{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.275 visninger | Oprettet:

At børste tænder, hvor tit? {{forumTopicSubject}}

Er lidt nysgerrig, hvor tit børste i tænder på jeres hund? Og hvor tit bør man gør det?

Jeg prøver så vidt muligt og børste tænder både på Prince og Malou 2 gange om ugen, andre gange kun en gang.
Det er ikke fordi de har dårlige tænder, tværtimod, de har skindene hvide og sunde tænder, men er bare nysgerrig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At børste tænder, hvor tit?
  • #1   17. nov 2011 jeg børster ALDRIG tænder på min hund...!!!

  • #2   17. nov 2011 jeg gjorde det hverdag der alba var hvalp. dog ikke med tandpasta hver dag, men det var også mere så hun blev vant til at blive rodet i munden når nu hun skulle have været udstillingshund. Nu gør jeg det ca. 5 gange om ugen, dog stadig ikke med tandpasta hvergang..

  • #3   17. nov 2011 stakkels hund, hvorfor børster du ALDRIG!!!!!!!!!!!!!!! tænder på din hund?

  • #4   17. nov 2011 Jeg tjekker jævnligt hundenes tænder..
    Begynder der at komme misfarvninger på dem, så får de en ordenlig børstetur eller børstning hver dag til det ser bedre ud smiley


  • #5   17. nov 2011 Aldrig...men mine hunde får næsten dagligt kødben som holder dem rene....

  • #6   17. nov 2011 Jeg har været til foredrag hos den eneste tanddyrekæge som er i DK, nemlig Jens Ruhnau, som er anbefales værdig!!! Skide dygtig og sød.
    Han fortalte at for at holde ens hundes tænder optmalt så skal man gøre det ihvertfald 4 gange om ugen.
    Han gør det selv på hans egen JRT hver aften inden hans han selv børster tænder. Det er en vane.

    Han fortalte også at alt det man kan købe til hundes tænder af gobidder, pulver osv har ingen effekt, og det er bevidst.

    Det eneste der hjælper er tandbørstning, men det nytter jo ikke noget at begyndte at børste tænder på en 8 år gammel hund som har plak og tandsten Hundens tænder skal være rene når man begynder.

    Så er der det med kødben, og ja, det hjælper da også, men oftes knækker hundene deres tænder efter nogle år og så skal det laves i stedet for.

    Det var lige hvad jeg kan huske fra hans foredrag, som jeg har set 2 gange og det er vild godt og berigt med informationer og en masse "skrækkelige" billeder fra den virkelige verden om hundenes tænder og hvad han får ind..


  • #7   17. nov 2011 hvis man børste tænder på sin hund skal man gøre det hver dag har lige hørt det på et kursus af en dyrelæge

  • #8   17. nov 2011 *Christina **
    Tusind tak for dit svar:)
    Så vil jeg da børste tænder på dem hver aften lol smiley


  • #9   17. nov 2011 Jeg har lært at man skal børste tænder på sin hund en gang om dagen. Det tager 24 timer fra bakterierne begynder at sætte sig fast som plak.
    Mht. div pulver og hvad man eller kan få, så kan det ikke bruges som behandling, men som forebyggende og i supplering med tandbørstning fungerer det godt. jeg brugte plaque off til min gamle hund efter en tandrensning og det gjorde at der gik et halvt år længere end normalt inden han skulle tandrenses.


  • #10   17. nov 2011 Min Gamle hund faith havde utrolig flotte tænder hele livet, så hun fik ikke børstet tænder.
    Jeg behandler Joy på samme måde men hendes tænder kan jeg godt se jeg skal gøre noget ved, så hun får børstet tænder hver anden aften ca.


  • #11   17. nov 2011 vibe wau kun 24 timer, jeg tror lige vi går fra hver anden aften til hver aften : )

  • #12   17. nov 2011 Jeg har aldrig børstet tænder på nogen af mine - kommer heller ikke til det - men kan se forskel på deres tænder.

    Den ene får BARF - han er 6 år og har flotte tænder. Den anden på 3 år får tørfoder og hans tænder er ikke helt så flotte som BARF hundens. Men BARF hunden har jo heller ikke rigtigt noget, der sidder fast i tænderne efter han har spist.

    Og så er jeg iøvrigt ret overbevist om, at deres tænder bliver slidt ned inden de ryger ud grundet tandsten, grundet den sport jeg dyrker med dem smiley


  • #14   17. nov 2011 Jeg børster heller ikke tænder på vores. Ulve får ski da heller ikke børstet tænder. Jeg kan forstå det hvis man har en hunderacer som er disponeret for tandproblemer.

  • #15   17. nov 2011 Stella: Men hvem siger at ulve ikke har dårlige tænder? Og de bliver heller ik nær så gamle som vores domesticerede hunde, så synes det er en dårlig ting at sammenligne med.

    Men som andre siger, så skal det gøres hver dag :-).


  • #16   17. nov 2011 Ulve arbejder desuden også noget mere med deres føde end hunde der får tørkost.. Jeg giver ofte min hund noget at arbejde med, tyggeben, fyldte knogler og gulerødder. Der udover får hund Plauque off og får børstet tænder hver dag.. Intet er for godt til min hund og jeg gør hvad jeg kan for at undgå tandproblemer.

  • #17   17. nov 2011 Nu er det ikke alle hunde der får tørkost. En ulv kan blive mellem 14-16 år (20 i fangeskab), så...

  • #18   17. nov 2011 Råfordrer vovsen så tandbørstning er ikke nødvendig der.

    Katten får plaque off da hun er på tørfoder.

    Medmindre jeg havde en hund (som regel de mindre hunde) med tendens til tandsten, ville jeg aldrig begynde at børste tænder på dem.

    Store hunde kan jo fint tygge kødben og på den måde rense deres tænder på en naturlig og sund måde


  • #19   18. nov 2011 Jeg synes det er vildt sådan en foreskel der er, min gamle hund faith kunne ikke tåle nogen ting i maven, slet ikke råt kødben, men hun fik da et af de der af oksehud engang i mellem, som hun kunne tygge lidt i, men hendes tænder var utrolig flotte hele livet, dyrlægen var meget forbavset, der var intet tandsten overhoved. Og jeg gjorde intet !

    Joy derimod får kødben et par gange om ugen plus alt muligt andet at tygge i, og får bøstet tænder, alligevel kan jeg allerede nu se at hendes tænder er dårligere end faiths var.


  • #20   18. nov 2011 Det har vel også noget med genetik at gøre kunne jeg forestille mig.

  • #21   18. nov 2011 Stella det tror jeg helt bestemt du har ret i.


  • #23   18. nov 2011 Min Milo børster jeg tænder på tit, føles næsten som hele tiden, desværre tror jeg at han har arvet sin fars dårlige tænder,
    Hans far blev aflivet for nogle måneder siden pga en tandsygdom;-(

    Milo børster jeg tænder på hver dag.

    Saltos børster jeg ikke så tit, han bruger meget tid på gnaveben og kødben.

    Det Saltos bisser
    (link fjernet)




  • #24   18. nov 2011 Det har helt sikkert med genetik at gøre også. Det er jeg enig i :o)

Kommentér på:
At børste tænder, hvor tit?

Annonce