10.741 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

DijanaDennis n
DijanaDennis n
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Min hund knurrer men samtidig logrer den med halen Min hund knurrer men samtidig logrer den med halen

Hej alle smiley håber der er lidt hjælp at hente herfra..

Vi har en dejlig boxer blanding på 3 år, som er sund og rask. Men, han har en dårlig vane med at når han møder nye mennesker, har han det med at knurrer men samtidig logrer han med halen !? det er lidt som om han gerne vil hilse, men er usikker . Er der nogen som også har dette problem ? evt kan svarer mig på, hvad det betyder når han gør det ??

smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af to stk. Ballofix-ventiler 500 kr.
  • Maling oprydning 600 kr.
  • Klippe ligusterhæk og bortkøring af affaldet 1.999 kr.
  • Tømrer søges til rådgivning og delvis hjælp ved renovering 205 kr.
  • Skift af 3/4 tommer brugsvandsrør 1.764 kr.
  • Lugning af bede 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund knurrer men samtidig logrer den med halen
  • #1   18. okt 2011 Er det den på profilbilledet?

• #2   18. okt 2011 Det er helt sikker et tegn på din hund er usikker .. En god måde at hjælpe det på den rette vej, er ved at når hun møder nye mennesker, altid at de har nogle god bider i hånden, som de kan give hende, så hun finder ud af mennesker er noget positivt (: Hvis det også er mulig så få den til at sætte dig ned på huk, uden vende hovedet den anden vej (:

• #3   18. okt 2011 Du kan også træne ved at få nogle venner til at hjælpe dig, Gå en tur, start med de bare går forbi hende uden de kigger på hende, mens de kaster en god bid ned til hende. Og lad den så stille og roligt komme til at hilse på hende, ved du går hen mod personen og personen sidder på hug, mens de har god bider i hånden, så stopper du en menter fra personen, og personen skal ikke kigge på hende. Så kaster personen en godbid hen til hende, og kaster den lige så stille så de kommer tættere på personen, når hun er er gået helt tæt på personen, så se om hun vil tage fra hånden. Når hun vil de og det går godt, så se og personen kan røre ved hende, uden hun siger noget til det, mens hun også får god bider (:

• #4   18. okt 2011 Helt klart en usikker/utryg hund

• #5   18. okt 2011 Det tager tid, men det virker smiley

• #6   18. okt 2011 Ditte , det vil vi helt sikkert prøve .. lyder som en god ide .. tusinde tak for hjælpen smiley

p.s ja det er ham på billedet

• #7   18. okt 2011 Jeg ville foretrækker det træningsprogram med figuranterne som langt mindre aktive og med hunden som den, der foretager sig noget.

Jeg mener ikke figuranterne skal se på hunden til at starte med og jeg mener at det er hunden, der skal lave kontaktforsøg, ikke dem. Det eneste de skal er, at opføre sig naturligt, afslappet og så kaste godbidder.

• #8   18. okt 2011 min hvalp tøzen gør det samme, hun logrer men knurer samtidig,nogle gange tagerhun mod til sig og hilser.
    hun får godbidder af de``fremmede``,

• #9   18. okt 2011 Jeg har så gjort det at jeg har bedt folk ignorere hunden, knurre hunden så siger jeg roligt "Nej" og snakker videre med personen.
    Opsøger hunden selv den fremmede ber jeg folk om ikke at kigge på hende, men lade hende snuse og selv styre det.
    Efter 5 min er hunden rolig og tryg og folk kan se hilse på hende når hun selv kommer over.

Det er Tøsen der er lidt reseveret overfor fremmede, hun er hverken bange eller angst hun vælger bare lige at bruge de første 5 min på at se nye personer an, men det bliver bedre dag for dag smiley
    Overtog hende som 15 måneders, så har ikke haft hende fra hvalp.

