1.382 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 79 Svar

Se her alle sammen, og underskriv ! (fyrværkeri) Se her alle sammen, og underskriv ! (fyrværkeri)

Lige et indlæg jeg syntes i skal kigge på smiley Jeg behøver ikke høre hvad i mener om det, jeg vil bare gerne hvis der er nogle der vil skrive under! smiley
http://www.dansk-kennel-klub.dk/Fyrvarkeri

/ Luca og Katrine

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af opvaskemaskine 1.100 kr.
  • Limfjorden skænk jysk 1.000 kr.
  • Opsætning af 4 loftslamper 400 kr.
  • Opsætning af loftslamper 1.600 kr.
  • Udskiftning af induktion kogeplade 3 faset. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Se her alle sammen, og underskriv ! (fyrværkeri)
  • #1   16. nov 2011 Den er jeg helt med på! Gud nogle hårde måneder for os også smiley

• #3   16. nov 2011 Jeg er ikke så meget imod raketter osv.. Det er ikke dem som gør vores hunde bange eller nervøse..

Det er alle de unge møgknægte der syntes det er sjovt med kanonslag, sejlgarnsbomber osv!
    Jeg syntes det er helt fair at man gerne vil have noget som siger meget bang, min kæreste er selv stor fan af det, Men det foregår FANME LANGT VÆK FRA ALLE ANDRE!!!!!!

• #5   16. nov 2011 Jeg kan ikke skrive under..
    Jeg har stor nytte af fyrværkeri når det kommer til vovserne. Min ene hund er hamrende ligeglad med knald og brag. Hun har jo set hvor ligeglad jeg er.
    Mit genbrugsguld er bange for det, og henover de sidste par år, er tacklingen af knald og brag blevet rigtig god fordi vi har haft muligheden for at træne det. Sidste nytår fik han kun lidt beroligende på selve dagen (af dr dyr self) op til kl tolv og alle andre dage slappede han af med det samme når han så på os andre at vi er ligeglade.

Jeg synes det er fornuftigt at folk går og små brager mere og mere op til selve dagen så dyrene kan nå at vende sig til det og ikke bare dør af hjertestop når det går løs på selve dagen.

Det gælder det samme med tordenvejr. Hele dagen (og gerne dagen før) bliver vovserne gjort opmærksom på at der er "noget under vejs" Der er spændinger i luften og den bliver tætterer og tætterer lige inden det går løs oppe i himlen. Det er rart at de på forhånd ved at der kommer til at ske noget..

• #6   16. nov 2011 *Molly*Kiki *

Rådhuspladsen, københavn, nytårsaften -> O M G !! Gør det ALDRIG mere..

• #7   16. nov 2011 Noep,, har ikke tænkt mig at skrive under, det er jo en tradition og den vil jeg da ikke ødelægge :o) Chico er også fuldstændig kold overfor brag om han så går udenfor og det tordner er han kold.

• #8   16. nov 2011 Nu vil jeg vove at påstå at man selv er lidt ude om det, hvis man går tur med sin vovse på rådhuspladsen i kbh når klokken slår midnat, nytårsaften... Og derudover er den underskriftindsamling der en joke.

• #9   16. nov 2011 jeg synes man skulle skrive under, selvfølgelig skal der fyres af nytårsaften, men muligheden for at købe det 1 dec skal måske rykkes tættere på.
    Hvor jeg bor er der så småt begyndt at brage med fyrværkeri.

Selvfølgelig er der ingen mennesker med fornuften i behold tager en hund ud hvor det er allerværst.

• #10   16. nov 2011 Troels hvorfor synes du det er en joke ?
    jeg har skrevet under

• #11   16. nov 2011 Som jeg skrev igår, hvorfor skal der konstant opfordres til flere love og regler og mindre og mindre frihed? Er da for fuldkommen latterligt at man snart ikke kan have en mening uden der skal laves en underskriftindsamling og et lovforslag imod det.
    Brug da hellere krudtet (see what I did there?) på at træne hunden i at kunne håndtere fyrværkeriet, fremfor at belemre alle med, at din vovse ikke kan lide det. Og når folk så især begynder med argumenter som "uha, jeg er også så bange nytårsaften, jeg går aldrig udenfor en dør" - hvad i hede hule h...... har det så med hunden at gøre? Ja jeg spørger bare...

