{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
981 visninger | Oprettet:

Babyhvalp urenlig ( sletter tråd) Hvorfor??? {{forumTopicSubject}}

Jeg bliver da vildt frustreret over trådstarteren af en hvalp sletter sin tråd ang en HVALP på 9 uger, som hun opfatter som urenlig.
Hvis hvalpe var renlige i 9 ugers alderen, så var det jo enormt nemt. Og råd, har du åbenbart ikke brug for, siden du sletter tråden.
Hvorfor så oprette tråd, hvis man ikke vil have råd? ? ? ? ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Babyhvalp urenlig ( sletter tråd) Hvorfor???
  • #1   11. nov 2011 HADER når folk sletter trådende fordi de ikke kan tåle mosten !

• #2   11. nov 2011 Det tænkte jeg også. Der var nok ikke en der kunne forstå, hvorfor man ikke kan forvente hvorfor en hvalp på 9 uger ikke er renlig - specielt når den har vist tegn før og døren ud til haven står åben?

• #3   11. nov 2011 det er jo ikke rart at få at vide at fejlen ligger hos en selv og ikke kan skydes på hvalpen

• #4   11. nov 2011 Man ville ikke have råd...... Man ville vel nærmere have ret i at det er ok at straffe hvalpen med at skælde ud, lukke den inde i et bur for at straffe og at det var ok at smøre næsen rundt i afføring og tis??

• #5   11. nov 2011 Sådan noget gør mig trist helt inde i knoglerne :o(

At starte med at være så misforstået, det sætter ikke en god basis for et langt hundeliv.

Jeg håber dælme at trådstarter - trods den slettede tråd - har fået et wake up call.

• #6   11. nov 2011 Mette: Og du var kommet med sådan en god forklaring på, hvordan man skal gøre, og så slettes det bare?! Så gider man da slet ikke hjælpe, og bliver bare sur over man har spildt sin tid, fordi trådstarteren ikke havde forventet at høre det

• #7   11. nov 2011 smiley Bliver SÅ ked af det på den hvalps vegne.

• #8   11. nov 2011 hvis trådstarteren af den omtalte tråd læser med...

Du har konstateret at det du har gjort ikke virker.. Nok snarere tvært imod..
    Prøv nogle af de mere humane råd du fik i tråden, hvis du kan huske dem

• #9   11. nov 2011 Det er en af dem, hvor man ser "det er med grædende hjerte jeg må sælge min hund" Fatter ikke mennesker ikke sætter sig i´nd i hvad DYR er for noget.

• #10   11. nov 2011 Ja, der var nemlig rigtig gode råd i den artikel, jeg havde linket til.

MEN den kundgjorde også at det kræver meget arbejde og spørgsmålet er om man er villig til det?

• #11   11. nov 2011 JEG sidder faktisk med grædende hjerte og tårer i øjnene. Stakkels lille vaps:-(

• #12   11. nov 2011 Samme her Mette... var faktisk igang med at skrive, men opgav midt i det hele, da jeg kunne mærke der ikke kunne komme noget pænt ud af min "mund"

• #13   11. nov 2011 Det er SÅ synd for den, stakkels stakkels lille hvalp, åh av mit hjerte smiley

• #14   11. nov 2011 Jeg tror grunden er at nogen mennesker herinde er voldsomt grimme i munden og meget personlige når de nedgører personen som enlig bare opretter tråden for at få hjælp... (ikke sagt at det er sådan i alle tilfælde)...

• #15   11. nov 2011 Tenna, så du den tråd?

• #16   11. nov 2011 Jeg plejer aldrig at være grum, men det var jeg godtnok i dette tilfælde, da personen ikke kunne forstå, det var HELT forkert, det de gjorde.

• #17   11. nov 2011 ----------------

et spørgsmål:=)

er det her ikke uhhænging????

• #18   11. nov 2011 Ikke hvis man læser brugerbetingelser - det er udhængning hvis man direkte omtaler personen og linker. Det er jo sådan set kun dem der har svaret på den tidligere tråd, der så hvem denne person var. Og siden der ikke bliver nævnt navne eller direkte henvist kan det jo ikke være udhængning?

