ren fustration!! {{forumTopicSubject}}
Jeg tror jeg vil starte helt fra starten af.
Da jeg tog denne beslutning - at få en hund. Var det noget jeg havde drømt om længe. Og det en det bedste jeg har gjort i mit liv. Men inden jeg fik Selina, Fortalte jeg min mor om min beslutning.
Inden jeg havde talt færdig, sagde hun til mig "du skal ikke komme herhjem med den" "jeg har ikke tænkt mig at hjælpe dig økonomisk, for det er dyrt at have hund" "det her er det dummeste du gør" osv. Alt dette havde jeg snakket med mig selv om, inden jeg tog beslutningen, men jeg tænkte ikke over hendes ord, og tænkte at dem vil hun tage tilbage når hun så min lille skat.
Siden Selina er kommet til kommer hun haletiden med stikpiller. Som " du skal ikke have den hund med herud" "kan du dog ikke binde den et sted så den ikke vandrer rundt" (hun går og snuser da det er et nyt sted). "din hund er uopdragen" "jeg gider ikke besøge dig, for du har hund", "når du besøger mig så er dit opmærksomhed haletiden rettet mod hende, og du kigger på hende haletiden!"
og når jeg fortæller hende hvor led hun er ved mig siger hun "jamen jeg advaret dig jo inden du fik hunden" det er som om hun straffer mig for min beslutning.
Hun kan endda bede mig om at låse hende væk i et rum når hun kommer (hvilket jeg ikke går med til) hvor efter hun bliver skide fornærmet og siger at jeg vælger hunden frem for hende. Når jeg skriver dette er det med tårer i øjet.
Grunden til at hun er som hun er (tror jeg) er at jeg ikke har så mange penge. Jeg er studerende, har et job ved siden af, og bor med min kæreste. Hun ved ikke så meget om min økonomi. Men hun kan se at jeg vælger mange ting fra pga. at jeg nu har fået hund (hvilket jeg var udmærket klar over at jeg blev nød til, inden jeg fik hende) men vi klarer os og der er mad på bordet!! og jeg har ikke brug for alle de ting hun mener jeg skal have.
Mig og min mors forhold var på veninde basis før. Men nu er det som om vi ikke taler samme sprog og hun er gået imod mig. Jeg prøver at snakke med hende om det, men hun siger at det er min skyld. og jeg forstår ikke at hun siger sådan, for hun er en klog kvinde. Jeg føler at hun vil stille et valg op mellem hende og hunden.
Jeg ved ikke hvad mit endelige spørgsmål er. Men havde brug for at læsse lidt af min frustration af.
okt 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 17 Svar: 894
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.299
Ingen mennesker skal bestemme om jeg skal have hund eller ej og ingen skal komme ind i mit hjem og kritisere mine dyr eller bede mig lukke dem væk, for så er det dem der for vist døren og de bliver ikke lukket ind igen
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 102 Svar: 967
Men jeg vil jo gerne have at hun besøger mig og jeg besøger hende. Og jeg har også sagt til hende at jeg godt kan komme uden hunden, men at det kun bliver i et par timer, og det bliver hun også sur over (og igen pointerer hvilken fejl det var at få Selina)
Men jeg gider ikke hele tiden sidde i forsvar position og være klar til at undskylde at min hund gør dit og dat. (Selina er en god hund og meget opdragen, men hun kan godt lave hvalpede narrestreger) så det er meget svært, når min mor slet ikke prøver at forstå mig eller min hund. og det er bare sååå ARRRGGH!!!!!
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.061
Men jeg undrer mig lidt over at du alligevel tager hunden med til din mor når hun allerede inden køb havde frabedt sig det, det kan man i mine øjne heller ikke tillade sig
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 136 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.825
Min familie er heller ikke synderligt vilde med dyr, men accepterer da at hundene er der.
Hvis man vil besøge os, eller have besøg af os, ja så medfølger der to stks hunde.
Den holdning burde du indtage. Hvis din mor ikke vil se hunden, så må hun blive hjemme. Slut prut.
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 938
Jeg frygtede også min mors reaktion. Jeg er også studerende, det samme er min kæreste (som jeg bor med) og jeg har arbejde ved siden af. Men hun tog det pænt, og behandler Vega fint selvom hun bestemt ikke er hundemenneske
Og så vil jeg lige sige.. Nu ved jeg ikke hvad du tjener og hvad din kæreste laver og hvor dyrt I bor, men jeg synes på ingen måde det er svært at få det til at løbe rundt, og vi har penge tilbage hver måned.
