1.215 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 56 Svar

En fornuftig pris? En fornuftig pris?

Hej HG..

Nu spørger jeg også her, da jeg gerne vil have så mange holdninger til dette som muligt smiley

Jeg står og skal videreformidle en SKØN Fransk Bulldog.

- Han er 11 uger
- Han kommer ud i 4. hjem når han sælges videre
- Han er uden tavle
- Fra et lille kuld i Hvidovre (3 hvalpe)

Hvilken pris ville I mene var fair for denne lille fyr?

Mangler I andre informationer til at kunne sætte jeres bud på en pris, så sig endelig til smiley

(Han er af den sørgelige del som er givet i julegave og ikke kan beholdes, derfor bor han midlertidigt hos mig)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En fornuftig pris?
  • #1   12. jan 2013 Jeg ville med den historie han har vælge hjem før pris. Så absolut.....

• #2   12. jan 2013 Er 120% enig med dig Lotte D.. Sagen er den at jeg skal sælge ham videre for hende pigen der har fået ham og hun har sat et pris jeg synes er noget høj..

Jeg kan lægge 2000 kr for ham til Marts (Har ikke lige sparet op til ny hund nu smiley ) og mine forældre kunne også godt tænkes at ville overtage ham, men ikke for den pris hun har sat nu.. smiley

• #3   12. jan 2013 og hvilken pris har hun så sat for sin fine julegave?

• #4   12. jan 2013 11 uger og 4 hjem ?

Det lyder sgu helt galt smiley

• #5   12. jan 2013 -T- Hun har sat 5000 kr., minimum 4000....

Enig René.. Avler, hende der fik den (og så har den sikkert også været et par dage hos dem der gav den), nu bor den hos mig indtil det helt rette hjem er fundet (ligemeget hvor lang tid det tager) og så det nye hjem den kommer ud i.. Synes det er alt for meget for sådan en lille størrelse smiley

Hende der fik ham sagde selv at hvis han ikke kom hjem til mig (tilbød det selv), så ville han ryge ud til første og bedste familie og sikkert ende som kastebold, mere end han allerede var og det synes hun alligevel var synd for ham...

• #6   12. jan 2013 Stakkels stakkels lille hund... ;( Det er da helt uacceptabelt at dyr bliver smidt rundt som legetøj smiley Jeg ville mene hun bør tænke på dyrets tarv og ik være penge fikseret her, han har desværre ik selv valgt at bo hos hende smiley

• #7   12. jan 2013 Hvis hun har hjertet på rette sted, så forærer hun den stakkels hund til dig og dine forældre som gern evil give ham et blivende hjem. Ellers kan hun sælge ham for 1000 kr bare symbolsk. Stakkels lille mand:-(

• #8   12. jan 2013 Jeg kan kun sige jeg er enig med jer alle sammen..

Jeg havde besluttet at jeg om nogle år, nok når jeg var færdig med at læse, at jeg gerne ville have mig en lækker avlshan.. Det er den lille Kalle jo egentlig ikke.. Men så kom jeg til at tænke: Jeg har jo HELE livet foran mig, så om jeg ikke nok skulle nå at få fingrene i en lækker han.. Og samtidig så kan min nuværende hund og den lille hvalp utrolig godt sammen, meget bedre end forventet.. Det ved man jo ikke med en ny hund om nogle år.. Det ville være ærgerligt at de to ikke kunne sammen..

• #9   12. jan 2013 Hvis den lille fyr trives hos dig og du har mulighed for at overtage ham, vil jeg mene det vil være det helt optimale. som du skriver, så har du mulighed for senere i livet at stille nogle andre krav:-)

• #10   12. jan 2013 hvis man kigger på hvad de bliver solgt for, på nettet 4000 kr en okay pris tror keg, keg havde nok sat ham til 3500 eller sådan noget smiley

• #11   12. jan 2013 Nemlig.. Jeg har bare ikke råd til at lægge de penge hun mener hun skal have for ham, og så synes jeg bestemt heller ikke at det er en fair pris..

Det er en fransk uden tavle.. Dvs. at jeg har ikke en jordisk chance for at tjekke gener og dermed sygdomme... Det giver jeg altså ikke næsten fuld pris for...

• #12   12. jan 2013 Jah, Stine V.. Men de har heller ikke været ude i så mange hjem allerede.. Det er derfor jeg mener at det er mange penge..

• #14   12. jan 2013 Dette billede er lige taget.. De hygger smiley

profilbillede
  • #15   12. jan 2013 Jeg har spurgt MANGE gange om han ikke kunne komme tilbage til avler, da det klart ville være det bedste at hun selv kunne finde et nyt hjem til ham, men det svares der ikke på, desværre..

