3.368 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Hvilken fremtid med hjerneblødning/behandling? Hvilken fremtid med hjerneblødning/behandling?

Hvilken fremtid har en hund der har fået en hjerneblødning?

Er der nogen af jer der har en hund som lever med lettere skader efter en hjerneblødning?

Hvordan tager I hensyn?

Hvilke behandlinger har I prøvet udover binyrebarkhormon, evt. af alternativ behandling såsom akupunktur etc.?

Hvordan har I genoptrænet hundens skader, tænker om fx. svømning var en idé til lettere svaghed i den ene side af kroppen?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken fremtid med hjerneblødning/behandling?
  • #1   4. nov 2012 Kender ikke til det, men det er ikke Kia vel? smiley

• #4   4. nov 2012 Nu som: Nej det er ikke Kia :o) Det er også en c.k.
    spaniel.

Allergisk: Døvhed og blindhed på det ene øje vil han kunne leve med. Vi håber på at han kan blive rask men havde aldrig hørt om hunde der blev raske efter en hjerneblødning så det er rart at høre det er muligt :o)

Alle de erfaringer vi kan høre om vil hjælpe med at fjerne noget af den magtløshed og sorg ejerne står med.

• #5   4. nov 2012 Åh pyha smiley Men stakkels hund alligevel smiley

• #6   4. nov 2012 Heldigvis er han ikke voldsomt skadet. Men hans ene side af ansigtet hænger og han savler når han spiser og drikker og så snubler han nemt da hans ene side er lidt svagere end den anden.

Men han er pt. på ingen måde voldsomt ramt heldigvis.
    Vil stadig meget gerne gå tur og gør glad når snoren findes frem og han vil stadig gerne lege og spise og drikke som han plejer :o)
    Men ejerne mistede deres 10 år gamle vov for kort tid siden så hvis de også mistede ham her ville de slet ikke kunne bære det.

• #8   4. nov 2012 Det er kun 3 dage siden cirka.

• #9   4. nov 2012 hvor gammel er hunden?

Ved desværre ikke så meget om det men var det min hund ville jeg få den undersøgt af en dyrlæge med speciale i neurologiske lidelser og derefter få et genoptræningsprogram lavet.

Min gamle Husky fik 3 hjerneblødninger..ham måtte vi aflive. Han blev stjernepsykopat på et splitsekund og gik på alt.

• #10   4. nov 2012 Sarah: Det er også det jeg frygter. At det begynder at påvirke hans adfærd. Indtil videre er det ikke tilfældet.

De har været til een dyrlæge pt. men har bestilt tid ved en anden i næste uge mhp. hvordan de skal takle det fremadrettet.

Hunden er ikke ret gammel. Jeg kan ikke huske den præcise alder men mener den er max 2 år.

• #11   4. nov 2012 Jeg er ked af at I har måttet det igennem med jeres Husky.

• #12   4. nov 2012 Jeg har for 26 år siden haft oplevelsen med en storpuddel...Den lå helt lam og ude af stand til at gø en dag vi kom hjem. Dyrlægen kom og gav en sprøjte med binyrebark, men sagde samtidig at den formentlig ville være lige så dårlig igen om et lille døgn..Efter sprøjten blev hunden sig selv igen, og jeg tænkte det var da et mirakkel...Men næste morgen lå den der så igen...Den blev så aflivet....
    Det var føste gang jeg oplevede vilken forbedring prednisolon kunne give, men den gang havde man ikke de samme erfaringer som i dag...
    Så selve genoptræningsdelen, ja den fik vi jo så ikke.
    Håber det bedste for din hund...Hvorlænge skal den have prednisolon.?

• #13   4. nov 2012 Snow: Takker. Han har kun fået Prednisolon een gang for at nedsætte hævelsen i hjernen. Medmindre hævelsen kommer igen er der ikke planer om den skal have mere.

Jeg har haft med døende mennesker at gøre og der gav vi rask væk Prednisolon for at udnytte bivirkningerne (øget appetit, mindske evt. hævelser i hjernen fra metastaser etc.) Og lige som du, har jeg set de fantastiske ting Prednisolon kan gøre i ellers virkelig slemme situationer.
    Men ja, alting med måde da langstidsbrug jo også er skadeligt (ved de døende var dette ikke aktuelt at tænke på ...).
    Prednisolonen burde være ude af hunden (Milo)s krop for længst. Så derfor håber vi netop at hans tilstand ikke forværres fra nu .. Vi frygter dog en ny hjerneblødning ... gys.

