Hvilken race ?? Hvilken race ??
Jeg står og gerne vil have hund inden for nærmeste fremtid, men hvilken race..
Jeg er knap 23år gammel, har haft hund siden jeg blev født (eller mine forældre har), været vant til hvalpe da vi har haft et par kuld og beholdt hvalp selv og sådan..
Jeg har i 6uger nu passet to små hunde en Papillon og en papillon/chiquaqua (staves?), og dem mine forældre altid har haft er labrador og springer spaniel så er vant til lidt forskelligt..
Nå men livet jeg kan tilbyde er, som det er nu og indtil jeg flytter et kæmpe stort hus, masser af udendørs arealer at lege på, rolige veje og masser af skov at gå i..
jeg går hjemme lige nu, men når jeg skal i arbejde for jeg et normalt 37timers job, måske lidt mindre, men max 37timer..
jeg har heste, men da jeg ikke rider hver dag er det måske 2 timer hver anden dag jeg er i stalden udover arbejde..
udover det har jeg ikke andet så der vil være masser af tid og kærlighed til hunden..
da jeg på et eller andet tidspunkt skal i lejlighed, er det vigtigt det ikke er en kæmpe stor hund..
men hvad kunne være en god race for mig ?? jeg har selv forelsket mig i papillon, men ville rigtig gerne vide om der er andre racer der kunne passe ind i mit liv..
jeg er vant til store hunde, så kender ikke ret meget til de små racer derfor jeg spørger herinde..

aug 2013
Følger: 8 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 979
mar 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 321
Bor du i lejlighed er det heller ikke den mest optimale hund (snakker ud fra hvad jeg ved om min egen hund) og han skælder konsekvent alle "tyve og mordere" ud som går ude i opgangen (naboerne). Det er en alarm hund og det er ret svært at pille det ud af dem
maj 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 8 Svar: 156
Kan gå ture med dem hver dag, lege med dem hver dag, tage dem med ud til hestene (self. i taske når hesten er ude så den ikke bliver trampet ned), så ikke en masse løbe ture, men gå ture og leg, og mens vi bor hjemme andre hunde at lege med, og når jeg flytter vil jeg os tage hjem så den kan blive aktiveret med de andre hunde..
Birgitta
Bliver det nok os først, alt efter hvor længe der går inden jeg flytter..
Økonomi osv. er ikke et problem, for har jeg ikke pengene til at have hund så køber jeg bestemt heller ikke.. køber ikke bar for at købe, så økonomien er ikke det jeg spørger ind til..
Kristine
Ja så er shih tzu bestemt ikke en hund for mig..
maj 2008
maj 2008
aug 2004
Følger: 15 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 96 Svar: 1.479
maj 2008
Lapphund ser ud til at være en for stor hund når den skal i lejlighed.. af hvad jeg lige kan se på billeder..
Birgitta
det vil jeg kigge lidt på
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 54 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.729
maj 2008
ser sød ud
hvordan fungere den i lejlighed, gør den af alt der bevæger sig eller ?? eller rettere ligger det til dens natur at gø, for man kan jo ikke generalisere
feb 2007
lige nu har vi gået en tur på max 30 min og han ligger og snork sover, lå syg i tre dage og der kom han kun ud og gå i max 20 en gang og han puttede bare ved mig imens, forlød mig heller ikke, selv om kæresten tilbød gåtur. men racen har ikke tendens til at gø, men er man over den fra hvalp så gøer de ikk rigtig..
aug 2004
maj 2008
det kunne bestemt være en race for mig
jeg skal ikke have en hvalp da det er min første egen hund så vil ikke starte med en hvalp
Anne B
cavalier kender jeg godt men synes bar alt for ofte jeg høre om sygdomme hos den.. men ja self. finder man en opdrætter der vægter sundhed højt kan det godt være det er bedre..
for en dejlig hund er det bestemt..
aug 2004
maj 2008
apr 2010
Følger: 1 Svar: 36
aug 2004
En voksen hund kan have nogle gevaldige problemer som faktisk kræver en meget dygtig og erfaren hundefører, hvor problemerne med en hvalp er lettere end en hund der igennem flere år har været præget på en eller anden uheldig måde
maj 2008
måske men må prøve
Tinna
Jeg har både haft hvalpe og føl og voksne hunde og voksne heste, og det kan sagtens sammenlignes jo..
man kan have problemer med dem alle sammen, som kræver en dygtig person, hvalp eller voksen, men det er egentlig heller ikke det emnet handler om..
aug 2004
At få en "brugt" voksen hund hjem kan være en rigtig stor opgave sammenlignet med en hvalp.