Så er der dem der har givet ham væk i julegave, de vil vel ikke have hund? Siden de ikke selv tager ham tilbage.. Og hende der fik ham er en pige på 20 år som på ingen måde ønsker sig hund..

Det er dybt forfærdeligt og synes virkelig det er svinsk at give dyr væk på den måde...

• #17   12. jan 2013 Jeg prøver og prøver og gør ALT hvad jeg kan...

Det er bare nemmere at fortælle hende at jeg nu har snakket med en del andre som mener det samme som mig.. For hun ser jo bare på nettet og ser hvad de står til der.. Og har prøvet at forklare hende at de ikke har samme historie som Kalle..

• #19   12. jan 2013 Vi har kontrakt på at hun betaler dyrlæge, forsikring og alt det der.. At han "bare" bor hos mig og hun betaler for ham..

• #21   12. jan 2013 Nej nej.. Det er min Corgi der har allergi smiley Den franske er ikke syg.. Eller han har det fint endnu smiley

• #23   12. jan 2013 Super smiley Det kan også hurtigt gå hen og blive en smule forvirrende smiley

• #25   12. jan 2013 .. Nu slapper vi lige af, vi er slet ikke derude...

• #27   12. jan 2013 4000 kr for en fransk bulldoghvalp uden tavle er da en fornuftig pris. Det bliver ikke billigere.

• #28   12. jan 2013 ej der kan da ikke for alvor menes at man går ned og aflive en 11 ugers hvalp, blot fordi der spørges til en pris.....

• #30   12. jan 2013 Rene: Nej det er sgu ikke i orden, hvor kommer sådan en tanke dog fra..?

• #31   12. jan 2013 Enig 4000 kr er altså okay. Ved selvfølgelig ikke om det kan mærkes på ham, men så længe han er så ung som han er, så forsvinder det altså ofte med tiden. Hv
    Is den så bliver solgt til 3500 kr så er det altså okay

• #33   12. jan 2013 Jeg må indrømme at jeg ikke kan forstår at der skal betales mere end et symbolsk beløb for ham.

• #34   12. jan 2013 Han skal jo også vaccineres?

Sig til hende at hun kan få 2000,- og så overtager du alle udgifter og han er din hund fra nu!!

Og han er edderluskeme en dejlig lille hund smiley

• #35   12. jan 2013 Han er bare så kær !!!! Ville dælme gerne tage ham hvis ikke jeg havde noget andet på vej smiley
    K har længe snakket om en FB han;)

Typisk bad timing smiley

• #36   12. jan 2013 Ej, jeg bliver faktisk helt ked af at læse at piger på den alder kan være så uforsvarlige.. Troede først at der var tale om en pige på 15-16 år..
    Men på min alder?? Det er sørgeligt..

Jeg syntes at du skal tage en meget alvorlig snak med pigebarnet og fortælle hende at du hellere end gerne vil give den søde hvalp et permanent hjem, og at du vil betale 2000,- for ham, og så klare du selv alt ang. dyrlæge.

Jeg personligt ville ikke nærme mig en hund på 11 uger, der har været i 4 forskellige hjem, til 4-5000 kr!! Aldrig i livet. Tror den pige er meget heldig at du gerne vil overtage den.
    Og hvem fan*** er så dum at give en hund i julegave, til en tøs der ikke engang vil eje en hund?? Det er fandme synd.. smiley

Min mave gør ondt ved tanken om den stakkels hund..
    Kom gerne med opdatering smiley

• #37   12. jan 2013 Jeg vil give de andre ret i at 4-5000 kr er alt for dyrt for en hund du har fået i pleje. uanset hvordan prisen lægger på nettet, så har hun fået den GRATIS, så 2000 kr er ren indkomst for hende.

