1.651 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Ultralyd hunde og mus? Ultralyd hunde og mus?

Halløjsa..

Jeg er desværre en af de uheldige der har fået udbudende
gæster i forbindelse med alt høstteriet.. Vi har fået besøg af hele 2 køkkenmus smiley vi køre på anden uge med klap fælder, har 2 fælder i køkkenet og en på børneværelset og de små bæster har altså fundet ud af at tage maden uden at gå i fælden ?? :S hvordan gør de det??
Jeg har så lige læst og ultralyd som "skræmmer" musene væk, men hvordan ville sådan en lyd påvirke hunden?

Håber nogen af jer kender til det?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ultralyd hunde og mus?
  • #1   13. okt 2011 Ultralyden er en and. Den virker ikke.

Jeg har katte, så kan desværre ikke hjælpe dig med et alternativ til fælderne. Vil dog sige at mine katte er uhyggelig effektive til at tage mus, så hvis du overvejer endnu et kæledyr kan du jo slå to fluer med et smæk. smiley

• #2   14. okt 2011 M. I - Uhhh.. Tro mig, det er overvejet SÅ mange gange, men vi må desværre kun have et husdyr her hvor vi bor smiley Men har overvejet at låne en kat, for sys det er så synd at vores datter ikke kan være på sit værelse smiley

DogByHeart - Okay, vi har haft limet madingen fast til 2 af fælderne men de præstere at spise alt det der ikke er limet fast uden at fælden klapper :S L*rte mus!!! Men tak for tippet, vil prøve at binde det fast i stedet for.. pt har vi haft brugt salami pga. den kraftige lugt det har..

• #3   14. okt 2011 Mia J: Får I bladet "Ide Nyt"? Der var lige en artikel om mus og musefælder, hvor der bl.a. stod noget om lokkemad afhængig af hvilken type mus det drejede sig om, og at smækfælder til husmus er for lille til at fange halsbåndsmus og hvor man derfor skal bruge store (rotte) fælder til halsbåndmus.

Så har du halsbåndsmus, kan det måske være derfor fælden ikke virker.

• #4   14. okt 2011 M. I - Hvor sjovt!!
    Jeg sidder lige og læser artiklen, og vi har prøvet både at made med nødder og kød, de tager begge dele, men vi tror det er husmus fordi de er grå og halsbåndsmus er jo brune? Jeg tror efterhånden at de er alle 3 fælder der er defekte, så jeg tror jeg vil prøve at købe en plastik fælde og en der fanger dem levende( jeg kan bare ikke selv få mig til at dræbe den lille mus hvis nu den skulle gå i den levende fælde :S

• #5   14. okt 2011 Ja, de er uhyggeligt søde de små mus. smiley

• #6   14. okt 2011 M. I - Ja at se på måske.. Men hele børneværelset stinker efterhånden af ammoniak og de er begyndt at gå i vores købmandsdisk i køkkenet så alle vores fade og hvad der ellers er i den er fyldt med muse høm høm og pis.. *ARGGH*
    Så lige pt tænker jeg dem mere som katte eller slange foder.. :S smiley

DogByHeart . okay, det er værd at prøve, og hvis det heller ikke virker så springer jeg sgu en bombe... det må de da dø af.. det er også pokkers med alle de børn man har fået skrabet sig sammen efterhånden eller kunne de jo bare få muse gift, det virker i hvert fald ved jeg..

• #7   14. okt 2011 DogByHeart . *Griner* ved godt hvad du mener, sidst vi havde mus, døde den af gift i vores bukseskab, total ullækert og vi opdagede det først længe efter den var død, så det kender jeg godt til og også derfor gift ikke er en mulighed hvis nu den skulle dø et sted hvor hunden ville kunne få fat i den.. smiley Men ja, selvom vi kun tror der er 2 så frygter jeg jo for at den ene er en hun og at vi så pludselig har 50 mus istedet for 2.. hvis det ikke allerede er sket smiley

• #8   14. okt 2011 lige præcis hvis man ikke havde hund.. eller en datter på 2½ ikke fordi jeg tror hun ville æde den, men man ved jo aldrig hvad de kan finde på i den alder.. og hun ville da helt sikekrt røre ved den hvis det var..

• #9   14. okt 2011 Ja, det er ulækkert og uhygiejnisk. Det er synd du bor så langt væk, for en af mine udekatte ville med garanti ikke havde noget imod at komme på musefangerferier, så længe der vankede lidt guf ud over musene. smiley

• #10   14. okt 2011 M. I - Ja, det er så.. Kunne virkelig godt snart bruge en effektiv løsning!!! smiley
    Men jeg må prøve mig frem, ud skal de sgu! smiley

Kommentér på:
Ultralyd hunde og mus?

Annonce