{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.022 visninger | Oprettet:

Er det en han???... {{forumTopicSubject}}


Har lige været ude og gå en laaaang og skøn tur med Charlie i det dejlige solskinsvejr.

Lige inden vi er hjemme dukker der en gravhund op bagved os der piiiiver og trækker for at komme hen og hilse. Charlie vil også gerne hilse og sætter sig ned og venter.

Gravhunden når lige og snuse til Charlie og snapper med det samme ud efter ham og begynder at knurrer og gø. Heldigvis når Charlie at hoppe væk og jeg står lige ved siden af og når også at hive ham væk med snoren.

"Er det en han?" spørger hun så. Og ja det er det jo.
"Nå så er det derfor."

ØH?! Hallo?! Hvad med lige og undersøge det INDEN du giver din hund lov til at hilse så?
Hvis du VED at din hanhund er arrig overfor andre hanhunde hvorfor helvede kommer du så over? Eeeeeej jeg bliver seriøst så gal!

Nu skete der heldigvis ikke noget denne gang fordi de begge havde snor på. Det andet har vi oplevet to gange desværre!

Men jeg oplever simpelthen så tit at folk først BAGEFTER lige spørger "Er det en han?"
SÅ LAD DOG VÆRE MED AT HILSE HVIS DIN HANHUND IKKE KAN MED ANDRE HANHUNDE!!

Ja så er det sagt haha smiley
Men er det ikke rigtig? Jeg undrer mig alt for tit over at folk ikke tænker sig om!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det en han???...
  • #1   22. okt 2011 Jeg bliver også bare så irriteret..
    Har overvejet at få lavet skilte til hundenes seler hvor der står noget i stil med "rør mig ikke"

    Folk har en tendens til at skulle røre og pusse nusse osv.. og det vil jeg simpelthen ikke ha hvis de ikke har spurgt om lov..
    Vi træner meget på at hundene ikke hopper op, og folk siger altid bare "ej det gør ikke noget" JOV DET GØR DET!!

    Desuden hilser vi ikke på nogen som helst medmindre ejer af modgående hund selv viser initiativ og har lyst til at hilse.. og kan jeg mærke at den ene eller den anden ikke har lyst, så lader vi være og modgående bliver bedt om ikke at komme tæt på.. smiley


  • #2   22. okt 2011 halli hallo har oplevet det samme.... hvor det altså også var mig der var den dumme og spørge...meeeeeen,jo ikke altid man kan se om det er en han eller hun,men har derefter også spurgt hvis jeg kan se han vil hilse,om det er en han eller hun.... Men plejer dog at kunne se på hans kropssprog om han vill hilse eller bare æde dem,min lille "rotteweiler" (chihuahua).... Faktisk meget forskelligt uanset køn.
    men de 2 store jeg har kan ikke lide andre hanhunde. Kun et par enkelte de kan med


  • #3   22. okt 2011 Lizette - hvorfor så overhovedet risikere noget når din hund ikke er til at regne med?

  • #4   22. okt 2011 Sikke da noget mærkeligt noget.
    Jeg spørger altid inden mine får lov at hilse hvad køn det er, for min Pixel er ikke glad for små tæver af hendes egen størrelse eller mindre.
    Så dem får hun ikke lov at hilse på hvis det.

    Troede da det var logik man spørger hvad køn det er, hvis man ved sin hund ikke kan med det ene køn.


  • #5   22. okt 2011 Jeg spørger også altid, fordi Taiko ikke er glad for hanner, når han er i snor ..
    Men men men, man kan også opleve det modsatte, at en ejer af en hanhund lader sin hund løbe fri, hvorefter den løber i hovedet på ens hund, så man er nødt til at stille sig i mellem .. Det er super irriterende!!
    - Især når man har trænet at man skal ignorere andre hunde, så længe man er i snor .


  • #6   22. okt 2011 Spøger altid om det er en han, hvis det er, går jeg. Thomsen kan ikke lide hanner, medmindre det er de to gamle på vejen. Så jeg tager ikke chancer.
    Synes det er ubehøvlet ikke at spørge. Jeg gider ikke spørge hver gang jeg ser en hund, men giver udtrk for at Thomsen ikke skal hilse. Det er der også nogle der ikke fatter og lader deres hund rende snoren ud til Thomsen. Jeg når ikke at sige noget før Thomsen når at blive sur. Så kigger folk som om det er mig og min hund der er noget galt med.


  • #7   23. okt 2011 Ja det var da træls smiley
    Utroligt at folk ikke lærer det smiley


  • #8   23. okt 2011 nok fordi min er en chihuahua og kan jo ikke gøre den store skade...når jo at trække ham væk inden der sker det helt store....(får sikkert en masse ballede nu)

  • #9   23. okt 2011 Lizette - det er da noget fis.. Du ved jo ikke om den anden hund ikke bryder sig om din hunds opførsel og gør en skade på din hund.. Det er da utrolig egoistisk den måde du tænker på..
    og bare fordi en hund er lille kan den godt gøre utrolig meget skade


  • #10   23. okt 2011 Helt enig med Molly*Kiki, du er da en værre klaphat Lizette smiley

  • #11   23. okt 2011 synes ikke det er egoistisk... synes da de skal have lov at hilse hvis de vil og kan og jo ikke alle hanhunde han ikke kan lide....
    Har aldrig gået galt endu,men selvfølgelig er der nogen hunde som ikke kan med andre og derfor ikke vil have deres hund skal hilse på andre og det accepterer jeg da også og går derfor heller ikke hen og hilser,men går udenom


  • #12   24. okt 2011 Lizette - prøv at tænk hvis du møder en hanhund som er lettere nervøst anlagt, større end din.. og din lille hund ikke bryder sig om den og skaber sig voldsomt, og den anden hund reagere voldsomt og bider din hund.?
    Så er jeg næsten sikker på at du bebrejder den anden hund for at have bidt din hund.. selvom det egentlig er din hund som har pisket en stemning op og trykket på den anden hunds aftrækker..

    Nogle hundeejere tænker sig ikke synderligt meget om.. desværre


  • #13   24. okt 2011 ja ja overgiver mig....
    Men som skrevet gør jeg det jo heller ikke mere uden at spørge hvis jeg kan se han bare vil hilse


  • #14   24. okt 2011 smiley syntes blot du skal tænke lidt anderledes end bare at "jeg har en lille hund, så den gør ikke andre noget" smiley
    Men er da glad for at du spørger først og måske fremover du bare skal vimse udenom hanhundene smiley


  • #15   24. okt 2011 Jeg har en hanhund som generelt ikke kan finde ud af at hilse på andre hunde. Jeg ved simpelthen ikke om det "bare" er lyd eller om han vil bide.

    Derfor får han næsten aldrig lov til at hilse. Jeg ved jo ikkeom den anden hund vil blive så sur på hans "støj" at DEN bider. Og da min er den lille er der størst sandynlighed for at det går ud over ham.

    Mine tøser vil snakke med alt og alle, så de får lov hvis ejeren af den anden hund siger ja. Men kan den anden ikke med tæver så går vi da bare igen.


Kommentér på:
Er det en han???...

Annonce