Hvis i har kontrakt på at hun betaler dyrlæge osv. så ville jeg da snakke med hende om at du tog hvalpen for de 2000 og den så får det fantastisk og den ikke skal flyttes igen igen og så slipper hun for at tænke mere på dyrlæge og andre regninger som kan blive dyr. smiley

• #38   12. jan 2013 Fortæl hende at du giver hende 1000,- max 2000 og tilgengæld så aftaler I at du ikke kommer de næste 2 år med reklamationer på hunde. Det kan hun nemlig regne med hvis hun sælger den til en eller anden tilfældig , og så risikere hun at skulle enten tage hunde tilbage eller betale en del. På denne måde får hunden det godt og hun behøver aldrig tænke over at risikere en opringning fra en ny ejer fordi hunden er blevet syg (arvelige sygdomme) Find evt indlæg om syge franske herinde så hun ved hvad hun kan risikere.
    Og aflivning , aldrig i livet , den kan sagtens blive en god hund

• #39   12. jan 2013 INGEN aflivning, så bliver han her.. Han trives og har det rigtig godt.. Så ser ingen grund til sådan en syg tanke.. Hvem finder dog på at foreslå sådan en gang fis.. Personen kender jo ikke engang hunden.. Og at aflive en velfungerende hund på 11 uger er da dybt forkasteligt... NEJ, INGEN AFLIVNING!!!

Jeg kan først give hende penge til marts.. Jeg har ikke sparet op til en ny hund nu og min egen har lige får konstateret en del allergier..

Men overvejer at sige 2500 kr til marts, hun betaler den vaccine han skal have nu og så er det ingen reklamationer fra min side.. Er det ikke meget fair? Eller har jeg givet mig for langt? Hun svarer ikke på den vaccine han skal have nu og jeg har desværre ikke penge til den (januar har været en meget dyr måned)..

• #40   12. jan 2013 jeg synes ikke du skal give dig mere, synes det er helt fair. du bruger trods alt tid og kræfter på at opdrage den og passe den. det er jo et stort arbejde. smiley

• #41   12. jan 2013 Det er det nemlig.. Men jeg ville jo kun give 2000, men fordi jeg ikke kan overtage ham nu, da jeg ikke har til hans vaccine, så ville jeg sige 2500, da vaccinen hos min dyrlæge koster 670 kr med tjek og det hele smiley

• #42   12. jan 2013 Det lyder fornuftigt smiley

• #43   12. jan 2013 Har jeg forstået det rigtigt?
    Du vil gerne beholde hunden, du vil bare helst ikke betale for den?
    I hvert fald så lidt som muligt?
    Du vil gerne have, at pigen som ejer hunden betaler for at få den vaccineret, da du ikke selv har penge til det?
    Og så vil du betale ejeren 2.500 minus de 700 kr, som hun allerede har lagt ud?
    Altså får hun reelt 1.800 kr for hunden i marts måned?
    Og du har en hund, som har fået konstateret allergi?

• #44   12. jan 2013 Helt ærligt, hvis du skal overtage hunden for 2000 så skal du også overtage udgifter som vaccination m.m. 2000 er meget billig for en hvalp på 11 uger af den race!

• #45   12. jan 2013 Du skriver det jo egentlig selv i starten af emnet Sabrina:
    "Jeg havde besluttet at jeg om nogle år, nok når jeg var færdig med at læse, at jeg gerne ville have mig en lækker avlshan.. Det er den lille Kalle jo egentlig ikke"
    Jeg synes du skal holde fast i det. En fransk lever rigtig mange år og i den tid, kan du ikke bare anskaffe dig den ønskede avlshan. Cindy skal til at gå igennem et forløb angående hendes allergi (som koster klejner!!!) og har du i den tid råd til Kalle? Er du sikker på at dine forældre rent faktisk vil have Kalle? Hvis de ville, havde de også sagt ja til de 4000,- ellers gør de det sikkert bare af medlidenhed, hvilket hverken hunden eller de har gavn af.

Jeg er 100 % sikker på at der sidder nogle derude der bare har drømt om en lille Kalle ligesom du drømmer om din avlshan. Giv ham muligheden for at finde den familie

• #46   12. jan 2013 kan ikke se hvorfor en pige som har fået en hund i julegave men aflevere den hos andre. skal tjene 4000-5000kr på den. så burde hun selv ta ansvar for den.
    folk går fandme kun op i penge. hva med ikke at give den til ts som så står for alle dyrlæge besøg og den får et godt hjem. det er vel det man ønsker at den får et godt hjem

• #47   12. jan 2013 eller giv den til en anden. bare lad den få et stabilt hjem

• #48   12. jan 2013 Kennel HiJacks: jeg er helt enig, det burdte heller slet ikke være svært at finde den der familien der drømmer om en fransk bulldog hvalp, det er jo en meget popiulær race.

• #49   12. jan 2013 Jeg synes ikke det er pigen den er galt med overhovedet! - Hun kan da ikke gøre for hvad hun får i julegave (med mindre hun har ænsket sig det selvf.) .. Jeg synes KLART fejlen ligger ved vedkommende der har givet hende gaven.

