{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.028 visninger | Oprettet:

ren fustration!! {{forumTopicSubject}}

Jeg tror jeg vil starte helt fra starten af.

Da jeg tog denne beslutning - at få en hund. Var det noget jeg havde drømt om længe. Og det en det bedste jeg har gjort i mit liv. Men inden jeg fik Selina, Fortalte jeg min mor om min beslutning.
Inden jeg havde talt færdig, sagde hun til mig "du skal ikke komme herhjem med den" "jeg har ikke tænkt mig at hjælpe dig økonomisk, for det er dyrt at have hund" "det her er det dummeste du gør" osv. Alt dette havde jeg snakket med mig selv om, inden jeg tog beslutningen, men jeg tænkte ikke over hendes ord, og tænkte at dem vil hun tage tilbage når hun så min lille skat.

Siden Selina er kommet til kommer hun haletiden med stikpiller. Som " du skal ikke have den hund med herud" "kan du dog ikke binde den et sted så den ikke vandrer rundt" (hun går og snuser da det er et nyt sted). "din hund er uopdragen" "jeg gider ikke besøge dig, for du har hund", "når du besøger mig så er dit opmærksomhed haletiden rettet mod hende, og du kigger på hende haletiden!"
og når jeg fortæller hende hvor led hun er ved mig siger hun "jamen jeg advaret dig jo inden du fik hunden" det er som om hun straffer mig for min beslutning.

Hun kan endda bede mig om at låse hende væk i et rum når hun kommer (hvilket jeg ikke går med til) hvor efter hun bliver skide fornærmet og siger at jeg vælger hunden frem for hende. Når jeg skriver dette er det med tårer i øjet.

Grunden til at hun er som hun er (tror jeg) er at jeg ikke har så mange penge. Jeg er studerende, har et job ved siden af, og bor med min kæreste. Hun ved ikke så meget om min økonomi. Men hun kan se at jeg vælger mange ting fra pga. at jeg nu har fået hund (hvilket jeg var udmærket klar over at jeg blev nød til, inden jeg fik hende) men vi klarer os og der er mad på bordet!! og jeg har ikke brug for alle de ting hun mener jeg skal have.

Mig og min mors forhold var på veninde basis før. Men nu er det som om vi ikke taler samme sprog og hun er gået imod mig. Jeg prøver at snakke med hende om det, men hun siger at det er min skyld. og jeg forstår ikke at hun siger sådan, for hun er en klog kvinde. Jeg føler at hun vil stille et valg op mellem hende og hunden.

Jeg ved ikke hvad mit endelige spørgsmål er. Men havde brug for at læsse lidt af min frustration af.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ren fustration!!
  • #1   3. nov 2011 missundelse er en grim ting og det lyder bestemt som om du lever livet mens din mor er sur og bidter...lyder lidt som "mig og min mor" på...er det kanal 4? jeg syntes det er godt du står ved dine handlinger og lyder til du har styr på tingene:)

• #2   3. nov 2011 Uhh hun skal være gald for hun ikke er min mor for så havde hun fået besked på at kunne hun ikke leve med mine beslutninger og min hund, ja så måtte hun jo blive væk...

Ingen mennesker skal bestemme om jeg skal have hund eller ej og ingen skal komme ind i mit hjem og kritisere mine dyr eller bede mig lukke dem væk, for så er det dem der for vist døren og de bliver ikke lukket ind igen smiley

• #3   3. nov 2011 Jeg ville nok tale et alvorsord med min mor hvis jeg var i dit sted. Men det skal foregå på en voksen måde og hold dig på egen bane dvs. lad være med at komme med beskyldninger og angreb. Lig ud med f.eks. "Jeg bliver ked af de når du kommer med de bemærkninger og jeg føler ikke du respektere mig." Hvis hun ikke er villig til at lytte til fornuft, så ville jeg gøre det klart at hun ikke var velkommen hos mig.

• #4   3. nov 2011 ja, det vil også bare være det mest enkle at gøre. Men jeg elsker mig mor. Hun er det eneste familie jeg har ud over min mormor (som forresten også hakker på mig pga. hunden)

Men jeg vil jo gerne have at hun besøger mig og jeg besøger hende. Og jeg har også sagt til hende at jeg godt kan komme uden hunden, men at det kun bliver i et par timer, og det bliver hun også sur over (og igen pointerer hvilken fejl det var at få Selina)

Men jeg gider ikke hele tiden sidde i forsvar position og være klar til at undskylde at min hund gør dit og dat. (Selina er en god hund og meget opdragen, men hun kan godt lave hvalpede narrestreger) så det er meget svært, når min mor slet ikke prøver at forstå mig eller min hund. og det er bare sååå ARRRGGH!!!!!

