{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
816 visninger | Oprettet:

Jeg er sådan i tvivl om hvad vi skal stille op! {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg har brug for lidt input vedr. vores hund.
Oliver er 6½ år gammel, han har altid haft "franske poter", dette har endnu ikke været et stort problem, men det genere ham lidt når han skal sidde, da de nemt glider ud til siden.
Derudover har han de sidste par år haft en meget rund ryg, han er ikke lige hen over rumpen, men krummer. Det ses både når han står, sidder og dækker. Når han sætter sig i sofaen, sætter han sig nogen gange på stykket over halen fremfor på numsen?!
Det er som regel værst i vinterhalvåret, da han begynder at halte, dette går dog over efter 10 min. inde i varmen.
Nogen dage er han så stiv i kroppen at han har svært ved at komme op og ned af sofaen, sengen og bilen. Et sted han normalt elsker at være. Derudover virker han "depressiv" han plejer at være glad og fare rundt fx når vi har gæster, nu ligger han bare stille og sover.

Nu er sagen sådan at vi selvfølgelig har haft ham til dyrlægen, han siger at smerterne sidder i hans nakke og fra midten af ryggen og ned i bagbenene - det er dog værst i venstre bagben.
Ja der er umiddelbart mulighed for en behandling, det vil betyde at han ca hver 3 uge skal til dyrlægen og en form for massage (kan ikke huske hvad den kaldes) Dette har han fået tidligere, men det hjælper ham højst 14 dage af gangen så bliver det skidt igen. Derudover skal han have smertestillende. Han får allerede specialfoder til ledene og har fået dette i 3 år.

Økonomisk vil det komme til at koste omkring 1000 kr. om måneden for behandling + smertestillende, oven i det kommer så udgifter til foderet ca. 700 kr. pr. måned (men dette betaler vi jo i forvejen, så det er som sådan ikke en merudgift for os)

Vi går kun kortere ture med ham, fordi han simpelthen ikke kan klare mere. Normalt kunne han godt trække lidt, men de sidste par måneder går han mere og mere roligt, når vi kommer hjem ligger han sig direkte ned og ligger så der i længere tid.

så nu ser vi følgende muligheder: smertebehandling, massage og "særbehandling"
Eller den tynge vej til dyrlægen for aflivning.
Ærligt så tænker jeg aflivning, fordi jeg kan se at vores hund har det skidt, jeg vil ham det bedste, måske ville behandlingen hjælpe ham et stykke af vejen, men er det et liv for en hund - og behandlingen vil jo ikke værre evigt, på et tidspunkt skal der mere til, og dyrlægen mener ikke at vi skal regne med at han bliver mere end 1 eller 2 år ældre end nu, grundet hans smerter.

Har i nogle inputs?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er sådan i tvivl om hvad vi skal stille op!
  • #1   7. nov 2011 I efteråret tog jeg en megetbtung beslutning på min tæves vegne... Hun havde smerter hver dag og var ikke den samme glade hund. Hun skulle ikke holdes i live for min skyld!

    Det er den sværeste beslutning jeg nogensinde har taget, men efterfølgende er tingene faldet mere og mere på plads i mine tanker. Det var det helt rigtige, at gøre!

    Jeg ville sige farvel på en god og værdig måde, hvis det var min hund....


  • #2   7. nov 2011 Jeg syntes det lyder som om din hund ”bare” er blevet gammel og slidt. En aflivning er på ingen måde den sjove løsning, men jeg tror ikke du skal håbe på en eller anden mirakel kur. Hvis der var det havde dyrlægen helt sikkert foreslået det smiley Det lyder for mig som om at din hund simpelthen er ved at være klar til at tage her fra, og man kan spørge sig selv om hvad det er for et liv du kan tilbyde din hund hvis den ikke kan gå tur, nyde selskab eller lege med andre… Spørgsmålet er jo i virkeligheden om det ikke bare er at trække pinen ud at vente?
    Jeg ved det er en utrolig hård beslutning, men jeg tror på at det er den rette. At holde liv i en hund der lider fordi man selv frygter at miste et ikke holdbart…
    Jeg sender dig mange varme tanker her fra smiley


  • #3   7. nov 2011 Jeg har siddet og læst mit indlæg flere gange nu, og virkelig tænkt om det er mig der "overdriver" hans smerter, men jeg tror desværre ikke at dette er tilfældet smiley

    Han fik sidste behandling i mandags i sidste uge, og aftalen med dyrelægen var at vi skulle komme igen med ham om 14 dage, dvs. næste mandag, men jeg har talt med ham hertil morgen og han synes vi skulle komme så han kunne kigge på ham og så kunne vi tage den endelige beslutning..!

    Tak for jeres inputs smiley


  • #4   7. nov 2011 Malene J

    Er han blevet røngtenfotograferet i ryg og bagpartiget?


Kommentér på:
Jeg er sådan i tvivl om hvad vi skal stille op!

Annonce