• #10   18. okt 2011 Vi må prøve os frem, og se hvad der virker bedst på vores hund .. men det er kun, med nye folk han møder han gør det, med logren og knurren imens . Han nysgerrig samtidig , og jeg kan mærke/ se på ham , han super gerne vil hilse, men er bare usikker ..

• #11   18. okt 2011 Det er netop fordi, han viser en positiv interesse samtidig med, at han er lidt usikker, at folk ikke skal gå til ham eller se på ham. De kan tilbyde ham noget lækkert enten mens de ignorerer ham fuldstændig, eller når han selv kommer til dem. Stadig uden at de tager kontakt til ham.

Det kan være han bare er en af den slags hunde, der lige skal se folk an - og det er ok. Det de ikke må er, at overskride de grænser, han med sin fine kropssprog sætter :o)

• #12   18. okt 2011 Altså Combo opsøger selv vedkommende . han går selv over til dem . de fleste blir skræmte når han knurrer , forstår dem osse godt da han er stor . Så jeg tror det er en blanding af han selv udviser usikkerhed, samtidig med han knurrer , blir folk skræmte, og det kan han mærke på dem ved de udviser negative signaler , som ikke gør situationen bedre smiley

• #13   18. okt 2011 Tænk på hans knurren som en kommunikation. Det er et afstandssøgende signal - han siger, at de ikke skal komme nærmere. Derfor er det vigtigt, at ethvert pres fra fremmede kommer væk fra ham, så han selv lige kan hitte ud af farten.

De skal ikke beskæftige sig med ham - bare tale og opføre sig som om, han ikke var der. Eventuelt kaste en godbid lidt tilfældigt omkring sig.

Når folk bliver nervøse bekræfter det hunden i, at det hele er lidt mystisk - derfor er det vigtigt at du fortæller dem på forhånd, at han snakker lidt indtil han har vænnet sig til folk, og at de bare skal lade ham selv bestemme farten.

• #14   18. okt 2011 Ja , han er en af de hunde som lige skal se folk an smiley når man lærer ham og kende , er han den dejligste kærligste sødeste hund smiley han har et meget godt sind , elsker alle slags dyr og børn . men bare til tider en smule usikker ... vi fik ham fra et dyreinternat , da han var ca 4 mdr .. hans gamle ejer, havde slået ham og låst ham inde i et kælder , før der var nogen som fandt ham smiley - tror det er derfra han usikkerhed kommer fra , som han udviser for fremmede ..

• #15   18. okt 2011 Tak for alle de positive svar fra jer alle smiley sætter stor pris på det ...

• #16   18. okt 2011 vores lades som om han bliver sur når vi leger..så tirre han en til at tage bolden..også lader han som om han bliver sur..:D

• #17   18. okt 2011 Hvis han er blandet med amerikansk bulldog som det ser ud kan jeg godt forstå hvorfor han gør det!

Min gør det samme hvis hun går hen for at snuse og se folk an, og de straks tror hun er en klappe hund, de skal være reserverede over for fremmede men min bliver også utryg hvis ikke hun bare får lov lige at gør sit;0)

• #18   18. okt 2011 Bort ser fra det så betyder en logrende hale bestemt ikke altid at hunden er venlig. Den kan også gøre det når den er usikker eller agressiv. Hvis det ikke er glædeslogren så er det mere stift. Men det drejer sig om at kigge på hunden som helhed inden man vurdere dens sindsstemning.

• #19   18. okt 2011 Ja Combo er blandet med boxer og amerikansk bulldog .. smiley Det kan godt være det lægger i hans "gener" det med at være reserveret overfor nye mennesker smiley Men når han har set folk an , er han den sødeste og legesyge knægt :o) Hvor gammel er din bulldog ? smiley

• #20   18. okt 2011 Ja har osse læst det med logrende hale ikke altid betyder hunden er venlig . smiley

Kommentér på:
Min hund knurrer men samtidig logrer den med halen

Annonce