Du virker fast besluttet og det er helt fint
feb 2007
maj 2008
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 109 Svar: 813
maj 2008
Lige præcis det jeg mener
maj 2008
ja jeg skal bo alene og ja jeg skal være alene med alt om den, og jeg glæder mig helt ærligt til det bar er mig og en hund..
Jeg forventer ikke hunden skal være lige så meget alene som hesten ?? hvor pokker fik du lige det fra ?? har jeg aldrig sagt..
Lige pt. står mine heste uden for døren så der klare jeg dem selv, i det øjeblik jeg flytter, flytter jeg os mine heste til et sted hvor jo jeg skal kun ride og muge ud som ikke tager lang tid, resten vil der blive sørget for..
Da jeg en gang spurgte omkring at skulle have hvalp blev jeg høvlet ned at det var dumt af mig at købe hvalp fordi jeg skulle arbejde og havde hest, og de fik præcis samme info som jer, og nu det sku os dumt at købe en voksen hund :S altså efter hundegalleris mening må jeg åbenbart ikke få hund
maj 2008
har set alt for mange ustyrlige hundehvalpe fordi ejer ikke har formået at opdrage hunden, fordi de var førstegangskøbere, og ikke vidste hvordan det skulle takle så ung en hund..
ja vi har haft mange kuld hvalpe og haft vores hunde fra fødsel, og præcis derfor ved jeg at jeg heller vil have en voksen hund end en hvalp..
maj 2008
kan godt være jeg er dum men hvad mener du med det ??
maj 2008
man kunne jo lade vær med at tage den første og bedste hund man møder, men måske besøge den et par gange og være lidt sammen med den inden man vælger den, er i hvert fald det jeg har tænkt mig at gøre..
og ja ved godt de dårligt opdragede hunde ender på markedet..
Jeg ved ikke hvorfor det er du tror jeg intet ved om hunde ?? for du det i hvert fald til at lyde som om..
jeg har stadig haft hvalpe fra de blev født til voksen op til flere gange, har været med til at træne dem, og opdrage dem osv..
Og bar fordi det er en hvalp kan man altså stadig ikke være sikker på den kan med andre hunde mennesker osv.. har da mødt nogen som ikke kunne med andre hunde og sådan selvom det var en hvalp..
for mig er det at det er en hvalp ikke en garanti for at den kan med andre dyr eller mennesker eller noget i den stil..
Og jeg skal ikke overtage en hund som er misforstået, mishandlet eller noget andet, hvis alle voksne hunde er det skal jeg bar ikke have hund, kan ikke passe der ikke er nogen der har passet deres hund ordenligt og opdraget den godt men bar ikke har tid til den længere eller anden normal grund, kan simpelthen ikke passe at alle voksne hunde som er til salg er misforstået eller dårligt opdraget..
Men forstår slet ikke hvorfor vi diskutere det, for spurgte ikke om jeg skulle købe en hvalp eller en voksen spurgte om racer..
maj 2008
maj 2008
maj 2008
maj 2008
Papillon'en synes jeg jo er en dejlig race
maj 2008
feb 2013
Følger: 17 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 381
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 22
Jack russel terrie er også en mulighed.
Begge ikke så store men heller ikke helt vildt små.
Men de skal self gerne aktiveres en del
Ellers er der jo chihuahua som ikke kræver meget motion og nemme og have i en lejlighed.
En lille gravhund kunne måske også være en mulighed eller en cocker spaniel.
Kommer jo meget an på hvor meget motion og aktivering du kan tilbyde. Om du gider noget med pelspleje eller ej...
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 22
maj 2008
Ja det er nok udseendet og så dem jeg har set er ret store ved ikke om der er forskellige inden for racen..
papillon er en fantastisk race men der er bar så få af dem til salg synes jeg at jeg har lagt mærke til..
maj 2008
maj 2008
maj 2008
ja kunne godt være det var sådan noget jeg skulle prøve når jeg en gang siger at nu er det nu..
maj 2008
Hvilken race ??