• #50   12. jan 2013 Det er IKKE bare medlidenhed med mine forældre.. Min mor har længe (så længe at jeg kan huske vi så på nogen tilbage i folkeskolen) ønsket sig en fransk bulldog, men har ikke turde købe en da hun slår ud på nogen hunde.. I går har hun ikke slået ud på ham, så vi prøver lige nogle gange mere, så de ikke tager den endelige beslutning og efter nogle dage går det ikke.. Det ville ikke være fair..

Nej, Kalle er IKKE den alvshund jeg ønskede om nogle år, men derimod kan jeg se hvor godt de 2 hunde har det sammen og det kan jeg ikke være sikker på at en ny hund vil gøre.. Det er derfor jeg overvejer det.. Jeg ved godt et begge mine hunde vil leve længe endnu, men det vil jeg forhåbentlig også...

Inge.. Nej.. Jeg ville give hende 2500 kr for ham efter han har fået sin vaccine.. Grunden til at jeg ikke vil give mere er fordi jeg egentlig ikke havde besluttet at skulle have ny hund nu, så derfor har jeg ikke sparet op til det...

Derudover synes jeg det er mange penge for en hund hvor du ikke kan spore dens gener, når man ved der findes mange sygdomme inden for racen.. (Det synes jeg også alle de andre Franske er.. Synes prisen er skruet alt for højt op)

• #51   12. jan 2013 Michelle D - Helt enig.. Det er jo ikke pigens skyld og slet ikke hunden...

Populær race eller ej, synes det er mange penge for en hund med den baggrund..

• #52   12. jan 2013 Krøll - Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at du i allerbedste mening har givet den lille hund et midlertidig hjem smiley
    Når man først har fået sådant et lille kræ indenfor dørene, er det svært ikke også at komme til at holde af det.
    Men prøv at kig her på HG eller DBA eller hvor der nu er hunde til salg.
    4.000 kr. som ejeren forlanger er en realistisk pris.
    Så find et rigtig godt hjem til den og hold fast i dine drømme om en avlshund smiley

• #53   12. jan 2013 Åhh sådan en lille stakkel smiley Det går lige i hjertet. Men får godt nok bare lyst til at tage den med hjem og give den et trygt og godt hjem smiley

Håber virkelig det lykkedes for dig at finde det rigtige sted til det lille pus

• #54   12. jan 2013 igen og igen

advares der imod at give hundehvalpe/og for den sags skyld kattekillinger i julegave.

Nu har jeg haft midten af 80 èrne haft hunde,,og hvert år,i div."hundeblade dyreblade"(er lige p.t. blank vedr.div blades navn)advares der mod "levende julegaver".

Det er ved gud lige så meget "avlernes" skyld,som køberne af små yndige "levende julegaver",der har skylden.

Ja,faktisk,synes jeg,at det er avlerne af div "stueopdræt",der har den største skyld.At,sælge en yndige lille hvalp,uanse race som julegave,for at tjene lidt ekstra "mammon",til at "forsøde" julen.
    Og,jeg nægter at tro på,at en "levende julegave"fra en god og reel hundekennel,vil sælge en hvalp som julegave.

Jeg er ikke ude på at,diskriminerer,"stueavl",for selvfølgelig er der mange mange gode "stueavlerer",der er regulærer,og samvittighedsfulde.

hilsen
    vibeke

• #55   12. jan 2013 Jeg er ikke i tvivl om at jeg uden problemer kan sende ham videre til det rette hjem.. Det har jeg gjort før smiley

Og nu skal det ikke gøres til en diskussion om jeg skal beholde ham eller ej..

Jeg har bare fået mange forskellige holdninger til prisen på ham og derfor ville jeg høre her..

• #56   12. jan 2013 Jeg er enig Vibeke... Jeg har valgt at tage ham ind, så vi har tid til at finde det rette hjem til ham.. For pigen som fik ham sagde jo selv at hun ikke ville have han blev kastebold (mere end han allerede er) og hvis hun skulle finde hjem havde hun ikke tid til at finde det rette...

• #57   12. jan 2013 krøll

Jeg synes du svaret fint og sobert på,hvorfor du ikke har så mange penge til en hund.