• #12   16. nov 2011 Nej, jeg ved sgu godt at fjolserne i DKK sikkert mener det ganske seriøst, men nu mener de jo også at de ligger lige under regeringen, ift. magt i DK.

• #13   16. nov 2011 ingen af mine hunde er bange, men har da selvfølgelig skrevet under smiley

• #14   16. nov 2011 Fint nok at ville begrænse salget yderligere, men hvorfor pokker er det lige præcis nødvendigt for dem at flette andre "småting", såsom total-forbud mod alt der siger bang ind i det?

• #15   16. nov 2011 Troels måske er "man" bare generelt pisse træt af fyrværkeri i en hel måned eller mere.
    Jeg har haft hunde, der var virkelig bange for fyrværkeri og hunde der var helt ligeglade.
    Hvilken hund vil ikke blive bange hvis en eller anden knaldhætte smider et kanonslag efter den ?
    Skal man blive hjemme i sin have efter kl 15 hele december fordi nogen synes de har ret til sådanne drengestreger ?
    Hvor meget god træning tror du det giver at opleve det ?
    Det var så i forhold til hunden...

Jeg har også et barn som er 2 år nu..
    Hvor nemt mon det bliver at få hende til at sove når der er nogen der synes det er vældigt at fyre fyrværkeri i alle former af i skolegården lige på modsatte side af gaden hvor vi bor ?

Nej tak du jeg ser meget gerne at fyrværkeri kun er til nytårsaften og at det kun kan sælges mellem jul og nytår

• #16   16. nov 2011 Min er heller ikke bange, men jeg støtter denne sag, jeg kender mange der lider under det !

• #17   16. nov 2011 Og knaldfyrværkeri forstår jeg slet ikke..
    Det ødelægger, larmer helt vildt, gør børn og dyr bange og så er det ikke engang flot som andet fyrværkeri er

• #18   16. nov 2011 Troels H

Arhh ok.. Jeg er ikke idiot.. Kun sprogspasser til tider.. smiley
    Havde sgu ikke min hund med derinde..
    Tænkte udelukkende på mig selv da jeg skrev det med at være på rådhuspladsen smiley

• #19   16. nov 2011 Charlotte : Ja det er så endnu en grund til at fyrværkeri skal være nytårsaften.. KUN

• #20   16. nov 2011 Jeg har også skrevet under.

Mine hunde er ligeglade med fyrværkeri, men det er de ældre mennesker, der bor i beskyttede boliger 50 m fra mig til gengæld ikke.

Der er flere som er meget utrygge, ved alt det skyderi, som starter her allerede midt i november, og de bevæger sig kun ud i formiddagstimerne.

For mig ville det være fint, hvis skyderi og salg blev begrænset til dagene lige omkring nytår.

• #21   16. nov 2011 vælger ikke at skrive under, da jeg er en af dem der holder af fyrværkeri..
    kender da en del hunde der lider den aften, men det ændrer ikke ved min holdning.. fyrværkeri er en del af december sådan er det..
    DKK skulle hellere bruge krudt på at forbedre dyreværnsloven..

• #22   16. nov 2011 JO JO...her i området er det MEGET vigtigt og slet ikke noget svineri, at man fyrer af.... fra sidste fredag og til.......???

Krise?? Vor herre bevares !

• #24   16. nov 2011 ja..... vores gamle hund var ligeglad, men det er jeg altså ikke!! Og det er vores nye hund heller ikke!!
    Vores katte er også generet af det - og jeg kan ved gud ikke se, hvorfor man skal fyre af hele december måned?? Undskyld mig... men det har da kun været en tradition (en dårlig en af slagsen) de sidste par år... det har det fandmer ikke altid været!!

Mulle pige - du kan jo ikke ALTID vide, om der kommer et tordenvejr forbi - så uanset hvor meget du gerne vil overbevise mig og andre om din vidunderlige metode - så er der for mange usikre faktorer til jeg ville stole på den og benytte den!!
    Og har vovserne glæde af fyrværkeri??? Det er første gang jeg hører det..... og i mine ører lyder det.... lige lovlig i overkanten. Er glad for jeg ikke er hund hos dig, og ligefrem skal trækkes ud i fyrværkeri-afskydningen, fordi du mener det ikke er noget problem!!

