{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
793 visninger | Oprettet:

at sætte pris på en god ven {{forumTopicSubject}}

sidder så tit og tænke, når jeg ser voksne hunde til salg, at det er utrolig mange penge folk forlanger for deres gode ven..
altså her tænker jeg på hunde hvor der ikke er tid til dem, man ikke magter dem, eller at man pludselig ændre boligforhold så hunden ikke kan komme med..

har flere gange set en pris helt op til 10.000 for en hund på 3-4 år, som skulle sælges af en af de ovennævnte grunde..

Men så er det jeg tænker.. Vil man tjene penge på den her stakkels hund eller vil man finde den et godt hjem?

Min mening er at når man går mere op i pris end i hjem, så er der nogle klokker for mig der ringer.. Jeg kunne aldrig selv finde på at forlange noget som helst for mine hunde, hvis det nogensinde kom dertil at de skulle sælges.. hjemmet ville være det vigtigste..

Hvad syntes i derude? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  at sætte pris på en god ven
  • #1   21. okt 2011 ville tusind gange hellere give min hund væk til et dejligt hjem end at vente på at der kom en med lige præcis de penge jeg forlangte.
    Dog ville jeg kræve at vide at de havde råd til evt. dyrelægeregninger.

• #2   21. okt 2011 Freja - lige præcis! smiley
    Jeg tror jeg ville skræmme evt. nye ejere væk med alle de ting jeg skal spørge om.. xD
    Dog er jeg glad for at det aldrig kommer dertil smiley

• #4   21. okt 2011 De to gange jeg/vi har overtaget voksne hunde, som de ikke har kunnet magte i de tidligere hjem, har det også været uden betaling.

Der er jo nærmest ingen grænser for, hvad man selv kommer til at bruge af tid, penge, energi osv., for at rette op på de voksne hunde, der kommer fra et hjem, hvor tingene bare IKKE har fungeret....

• #5   21. okt 2011 Jeg tænker bare at jeg gør folk en tjeneste hvis jeg overtager deres hund og elsker den, træner den, og giver den et trygt hjem, som de åbenbart ikke har formået at gøre..

Jeg gav 2000 kr for min vimse, og det fortryder jeg inderligt at jeg gjorde, for et halvt år efter så dukkede der dårlige hofter og ryg op og han måtte aflives.. Jeg blev rigtig ked af det fordi jeg virkelig havde fået en dejlig hund ud af det, men han havde kostet mig alt for meget..

jeg overtog gerne en hund mere, hvis det var fordi at ejer virkelig gik op i at hunden fik et godt hjem!

• #6   21. okt 2011 Angel - Jeg skrev også at det var fordi folk ikke havde tid, overskud eller andet til den her hund..
    Udstillingshunde er en helt anden ting, for der vælger avler at gøre et stykke arbejde med den her hund, så den faktisk er køreklar til næste ejere..

De hunde som viderehandles er nogle hunde som skal igang med deres 3 hjem.. eller mere for den sags skyld.. smiley

• #7   21. okt 2011 En pris på mange tusinde kr. ville jeg kun give for en hund, der var specieltrænet, f.eks. til jagt eller konkurrencebrug eller evt. hvis det var en færdigkåret hund, lige klar til avl

I en del tilfælde tror jeg sælger med en lidt høj pris bare forsøger at sortere de lidt useriøse henvendelser fra. Vi har tidligere overtaget en dejlig berner sennen, hvor prisen var lidt høj angivet i annoncen - da sælger havde set os lidt an, sagde han, at prisen var under halvdelen af det annoncerede, han ville bare have en god ny ejer til sin hund. Det skal lige bemærkes, at vi overhovedet ikke havde forsøgt at forhandle prisen selv, vi havde henvendt os fordi hunden tiltalte os - så var prisen mere underordnet.

• #8   21. okt 2011 det er da ikke hundehandel at sælge hunden dyre end den pris man har givet for den..

i min verden er det sådan at den der ha grisen - sætte prisen...

men når det er sagt ville jeg personligt ikke give en øre for en omplaceringshund. om det så er med eller uden tavle. at den er født med en tavle i måsen betyder langt fra at det er en hund der er i orden. så tavle alene kan ikke retfærdiggøre en pris.

• #9   21. okt 2011 Angel E - ved godt det er en lidt grim udtale jeg kommer med nu..
    Men jeg ville hellere sende min hund i hundehimlen end at give den videre til en anden familie hvor jeg ikke var 100% klar over hvordan min hund havde det smiley

Jeg bliver så ked af det når jeg ser en ældre hund på f.eks. 8-12 år, den skal ha et nyt hjem.. Den har fanme tjent sin familie i så mange år, så det er sku ikke fair!

