{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor ofte kommer jeres hunde i bad?
  • #1   23. okt 2011 Ikke med mindre han en dag skulle få rullet sig i noget der ikke kan skylles af - og selv det er uhyre sjældent..... smiley

• #2   23. okt 2011 Hun kommer jævnligt i bad. Hun bliver meget nem beskridt og det ses tydeligt da hun er krid hvid smiley

• #3   23. okt 2011 Kun hvis de har rullet sig i noget klamt... smiley

• #4   23. okt 2011 Silje bliver skyllet jævligt, da hun er en grissebasse. Ellers kommer shampooenkun frem hvis hun har rullet sig i noget. Ellers får hun et bad med shampoo 1-2 gange om måneden, det er lidt forskelligt. Har hun f.eks. været i et hus med rygere stinker hun af røg, og det kan jeg ikke holde ud at lugte til, så frem med shampooen og i bad. :o)

• #5   23. okt 2011 1 gang om året smiley mest så de er vant til det. Selv når jeg bruger 4 badehåndklæder pr. hund er de kun helt tørre en 8-10 timer efter.

• #6   23. okt 2011 Lia har en stort set lugtfri og smudsafvisende pels, så 1-2 gange om året. Hun kommer som regel i bad nogle uger efter løbetiden. Stod det til hende, så kom hun dog aldrig i bad. smiley

• #7   23. okt 2011 Når de ser nogenlunde sådan ud efter en tur i mudder, tang og andre lugtende sager, så kommer de i bad med sæbe :o) (link fjernet)

• #8   23. okt 2011 Morgan var 2 gangen inden for 1 måned fra han var 8 til 12 uger, han lugtede så GRIMT af hestestald når han blev fugtig i regnvejr eller lign, så der købte jeg en fin hunde shampoo og efter de to gange vask var den klamme lugt ude.

Og siden hen har han kun været en gang, da han havde rullet sig i et eller andet udifinerbart smiley
    Pixel har været i bad med sæbe og det hele 2 gange siden jeg fik hende, og hun er snart 3 år.

• #9   23. okt 2011 kun når de har rullet sig i noget kalmt eller lugter grimt:) sæbe kan det ikke ædelægge deres hud/pels/ naturlige regnfrakke??

• #10   23. okt 2011 2 gange om året, en gang til forår og en gang til efterår smiley
    Hun bliver aldrig skyllet da hun ikke så nemt bliver beskidt og hun ruller sig heller ikk i klamme ting.

• #11   23. okt 2011 Aldrig .:o)

• #12   23. okt 2011 Jeg har endnu ikke haft Odin i bad - altså sådan med shampoo osv - men har bestilt tid i "vaskehal" til ham i næste uge. Det bliver spændende at se, hvordan han reagerer på det smiley

• #13   23. okt 2011 Sigurt kommer i bad hver 2.-3.uge, på den måde er hans pels meget nemmere at holde.

Asta, tja når hun trænger....;)

• #14   23. okt 2011 Når hun lugter smiley

hvis hun bliver mudret, er det væk så snart det tørrer, da hun har den pelstype hun har.

men hvis hun f.eks ruller sig i lort, eller har været i noget klamt eller bare lugter slemt af hund, ryger hun i bad..

Få gange har vi også bare smidt begge hunde i bad hos veninden, efter tur i meget meget mudret hundeskov - men det er nu sjældent det sker..

• #15   23. okt 2011 Ca 4 gånger per år, Har hon rullat sig i noget klamt så får hon sig ett bad også.

• #16   23. okt 2011 Chico kommer i bad ca. 1 gang vær 2 måned men han bliver ikke beskidt fordi han er papillon og har den pels de har smiley Men hans pels filtre rigtig meget hvis han ikke kommer hjævligt i bad også hellere det end at børste ham 3 gange dagligt smiley

• #17   23. okt 2011 Okay, kan se det er meget forskelligt hvor ofte vi bader vores hunde.. gør det selv 1 - 2 gange om året... smiley Blev bare i tvivl om det var for sjældent....

• #18   23. okt 2011 Jeg klare det meste med en blød børste til heste, men har hun rullet sig i lort eller et dødt dyr, hvilket er sket et par gange de sidste 2 måneder kommer hun i bad, ellers ikke, da det ødelægger hundes hud og pels balance.

