Hvilken fremtid? Hvilken fremtid?
Jeg fik en diskussion med min veninde forleden.
Vi diskuterede, hvordan vi hver især håbede og troede ( - hvilket ikke nødvendigvis var det samme ) at udviklingen ville gå i forholdet til, hvad der i fremtiden vil blive tilladt eller ulovligt i forholdet til det at have hund.
Det kunne da være interessant at høre jeres håb til eller tro til fremtiden.
Jeg frygter, at man får en tilstand, hvor alle hunde uanset hvor lydige de end måtte være, kun må være løse i hundeskovene, hvor det stadig vil være kotume ( som nu) at kun "de lyserøde hunde" ( læs: de hunde, som kun optræder venligt og aldrig kunne finde på at sige fra) er velkomne.
Jeg HÅBER derimod, at vi, inden vi får sådanne tilstande, lærer.....
1) at vise hensyn til alle andre mennesker og hunde ved ikke at lade vores hunde løbe hen og tage kontakt før der er fælles konsensus.
2) at trænere og adfærdsbehandlere skal undervise i indkaldsmetoder, som ikke opfordrer folk til at slippe deres hunde løse, før de reelt kan kalde deres hunde til sig i situationer, hvor der er andre mennesker, legende børn, kondiløbere, andre hunde mm.
Men er jeg realistisk er vi LANGT nærmere de tilstande, jeg frygter, og meget langt fra de tilstande, jeg håber på.
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.079
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.027
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.817
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.079
nej det er jeg klar over, men jeg tror stadig på at det vil løse mere end race forbud, da der for det første er visse krav til hunde før de må sættes i avl, men det jeg tro vil løse mest ved sådan et forslag er at folk som regl vil tænke sig mere om inden de smider 8000-15000 eller mere for en hund end hvis de får den smidt i nakken fordi bedste vennens amstaff på 9 mdr, uheldigvis fik hvalpe
Og at de fleste opdrættere, er lidt mere kritiske med hvem de sælger til end en eller anden tilfældig upskulds ejer med 12 blandinger af racen chi/husky/sct bernhard
Men nej jeg er da på ingen måde så naiv at jeg tror det løser alt, jeg kunne også have som håb at alle (med og uden hund) lærte at udvise hensyn
Hvilken fremtid?