{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DRU
  • #1   18. aug 2014 Nej det kan du ikke se...
    Men mig bekendt er der ikke nogen.. Og hvis der er, er det kun et fåtal...


  • #2   18. aug 2014 DRU har en hjemmeside, der kan du se hvilke opdrættere der er under hver enkelt race, og enig med Line, jeg tror ikke der er nogen, de har næsten kun opdrættere af de små racer og endda kun meget få af de racer.

  • #3   18. aug 2014 Tak skal i have. Grunden til jeg spørger er, at der er en RR tæve ejer, der er meget ivrig for at avle. Hun er meget pågående i sin søgen efter en hanhund. Og praler meget af at tæven er Dansk Champion. Men hun glemmer at oplyse at det er i DRU regi. Hvor dumme tror hun vi er ?

  • #4   18. aug 2014 Indenfor min race er der meget, meget få individer og kun to meget små kenneler, antallet af hunde kan tælles på én hånd. De få hunde der er i DRU er "dansk champion", så jeg tror man får titlen, hvis man bare møder op - simpelthen noget så useriøst som noget kan være.

  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 925
    #5   18. aug 2014 Nu har jeg prøvet både DRU og DKK mht. udstilling - og ja, der er nogle racer som ikke er så stort repræsenteret og så er der nogle som jo nærmest står for at holde hele udstillingen kørende smiley

    Men nej, jeg har ikke oplevet at blot fordi der dukkede én af racen op så er den automatisk dagens vinder af racen, tvært i mod - jeg har set en race hvor kun én hund var deltagende og den fik, mener jeg, en 2. plads på dagen.
    - Ligesom jeg har stået med eneste hund i klassen og ikke have forberedt ham godt nok fordi der lige skete 117 ting på dagen og vi bare burde have trukket os, men - han fik en fin 2. præmie, fin kritik af hunden og god forklaring om at han var en rigtig fin hund men pga. min manglende forberedelse af ham synes hun ikke det var mere 'værd' men brugte tid på at forklare mig hvordan jeg kunne gøre det bedre.

    Se dét oplevede man sgu ikke på en DKK udstilling, som ny og grøn var der ikke megen hjælp at hente og lavede man en fejl var det med sure miner m.v.
    - på DRU blev vi da modtaget pænt, på tværs af racer m.v.

    Så jeg synes det er synd at stemple DRU som "så useriøst som noget kan være", uden faktisk at vide det, synes jeg er lidt ærgerligt smiley
    - Er enig i at nogle ting halter bagud ved DRU, men der er også nogle ting fra DRU jeg godt gad DKK havde.

    Nu kan jeg godt regne lidt ud hvilken RR tæve der er tale om og synes faktisk det er lidt synd hun skal omtales sådan her. Hvis man har noget at klage over eller undre sig over, hvorfor i alverden så ikke SPØRGE pågældende person først? Hvorfor så bare tordne surt frem? Hvad er det lige man opnår ved dét? smiley


  • #6   18. aug 2014 Du bliver ikke bare tildelt titlen, bare ved at komme nej.

  • #7   18. aug 2014 Nej, men der er dog forskel på, om der stiller én hund til bedømmelse hos en race eller der stiller 60 eller flere - det ses jo også på de hunde der har fået titlerne!

  • #8   18. aug 2014 Jeg har sandelig stillet spørgsmål men får bare ingen svar. Jeg synes bestemt heller ikke jeg tordner surt frem. Men når man reklamere så meget for en tæve må man da være klar til spørgsmål. Især når det eneste det tilsyneladende drejer sig om, er at finde en hanhund og få hvalpe.

  • #9   18. aug 2014 Det er så den pågældende tævehundeejer, som skal bebrejdes, ikke DRU. Jeg har tidligere været medlem af DRU i mange år, og har udstillet meget der, og de stiller bestemt også krav til hundene.

  • #10   18. aug 2014 Jeg har været på en DRU udstilling......... En international........ 134 hunde tilmeldt.

    Jeg har været på DKK udstilling........ International........ Knap 3000 hunde tilmeldt...... BÅDE lørdag og søndag.

    På DRU udstillingen var det mest rystende en hund som, på 3 ben, fik cert. Det fjerde ben var mere oppe under hunden end det var på jorden smiley

    ALLE klubber har gode og dårlige sider. Også DRU og DKK. Men vil man have konkurrence så er der kun 1 klub.


  • #11   18. aug 2014 Det er da helt i orden at man har tavle i DRU og bliver dansk champion der. Men det må da alt andet være lidt lettere at opnå titlen der end i DKK. Ydermere må man vel være parat til at indrømme at ens tæve simpelthen ikke kan få en DKK stamtavle.

Kommentér på:
DRU

Annonce