• #26   16. nov 2011 Hvis man ser unge knalde af steder hvor det måske er generende, så er det meget nemt at gå hen til dem og spørge pænt om de ikke vil gå lidt ned af vejen og knalde af der, fordi man har en hund der er lidt bange eller en datter der skal sove.
    Så længe man spørger pænt og evt giver en grund til sin forspørgelse, så plejer der ikke at være nogen problemer..
    Jeg har i hvert fald ikke oplevet det.. Tværtimod har ungerne været med til at hjælpe Tinka af med lidt af sin børne-skræk..

• #27   16. nov 2011 helt ærligt - jeg kan altså heller ikke se nogen grund til, at der må fyres af i hele december (derfor starter de i november) og frem til 5 januar..... for så skal vi høre på det lort i hele 2-3 måneder!! Så det er ikke kun "enkelte" dage....

Hvis det så bare var enkelte dage, så havde jeg nok været ret ligeglad.
    Tror heller ikke dem med små børn synes det er så skide skægt, flot og en riiiigtig god tradition!!

• #29   16. nov 2011 Både Lia og kattene er fuldstændig kolde overfor bulder og brag, og heldigvis for det for vi bor så tæt på et militært skydeområde at hele huset nogle gange ryster, men jeg synes det er en god ide at begrænse fyrværkeriet. Jeg gider ikke selv alt det larm. Nytårsaften er fint. Det samme med særlige lejligheder (med særtilladelse) hvis man lige gør opmærksom på det førhen.

Min første tæve var skudfast indtil vi blev "skudt" af en hjemmeværnsmand næsten lige udenfor vores hoveddør og jeg selv blev rigtig bange, det smittede desværre af, og hun blev aldrig rigtig god til det med høje lyde igen, selv med træning.

• #30   16. nov 2011 aha...... ja, nu har jeg aldrig oplevet at det ligefrem har hjulpet - nærmere det modsatte!!
    Beder man dem pænt, svarer de som regel igen, ellers siger de ja, og 5 min efter er de igang igen!!

Og jeg bor endda i en lille landsby.... kan slet ikke forestille mig hvor meget larm dem i større byer skal holde ud.... :-s

• #32   16. nov 2011 Maiken P

Rolig nu... Du behøver ikk blive personlig..
    Jeg har ikke prøvet at overbevise hverken dig eller andre om min vidunderlige metode.. Jeg har udelukkende givet min mening til kende, og hvad jeg bruger fyrværkeri til..

Lad vær med at tro at jeg "trækker" mine hund ud i fyrværkeri fordi jeg mener det ikke er et problem. Jeg tvinger ikke mine hunde til noget som helst.

Hvis en hund kan snuse sig til kræftceller, hører sin ejer kalde til trods for en flymotor der står og larmer, finde spor efter en mand de aldrig har mødt, så tror jeg sgu også på at de (som jeg) kan mærke når det trækker op til torden. Det er ikke noget der kommer lige pludseligt ud af den klare blå himmel.

Hvis du læser mit indlæg igen må du gerne udpege hvor jeg skriver at hundene har glæde af fyrværkeri. Jeg skriver at JEG har stor nytte af det, fordi JEG har valgt at bruge det til at træne min ene hund som har været angst for knald og brag. Læs: Har været..

Lad vær med at lange ud efter mig når du kun læser det du vil læse, og ikke det der står skrevet..

• #33   16. nov 2011 mulle - værsgo

Jeg kan ikke skrive under..
    Jeg har stor nytte af fyrværkeri når det kommer til vovserne. Min ene hund er hamrende ligeglad med knald og brag.

Det var hvad du skrev i indledningen af dit første indlæg - har kopieret det direkte herover! Læg mærke til hvad du skriver i 2, linie....
    Og som du kan se, har jeg skam læst det hele - og ikke kun det jeg vil læse.

og her:
    Jeg synes det er fornuftigt at folk går og små brager mere og mere op til selve dagen så dyrene kan nå at vende sig til det og ikke bare dør af hjertestop når det går løs på selve dagen.

Nu er der jo de dyr, der trods træning osv., aldrig vænner sig til det - uanset om man kun fyrer krudt af den ene dag, eller 30 dage før!!