• #20   11. nov 2011 syntes ellers det virkede ret meget som udhænging:)
    havde ikke læst brugerbetingelserne:)

-----------------------------------------------------------------------------------

et nspørgsmål mere:)

jeg vil oprette et emne hvor folk kan skrive gode råd hvad angår renlighedstræning:)

så kan i svare, det tror jeg vil hjælpe visse hundeejére:)
    og så er det vel noget alle kan have gavn af at læse:)

• #21   11. nov 2011 Der er jo ingen navn skrevet, og opretteren af tråden, fik så mange gode råd, som jeg selv mener ikke var grimme.
    Jeg sad og skrev hvad jeg selv har gjort med mine hvalpe og da jeg trykkede på opret indlæg, var tråden væk. Det er da frustrende. Og vil man have råd, så skal man da ikke slette tråd. Man kan jo selv sortere hvad af rådene man mener er relavante for en

• #22   11. nov 2011 maiken:

ejeren var frustreret over at hunden lavede indenfor hele tiden og søgte råd omkring hjælp til træning:)

hvalpen var kun 9uger og ejeren( lad os kalde denne person for x)var efter hvad jeg tænker frustreret over at hvalpen gang på gang lavede indenfor selvom den udmærket kendte vejen ud, og døren stod åben:)

folk forklarede så x at hunden ikke skal være renlig i 9ugers alderen osv.

jeg gætter på at x havde forventet andre svar end dem hun fik:)
    da de svar hun fik kun sagde at det var hendes skyld alt sammen hvor jeg tror hun ville have folk til at komme med svar som at det er hundens skyld:)

alt i alt, jeg tror hun blev stødt over de svar hun fik:)

håber du forstår:)

• #23   11. nov 2011 chiko: tænkte på det fordi jeg selv havde læst tråden, og glemte næsten helt at ike alle havde læst det:)
    men der var jo hverken link eller andet til den anden tråd så ja:)det er vel ikke udhænging:)

• #24   11. nov 2011 Alt det der med at trykke hundens næse i afføring og urin, er frygtelig gammeldags.. er vi ikke komme videre?? Åbenbart ikke, for der er stadig nogle der bruger det.. Frygteligt.. stakkels hvalp.. og hvis man bliver frystreret over sin hvalp, man har haft een uge, så skulle man nok overveje om man skal have hund.. vågn dog op!

• #25   11. nov 2011 Sanne
    Har du aldrig undret dig over i markederne rundt om på nettet af folk videresælger hvalpe på 12-14 uger. Mange har end ikke sat sig ind i de får en baby i huset. Og at det kræver man gider gå ud med dem, også selvom man bor på 2. sal. Mange skulle nøjes med en tøjbamse. Den sviner ikke.

• #26   11. nov 2011 Jo, synes også at det er frygteligt.. nogen hunde når desværre at blive kastebold mange gange i deres liv.. smiley

• #27   11. nov 2011 Ja, der græder mit hjerte. Ikke over ejeren, men over den stakkel som lige er blevet flyttet og endnu engang skal det stress igennem, som en flytning til ny familie altid er for en hvalp/hund

• #28   11. nov 2011 what ...... sælger personen sin hund fordi den tiser indenfor og er 9 uger gammel ???????
    eller er der noget jeg har misforstået...... vi har uheld engang imellem her hjemme og han er altså 17 uger ..... derfor smider vi ham ikke på gaden og opgiver..... smiley
    en hvalp er KUN en hvalp, man smider da heller ikke et barn ud fordi de kommer til at tisse i sengen... dyrebørn og menneske børn kan ikke gøre for de tisser indenfor . det noget VI store, voksne, ansvarlige mennesker skal lære dem at man ikke gør.

• #29   11. nov 2011 Ann-Christina.. nej nej nej... vedkommende spørger til hvad hun skal gøre fordi havlpen ikke er renlig endnu.. selv om den har været det så er den det ikke mere.. Og hvalpen er 9 uger

• #30   11. nov 2011 @BPtøzen.... jeg har desværre også været væk (ude og købe mad til tøserne).... men jeg nåede at se starten og som jeg husker det var ordet renligheds-træning aldrig nævnt fra TS side... det virkede nærmere som om hun mente at når den nu i sidste uge virkede mere renlig så skulle den da bare have fattet at sådan var det.... og som om at den skulle vide at tisse inde var forkert, den kom åbenbart i bur som straf når den havde gjort noget galt og det lød til at tisse inde var i den katagori, så det med træning tror jeg slet ikke hun kendte til, den skulle da bare vide hvad der er rigtig og hvad der er forkert.... det med at gnide snude i, og straffe med bur havde jo virket på en hund de åbenbart har i forvejen som var ½ år..... så en på 9 uger en på ½ år og så så uvidende om håndtering, det er trist for hundene....