• #10   21. okt 2011 Jeg vil under ingen omstændigheder skrive jeg forærer min hund væk. Dels fordi man så får et hav af henvendelser der bare ser hunden som en gratis ting, man kan afhente. Og dels fordi jeg mener en hund har en værdi. Selv brugte cykler tager man penge for, hvorfor så ikke sin hund. Men omvendt vil jeg ikke give hvalpepris for hunden.
    Dukker der så en op hvor jeg føler hunden er et familiemedlen og hvor man agter og beholde hunden også selv om man skal flytte, får ny kæreste, eller er gravid, så vl jeg gerne give enten et afslag eller lade dem få hunden gratis.

• #12   21. okt 2011 Brug hjernen - man kan jo formulere det på mange måder.. f.eks. som en del herinde gør.. hjem før pris..

• #13   21. okt 2011 Camilla J - helt præcis!

• #15   21. okt 2011 Jeg må indrømme, at jeg har ændret holdning til prisen for "brugte" hunde.

Jeg synes ikke, det er det værd at overtage en "brugt" hund. Der er så meget arbejde, skuffelse og frustrationer med i købet. Og ja, jeg synes også priserne er relativt høje også for de ældre hunde på 5-6 år.

• #16   21. okt 2011 Jeg syndes det er lidt individuelt.
    Hvis en hund som Tinna's Silas kom til salg, Ægte for den har DKK tavle, passet med vacciner, godt opdraget og enda kastreret så jeg ikke selv skal bruge penge og omstillings tid på dette. Så ville jeg klart være villig til at give en del mere end for en eller anden Trunte eller Brians "hoved under armen" indkøb.
    En genbrugshund uden tavle, kastration, arvelig tjek osv ville jeg aldrig give mere for end jeg skulle på et internat.

Skulle Calle sælges (Skal han IKKE) ved jeg faktisk ikke hvad jeg ville sælge ham til. Til December vil han forhåbentligt være avlsgodkendt, dette vil jo nok øge værdien for en køber. Så måske den pris jeg ville syndes han var værd kom lidt nærmere til en reel værdi 8-)

Tror personligt mange som skal sælge deres hund ser lidt urealistisk på prisen for hunden er jo dejlig og helt speciel. Tror mange glemmer at det er den endnu ikke for en evt køber. For køber er den blot en af mange hunde til salg.

• #17   21. okt 2011 Sarah, men også en masse glæder ved at se en hund få et liv, der er værd at leve. Se den ændre sig, få livsglæde og fungere i dagligdagen.

Det er al umaget værd.....

Og glem ikke, der er også mange fuldstændig velfungerende hunde, der bliver videreformidlet.

Vi har efterhånden prøvet at overtage mange forskellige typer, lige fra den yderst velfungerende, veldresserede over den totalt angste, mishandlede til den hund, der pga. mgl. opdragelse havde taget herredømmet i sin tidligere familie og en del hunde i mellemkatagorierne.

Vi gør det gerne igen.....

• #18   21. okt 2011 Glemte at skrive at jeg ALDRIG ville give en hund væk helt gratis med mindre det var til nogen jeg kendte personligt.
    Dette ikke fordi jeg absolut ville have penge men fordi man aldrig kan vide sig sikker hvis hunden er for billig.
    Jeg har her inde på HG hørt alt for mange skræk historier om billige hundes endeligt. Tror mange som har ondt i sinde bliver filtret fra hvis prisen er på et par tusinde eller mere.

• #19   21. okt 2011 Kirsten

Jamen, helt sikkert - det er dejligt at se hunden få det bedre og udvikle sig smiley

Men en anden gang ville jeg ikke betale penge for at få lov at lov til at komme sådan et forløb igennem.

Nu forholdt jeg mig til prisen, fordi det var det emne TS bragte op smiley

• #20   21. okt 2011 Kirsten - Enig. For os har der også primært været glæder forbundet med "genbrugs-hundene". Men de her helt klart krævet større indsat mht. træning mv., end de hunde vi har haft til hvalp - før man bare var nået til "nulpunktet", hvor der var rettet på på fejltagelserne i de tidligere hjem.

• #21   21. okt 2011 Sarah, selvfølgelig vil jeg helst ikke betale penge for sådan en hund, men er det nødvendig for at "frikøbe" den, ja så gør jeg det undtagelsesvis.

Man kan jo heller ikke altid forudberegne det arbejde, der ligger i hunden, nogle "skavanker" dukker desværre først op senere.

• #22   21. okt 2011 Hvis jeg skal af med min bliver det for et symbolsk beløb, hvis jeg overhovedet tager noget. MEN, han bliver aldrig sat til salg via nettet. Skulle han have et nyt hjem har jeg en liste over mennesker som jeg ville spørge i privaten. Hvis ikke de selv kan, eller kan stå inde for en ven som kan byde min hund et godt hjem, så vil jeg hellere aflive.

Forhåbentligt bliver det aldrig aktuelt, men man kan aldrig vide.

Jeg kunne godt selv finde på at give flere tusinde for en brugt hund, hvis formålet var avl/konkurrence, og hunden havde resultater der understøttede at den kunne bruges som sådan.

Kommentér på:
at sætte pris på en god ven

Annonce