• #19   23. okt 2011 Nogen gange ifm udstillinger, men ikek altid.

Ellers kommer min Frida i bad ca hver 2 måned da hun har en hudsygdom OG er steriliseret, så hendes pels er ødelagt og behøver fugt indimellem for at hun ikek skal se mat og trist ud i pelsen.

• #20   23. okt 2011 Tre gange om året. I hver fældning og til jul smiley

• #21   23. okt 2011 Fluffy er i bad ved behov dvs når hun ruller sig i noget der stinker så slemt at jeg ikke kan holde det ud så det er ca 1 gang om måneden hele sommeren, og om vinteren er det så sjællendt..

Bazil bliver tit skyllet og så bliver han vasket med shampoo op til udstillinger og hvis han eller trænger til det.

• #22   23. okt 2011 Min hun kommer i bad 1-2 gange om måneden da hun er rigtig glad for at rulle i andre hundes lort og så får hun også let skidt i de smukke øre smiley

• #23   23. okt 2011 Mine kommer også i bad efter behov...

• #24   23. okt 2011 Buddy er nu 2 år og 3 måneder og har aldrig været i bad. Han kommer det heller ikke - medmindre han får noget MEGET ulækkert i pelsen x)

• #25   23. okt 2011

fik ikke svar er sæbe skadeligt for hunden på nogen måde??

• #26   23. okt 2011 okay

• #27   23. okt 2011 Anita Æ. Hahaha et skønt blled af en hund som har hygget sig. Min kommer aldrig i bad . Med mindre han har været i svømmehal (der skal han) Han lugter aldrig. Han har en skøn pels som lugter af intet. Nu vi er ved det. Hvordan kan en udstillings hunds hud klare alle de vaske . Det er jo nærmest hver uge. Min ville da få kløe og tør pels . Eller .....

• #29   23. okt 2011 mine hunde kommer i bad en gang om måneden - nogle gange oftere

det kan være nødvendigt at vaske melteserne lidt oftere så ca hver 14 dag.
    Mine andre hunde kommer i bad engang om måneden - jeg HADER når hunden er fedtet og lugter og er beskidt - men jeg tillader så også hunde i sengen osv.

Med min flatcoatede og newf vaskede vi sjældnere (ca et par gange hver halve år) men jeg må indfrømme at jeg synes det fungerer meget bedre med et b ad om måneden ca - sådan har mine hunde fungeret bedst og også været mest appetitlige :o)

• #30   23. okt 2011 En hund som lugter , kan også være meget ubehageligt smiley

• #31   23. okt 2011 anne P
    ja for søren - det er ikke rart - eller en hund som man får beskidte eller fedte fingre af at røre ved - ad.. Og slet ikke rart når man har 4 af dem på sin hovedpude hver nat ;o)

• #33   23. okt 2011 men har hjemme har hundene også meget ri tøjler når det kommer til at svine sig til - hvis vi er ude at gå og de ser et mudderhul - som de selvfølgelig vil ned i - ja så får de lov, vil de trille sig på stranden, ja så fred være med det , vil de vil grave et jordhul så skal de være så velkomne. de skal have lov at være hunde og hygge sig med jord, mudder osv. alt det de vil - så ordner vi badet bagefter. og ja det er også nødvendigt ;o)

(link fjernet)

• #34   23. okt 2011 Cecilie Victoria R
    jeg tørre mine med et håndklæde og derefter bruge rjeg mine hænder til de er tørre - det giver helt bestemt det bedste resultat her - jeg synes føn er for hårdt ved pelsen - de er blevet fønnet et par gange men det er meget meget sjældent det sker

• #36   23. okt 2011 Silas er i bad hver uge og Lilly er i bad én gang om måneden smiley
    Bryder mig ikke om at røre ved beskidte hunde - så hunde der skal passes her kommer oftes i bad inden første dag er omme.

