

    Jeg har en hund med DRU stambog.

    Jeg er medlem af DKK.
    Jeg har meldt mig ind i DKK fordi de har/havde et hvalpemotivations hold og jeg gerne ville give min hund den grundlæggende træning.

    Når nu hunden bliver ældre, så har jeg da tænkt at hun skal have hvalpe.
    Jeg kan forstå at det kun kan blive med en DRU stambog og det er også fint nok til mig, men, men, men som debatten her har forløbet er mit spørgsmål

    Bliver man smidt ud af DKK, hvis man har en hund med DRU stambog og parer den med en anden der også har en DRU stambog???

    (Selvom jeg er tungnem, forstår jeg bedst pænt sprog)


  • #15   9. apr 2011 Thøger - nej det gør du ikke.
    Folk med blandingshunde kan også være medlem af DKK - bare ikke deltage i diverse udstillinger


  • #16   9. apr 2011 Så vidt jeg har forstået (er ikke helt sikker men) hvis du avler hos dru kan du ikke være medlem af dkk? Ret mig gerne.

  • #18   9. apr 2011 AV DA.

    Jeg er ikke i tvivl om at det er korrekt det du skriver Maj-Britt, men DKK udelukker nærmest to tredjedele af alle danske hundejere. Det er da ikke meningen overhovedet med DKK.
    Jeg er ikke på noget tidspunkt blevet spurgt om stambog i DKK i forbindelse med tilmelding til hvalpekursus/unghundehold.

    Jeg kan ikke opnå en DKK stambog, da min hund har fra DRU. Fair nok.
    Jeg er ikke interesseret i at avle gadekryds, når min hund engang skal have hvalpe. Konsekvensen af det, er så at jeg bliver smidt ud af DKK.

    Hvis du har ret, så virker det som om at det største problem i at videreføre en race i Danmark er DKK. Det kan jeg ikke finde hoved og hale i. Det burde da være det absolut modsatte.


  • #21   9. apr 2011 Øøøh, hvor kan du se det henne Maj-Britt Det står der så vidt jeg kan se ikke i min hunds stambog.

  • #25   10. apr 2011 Thøger det er heller ikke sandheden, du kan sagtens være medlem af DKK og det skal du være når du træner hos dem, så er det ligemeget hvad du avler, du må blot ikke have alv begge steder, efter Maj-britt forsøgte at smide mig ud af DKK forleden dag forespurgte jeg dem endnu engang, og du skal altså være medlem for at træne hos dem.
    Du kan dog ikke parre med en DKK hund hvis der er DRU stamtavle på din hund nu, for hvis du flytter den forsvinder dens aner fra dens stambog og du kan ikke avlsgodkende den.
    Du kan dog bruge en anden DRU hun, eller en DDH hund, vælger du DDH får de DDH stamtavle.


  • #27   10. apr 2011 Maj-britt
    Vi tager den en gang til, du skal være medlem for at træne under DKK og det må ALLE.
    Jeg er stadig medlem selvom det egentlig var en fejl jeg fik betalt igen, men du kan komme med alle dine regler og lign, du SKAL være medlem for at træne, og så er det fuldkommen ligegyldt om du har russiske hunde, DDH, DRU eller andre hunde der får hvalpe.
    Jeg kender sågar en DKK træner der jo også er medlem der avler DRU hunde.
    Så nu stop det pjat, selvfølgelig lukker DKK ikke ned for deres egen indtægt.


  • #29   10. apr 2011 Maj-britt
    Stop nu, en træner der er i DKK og avler DRU, hvis det ikke var ok, var vedkommende nok ikke træner der.
    Nu synes jeg godt nok du har smurt rundt nok i debatten om det, desuden sendte jeg dig et link som fortalte helt tydeligt at du ikke engang behøver have hund i DKK, for at være medlem.
    Jeg synes ikke du er et særligt godt eksembel på et DKK medlem, du burde da nok hellere støtte op om at folk betaler til den klub du synes bedst om, betalte du til min, ville jeg blot synes det var super dejligt.


