Hund med i tog-træning Hund med i tog-træning
Hej kærer HG'ere.
Søger nogle råd til hvordan man kan lade sin hund få den bedste oplevelse af at skulle med toget?
Hun er van til at være på stationer og gå ved toge der kører forbi hende, busser m.m.
Men hun har aldrig kørt med bus eller tog, og hun skal snart med til Kbh og vil selvfølgelig gerne vænne hende lidt til det (det er kun 50 min. fra Kbh til mig men det er alligevel et stykke tid for en lille hund jo) inden turen går der ind
Overvejede en taske, men hun bryder sig ikke synderligt om sin kasse til bilen og hun vejer alligevel 10 kg så hun er ikke helt let i længden
Bare nogle gode råd så hun kan få en god oplevelse.
(hun er generelt ikke en nervøs hund eller noget og hun skal med til Kbh hjem til en veninde, ellers skal hun være alene hjemme hele dagen og det er lidt synd syntes jeg, vi snakker over 8 timer her)
Håber på nogle gode råd
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
Min har været vant til at køre i tog og bus altid. Jeg bærer ham altid ind i bussen eller toget, og så kommer han i tasken, når jeg har fundet min plads. Så sidder eller ligger han der og den er åben - han går i panik, hvis jeg lukker ham inde. (jeg har denne til ham:
http://tholo.dk/index.php?product_id=1633 )
I starten havde jeg godbidder med, som han blev fodret med der i, så han blev i tasken og syntes, at det var herligt at køre i tog. I dag ligger han sig bare til at sove.
feb 2006
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 45
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 45
feb 2006
Jeg gjorde det den anden dag, da jeg skulle på biblioteket efter jeg kom hjem, og ville ikke efterlade ham to gange på en dag, jeg nægter at sætte ham uden for, og vi må ikke bære ham derinde... Så jeg prøvede med tasken. Han sad og gloede på mig hele tiden som om "hey mor, hvorfor sidder jeg her?? Jeg HAR ben". Godt det kun tog 2 minutter at aflevere de bøger...
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 30 Hunde: 15 Emner: 96 Svar: 1.542
Så ville jeg bare gå ind i toget med den og bede den sætte sig stille. Kan ikke se nogen grund til en masse træning. Hvis hunden stoler på dig er det vel nok at du siger der ikke sker noget.
Havde selv 2 hunde som for første gang skulle med tog fra Odense ti København. 5 mdr og 3 år . De blev bare lukket ind i hver sin kasse og så gik jeg ind med dem. Intet problem i det.
feb 2010
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
Hund med i tog-træning