Du skriver at dine hunde kan mærke når det trækker op til f.eks uvejr - og det tror jeg da også på. Men den måde du formulerede det, der lød det noget anderledes - som om det var dig der styrede det med at berolige hundene.
    Det var sådan jeg forstod det du skrev - derfor reagerede jeg sådan.
    Og derfor skriver jeg jo, at du da umuligt kan vide om der kommer tordenvejr samme dag, eller 2 dage før...

Men jeg svarede personligt på dit indlæg, fordi jeg ville svare på det du havde skrevet. For det provokerede mig i den grad! Jeg fik en følelse af, at du synes alle andre var fjollede og hysteriske, når de mener det her er et problem.
    Det kan da godt være det ikke var det du mente - men det var sådan jeg forstod det. Især fordi du skrev at hundene jo kan vænne sig til det, og med træning så har du klaret problemet...

For mig lød det bare enormt "frelst".

• #34   16. nov 2011 Super godt, nu bor jeg i Fredensborg og tror ikke der er så meget her oppe, men har boedet i kbh hvor vi søgte så LANGT væk som muligt pga for mange brag, hunde med dårligemaver og bare utrolig bange ..
    Har skrevet under! ..

• #36   16. nov 2011 Modviljen undrer mig ganske meget....
    Hvis ikke for hundens skyld, så for alle ulykkernes og andre dyrs skyld?
    Tjaa... jeg måber, især set i lyset af de mange andre tråde på HG.om hvad god behandling af dyr er....hmmm...

• #37   16. nov 2011 Ja og udfra de posts der så kom kort efter mine indlæg, kan jeg jo så hurtigt se hvor meget jeres underskrift reelt har med hunden at gøre. I rest my case.

• #38   16. nov 2011 Og al ære for jer der udelukkende skriver under for hundens skyld, det er sgu fint nok med mig, men alle dem der skriver under fordi de selv er bange for/trætte af fyrværkeri, det er simpelthen for ringe at manipulere en underskrift-indsamling for hundes skyld pga. det.

• #39   16. nov 2011 Maiken:

Jeg ser stadig ikke hvor jeg har skrevet at mine hunde har glæde af fyrværkeri.. Den ene er som sagt ligeglad, og den anden er efterhånden ikke bange mere..
    Vi har måske hver vores definition af ordet glæde...

Hvis jeg viser mine hunde vi skal være bange, så er de bange. Hvis jeg viser mine hunde at vi skal jage, så jager de. Hvis jeg viser mine hunde at jeg er ligeglad, så er de ligeglade... Mine hunde viser mig når der sker noget anderledes. Står der en ved vores hoveddør uden at ringe på, advarer mine hunde mig, og jeg bestemmer hvordan vi skal reagerer på det. Sidder mine hunde i vinduet og der går en fremmed hund forbi advarer de mig også om det, og jeg bestemmer hvad vi skal gøre derfra..
    Så ja, vi kan godt sige at jeg bestemmer hvordan hundene skal reagerer i nærheden af mig. Jeg har pålagt mig rollen som leder i vores flok, ergo bestemmer jeg. Jeg tvinger dem ikke til noget de ikke vil, så hvis de ikke vil være en del af vores flok er de velkommen til at gå med en ven hjem..

Tilgengæld hjælper jeg mine hunde og viser dem at de ikke behøver at være bange for fyrværkeri. Lige med dette tager det lang tid fordi der kun bliver fyret af en måned ud af tolv (2 uger der hvor jeg bor/Boede. Vi er lige flyttet)

Jeg ved ikke om jeg synes at alle andre er fjollede, men jeg synes at dét er fjollet. Jeg er typen der prøver at få det bedste ud af alt, i stedet for at se tingene som forfærdelige problemer. (mind mig om det her når jeg bliver lam og sidder i rullestol)

Hvis du ser os som frelst, så fred være med det.. Det må da kun glæde dig at vi har fundet en fornuftig løsning der virker her, samt at nabolaget kan udleve deres fantasier med fyrværkeri som de vil..

• #40   16. nov 2011 Jeg har valgt at skrive under (selv om jeg bor i Malmø) fordi jeg synes at fyrværkeri kun høre til nytårs aften. Og ikke kun for hundenes skyld.

• #41   16. nov 2011 Iøvrigt, så mener jeg bestemt at lovgivningen siger at man kun må fyrer af en uge op til nytår og en uge efter.. Det var i hvert fald det der blev vedtaget for et par år siden..

