{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.003 visninger | Oprettet:

gode råd {{forumTopicSubject}}

hej
Søger lige nogen gode råd. Min hund er begyndt at parre mit ben. Jeg har prøvet at vende mig om og gå, ignorere det, har sagt nej i en lidt hård tone. Min træner har sagt jeg skulle vende ham på ryggen holde ham fast på brystet og slippe ham når han slapper af. Intet af det hjælper han hopper på mig med det samme og hvis jeg går hænger han fast på mit ben og prøver at bide sig fast i min røv. Nu lukker jeg mig ude på toilettet til han er faldet ned for ved ikke hvad jeg ellers skal gøre. hjælp smiley har også prøvet at tage fat i nakke skindet på ham men er jeg ike så vild med at gøre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gode råd
  • #1   17. okt 2011 Jeg har prøvet at træne ham lidt bare sit og dæk osv. for han kan komme på nogen andre tanker men duer heller ikke. Han bliver så ivrig at jeg dårlig nok kan komme i kontakt med ham

  • #2   17. okt 2011 Skift hundetræner med det vuns! Det der er metoder man brugte for 30 år siden og de fordre bestemt ikke et godt samarbejde eller øger hundens tillid til dig.

    Humpning er tegn på stress eller hormoner. Afled hunden når den begyder at humpe og overvej om den kan være stresset.


  • #3   17. okt 2011 Hvor gammel er hunden? Sørge du for at den er velstimuleret både fysisk og mentalt?

  • #4   17. okt 2011 uhh ja jeg ville også skifte træner med det samme for de råd du har fået er intet værd - tværtimod. Hvor gammel er hunden og i hvilke situationer er det hunden gør det?

  • #5   17. okt 2011 Vil som de andre stemme i at du skal tage at finde en anden træner. Og følger herefter lidt med i tråden når der kommer flere oplysninger

  • #6   17. okt 2011 giv hunden noget andet at lave i form af noget aktiveringslegetøj eller trickstræning.

  • #7   17. okt 2011 hvor gammel er hunden?
    er han kastreret?


  • #8   17. okt 2011 bamse er 8 måneder, han er ikke kastereret endnu men det er tanken at han skal på et tidspunkt.
    Han er en rigtig energi bombe og når han bliver så vild nogen gange og han slet ikke kan falde ned har min træner sagt jeg skulle lægge ham på ryggen de andre metoder har jeg læst mig til.
    Måske han godt kan være stresset han har dog altid gjort det lidt men nu gør han det meget vi er lige lidt splittet i familien så han kan nok godt mærke at der sker noget smiley
    Altså han får gå tur og så træner jeg ham alt afhængig hvad han lige giver sig ud i, har lidt lege tøj og noget hvor han skal bruge hjernen lidt osv, han er god til at slappe af så forstår det ikke helt.
    han gør det om morgenen og når jeg kommer hjem, jeg kan også sidde i sofaen og så tager han min arm, ryggen ellerhvad han nu kan komme til. Synes ikke der er nogen bestemt situation endnu ?
    Jeg har prøvet at distrahere ham med kaste bold, ingen interesse, så laver jeg øvelser osv. han trækker vejret hurtigt og har svært ved at koncentere sig men han prøver ihærdigt og så ender det med at når jeg stopper og han virker til at være faldet ned så starter han forfra ?


  • #9   17. okt 2011 han er kønsmoden i den alder-og det er formentlig hormoner der driller. Er der tæver i løb tæt på? Afled ham. Kasteration kan hjælpe hvis hormoner er problemet. Hav en fast rutine hver dag, med indlagte hjerneøvelser.

  • #10   17. okt 2011 Hehe jeg ved ikke lige om der er tæver i løbetid, men da jeg er inde i byen er der jo hunde og så er der jo nok også nogen i løbetid.
    Ja men afleder ham til han virker til at være faldet til ro, men så starter han igen kort tid efter.