Du har lige nu fået en hvalp "kastet lidt i hovedet",som du føler et ansvar for,og som du tager ansvaret for.Prisen der forlanges synes jeg også er bare lidt høj,og du lægger kortene på bordet,du studerer,og så er pengen små,og jeg synes ikke det er fair,at nogen angriber dig for,du ikke lige her og nu har de penge der skal til.

hilsen
    vibeke

• #58   12. jan 2013 Jeg angriber bestemt ikke og det ved Sabrina godt. Jeg siger bare at der helt sikkert er nogle der drømmer om lille Kalle, som har råd lige nu og som vil gøre alt for den lille fyr. Cindy skal have fokus lige nu pga. allergien og hvorfor ikke give begge hunde de bedste vilkår? Det er dyrt at have hund og jeg vil så nødig have at hun sætter sig selv i gæld pga. Kalle, når han vil være super nem at omplacere. Ved at sætte prisen højt sortere man jo også nogle fra, som måske ikke selv er så økonomisk stærke. Vi ser jo utallige eksempler på det herinde. 4000,- er i mine øjne og ører ikke en høj pris for en hvalp uden tavle

• #59   12. jan 2013 At det så skulle ende at min hund kan så godt sammen med ham, det havde jeg ikke forudset.. Jeg havde bare set muligheden for at hjælpe både den stakkels pige, men også den stakkels lille hvalp.. Det er jo ikke fair over for nogen af dem.. Og så bedre at han får et hjem mere på listen, men at det er godt og han ikke forlader det før han er klar...

Mange mener så også at JEG bør få en reduceret pris, fordi jeg har valgt at tage ham ind og hjælpe ham godt videre... Jeg ved så ikke om jeg er enig i at jeg skal have ham billigere, fordi han allerede er hos mig.. Men det er også en helt anden diskussion som jeg ikke gider tage nu..

Jeg ville bare have nogle flere meninger ind over.. Det er nemmere at sige til en ung pige at flere mener det samme som mig, eller at jeg har undersøgt sagen og jeg er helt gal på den smiley

• #60   12. jan 2013 Nu kender jeg Kennel HiJacks privat, så ved godt hvordan hun mener det når hun skriver smiley Ingenting der smiley Følte mig heller ikke angrebet.. Jeg følte måske ikke det var helt fair tidligere i tråden da der blev talt om aflivning, for det er bestemt ikke nødvendigt i dette tilfælde... Han er meget velfungerende og ikke en hvalp jeg ville aflive, på nogen måde..

Jeg har nogle hjem på hånden, men som sagt ville jeg bare lige forhøre mig i forhold til pris, da jeg har fået mange forskellige bud på en fair pris for ham smiley

• Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #61   12. jan 2013 Man kan ikke komme udenom at det er en populær race, så jeg synes 4000 - 5000 er en fair pris. smiley

• #62   12. jan 2013 Jeg synes ikke, 4000 kr er så dyrt for en hvalp - og slet ikke en fransk bulldog - de plejer at være ret dyre... også uden stamtavle.

Hvalpen er kun 11 uger og burde sagtens kunne rettes op igen, hvis der altså overhovedet er noget, der skal rettes op på... Du skriver jo, at han er velfungerende smiley

Ved godt han lige er kommet dumpende ned i skødet på dig, men du ønsker dig jo egentligt lidt noget andet? Desuden har du dyrlægeudgifter nu på Cindy, der har fået allergi. Du har ikke lige penge sat af med hans navn på. De franske kan have mange sygdomme, hvad hvis han også får demodox (eller hvad katten det hed) eller allergi?

Har du så råd? Kan du overskue 2 hunde, der skal passes ekstra på med nogle ting? Du skrev, du var lidt overvældet over resultatet på Cindys allergitest. Pas på du ikke får påtaget dig for meget.

Held og lykke med det om det så bliver at beholde ham eller finde et andet hjem til ham smiley

• #63   12. jan 2013 Jeg blev mest overvældet fordi jeg vidste hun ville slå ud, men ikke må så mange ting.. Nu er gulvtæppet røget og hun har faktisk ikke kløet i dag.. Og når jeg så får styr på hendes foder, så er der mange ting der bliver lettere..

Jeg satser stadig på mine forældre, men det er jo ikke 100% endnu... Det tegner rigtig godt og vi har også snakket om at vi skulle komme ud på weekend, så vi kan se hvordan hun reagere på ham over længere tid.. Hvis der er noget, slår hun nemlig meget hurtigt ud smiley

• #64   12. jan 2013 For en hund uden tavle, der allerede har haft så mange hjem, ville jeg ikke give en krone for ;o) Medmindre jeg havde ondt af den og bare gerne ville redde den.

• #67   12. jan 2013 Jeg havde ikke givet så mange penge for at hjælpe andre med deres dumheder. Forstå mig ret.

Håber der findes en løsning for lille Kalle smiley

Kommentér på:
En fornuftig pris?

Annonce