Og i det hele taget: Hvorfor skal det forbydes. Hvorfor opdrager folk ikke bare deres børn til at det kun er ok at fyrer af på selve nytårs aften.

• #42   16. nov 2011 Fordi det opdrager folk ikke deres børn til...

• #43   16. nov 2011 Hmmm, skal der så også være en lov mod alle de andre ting som andre hunde er bange for ??

Noep jeg skriver ikke under, heller ikke den dag jeg får en hund som er nervøs ved det.

• #44   16. nov 2011 Hvis folk ikke kan se noget problem i at der fyres af hele vinteren, så skal de bestemt hellere ikke underskrive.

Men at der er forholdsvis roligt der hvor kragerne vender betyder altså ikke at byboerne er sarte, når de ønsker at krudtbrug begrænses til dagene omkring nytår.

Min hund er heldigvis slet ikke bange for krudt - han tror vist at det er til ære for ham - men nej, hvor bliver jeg selv træt af at høre på det, og på at se de ting som andre folks uopdragne unger sprænger i stykker. Jeg kan slet ikke forestille mig hvor elendigt det må være at have en skudræd hund eller baby i et område hvor der fyres meget af, og det er bare SLET ikke nødvendigt.

• #45   16. nov 2011 I flere andre lande stimler man sammen på store kontrollerede pladser og gir den fuld skrue nytårsaften, hvilket jo er et kendt tidspunkt - WOW det ser festligt ud =D

Hvorfor kan vi ikke hitte ud af HVORNÅR det er nytår her i landet?
    OG hvorfor skal larmen spredes helt ukontrolleret??

• #46   16. nov 2011 Okay, så bliver jeg nødt til at spørge, hvad du så mener med den er linje du skrev????

Jeg har stor nytte af fyrværkeri når det kommer til vovserne

Ved ikke om det bare er mig, men jeg forstår på den linie (har kopieret den før. Det er 2. linie i din kommentar)???
    Hvis jeg har misforstået, hvad mener du så med den linje???

Jeg ved også godt - og er helt enig i, at jeg som ejer går foran og viser vejen for hunden. Uanset hvad det gælder, vil hunden jo hele tiden søge mig, hvis der er noget den er i tvivl om, eller bange for.
    Som jeg sagde før - det er bare måden du skrev det på..... og det misforstod jeg, og det er jeg ked af. Undskylder at jeg ikke formulerede mig så pænt.
    Det mener jeg!

Men der hvor vi så er ret uenige er, at du mener dét er fjollet. Fordi du ser det bedste i alt - og gid jeg havde den egenskab. Virkelig!! Men nu er jeg ikke sådan (er generelt også et positivt menneske) lige når det kommer til det her. For mange hundeejere er det her virkeligt et stort problem - og jeg er virkelig ked af at så mange hunde skal medicineres pga. vores fyrværkeri.

• #47   16. nov 2011 Ikke bare hunde, men også DK's vildtlevende dyr

• #48   16. nov 2011 Jeg giver Troels H. helt ret i at vi ikke kan blive ved med at lave nye regler og love. Og slet ikke for noget så latterligt som fyrværkeri. Hvor f**** er vores frihed snart blevet af? Vi må jo snart ikke noget her i Dk. uden at der bliver lavet regler og forbud imod det.

Har man en hund eller andet dyr, der er bange for fyrværkeri, så bliv hjemme nytårs aften og lad være med selv at købe noget fyrværkeri, sørg for at spille lidt musik og have lyset tændt. Så kommer i nok alle helskindet igennem.

Med de priser der efterhånden er på krudt, så er der sku snart ikke nogen der har råd til at fyre krudt af i 2-3 måneder. Desuden har jeg meget svært ved at tro at i virkelig er så plaget af fyrværkeri. Jeg har aldig oplevet at der bliver skudt af i så lang tid.

Ingen underskrift fra mig:-)

• #49   16. nov 2011 Måske det er ejerne af dyrende som er for pyldret?? Ingen dør af at være bange i et par timer. Hverken vores vilde dyr, hunde eller børn for den sags skyld.

• #50   16. nov 2011 Anja

Ingen har noget imod krudt i et par timer. Det underskriftsindsamlingen går ud på er at der ikke skal være tale om flere måneder.

