763 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Hvilken fremtid? Hvilken fremtid?

Jeg fik en diskussion med min veninde forleden.

Vi diskuterede, hvordan vi hver især håbede og troede ( - hvilket ikke nødvendigvis var det samme ) at udviklingen ville gå i forholdet til, hvad der i fremtiden vil blive tilladt eller ulovligt i forholdet til det at have hund.

Det kunne da være interessant at høre jeres håb til eller tro til fremtiden.

Jeg frygter, at man får en tilstand, hvor alle hunde uanset hvor lydige de end måtte være, kun må være løse i hundeskovene, hvor det stadig vil være kotume ( som nu) at kun "de lyserøde hunde" ( læs: de hunde, som kun optræder venligt og aldrig kunne finde på at sige fra) er velkomne.

Jeg HÅBER derimod, at vi, inden vi får sådanne tilstande, lærer.....

1) at vise hensyn til alle andre mennesker og hunde ved ikke at lade vores hunde løbe hen og tage kontakt før der er fælles konsensus.

2) at trænere og adfærdsbehandlere skal undervise i indkaldsmetoder, som ikke opfordrer folk til at slippe deres hunde løse, før de reelt kan kalde deres hunde til sig i situationer, hvor der er andre mennesker, legende børn, kondiløbere, andre hunde mm.

Men er jeg realistisk er vi LANGT nærmere de tilstande, jeg frygter, og meget langt fra de tilstande, jeg håber på.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Havearbejde 900 kr.
  • Hækkeklipning 1.200 kr.
  • Opsætning af gardinstang 500 kr.
  • Male to værelser + lofter 2.750 kr.
  • Samle IKEA møbler 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken fremtid?
  • #1   30. okt 2011 Jeg håber at man stopper forbud mod racer og i stedet kommer forbud mod tavleløs avl

• #3   30. okt 2011 Da vi lever i et forbuds land, som kun bliver værrere i disse tider, tror jeg at det du frygter er det der kommer til at ske....

• #5   30. okt 2011 Allerede i dag er man jo ugle set, såfremt man bare ønsker at gå en tur i fred og ro med loven i ryggen og tager til en hundeskov med en velopdragen indkaldssikker hund, som måske ikke gider have 10 andre hunde op i sit hoved.

• #6   30. okt 2011 Maj-britt
    nej det er jeg klar over, men jeg tror stadig på at det vil løse mere end race forbud, da der for det første er visse krav til hunde før de må sættes i avl, men det jeg tro vil løse mest ved sådan et forslag er at folk som regl vil tænke sig mere om inden de smider 8000-15000 eller mere for en hund end hvis de får den smidt i nakken fordi bedste vennens amstaff på 9 mdr, uheldigvis fik hvalpe
    Og at de fleste opdrættere, er lidt mere kritiske med hvem de sælger til end en eller anden tilfældig upskulds ejer med 12 blandinger af racen chi/husky/sct bernhard

Men nej jeg er da på ingen måde så naiv at jeg tror det løser alt, jeg kunne også have som håb at alle (med og uden hund) lærte at udvise hensyn smiley

Kommentér på:
Hvilken fremtid?

Annonce