Er ked af at være en af mokkerne, men blev forarget over at sådanne mennekser overhovedet kan købe et dyr de er ansvarlige over

jeg fik allerede kort inde i tråden ondt i maven på hundenes vegne...Håber godt nok TS i sin fornærmethed trods alt for hundens skyld har taget nogle af de gode råd til sig, uanset "tonen" de er leveret i, er sikker på de er leveret med hundens bedste for øje....

Synes faktisk også tit folk herinde kan have en barsk tone, men synes godt nok også der er en del der er nærtagende, og sært nok tit hvis de har spurgt om noget og ikke får de svar de håber... af og til tænker jeg hvorfor man spørger om råd hvis man alligevel ikke er åben for at prøve noget andet af.... man kan jo tage det man vil og lade andet være... men er sikker på at mange af de "barske" er hunde-elskere til fingerspidserne og forstandige folk, så ikke at prøve deres råd af fordi man ikke bryder sig om tonen viser bare at man tænker mere på sig selv end ens hunds bedste...

jeg har også søgt både renligheds- og kost råd herinde, og har prøvet det af jeg synes lød fornuftigt og ladet andet stå....men det kan da ikke nytte at jeg spørger og så bliver fornærmet hvis en eller anden svarer på en måde, eller med et modspørgsmål som jeg ikke lige bryder mig om...

Nå, nu vil jeg ud og pine mine med en gang pelspleje : )

• #31   11. nov 2011 pine dine vapser????det bedste mine ved er en omgang pelspleje:)især drengen*lol*

• #32   11. nov 2011 Problemet var at TS havde "prøvet alt...... Både at skælde hunden ud. Straffe den ved at lukke den inde i et bur, når den havde gjort noget på gulvet. Tørret dens næse rundt i afføring/tis, men intet havde hjulpet. Og hunde HAVDE kunnet sige til, men gjorde det nu pludselig ikke mere??" 9 uger gammel?

• #33   11. nov 2011 @ Mette, ja lige præcis..... det er derfor man får ondt i maven, ts virkede ikke kun uvidende og søgende efter hjælp, nej hun virkede som om hun virkelig troede på de metoder, og som en der i den grad manglede den psykologiske basis indsigt man bør have når man påtager sih ansvar for andre levende væsener....

@BPtøzen, altså må sige den ældste også når til smaske niveau på et tidspunkt i processen og kommer med frivilligt...

Men hvalpen jeg har på 5 måneder har simpelthen den mest tykke og vamsede pels, er begyndt at tynde i den og det synes hun bestemt ikke er sjovt, og man skal stå stille, og man må ikke selv bestemme hvordan man vil vende, og i det hele taget er det forbundet med en masse tvang synes hun lige nu, pauserne hvor vi lige nusser, roser og får en godbid er hun helt med på, samt tilsidst hvor jeg børster blidt og stille så det bliver en nusse afslutning, men alt inden da kan hun nu godt undvære mener hun, kunne godt bruge at være en 8-armet blæksprutte. Hun trænger til en trimning, men det er først til januar så der er lang tid til synes jeg....

• #34   11. nov 2011 Omg ?? Jeg så ikke tråden men var der seriøst en der maste sin hvalps hovede ned i sine uheld den havde inden for ? Christ.. Det er jo mishandling.. Vores hund kan stadig have uheld selv om hun er stor nu, og det er da udelukket min skyld og ikke noget vi kunne finde på at straffe.. smiley Stakkels hvalp.

• #35   11. nov 2011 det var et råd hun havde fået:)

• #36   11. nov 2011 Kan man ikke få en PB ?

• #37   11. nov 2011 Ja, hvalpen siger jo ikke til længere, da netop snuden ned i det den har gjort samt skideballe, vil få den til at tøle det den gør er forkert. Hvalpe skal aldrig straffes for at beøsrge, og de skal have STOR ros, når de så gør det ude. Inden for må man inorere, og så huske på hvor gammel det lige er den er.
    Jeg fik det også rigtig, rigtig dårligt, og især da tråden så blev slettet.

• #38   11. nov 2011 der er ikke rigtig noget at sende pb om, tråden er jo slettet, og jeg kan ikke huske ts....

Kommentér på:
Babyhvalp urenlig ( sletter tråd) Hvorfor???

Annonce