• #5   3. nov 2011 Du bliver nødt til at være meget tydelig omkring "dit hjem dine regler" og selvfølgelig skal hunden ikje lukkes væk fordi de kommer på besøg

Men jeg undrer mig lidt over at du alligevel tager hunden med til din mor når hun allerede inden køb havde frabedt sig det, det kan man i mine øjne heller ikke tillade sig

• #6   3. nov 2011 Din mor lyder til at opføre sig som en fornærmet teenager.
    Min familie er heller ikke synderligt vilde med dyr, men accepterer da at hundene er der.
    Hvis man vil besøge os, eller have besøg af os, ja så medfølger der to stks hunde.
    Den holdning burde du indtage. Hvis din mor ikke vil se hunden, så må hun blive hjemme. Slut prut.

• #7   3. nov 2011 kæft en umoden opførsel! Det var da vildt! Det synes jeg på ingen måde du skal finde dig i - jeg synes at du skal sige til din mor at hvis hun ikke kan behandle dig ordentligt og acceptere dit valg om at få hund, så kan hun holde sig væk. Du bor ikke hos hende mere, du er voksen og tager dine egne valg, og det må hun acceptere!

Jeg frygtede også min mors reaktion. Jeg er også studerende, det samme er min kæreste (som jeg bor med) og jeg har arbejde ved siden af. Men hun tog det pænt, og behandler Vega fint selvom hun bestemt ikke er hundemenneske smiley

Og så vil jeg lige sige.. Nu ved jeg ikke hvad du tjener og hvad din kæreste laver og hvor dyrt I bor, men jeg synes på ingen måde det er svært at få det til at løbe rundt, og vi har penge tilbage hver måned.

Og så sender jeg dig lige et kram smiley

(er der fejl, skyldes det at det er skrevet fra iPhone, og jeg kan ikke se hvad jeg skriver smiley )

• #8   3. nov 2011 Er faktisk overrasket (chokeret) over hvor mange der mener at folk bare må finde sig i hunde, hvis de vil have besøg.
    En ting er i hundenes hjem, men når man besøger andre!

• #9   3. nov 2011 Hvis din mor ikke vil tilbringe tid sammen med hunden, så kan du vel besøge hende uden hund?

Du kan ikke forvente at alle gerne ser at man tager sin hund med til deres hjem.

Men hun skal slet ikke kræve, at hunden bliver lukket væk i dit hjem! Det er dit hus og kan hun ikke lide det, kan I lade være med at mødes der.

På den anden side - hvis DU gerne vil have besøg af nogen, der er bange for hunde eller bare ikke kan lide dem. Så kan du jo vælge at lukke hunden væk, mens de er der. Men det skal være DIN beslutning.

• #10   3. nov 2011 Mange tak for jeres svar og opbakning. Ja jeg må prøve sige til hende hvordan det hele hænger sammen, selv om jeg tvivler på at hun forståer eller at der er noget der ændrer sig.

Ditte: Ja, jeg er også enig. Jeg synes heller ikke alle skal finde sig i at man tager sin hund med. Men som jeg også skriver, så vil nogle mennesker bare gerne have lidt længere tid besøg af en. Og det er der jeg mener at man skal have lov til at tage sin hundeven med. Og det er derfor jeg nogle gange har taget Selina med ud til min mor.

Pernille: Ja, vi har også penge tilbage hver måned og vi har det fint. Så jeg forstår ikke hendes stærke reaktion.

Puha.. Dejligt med lidt opbakning.

• #11   3. nov 2011 Ja det lyder som en gang grim misundelse...

• #12   3. nov 2011 Ditte med Link: Jeg har det sådan, at vil folk have besøg af mig, jamen så følger hundene med. Vil de ikke have hundene i deres hjem, så kommer jeg bare heller ikke. Jeg har faktisk haft denne problematik, da min mors nye mand ikke ville have hund i huset, da han flyttede ind hos min mor (mit barndomshjem). Der gik ikke længe, før hundene var velkomne!

Det er jo ikke anderledes end at folk selvfølgelig har deres børn med. Vil man ikke have svinende og larmende børn i huset jamen så kommer forældrene heller ikke. I min familie ser vi ihvertfald sådan på det - min søster kommer anstigende med 2 små unger og jeg har to hunde med. Hundene har ikke mindre ret - for mig er de jo "mine børn".

Hvis man så SELV har et kæmpe behov for at besøge de mennesker alligevel selvom hunden ikke må komme med, jamen så er det jo bare at gøre det.

• #13   3. nov 2011 Du må da forklare din mor at det er DIT valg at have hund, og det har hun INGEN indflydelse på. Du er voksen, og skal ikke spørge hende om hun syntes det er i orden.
    Det kan man sagtens sige på en ordenlig måde, men alligevel så hun kan forstå at det emne er ikke til diskution.
    Når hun er i dit hjem, må hun respektere det også er hundens hjem, og hun er gæst.

Dernæst, kan jeg så godt forstå hun måske ikke vil have hunden hjem til hende. Bor i ikke længere fra hinanden end du kan være væk nogle timer, så tar hunden ikke skade af at være hjemme.
    Mine hunde er sjældent med rundt på besøhg hos familie.