• #51   16. nov 2011 Netop Søster - no mercy :o(

• #52   16. nov 2011 Søster> Ja, det ved jeg godt. Men som jeg også skriver, så tvivler jeg meget stærkt på at alle dem der har skrevet i denne tråd er plaget af fyrværkeri-larm i flere måneder. Jeg tror at mange bare hurtigt tænker ,,Ja, det er skide irriterende'' uden at tænke over at der skal være plads til alle, og at man måske egentlig ikke bliver så irriteret at man ikke kan leve med det.

Rikke> Nej jeg har ikke nogen hund lige nu, men jeg har skam haft en hund der var bange for de store brag. Jeg er nu også godt klar over at musik og fjernsyns-støj ikke overdøver fyrværkeriet, men det tager stadig toppen af larmen, i forhold til hvis man ikke har det tændt.

Meeen, jeg tvivler på at en underskrift-indsamling gør den store forskel... Jeg håber det da godt nok ikke. For så skal jeg ud og samle underskrifter ind, fordi at jeg har en nabo hvis unger tuder hele tiden og deres hunde står og gør' (grynter- Det er Franske bulldogs) ude i haven tidligt om morgenen......

• #53   16. nov 2011 Rikke> Så må du jo flytte på landet:-/ Siger det ikke for at fornærme dig, men hvis man f.eks. vælger at bo i centrum af byen, eller bare i det hele taget i byen, og have husdyr. Så vælger man også larmen

• #54   16. nov 2011 Nu bor jeg i en lille landsby - og jo her fyrer de også af i de der måneder. Nogle gange må jeg sg gå sammen med hunden ud og tisse i haven, for ellers tør han ikke.

• #55   16. nov 2011 Jeg mener at det er sådan nogle ting man skal tænke på INDEN man anskaffer sig en hund. Altså hvor man bor og om det er optimalt.

Jeg kan godt se at det er irriterende for jer med hunde der er bange, men det ændrer ikke min holdning til underskriftsindsamlingen. Og tvivler på at man får ændret noget som helt på lovgivning, med det argument at hundene er bange for larmen. Se bare på alle de dyremishandlings-sager der har været igennem tiden, hvor ejere der har mishandlet deres dyr, kun får en bøde for det. Det er lidt mere alvorlige sager end hunde der er bange for fyrværkeri, men DET bliver der heller ikke gjort noget ved.

• #56   16. nov 2011 nej... det står sg ikke i hverken købsannoncer, eller på boligannoncer - eller hos boligselskaberne!!

Og jeg bor i en bette landsby - alt vi har er en lille kirke,et forsamlingshus (hvor der er forbud mod fyrværkeri, undtagen nytårs aften).... så er der lige nogle gårde og såen...

Det er jo ikke ligefrem fordi jeg havde tænkt på at spørge mægleren om hvordan det er med nytårskrudt....
    Jeg bor sg da på landet for fanden.....men ok, hvis du så tjekker aaaalle de ting, inden du flytter et sted hen osv., så vil jeg da gerne vide hvordan filan du gør det??!!

• #57   16. nov 2011 I andre lande har man nogle lidt andre arrangementer:
    Dubai: http://www.youtube.com/watch?v=bHUqmlhZtNs
    Sydney: http://www.youtube.com/watch?v=iQGVrDfzSaU
    London: http://www.youtube.com/watch?v=Xy_9bx6U8_0
    Hong Kong: http://www.youtube.com/watch?v=JKm9J8DrRYQ
    Taiwan: http://www.youtube.com/watch?v=8rUsZMHwC4I
    Seattle: http://www.youtube.com/watch?v=DCUISxDUdmc

I paris fyrer de vist ikke engang af, men laver lysshow fra eiffeltårnet.

I Kbh ser det sådan ud:
    http://www.youtube.com/watch?v=ZlyasSfDBr4

Ikke for noget, men Jeg ved godt hvad jeg helst vil se på nytårsaften... MEN selv hvis man foretrækker den danske model er der ikke rigtigt nogen grund til at folk fyrer heksehyl og blå lyn af allerede i november.

• #58   16. nov 2011 nej..... jeg mener jo heller ikke det ligefrem er nødvendigt med krudt og kugler fra november og hen til midt i januar!!