• #37   23. okt 2011 ja det kan de godt - aldrig godt at de ligger og ryster af kulde bagefter. Jeg bader en af gangen og så tørrer den helt inden jeg går igang med den næste - ellers så tænder vi bræn deovnene til ære for dem - eller også holder de varmen under bynene i sengen eller noget. Men ja det er ikke godt de fryser bagefter - så synes jeg det er bedre at fønne dem

• #38   23. okt 2011 1-2 gange i måneden smiley

• #40   23. okt 2011 Tror Kia har været det 2 gange i hendes 4 år. Og kun fordi hun havde fået noget i pelsen som ellers ville kunne skade hende.

Ellers så hopper hun i kurven til hun er tør og alt skidtet falder af, Så er det nemt lige at støvsuge op :o)

Hun er ikke en af de hunde der ruller sig i noget ...

• #41   23. okt 2011 Chucky - Hver uge
    De andre, før udstilling,som jo er ofte , efter strand, og ellers hvis de skulle lugte af noget de har rullet sig i :o))

• #42   23. okt 2011 M&R . :'
    Hvad bruger du af shampoo til dine hunde? smiley

• #44   24. okt 2011 Når de er så beskidte, at der intet hvidt er at se på hunden. Men da det er ganske sjældent, kan der gå år imellem.

• #45   24. okt 2011 Thomsen har ikke været i bad endnu, han behøver det egentlig ikke. Han havde rullet sig i noget lort for en tid siden, en tur med en våd klud og så klarede han pels resten.

Har fået at vide flere steder fra, at cairner kun skal i bad hvis det er en super nødvendighed, ellers ikke.

• #47   24. okt 2011 Chunta bliver badet ca 4 gange om året - altid i forbindelse med fældningen da jeg så kan blowe alle de løse hår af, også bades han når han lugter af hund.
    Grunden til det er at når han lugter af hund er ulden som oftes så filtret inde i bunden af pelsen så han får det for varmt ved at være indenfor, det hjælper ham så at få et bad og få blowet pelsen da det letter på ham.

Jeg bruger chris christensens shampoo, det er det jeg har bedst erfaring med og after bath gør det nemt at få vandet ud af pelsen igen.

Dog vil jeg lige sige at jeg ikke ville blowe min hund så ville badningen være noget mere begrænset da det vil tage ham flere dage at tørre igennem

• #48   24. okt 2011 de to der bliver udstillet kommer i bad før en udstilling - bruger en meget mild shampoo fra Østrand (ka ikk lige huske navnet)

de to andre 1-2 gange om året

• #49   24. okt 2011 Sakki har prøvet det en enkelt gang - det er så længe siden at jeg ikke husker hvorfor, men der har helt sikkert været en grund ;o)

• #50   24. okt 2011 Ham af min kommer kun i bad når han skal på udstilling... Hvis han har rullet sig i noget (hvilket ikke er sket endnu) eller render med 180 i gennem en mudderpøl eller klam sø (hvilket er sket 1000 gange) så er han bare blevet skyllet med vandslangen også børstet når han blev tør så har han været lige så hvid som han skulle... smiley :)

• #52   24. okt 2011 Geser, hvorfor taber de unerulden ved at blive badet, det gør mine da ikke???

• #54   24. okt 2011 Polly kommer i bad hver eller hveranden uge. Disen er nærmest selvrensende, så det er kun når hun, som f.eks. i går, har rullet sig i lort eller døde dyr. Jeg vil tro, hun har været i bad for alvor 4-6 gange og på onsdag bliver hun 3

• #56   24. okt 2011
    -M Hysted. -

Det sker så ikke når man bruger en god shampoo:o)) Det er ligesom pointen med gode hundeshampoo, generelt for gode shampoo´s til dyr...

• #57   24. okt 2011 Ja, vores kommer også kun i bad, hvis det er nødvendigt! Hvis de feks har rullet sig i gødning eller sådan noget :o)

• #58   24. okt 2011 Nadja Joy H

Vi bruger :
    Naturally green
    TROPICAL

Og

Peal Spa

Begge fåes hos Østrand

• #59   24. okt 2011 M Hysted - jeg bader faktisk min Frida for at hun får tilført fugt til pelsen, ellers bliver den for tør. Det hele handler om at bruge en ordentlig shampoo begegnet til hunde.
    I "gamle dage" er det rigtigt at man ikek skulel bade for tit, for der var shampoo´erne simpelthen for dårlige.

Men bade hver 14. dag synes jeg også er meget overdrevet, men engang imellem skader ingenting.

