Ultralyd hunde og mus? Ultralyd hunde og mus?
Halløjsa..
Jeg er desværre en af de uheldige der har fået udbudende
gæster i forbindelse med alt høstteriet.. Vi har fået besøg af hele 2 køkkenmus vi køre på anden uge med klap fælder, har 2 fælder i køkkenet og en på børneværelset og de små bæster har altså fundet ud af at tage maden uden at gå i fælden ?? :S hvordan gør de det??
Jeg har så lige læst og ultralyd som "skræmmer" musene væk, men hvordan ville sådan en lyd påvirke hunden?
Håber nogen af jer kender til det?
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
Jeg har katte, så kan desværre ikke hjælpe dig med et alternativ til fælderne. Vil dog sige at mine katte er uhyggelig effektive til at tage mus, så hvis du overvejer endnu et kæledyr kan du jo slå to fluer med et smæk.
jan 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 808
DogByHeart - Okay, vi har haft limet madingen fast til 2 af fælderne men de præstere at spise alt det der ikke er limet fast uden at fælden klapper :S L*rte mus!!! Men tak for tippet, vil prøve at binde det fast i stedet for.. pt har vi haft brugt salami pga. den kraftige lugt det har..
aug 2008
Så har du halsbåndsmus, kan det måske være derfor fælden ikke virker.
jan 2007
Jeg sidder lige og læser artiklen, og vi har prøvet både at made med nødder og kød, de tager begge dele, men vi tror det er husmus fordi de er grå og halsbåndsmus er jo brune? Jeg tror efterhånden at de er alle 3 fælder der er defekte, så jeg tror jeg vil prøve at købe en plastik fælde og en der fanger dem levende( jeg kan bare ikke selv få mig til at dræbe den lille mus hvis nu den skulle gå i den levende fælde :S
aug 2008
jan 2007
Så lige pt tænker jeg dem mere som katte eller slange foder.. :S
DogByHeart . okay, det er værd at prøve, og hvis det heller ikke virker så springer jeg sgu en bombe... det må de da dø af.. det er også pokkers med alle de børn man har fået skrabet sig sammen efterhånden eller kunne de jo bare få muse gift, det virker i hvert fald ved jeg..
jan 2007
jan 2007
aug 2008
jan 2007
Men jeg må prøve mig frem, ud skal de sgu!
Ultralyd hunde og mus?