  • #32   10. apr 2011 Gosh, nå men jeg er medlem, ved flere er, så i får en travl dag.
    jeg vil nyde min dag med mine hunde.O)


  • #36   10. apr 2011 JEG fortsår slet ikke interessen for at være medlem af DKK, hvis man alligevel ikke er interesseret i deres regler?

    hvis man alligevel mener at det er bedre at avle i en anden klub?

    dumhed? uvidenhed?


  • #38   10. apr 2011 Jamen hvis man alligevel mener at der er en anden klub der er bedre, hvorfor så være medlem?
    og hvis man alligevel mener DKK ikke er god nok til at avle i.... så er det vel ikke et problem at blive smidt ud?

    jeg melder mig da heller ikke ind i nogen som helst foreninger, hvis ikke jeg støtter op om det de står for?
    det er da direkte dumhed?


  • #39   10. apr 2011 Charlotte - jeg er jo blond..... så ved ikke helt om jeg er den rette til at definere dumhed ;o)

  • #41   12. apr 2011 Gid her bliver stadig talt om mig, jeg er smigret hehe

  • #42   12. apr 2011 OMG.. Det undrer mig det altid er dem udenfor dkk der har behov for at ville være i flere klubber, eller rykke stambøgerne osv...

  • #43   12. apr 2011 Stakkels Pernille, godnat alle sammen, god fornøjelse:o)

  • #44   12. apr 2011 Thøger> Der er stadig specialklubber som ikke har nedlagt permanent avlsforbud på ikke FCI overførte hunde. Hvis det er DKK du ønsker at opdrætte i, med alle de fordele men også regler der medfølger, så prøv at kontakte polarhundeklubben og hør om de stadig har åben optagelse.
    Hvis de har vil din hunds stambog blive blank, og du vil skulle opnår avlsgodkendelse som alle andre i racen, men for nogle racer kan det stadig lade sig gøre...


  • #45   12. apr 2011 Jeg ÆLSKER DKKs regler !

    Lad os endelig få nogle flere, nogle strammere avlskrav, restriktioner og så videre - hvis det kan fremme avlen af DKK hunde!

    Og godt, at ikke FCI klubber har så FÅ regler!
    For hvor hulen skulle alle de brodne kar, der hyles ud med fynd og klem af DKK gå hen??
    Så ville vi have mange "herreløse" "opdrættere" hængende rundt på gadehjørnerne, og blive tvunget ud i grimme ting som at måtte lave deres egen klub... for er der ingen andre der vil lege med mig, kan jeg jo lege selv -
    Og jeg har da i øvrigt både farveprinter og lamineringmaskine til rådighed smiley



  • #46   12. apr 2011 Og DKK udelukker ikke nogen før de begynder at avle eller benytte sig af avlsgodkendelsesprogrammer/udstilling i andre konkurerende klubber... Du kan have og træne og holde alle de hyggehunde med andre tavler og blandingsforhold du har lyst til. Du må bare ikke benytte de andre klubbers tjenester...

  • #48   13. apr 2011 Jeg har søreme da været tilskuer på en DRU udstilling? Det kan og vil ingen da forhindre mig i??

  • #50   13. apr 2011 Marie-Louise

    Gab hvor får du fra folk er smidt ud af DKK, det er ikke alle der fra start køber en DKK hund, men de skal altså hænges ud fordi de vælger en anden hund, synes ikke du er specielt sød mod andre mennesker.


  • #52   13. apr 2011 Altså Maj-britt.
    jeg prøver igen, du er TVUNGEN medlem af DKK hvis du træner hund der, så er det fuldkommen ligegyldigt hvad du ellers gør og ikke gør, så i princippet kan man sige, de bryder deres egne regler ved at tvinge folk til dette.


  • #54   13. apr 2011 Ellers må man vel gøre brug af de utallige træninger som DRU og DDH har??

  • #55   13. apr 2011 Ja krumme selvfølgelig skal man være medlem, og det har jeg intet imod, det er blot sådan at DKK både blæser og har mel i munden på dette punkt.
    De kræver du er medlem, fint nok, men samtidig må man ikke opdrætte hunde i andre klubber hvis man er i DKK, æhhhh, den må i så tage med DKK, der er utallige mennesker som er medlem af DKK fordi de træner men som opdrætter og har hunde i andre klubber.