Ved nu også godt hvad jeg ville foretrække smiley

• #59   16. nov 2011 Det er da liiii det - vi flytter. Og så kan de ikke komme og sige, vi ikke har tænkt på ALT når vi flytter og får dyr smiley

• #60   16. nov 2011 HURRA for den danske kultur, som jeg fristes til at kalde *krudt kugler og kaos* suk

• #61   16. nov 2011 hæ hæ - nogle gange må man bare tage det som det kommer..... og så håbe på, at en eller anden dag bliver folk klogere.

Miraklet sker nok næppe, men man har da lov at håbe, ikk??

• #62   16. nov 2011 Jeg vil ikke skrive under ja undskyld mig!

Bliver knaldperler så ulovlige!

• #63   16. nov 2011 Tæller knaldperler som knaldfyrværkeri?

• #64   16. nov 2011 Nej Søster, selv hvis man foretrækker den danske model....der er vel heller ingen grund til at overdøve kirkeklokkerne med fyrværkeri i juledagene...er denne nye dårlige vane med at skyde så voldsomt af især. d. 24 dec. ikke af nyere dato?
    Husker ikke det var sådan da mine børn var små...

• #65   16. nov 2011 aner jeg faktisk ikke - men tror det ikke, for der er ikke nogen strænge krav til dem - så tror det ikke.

Og nu er det jo ens egent valg at skrive under - men for både hunde, andre dyr og nogle mennesker, er jeg sikker på de vil sætte stor pris på det.
    Min hund og de 3 katte, er jeg sikker på vil være MEGET taknemmelige

• #66   16. nov 2011 skyder de også af den 24 ved jer????

smiley

• #67   16. nov 2011 Jeg tage Sydney!
    Jeg har nu læst hele denne blok.
    Jeg siger ikke man ikke skal fyre af til nytår, og jeg siger ikke at nogle dør af det. Men hvis man læser denne blok helt igennem, så vil man (Hvis man har et hjerte) Kunne forstå hvor svært nogle har det hele december, så det siger jeg nej tak til.
    Min hund tror også fyrværkeriet er til ære for hende. Men Der er da ikke ligefrem grund til vi fyrre af hele december, kan nogle fortælle hvorfor der skal sælges krudt d. 1/12 ?
    Lige hvad der angår traditioner, er det så ikke meget federe hvis man ikke er træt at fyrværkeri inden ? (Altså har kigget på det siden d. 1/12?)

• #68   16. nov 2011 Jeg tror de skyder af d. 24/12 over hele landet ! smiley

• #69   16. nov 2011 katrine S ... det er jo lovligt at skyde af fra d.1/12, så derfor sælges det jo ligeledes helt lovligt...om det der skydes af resten af året er købt under bordet eller gemt fra tidligere, skal jeg ikke kunne sige, men tænker mit...ville være rart med en holdningsændring på dette område ;o)

• #70   16. nov 2011 Men jeg siger det lige igen : Hold nu kæft, hvor er det latterligt man skyder af så tidligt !

• #71   16. nov 2011 AMEN!!

Kan godt være jeg "kun" er 37, men jeg kan da huske, at vi aller nådigst kunne få lov til at fyre et enkeltheksehyl af om eftermiddagen d. 31..... og så var den debat lissom luket.

Efter kl 22.00, kunne vi så få lov at skyde lidt mere af - de "voksne" skulle jo have lov at nyde deres kl 24.00 :o)

• #72   17. nov 2011 Her bliver der ikke skudt af d.24-12, og jeg bor i Kalundborg. Jeg hører faktisk ikke ret meget til krudt, før de sidste par dage op til nytårsaften og så måske et par dage efter (hvilket, jo er helt lovligt). Det generer hverken mig eller mine tre katte. Hvornår havde i tænkt jer at man så skulle starte fyrværkerislaget fra???

Nogle af os arbejder alle dage op til både jul og nytår og sågar også juledag og nytårsdag.

• #73   17. nov 2011 Anja

Det du har er sådan set bare det vi vil frem til. Hvis det lykkes at stramme op vil der så åbenbart ikke ske ændringer for dig og dit nærområde - men det vil give forbedringer til folk andetsteds hvor der pt fyres af væsentligt tidligere.

• #75   17. nov 2011 Maj-Britt: man kan jo søge om særlig tilladelse ved sådanne arrangementer.
    Sådan er det jo også nu.