• #60   24. okt 2011 1 gang om måneden smiley

• #61   24. okt 2011 Gentager, dette sker ikke når man bruger ordentlige produkter.... Os der gør det må jo ligesom vide det, efter som du ikke gør det, kan du jo ikke rigtig udtale dig, andet end det du finder af læsning på nettet....

• #62   24. okt 2011 Hvor har du det link fra Michael?

• #64   24. okt 2011 Mine udstillingshunde kommer i bad hver uge/hver 14. dag afhængig af, hvor mange udstillinger der er.

Mine pensionister kommer i bad, når de trænger - ca. hver anden måned, tror jeg.

Vores labrador kommer 2-4 gange om året.

Alle hunde kan vaskes, men man skal bruge en ordentlig shampoo. Ikke alle hunde kan/skal vaskes lige tit, da der er stor forskel på pelsenes opbygning og funktion - derfor kan man ikke lave en generel regel, når det gælder hundevask.

"Sikre" shampoo'er fåes hos dyrlægen (f.eks. Vetriderm - serien), men man kan også få gode shampoo'er andre steder og hvad der er bedst for ens hund, er meget forskelligt. Nogle hunde er meget sarte (som nogle mennesker) og tåler ikke parafume, mens andre kan vaskes i hvad som helst.

Og lige "for the record" - mine hunde har ikke skyggen af skæl, trods den hyppige vask og bliver de ikke vasket i en periode, giver det som end heller ikke problmer :o)

Jeg tørrer mine med håndklæder og så med blower - det tager ikke alverdens tid.

• #65   24. okt 2011 Mine hunde kommer i bad minimum 1 x om måneden, oftere hvis der er flere udstillinger i løbet af en måned.

Deres pels tørrer ud og "fedter" ikke naturligt. Så hvis jeg undlod at vaske dem ville jeg få problemer med tør, glansløs pels og andre uheldige ting.

Som det nævnes flere gange handler det om en rigtig god shampoo og balsam specielt fremstillet til netop deres type af pels.

• #67   24. okt 2011 sandie H

Jamen, så er jeg heldig, mig og tusindevis af andre, der bader deres hunde ofte;o)))

• #68   24. okt 2011 Tror du misser ironien i mit indlæg ;o)))
    GODE PRODUKTER...

Så må jeg vidst ha´ skrevet det nok....

• #69   24. okt 2011
    -M Hysted. -

He he, sjovt som man kan læse en ellers ret oplagt sætning som man vil....

Nej, jeg VED, eftersom jeg er en af dem der bader mine hunde, og kender et utal af andre der også gør det... Sjovt nok uden problemer...

Terori er én ting, praktik en helt anden, og mine erfaringer er at det er det praktiske man virkelig kan gå ud fra og mine efaringer modsiger den tekst du har lagt ind...

Og her er ingen skæl eller tørret hud, sjovt nok er der heller ikke kløe, sjovt nok "preller" vand af hundene, som det nu engang gør med et naturligt fedtlag....

• #70   24. okt 2011 Ps
    Noget der også er en vigtig faktor, er rosen fra vores dyrlæger over vores hundes fantastiske pelskondition...

• #71   24. okt 2011 M&R: Samme her. Det eneste tidspunkt Sigurts pels og hud bliver grim er hvis han får noget foder han ikke kan tåle.

• #72   24. okt 2011 ALDRIG....
    Det er mange år siden jeg har haft en hund i bad...Det er overhovedet ikke nødvendigt. med min race.

• #73   24. okt 2011 Forstår heller ikke trangen til at vaske dem så ofte. Jeg er sikker på det ødelægger mere end det gavner. 2 gange om året her, færdig slut.

• #74   24. okt 2011 Glemte lige og selvfølgelig i rigtig hundeshampoo og balsam. Bruger KW.

• #75   24. okt 2011 Har flere grunde

Vores hunde får lov at være hunde, med en Cavalierpels, er det ikke altid det bedste, der ligger sig jord og snavs på huden under pelsen.. han pisser på sig selv, grundet den lange pels, resultat at pelsen klister sig sammen, ikke pisse fedt når det har forbindelse til han tissetrold...