  • #56   13. apr 2011 Mette.
    Jeg har intet imod at betale, kimen ligger i man ifølge DKKs love ikke må være medlem hvis man opdrætter hunde med anden stamtavle


  • #58   13. apr 2011 det handler slet ikke om tvang Maj-britt det handler om du forleden ville have mig smidt ud af DKK fordi jeg opdrætter hunde i anden klub, jeg forsøger så at forklare dig at DKK har en brist ang dette, da man skal være medlem for at træne der, ergo folk gør blot hvad DKK ber dem om, derfor er mange medlem to steder

  • #62   13. apr 2011 krumme.
    Hør nu her, DKK vil IKKE have folk ind der avler i andre klubber, men de vil gerne have dem på træningspladsen og her skal man være medlem, så som der før blev skrevet ang klubber, så kan man være medlem to steder, det betyder ikke man ellers har noget med f.eks DKK at gøre, men det er måske den eneste træning der findes hvor man bor


  • #63   13. apr 2011 Griner Maj-britt.
    Det opnår du nu alligevel ikke, jeg har selv talt med dem, og det jeg skrev før, er præcis grunden til folk er to steder, det må du så bare leve med, eller købe DKK og bestemme selv.


  • #65   13. apr 2011 Det er da så simpelt.. Vil man DKKs tilbud (træning, udstilling, kurser, hjælpepanel, opdræt) så melder man sig ind. Herved vælger man så tilbud fra andre kennelklubber fra... Vil man andre kennelklubber, jamen så må man benytte sig af deres tilbud, eller andre foreninger der ikke har modstridende interesser med ens kennelklub.

  • #66   13. apr 2011 hehe altså er det den bedste argumentation i har for at jeres klub træner i spinaten, jeg kan kun grine og sige, i gør et super stykke arbejde for at folk virkelig skal foragte DKK, det er totalt til grin.
    Jeg har intet imod DKK, og jeg træner hvor jeg ønsker, det skal ingen blande sig i, det kommer de så heller ikke til, men for pokker, hvis i ville gøre noget godt for jeres klub, skulle i måske vende bøtten, det her er nok den værste reklame ever!!, nu trykker jeg mig ud af tråden, snak i bare vidre om mig som før, det kan jeg sagten leve med, men hvor jeg er medlem, se det kommer i ALDRIG til at bestemme, desuden har jeg gjort DKK opmærksom på hvordan man forsøger at smide deres betalende medlemmer ud, blot til info, det kan give stort bagslag, hygge all


  • #70   13. apr 2011 Sunshine - det kunne jo tænkes, at der ikke var andre træningsmuligheder i nærheden af Kennel Flindt, end en DKK træningsplads?

  • #73   13. apr 2011 Jeg tror der er nogen herinde, der er blevet hevet for hurtig fra patten som lille....

    Doven?? Er man ikke en smule fordomsfuld nu? Det kunne jo tænkes, at vedkommende ikke har en bil....

    Og ja loven skal følges, godt man har noget politi her i landet..... smiley


  • #76   13. apr 2011 Nu var det ikke lige det danske politikorps jeg hentydede til..... smiley

    I er ikke særlige gode ambassadører for jeres klub......tro i gør mere skade end gavn, hvis jeg skal være ærlig..


  • #79   14. apr 2011 Bliver lige nødt til, at melde ind her. Selvfølgelig må man ikke avle DRU eller andre hunde, hvis man er medlem af DKK, eller udstille i DRU, det giver jo sig selv.
    For en del år siden, da man i DKK indførte tvungen HD/AD krav for rigtig mange racer, kom en del opdrættere i bekneb, da de havde "glemt" at være OBS på denne lille detalje i deres avl. Der stod de så, med en masse avlsmateriale, som ikke måtte bruges. Her blev det meget "moderne" at registrere hvalpe i f.eks. DRU, som ikke havde samme krav. Kan kun sige, at folk blev smidt ud for denne forseelse.


Kommentér på:
DKK/DRU?

Annonce