På den måde vil stramningen i december ikke gøre nogen forskel.

• #77   17. nov 2011 Maj-Britt: nej, hunden ved ikke om det foregår ulovligt eller lovligt, men jeg er af stærk overbevisning, at et forbud i december, med undtagelser af dagen omkring nytår, vil nedsætte skyderiet meget.

Og naturligvis skal der være plads til at markere særlige anledninger, men det er der jo også plads til.

Tivoli har også en særlig tilladelse... ved ikke om de har det stadig.
    Jeg ville heller ikke bo nabo til rådhuspladsen. Vælger man det, ja så er man også klar over (håber jeg da) over den særlige larm der er der. Ikke kun i form af Tivoli, men alt andet også.

• #78   17. nov 2011 Jeg elsker fyrværkeri ved passende lejligheder - men de der små bomber der ikke har andet formål end at sige BANG har jeg ikke det store til overs for.

• #79   17. nov 2011 De fyrer på livet løs i Paris, jeg var der for et par år siden....
    Dublin er skudfri....

• #80   17. nov 2011 ***Carlotte***> Ja, og så må du jo bare flytte til Dubai:-) God tur

• #81   17. nov 2011 ***Cahrlotte***> Jeg har skam ikke modargumenteret mod dit råd. Du fik bare lige et råd retur.

I øvrigt er det ikke mig der er utilfreds med de regler vi har omkring fyrværkerisalg, så jeg klager skam ikke. Det lader jeg jer andre om.

Der er forretsen heller ikke nogen som svarede på hvornår man så skulle have lov til at sælge fyrværkeri, hvis ikke man skulle kunne gøre det fra d.1.december:-)

• #82   17. nov 2011 Ej en medløber> He he, prøv du det hos Flügger... Anyway.. Jeg har intet problem med den lovgivning vi har nu, og så er det vist også banket op med syvtommersøm:-)

Er spændt på at se om der bliver lavet nogle lovændringer efter denne underskriftsindsamling:-)

• #83   18. nov 2011 Man kan vel også købe det på nettet i sin frokostpause, hvis det er det der er problemet?

• #84   18. nov 2011 Ej en medløber> Er nu heller ikke hos Flügger mere:-) Og det var ikke mht. tid jeg nævnte Flügger. Det var til kommentaren okring fagforeningen. For der kan man dælme ikke stille meget op i det firma:-/

Jeg har ikke noget problem med at nå at købe fyrværkeri. Har jo en hel måned til det. Deeejligt:-P

• #85   18. nov 2011 Ej en medløber> Så er det nok i Flügger Farver:-) Jeg har været i koncernen i 6 år, og kender mange af de ansatte på sjælland. Og jeg kender flere kollegaer/venner, som søger væk derfra så snart det er muligt. Men selvfølgelig er der da nogle der er tilfredse med firmaet. Jeg har bare fået nok af dem og skal ikke tilbage til dem igen. Det er så pga. lønnen, åbningstiderne, og at jeg i sommers arbejdede i 5 uger uden én eneste fridag, og ikke kan få mit overarbejde udbetalt, men i stedet afspadsere de mange timer om vinteren. I de to af ugerne var jeg oppe på 61 timer om ugen, fordi at vi pludselig skulle have søndagsåbent:-( Desuden har jeg hver sommer de sidste seks år, haft ALT for mange timer. Endda også dengang jeg var elev. Så JEG er færdig med dem:-(

• #86   18. nov 2011 Med Flügger farver mener jeg de privatejet butikker. De har helt andre vilkår end A/S'erne:-)

• #87   18. nov 2011 EJ en medløber> Jeg fik min almindelige løn udbetalt. men alt over 37 timer, hedder afspadsering. Og det må de desværre godt. Men lidt surt at arbejde 61 timer i nogle uger, og så får man det som afspadsering:-( Jeg haavde i forvejen svært ved at leve af den lille løn, som jeg fik. Men bliver man ansat af en privatejet butik, så kan man selv forhandle sin løn og kender mange der er ansat i forskellige privatejede butikker, som har en ret god løn og nogle gode vilkår. Det er kun koncernen jeg er utilfreds med:-)

• #88   18. nov 2011 Ej en medløber> Er det Irene du kender??

Kommentér på:
Se her alle sammen, og underskriv ! (fyrværkeri)

Annonce