Foderskift Foderskift
Idag har jeg fået 15 kg Markus Mühle hjem til My, og jeg har læst en del tråde herinde om hvor vigtigt det er at give hende en ´"blid" overgang fra hendes gamle foder.
Derfor har jeg blandet tre poser. Én hvor der er mest af hendes gamle foder til den første uge, én med 50/50 og én med mest af det nye.
My har absolut ikke den store appetit, men spiser kun ca. 1/2 til 2/3 af hendes mad, men det nye foder synes hun rigtig godt om, og nu spiser hun kun det nye foder. Jeg kan næsten garantere for at, hvis jeg giver mindre portioner, vil hun stadig nøjes med at spise det nye foder.
Er der nogen der har prøvet dette, og nogle forslag til hvordan jeg kan få hende til at spise begge slags foder for at skåne hendes mave?
Indtil videre er der ingen problemer, selvom hun udelukkende har spist markus mühle, så måske jeg bare skal lade hende spise det som hun har lyst?
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.545
Det gav ingen problemer ..
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.545
Hans mave tåler alt, så jeg gjorde det også bare direkte ..
Det gav heller ingen problemer
mar 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 22 Svar: 475
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 287
Hun plejer at tage det meste i stiv pote, og har til dags dato aldrig haft dårlig mave, så jeg vil bare håbe på det bedste i første omgang
Hun D: Ja det må du da gerne, men jeg kan ikke give dig et særlig godt svar, tror jeg..
Jeg har som sagt lidt problemer med at få My til at spise nok (ikke at hun er for tynd, men hun tager heller ikke skade af lidt mere sul på sidebenene), og derfor skal hun helst ikke have et foder med for mange fyldstoffer i.
Derfor synes jeg godt om opbygningen af MM, og så er prisen også god for en studerende som jeg selv
Var det svar nok?
mar 2009
Det er en lodret løgn at det ikke er varmebehandlet, fordi al tørkost i EU skal have en varmebehandling:
Tid, temperatur og tryk
2. Efter findelingen skal de animalske biprodukter opvarmes til en kernetemperatur på over 133 °C i mindst 20 minutter uden afbrydelse ved et (absolut) tryk på mindst 3 bar frembragt ved hjælp af mættet damp (1); varmebe- handlingen kan anvendes som eneste forarbejdning eller som sterilisationsfase før eller efter forarbejdningen.
apr 2010
Nu er det ikke fordi jeg er fanatisk med foder, bare mine hunde fungerer godt på det de får..
mar 2009
Generelt, så ville jeg ikke selv fodre med et produkt hvor der er ris, majs, hvede eller anden kornsort, fordi det er billigt fyld, og ikke noget hunden har brug for.
mar 2009
At det bliver presset i form når det er 43 grader, det er meget normalt at foderindustrien gør det, men de fremhæver det som noget særligt.
Mit største problem med det, er at de skriver at det kommer så tæt på barf som muligt, og jeg må sige, at jeg aldrig har set en ulv spise brune ris eller majs m.m. og der er rigtig meget af det i deres produkt.
apr 2010
Palle: Tak for tippet
Det er netop lige det med gylpen osv. jeg har læst en del om i trådene herinde, og det er derfor jeg blev lidt nervøs over at hun kun spiser MM-pillerne og lader hendes gamle foder være.. Men indtil videre har der ikke været noget gylp, så jeg krydser fingre..
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Annoncer: 1 Svar: 312
mar 2009
Hvis din hund fungere fint på det, så er det jo godt. Min pointe er, at jeg bliver vred over at en del producenter skriver ting der ikke passer, på deres produkter. Det gør det jo vældig vanskeligt at vælge.
mar 2009
Ingredienser:
28% tørret fjerkræ måltid, termisk behandlede hele korn, ris, hele korn, majs termisk behandlet, 8% kallun spil måltid, ris kim, Jerusalem artiskok måltid, 5% havet fiskemel, tørret rødbede måltid, koldpresset linolie, koldpresset rapsolie olie, 2% æggeblomme, tørret tørv, frugt pulver (kombination af johannesbrød, ananas, papaya, bananer, acerola kirsebær hindbær, æbler, pærer, blåbær, mango,), tørrede urter blanding, laks olie, alger måltid, tørret Mojave yucca .
apr 2010
Palle: Hold da op
Hun D: Jamen du har nok egentlig ret i at der er mere korn i produktet end de antyder, men jeg synes nu stadig at det er et fint produkt til prisen. Hvis man kikker på andre foderprodukter til den pris, finder du ihvertfald ikke særlig mange med kød som første ingrediens (staves?), og det er egentlig bare der jeg ville hen med min "uden så meget korn"-kommentar
mar 2009
http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=de&u=http://www.markusmuehle.de/&ei=KTq3TrWILMPMsga6mfDJAw&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=2&sqi=2&ved=0CD8Q7gEwAQ&prev=/search%3Fq%3Dmarkus%2Bm%25C3%25BChle%26hl%3Dda%26safe%3Doff%26biw%3D1280%26bih%3D637%26prmd%3Dimvnsofd
mar 2009
mar 2009
Foderskift