Og så sender jeg dig lige et kram
(er der fejl, skyldes det at det er skrevet fra iPhone, og jeg kan ikke se hvad jeg skriver
sep 2007
En ting er i hundenes hjem, men når man besøger andre!
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.481
Du kan ikke forvente at alle gerne ser at man tager sin hund med til deres hjem.
Men hun skal slet ikke kræve, at hunden bliver lukket væk i dit hjem! Det er dit hus og kan hun ikke lide det, kan I lade være med at mødes der.
På den anden side - hvis DU gerne vil have besøg af nogen, der er bange for hunde eller bare ikke kan lide dem. Så kan du jo vælge at lukke hunden væk, mens de er der. Men det skal være DIN beslutning.
okt 2010
Ditte: Ja, jeg er også enig. Jeg synes heller ikke alle skal finde sig i at man tager sin hund med. Men som jeg også skriver, så vil nogle mennesker bare gerne have lidt længere tid besøg af en. Og det er der jeg mener at man skal have lov til at tage sin hundeven med. Og det er derfor jeg nogle gange har taget Selina med ud til min mor.
Pernille: Ja, vi har også penge tilbage hver måned og vi har det fint. Så jeg forstår ikke hendes stærke reaktion.
Puha.. Dejligt med lidt opbakning.
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 536
jun 2004
Følger: 11 Følgere: 13 Hunde: 5 Emner: 48 Svar: 877
Det er jo ikke anderledes end at folk selvfølgelig har deres børn med. Vil man ikke have svinende og larmende børn i huset jamen så kommer forældrene heller ikke. I min familie ser vi ihvertfald sådan på det - min søster kommer anstigende med 2 små unger og jeg har to hunde med. Hundene har ikke mindre ret - for mig er de jo "mine børn".
Hvis man så SELV har et kæmpe behov for at besøge de mennesker alligevel selvom hunden ikke må komme med, jamen så er det jo bare at gøre det.
maj 2004
Følger: 43 Følgere: 36 Hunde: 6 Emner: 79 Svar: 1.416
Det kan man sagtens sige på en ordenlig måde, men alligevel så hun kan forstå at det emne er ikke til diskution.
Når hun er i dit hjem, må hun respektere det også er hundens hjem, og hun er gæst.
Dernæst, kan jeg så godt forstå hun måske ikke vil have hunden hjem til hende. Bor i ikke længere fra hinanden end du kan være væk nogle timer, så tar hunden ikke skade af at være hjemme.
Mine hunde er sjældent med rundt på besøhg hos familie.
jun 2004
MEN problemet for dig er nok at du er "bange" for at hun ikke vil acceptere det, og dermed risikerer du at miste samværet med hende. Fortæl hende det. Fortæl alt hvad du føler, og hvor meget din hund betyder for dig.
sep 2007
Men nej jeg kan på ingen måde se sammenligningen mellem børn og dyr
Og jeg har fuld respekt for at mennesker jeg kan lide ikke nødvendigvis elsker hunde bare fordi jeg gør, de må acceptere dem i mit hjem, men jeg vil ikke påtvinge dem i deres eget hjem
Og jeg vil heller ikke fravælge mennesker fordi mine hunde ikke må være alene en gang imellem
sep 2007
Skal hund og børn så lukkes væk så jeres hund kan være der ?
jun 2004
Men selvfølgelig hvis vi snakker allergi, angst osv så er det en anden sag. For selvfølgelig kan hundene være alene hjemme.
Jeg vil "med glæde" fravælge folk, der ikke vil have hunde på besøg pga "sarthed" (forstå mig ret) - og vi har faktisk fravalgt kærestens moster og onkel, for der er hundene ikke velkomne - men de er hjertens velkomne her i mit hjem, hvor hundene er.
okt 2010
sep 2007
Hvor end meget jeg elsker hunde, kan jeg ligegyldig hvad ikke se sammenligningen med mennesker
Og jeg kan heller ikke overhovedet forstå at man kan fravælge familie, bare fordi de ikke deler ens interesse i hunde, eller bare vil forbeholde sig retten til at bestemme i eget hjem
jun 2004
jun 2004
Jeg ringede til hende, og faktisk havde hun gået og tænkt og tænkt og hun sagde til mig (inden jeg sagde det var for sjov), at selvfølgelig ville hun passe den og være med fra den var hvalp, så hun kunne undgå at blive bange når den blev stor. DET kan man da kalde TOLERANCE. Modsat hvis jeg selv skal tage HENSYN..
sep 2007
maj 2004
Følger: 43 Følgere: 36 Hunde: 6 Emner: 79 Svar: 1.416
sep 2007
Lige præcis sådan jeg har det
ren fustration!!