8. okt 2007 Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.315
Hvilken fremtid med hjerneblødning/behandling? Hvilken fremtid med hjerneblødning/behandling?
Hvilken fremtid har en hund der har fået en hjerneblødning?
Er der nogen af jer der har en hund som lever med lettere skader efter en hjerneblødning?
Hvordan tager I hensyn?
Hvilke behandlinger har I prøvet udover binyrebarkhormon, evt. af alternativ behandling såsom akupunktur etc.?
Hvordan har I genoptrænet hundens skader, tænker om fx. svømning var en idé til lettere svaghed i den ene side af kroppen?
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.005
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.315
spaniel.
Allergisk: Døvhed og blindhed på det ene øje vil han kunne leve med. Vi håber på at han kan blive rask men havde aldrig hørt om hunde der blev raske efter en hjerneblødning så det er rart at høre det er muligt :o)
Alle de erfaringer vi kan høre om vil hjælpe med at fjerne noget af den magtløshed og sorg ejerne står med.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.005
okt 2007
Men han er pt. på ingen måde voldsomt ramt heldigvis.
Vil stadig meget gerne gå tur og gør glad når snoren findes frem og han vil stadig gerne lege og spise og drikke som han plejer :o)
Men ejerne mistede deres 10 år gamle vov for kort tid siden så hvis de også mistede ham her ville de slet ikke kunne bære det.
okt 2007
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 963 Hunde: 8 Emner: 240 Svar: 9.475
Ved desværre ikke så meget om det men var det min hund ville jeg få den undersøgt af en dyrlæge med speciale i neurologiske lidelser og derefter få et genoptræningsprogram lavet.
Min gamle Husky fik 3 hjerneblødninger..ham måtte vi aflive. Han blev stjernepsykopat på et splitsekund og gik på alt.
okt 2007
De har været til een dyrlæge pt. men har bestilt tid ved en anden i næste uge mhp. hvordan de skal takle det fremadrettet.
Hunden er ikke ret gammel. Jeg kan ikke huske den præcise alder men mener den er max 2 år.
okt 2007
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.181
Det var føste gang jeg oplevede vilken forbedring prednisolon kunne give, men den gang havde man ikke de samme erfaringer som i dag...
Så selve genoptræningsdelen, ja den fik vi jo så ikke.
Håber det bedste for din hund...Hvorlænge skal den have prednisolon.?
okt 2007
Jeg har haft med døende mennesker at gøre og der gav vi rask væk Prednisolon for at udnytte bivirkningerne (øget appetit, mindske evt. hævelser i hjernen fra metastaser etc.) Og lige som du, har jeg set de fantastiske ting Prednisolon kan gøre i ellers virkelig slemme situationer.
Men ja, alting med måde da langstidsbrug jo også er skadeligt (ved de døende var dette ikke aktuelt at tænke på ...).
Prednisolonen burde være ude af hunden (Milo)s krop for længst. Så derfor håber vi netop at hans tilstand ikke forværres fra nu .. Vi frygter dog en ny hjerneblødning ... gys.
Det må have været frygteligt at komme hjem til sådan et syn. Det gør mig ondt.
jul 2006
Skal siges at han ændrede adfærd det sekund blodkarene sprang og han blev aldrig den søde hund igen. Han levede i ca. 1 time efter hjerneblødningen. Her måtte der ligge 4 voksne mennesker ovenpå ham og 3 sprøjter direkte i hjertet inden han lagede sig. det var forfærdeligt. Men sådan en voldsom adfærdsændring tror jeg ikke i skal forvente. Ikke når det er 3 dage siden. Men hvis han har mistet hørelsen OG synet på det ene øje, skal man virkelig passe på at man ikke forskrækker ham og han dermed bider i forsvar f.eks.
en lille lommeøvelse der viser lidt om han neurologiske formåen er at tage hans pote og bøje tæerne og stille ham på oversiden af tæerne istedet for undersiden.
En rask hund vil typisk enten ikke lade folk tage poten overhovedet eller ihvertfald rette den med det samme (altså til at stå på trædepuderne. Med mindre det selvfølgelig er indlært fra. f.eks udstilling at man kan flytte poterne og han bliver stående). Retter han den ikke kan det være det tegn på noget neurologisk der ikke fungere helt.
Min dyrlæge tjekker bla. Nova på denne måde når hun ser hende. Det er pga. forbindelsen gennem rygsøjlen(hun har spondylose) ned til venstre ben ikke er helt super.
jul 2006
Desuden var der ikke "tid" til den store obduktion af min dejlige dreng, da han bla. gik løs på en af mine andre hunde og hun lå på operationsbordet i stuen ved siden af hvor vi sagde farvel til ham. Så den dag i dag fremstår dagen som et mareridt vi desværre aldrig fik klart svar på.
okt 2007
Ham her er også en hund der er overtaget da ejerne ikke kunne beholde ham. Så han er ikke kendt fra hvalp af. Han er DKK-hund.
Han er ikke døv (så vidt det vides på så kort tid, der er intet der tyder på det) men hvorvidt synes er nedsat på det øje hvor ansigtet hænger ved vi heller ikke.
okt 2007
jul 2006
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 187
okt 2007
jul 2007
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 114 Svar: 491
Han var lidt skæv i hovedet, og savlede også lidt når han drak og spiste, men ellers var han som han plejede og han levede indtil han var 14 år.
Vi gjorde intet med hensyn til genoptrænning, det kom helt af sig selv stille og roligt og i hans tempo.
Jo forresten han blev dårlig til at gå på trapper også.
jul 2007
Hvilken fremtid med hjerneblødning/behandling?