Det må have været frygteligt at komme hjem til sådan et syn. Det gør mig ondt.

• #14   4. nov 2012 ja så er han jo ung. Vores dreng var ca. 9. Han var genbrugshund og vi fik aldrig papirene på ham så hans alder er cirka.
    Skal siges at han ændrede adfærd det sekund blodkarene sprang og han blev aldrig den søde hund igen. Han levede i ca. 1 time efter hjerneblødningen. Her måtte der ligge 4 voksne mennesker ovenpå ham og 3 sprøjter direkte i hjertet inden han lagede sig. det var forfærdeligt. Men sådan en voldsom adfærdsændring tror jeg ikke i skal forvente. Ikke når det er 3 dage siden. Men hvis han har mistet hørelsen OG synet på det ene øje, skal man virkelig passe på at man ikke forskrækker ham og han dermed bider i forsvar f.eks.

en lille lommeøvelse der viser lidt om han neurologiske formåen er at tage hans pote og bøje tæerne og stille ham på oversiden af tæerne istedet for undersiden.
    En rask hund vil typisk enten ikke lade folk tage poten overhovedet eller ihvertfald rette den med det samme (altså til at stå på trædepuderne. Med mindre det selvfølgelig er indlært fra. f.eks udstilling at man kan flytte poterne og han bliver stående). Retter han den ikke kan det være det tegn på noget neurologisk der ikke fungere helt.

Min dyrlæge tjekker bla. Nova på denne måde når hun ser hende. Det er pga. forbindelsen gennem rygsøjlen(hun har spondylose) ned til venstre ben ikke er helt super.

• #16   4. nov 2012 Allergisk: Han fik 3 fordelt på 3 forskellige steder. Så hvilken der "gik" først vides ikke.
    Desuden var der ikke "tid" til den store obduktion af min dejlige dreng, da han bla. gik løs på en af mine andre hunde og hun lå på operationsbordet i stuen ved siden af hvor vi sagde farvel til ham. Så den dag i dag fremstår dagen som et mareridt vi desværre aldrig fik klart svar på.

• #18   4. nov 2012 Sarah: Det lyder som nogle gode råd. Det må vi prøve af :o)

Ham her er også en hund der er overtaget da ejerne ikke kunne beholde ham. Så han er ikke kendt fra hvalp af. Han er DKK-hund.

Han er ikke døv (så vidt det vides på så kort tid, der er intet der tyder på det) men hvorvidt synes er nedsat på det øje hvor ansigtet hænger ved vi heller ikke.

• #19   4. nov 2012 Tak Palle.

• #20   4. nov 2012 Hov - kom lige i tanke om: nu har Cavalien jo ret udstående øjne generelt..hvis i prikker med en finger lige ved øjenkrogen (ikke I men lige ved siden af.) skal han lukke øjet. Hunde har 3 øjenlåg, så hvis blinkeffekten i de 2 yderste ikke virker så vær obs på om det inderste køre normalt. Hvis dette ikke virker skal i være obs på øjet ikke tørrer ud og saltvands ampuller er gode at have med på ture osv. for at rense for skidt og snavs.

• #21   4. nov 2012 Det er mine forældres hund som har fået en hjerneblødning,det skete i torsdags,og som det ser ud nu,er han lidt usikker på benene,og så savler han når han drikker... hans hoved holder han lidt på skrå,men ellers er han som han plejer,frisk og glad... Og reagerer fuldstændig som han plejer på alting.... Kan alligevel ikke lade være med at være bekymret,er jo så glad for den lille hund

• #22   4. nov 2012 Sanne: Prøv evt. de ting Sarah skriver ...

• #23   4. nov 2012 Prøver det i morgen, når jeg kommer ned til dem

• #24   4. nov 2012 Mine forældres gamle golden retriver fik 2 hjerneblødning med ca 14 dages mellemrum. Han var omkring 7 på det tidspunkt. de første 2 dage efter lå han bare og havede svært ved at gå. Men efter 3 uger var han næsten sig selv igen.
    Han var lidt skæv i hovedet, og savlede også lidt når han drak og spiste, men ellers var han som han plejede og han levede indtil han var 14 år.
    Vi gjorde intet med hensyn til genoptrænning, det kom helt af sig selv stille og roligt og i hans tempo.
    Jo forresten han blev dårlig til at gå på trapper også.

• #25   5. nov 2012 Hvor er det dejligt at høre at nogen hunde er kommet ovenpå igen,så håber jeg bare det også går sådan for mine forældres hund

Kommentér på:
Hvilken fremtid med hjerneblødning/behandling?

Annonce