  • #11   17. okt 2011 ville anbefale dig at gå til træning med ham, lave mentalstimulering i form af mad i bold, søgning af mad på græs, lær at gå spor osv, ville overveje en kemisk kastretion kombineret med træning og mentalstimulering, den er ude af kroppen et halvt år hvis den ikke holdes ved lige, fuld virkning efter 6 uger, jeg kunne mærke ændring allerede et par dage

  • #13   18. okt 2011 Jeg vil så komme med den påstand at det eneste du gør ved at kastarere hunden er at du fjerner dens evne til at få hvalpe.
    Energiniveauet behøver ikke falder, hans humperi behøver ikke stoppe og så meget andet. Disse ting kan være gode bivirkninger ved kasteration, men der er også mange ting som kan blive forværret.


  • #14   18. okt 2011 Louise: Helt enig. Kastration er ca. verdens dårligste form for "adfærdsbehandling".
    Jeg tror bare at TS må sande at hun har et stk. meget aktiv unghund og så handle derefter.


  • #15   18. okt 2011 Ja men søgte bare gode råd til hvordan jeg skal håndtere det her ? jeg ved jeg har en aktiv hund men han er blevet rolig med tiden han får bare de her flip som nok mange gør men søgte bare en måde at håndtere ham på når han blev. Som skrevet har jeg prøvet en del ? han gør det om morgnen når jeg kommer hjem når vi skal lege osv.

  • #16   18. okt 2011 tillader mig at smide et link ind om hypersexede hanhunde, selvfølgelig kan du får problemer med at han bliver kastreret, andre virile hanhunde vil pinke ham og overvægt osv, men jeg vil stadig sige overvej en kemisk + træning og se hvilken virkning det har på ham
    pøj pøj


  • #17   18. okt 2011 (link fjernet)

  • #19   18. okt 2011 Hormonerne raser rundt i kroppen på vovsen.
    Han er ved at blive/er kønsmoden og skal lige finde ud af hvad er ønskelig og hvad er uønsket adfærd.

    Som de andre siger vil jeg råde dig til at skifte hundetræner pronto.

    Men derudover så skal den adfærd selvf. ikke toleres. Jeg ville bruge en metode mange også er imod men som jeg har god erfaring med.

    Det er lidt hen af den med at afbryde alt kontakt i form af timeout. Pt. fungerer det at afbryde kontakt ikke for dig da hunden jo tager kontakt til dig på trods af at du prøver at afbryde kontakten.
    Derudover er hunden i en alder hvor der i DEN grad skal prøves grænser af og ikke just er speciel lydhør.

    Så jeg ville ganske enkelt afbryde kontakten ved at lukke en dør mellem hunden og jeg = afbryd al kontakt.
    Når hunden igen er rolig så kan du åbne døren igen.
    Gør du dette x-antal gange lærer hunden at dens uønskede adfærd resulterer i uønsket konsekvens og dermed mindskes motivationen til adfærden.

    For mig er det en effektiv og hurtig metode i stedet for gang på gang at give hunden mulighed for at udvise sin uønskede adfærd og dermed success = motivation til adfærden ...

    Negativ kontakt er også kontakt og bedre end ingen kontakt ...

    Så fjern al kontakt hvis ikke du kan aflede hunden.

    Kan hunden afdækkes, så er afdækning selvf. den mest optimale løsning men tvivler på at den pt. er i stand til at afdækkes hvis hans hjerne er lukket pga. ombygning ...


  • #20   18. okt 2011 Ville IKKE neutralisere en unghund. Du kan forvente at din hund fra nu af og til den er voksen udviser teenageadfærd så du kan lige så godt først som sidst sætte dig ind i hvad du kan forvente :o)

  • #21   19. okt 2011 Så fortsæt med at smutte på badeværelset :o) Smid nogle bøger eller andet derud mens træningen står på evt.

    Men det burde ikke tage lang tid før han har fattet pointen.

    Du skal være obs. på at han ALDRIG får success med sin adfærd om det er på dig eller andre .. Du skal nok komme igennem den her periode selv om det kan føles totalt uoverskueligt og du kan føle dig som en fiasko ...

    Hold ud. Din hund har brug for tålmodighed og konsekvens i det næste år og så få konflikter som muligt ...


  • #23   19. okt 2011
    TAK Sanne M, Kradsebørsten og hundehvalpens moar smiley
    Fantastisk så vil jeg blive ved med toilet besøgende haha ja jeg er ikke løbet tør for energi med at arbbjde med ham skulle bare have hjælp til en løsning så den vil jeg blive ved med smiley Tak for hjælpen alle sammen


Kommentér på:
gode råd

Annonce