Når de har været i saltvand/strand, de skal ikke rende rundt med sand på huden, + salten udtørrer...

Når de har rullet sig i feks. en rævelort, det gider jeg altså ikke at have rundt i mit hjem, + de ikke skal rende rundt med en potinel smittefare på kroppen..

Vores hunde bliver udstillet, dermed skal de altid fremstå bedst muligt.. Og det indebærer også en lækker pels.... (som jeg jo så får afvide her, at de ikke kan have når man vasker dem ;o)))

Og så hader jeg bare lugten af klam hund, i mit hjem og på mine hænder, vil gerne kunne røre ved mine hunde, og at andre kan røre ved dem uden at de stinker efterfølgene..

• #77   24. okt 2011 Ja, her i huset er øko kærnemælk også en fast del af kosten :o)) Og vufferne eelsker det.....

• #78   24. okt 2011 Ja, jeg syntes mange hunde stinker, store som små, og jeg kunne ikke holde den lugt ud dag ind og dag ud... hader at komme ind i et hjem der bare stinker af hund, det er min næse ganske enkelt for sart til... Uhhh, jeg er det slemmeste menneske;o)))

Der er forskel på en hundelugt, og en hundestank....!

Har emmevæk haft hunde i mange mange år, så har helt styr på forskellen... ;o)

• #79   24. okt 2011 Jeg kan så ikke forstå, hvor for man har hund, hvis man ikke kan lide den duft de har....
    Ja det er måske lækkert at røre ved en velduftene hund som lige kommer fra et eller andet bad.....
    Men en hund må meget gerne for mig bevare den duft de nu engang har.....Og deres artsfæller må meget gerne også kunne kende hunden på lugten....Den skal ikke være vasket væk...

• #80   24. okt 2011 hundens lugt er ofte mere afhængig af dens foder end af hvor tit den kommer i bad. Min egen skylles i lunken vand 2 gange årligt for at hjælpe med at løsne underulden, og han lugter altså aldrig medmindre han decideret har rullet sig i noget klamt.

Det er noget jeg er blevet gjort opmærksom på af ikke-hundefolk der undrede sig over at min hund ikke lugter af hund (det skyldes at han fodres med råt).

• #81   24. okt 2011 Ja, foder har bestem også meget med det at gøre, men direkte ulækker har bestemt også noget med det at gøre!! Og vil ganske enkelt ikke ha´ulækre hunde... og forskel på en duft og en lugt.....

Skåret ud i pap :

Mine hunde dufter af hund, lugter ikke af hund... Stinker ikke af parfume og gammelkone... Og har du rørt ved dem, er der kun en neutral duft tilbage på dine hænder, dvs man kan ikke lugte man har rørt ved en hund, og man stinker heller ikke som har man været i matas og prøve parfumer....

• #82   24. okt 2011 Helt klart at der er forskel på de to ting, men en hund bliver ikke klam af sig selv. Min hund er først klam når han decideret ruller sig i noget (og det kan oftest redes ud eller skylles lokalt).

Der kommer ikke noget klamt ud gennem huden på ham, så han har ikke behov for regelmæssige bad. De to årlige skyllere sker udelukkende for gøre mit liv lettere mht udredning af underuld, og ikke mere.

• #83   24. okt 2011 Siger intet om din hund, jeg siger mange hunde, stinker så man kan lugte dem på afstand, lugten hænger ved dine hænder, og ejers hjem er someregel ikke til at ånde i, pga den der konstante våd/klams hund lugt....

• #84   24. okt 2011 Men nu er det ikke kun lugten, har jo ridses "hvorfor" op, længere oppe... Og det er sg for mine hundes skyld, ikke min....

• #85   24. okt 2011 M...Loo. Det kan være du er overfølsom over for hunde...

• #86   24. okt 2011 ¤ Søster McFluff ¤: Tror du ikke det kommer an på næsen der lugter? smiley

• #87   24. okt 2011 M&R : Sjovt, troede ikke der fandtes folk der var ligeså über sart som mig, når det kommer til at røre og lugte til hunde, der ikke er nyvaskede smiley

• #89   24. okt 2011 Tinna
    :o)) Du kan tro du ikke er den eneste, vi begge herhjemme er sådan, og stort set alle jeg omgåes er lige sådan :o))

Men som sagt går ikke efter den nyvaskede, går bare efter ingen nævneværdig lugt:o)))

• #90   24. okt 2011 Det tvivler jeg på i dette tilfælde, for undrenen er netop kommet fra folk der ikke kunne forstå at min hund ikke lugter af hund - altså er de vant til at hunde lugter.