• #14   3. nov 2011 TS: Hvis jeg var dig ville jeg helt klart give min mor et ultimatum: enten accepterer hun, at du har hund med alt hvad det indebærer eller også kommer I ikke til at ses på samme måde som før. Du er nu hundeejer, det er dit valg, du er voksen - og hun har intet at skulle have sagt.

MEN problemet for dig er nok at du er "bange" for at hun ikke vil acceptere det, og dermed risikerer du at miste samværet med hende. Fortæl hende det. Fortæl alt hvad du føler, og hvor meget din hund betyder for dig.

• #15   3. nov 2011 Nå havde skrevet et langt indlæg der forsvandt
    Men nej jeg kan på ingen måde se sammenligningen mellem børn og dyr

Og jeg har fuld respekt for at mennesker jeg kan lide ikke nødvendigvis elsker hunde bare fordi jeg gør, de må acceptere dem i mit hjem, men jeg vil ikke påtvinge dem i deres eget hjem
    Og jeg vil heller ikke fravælge mennesker fordi mine hunde ikke må være alene en gang imellem

• #16   3. nov 2011 Hva så egentlig hvis de mennesker i besøger har en hund der ikke kan med andre eller har børn der er bange?
    Skal hund og børn så lukkes væk så jeres hund kan være der ?

• #17   3. nov 2011 Diite med Link: Min kæreste får eksempelvis ekstremt dårlige nerver af at have små børn på besøg. Han har "døddyre" højtalere som bare IKKE skal have fedtede fingre sat på. Og han er virkelig øm over både borde, tæpper og gulve mht den mad som uundgåeligt rammer og bliver splattet ud, fedter og pletter. Han har det med andre ord skidt med at have børnebesøg. På samme måde som min mors mand havde (har?) det skidt med at have hunde på besøg pga negle og hundehår. Men vi vil gerne se mine søster og børnene, så selvfølgelig er de velkomne - og min mor/hendes mand vil gerne se os, så derfor er hundene velkomne.

Men selvfølgelig hvis vi snakker allergi, angst osv så er det en anden sag. For selvfølgelig kan hundene være alene hjemme.

Jeg vil "med glæde" fravælge folk, der ikke vil have hunde på besøg pga "sarthed" (forstå mig ret) - og vi har faktisk fravalgt kærestens moster og onkel, for der er hundene ikke velkomne - men de er hjertens velkomne her i mit hjem, hvor hundene er.

• #18   3. nov 2011 Ja. Jeg tror jeg vil tage en snak med hende hvor jeg fortæller endnu engang hvordan det hele står til. Så må jeg ignorere hendes "stikpiller" efter det. Og nej, vi bor ikke længere væk fra hinanden end jeg hurtig kan komme hjem. Men jeg elsker bare sådan at have Selina med, da min mor bor på en gård, med skønt miljø ude på landet. Forhåbentlig støtter hun mig i mit valg engang.

• #19   3. nov 2011 Vibe
    Hvor end meget jeg elsker hunde, kan jeg ligegyldig hvad ikke se sammenligningen med mennesker

Og jeg kan heller ikke overhovedet forstå at man kan fravælge familie, bare fordi de ikke deler ens interesse i hunde, eller bare vil forbeholde sig retten til at bestemme i eget hjem

• #20   3. nov 2011 Det var skam heller ikke for at "få dig omvendt". Blot en forklaring på, hvordan jeg ser det smiley

• #21   3. nov 2011 Jeg drillede faktisk min mor sidste år og fortalte at jeg havde bestilt en Mastino Napolitano hvalp. Hun er meget bange for store hunde, og hader savl og lugt. Total god joke, troede jeg. Men min søster ringede og fortalte hvor ked af det hun var, fordi jeg skulle have sådan en hund.
    Jeg ringede til hende, og faktisk havde hun gået og tænkt og tænkt og hun sagde til mig (inden jeg sagde det var for sjov), at selvfølgelig ville hun passe den og være med fra den var hvalp, så hun kunne undgå at blive bange når den blev stor. DET kan man da kalde TOLERANCE. Modsat hvis jeg selv skal tage HENSYN..

• #22   3. nov 2011 Ja det er tolerance, men mener mere det er den der tager valget at have hund der skal vise hensyn, end dem der tilfældigvis var så uheldige at være i familie med vedkommende der skal være tolerante

• #23   3. nov 2011 Man kan bestemt ikke forvente at have sin hund med rundt hos andre. Og det respekterer jeg ihvertfald med mine hunde. De kommer med, hvis de bliver inviteret, ellers bliver de herhjemme. Og det uden at diskutere med folk, som har anden holdning i min omgangskreds. ;-))

• #24   6. nov 2011 Chiko
    Lige præcis sådan jeg har det

Kommentér på:
ren fustration!!

Annonce