Efter det er jeg også blevet opmærksom på det. Jeg kan også lugte ham når han i perioder kommer på tørfoder - samme hund, samme næse, forskelligt foder.

Der er også noget foder der lugter stærkere end andet - ikke at jeg kan lugte om det er den ene mærke eller det andet, men der er nogle mærker der ikke går som giodbidder herhjemme mere pga den stank der opstår fra min hund når de bruges.

• #91   24. okt 2011 ¤ Søster McFluff ¤: Helt klart at nogle hunde lugter værre end andre - og det kan et bad ikke altid klare. Men fedtet i pelsen og lugten af hund forsvinder da ikke bare sådan. Men ville da gerne møde en hund på råt, og se om den ville bestå min næse og specielt fingre smiley

• #92   24. okt 2011 Det kan jeg ikke garantere at min kan, for jeg ved ikke præcist hvor din grænse går, men jeg er frisk på at lade det komme an på en prøve hvis du nogensinde bevæger dig over til det københavnske. smiley

• #93   24. okt 2011 Chucky er også på råt, men det ændrer jo altså ikke på alt det der kan gemme sig i hans pels og på huden:o))

Der hvor vi køber vores råmad, har de to hunde, og dem kan man altså lugte, det er såen at jeg har tænkt at det er da ikke det fede at have dem inde i butikken:o))

• #94   24. okt 2011 ca. hver 3 uge - eller efter behov.
    Lige nu trænger hun smiley

• #95   24. okt 2011 meget sjældent.

• #97   24. okt 2011 nu kan man altså ikke bare sammenligne alle hunde over en kam - men flatcoatede kunne godt nøjes med at komme i bad et par gange om året - det var fint nok - men meltesere er godt nok noget helt andet - og vasker man ikke en langhåret malteser ret ofte - så ødelægger man simpelthen dens pels!

og ja når man vaker hunde er det helt helt afhængigt hvilken shampo man bruger. For ja bruger man en dårlig shampo eller i endnu værre tilfælde en shamop til mennesker så kan man sagtens ødelægge hundens pels. Men ofre man det en virkelig godt shampo koster og ved man hvilke man skal bruge så er det en helt andet sag. Disse shampoer er netop lavet til på ingen måde at fjerne fedtet osv. fra hundens pels men bevare den

Jg synes det er meget vigtigt ikke at generalisere her da man så kommer til at lave fejlagtige konklusioner - hundens pels er meget meget forskelle og skal også plejes på forskellig måde - at tro at en schæfer og en afgansk mynde skal bade lige ofte er lige så fejlagtigt som at påstå de skal børstes lige sjældent og på samme måde

• #98   24. okt 2011 Mine pekingesere kommer i bad efter behov, men ca. 4-5 gange årligt. De er ikke slemme til at rulle sig i "gode sager":( heldigvis.)

• #99   24. okt 2011 den pekingser jeg passer har er i bad ca. hver 2-3 måned og har stadig hans underuld

• #100   24. okt 2011 M Hysted: du skrive selv
    "
    VIP

Skrevet: 24-10-2011 06:44:32

Hunde har normalt ikke godt af at komme i bad for ofte. Dels udtørrer shampooen hundens hud og fjerner det naturlige talglag der er med til at rense pelsen. Jo oftere hunden kommer i bad, jo sværere har den ved at gendanne dette talglag, og jo hurtigere bliver hundens pels fedtet igen. Begynder man derfor at komme hunden i bad 1-2 gange hver måned, risikerer man hurtigt at komme ind i en ond cirkel, hvor pelsen til sidst ikke kan rense sig selv længere."

det mener jeg er en generalisering som ikke passer på rigtig mange underacer med afvigende pelsstruktur - men fx meget bedre på hunde som huskyen, schæferen og andre racer med mere "naturlig" pelstyper

Kommentér på:
Hvor ofte kommer jeres hunde i bad?

Annonce