{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.082 visninger | Oprettet:

Pris for hund uden tavle? {{forumTopicSubject}}

Hej alle på HG!

Vi har et sæt venner, som til foråret skal have en Amerikansk Cocker hvalp.

De har valgt en opdrætter, som for nogle år siden, meddte sig ud af DKK - og nu opdrætter uden tavle. Prisen for en hvalp er 7500 ,-

Er det ikke lige i overkanten for en hvalp uden officiel tavle? De får godt nok en hjemmelavet lamineret tavle med, men i mine øjne er den intet værd.

Altså - hvad koster en hvalp (formodenlig renracet) uden tavle normalt?

Vores 3 er alle med tavle - så jeg er lidt blank - men synes aat 7500 ,- er voldsomt...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pris for hund uden tavle?
  • #1   20. nov 2011 her koster de mindre uden (link fjernet)

• #2   20. nov 2011 8000 for en DKk (link fjernet)

• #3   20. nov 2011 Den hjemmelavet tavle er absolut intet værd.

Er forældredyrene testet for noget? samt længere ude i linierne?

Hvad er grunden til at de har meldt sig ud af DKK?..... for mig synes jeg det lyder underligt og tænker om de måske er blevet smidt ud i istedet? ( uden self. at kan vide noget som helst)

Prisen er lidt i overkanten synes jeg... men tjek markederne og se hvad den pågældende race står til.... og igen så kan det jo være der er div. tests og andet inkl. deri.

Men ville nok råde til at ofre de par tusinde mere og så købe en med tavle, det kan sagtens svare sig.

• #4   20. nov 2011
    -MGMGB -
    Nu var det mere for at stille de 2 annoncer op i mod hendes 7500 uden,

• #5   20. nov 2011 Jeg købte i sin tid en am.cocker uden tavle, det kommer ikke til at ske igen. Han har kostet mig på den "gode" side af 30.000kr på lidt over 5 år. Og hans temperament er heller ikke just stabilt.
    Køb fra en god opdrætter og husk (DKK)tavlen.

7000kr for en hund uden tavler er da godt nok bondefangeri.

• #6   20. nov 2011 Desuden bør man altså lige tænke på at det ikke er "toppen af poppen" der bruges til avl uden tavle. Især ikke når det drejer sig om en antalsmæssig lille race.

• #7   20. nov 2011 Opdrætter meldte sig ud af DKK, da man indførte regler ang. matadoravl. Ifølge denne opdrætter, som er en lille opdrætter, ville det ødelægge deres opdræt, at der kom kvoter for, hvor mange hvalpe en hanhund måtte producere, da de fortrinsvis avler familiehunde frem for avlshunde.

De opdrætter stadig som om de var medlem af DKK - altså bortset fra tavlen. Forældrehundene er tjekket for alt som DKK-hunde skal tjekkes for inden avl - hvalpene er chippet, får ormekur og vaccine.

Opdrætter ligger ikke skjul på, hvordan det hænger sammen - og oplyser alle interesserede om, at de ikke længere opdrætter under DKK osv.

Jeg er sådan set ikke i tvivl om, at opdrætter er seriøs, dygtig, avler på sunde hunde osv. - Det er mere prisen jeg undrer mig over. Synes 7500 ,- er meget på en hvalp, som jo så ikke har en DKK-tavle med i bagagen.

Jeg mener, hvis man som opdrætter vælger at melde sig ud af DKK - og opdrætte uden tavle, må man også sætte prisen derefter...

Vores venner er 1. gangs hundeejere - og jeg har prædiket om fordelene ved at købe med DKK-tavle. Men de er ikke til at diskutere med, og for venskabets skyld, har jeg valgt, at lade det ligge - så længe jeg har sikret mig, at de ikke køber ved en hundehandler.

• #8   20. nov 2011 Det er sgu en rigtig dårlig undskyldning!

• #9   20. nov 2011 Ja - jeg ville heller aldrig købe min hvalp der.

Mine 3 kommer alle fra anerkendte opdrætter og har alle DKK-tavle.

Venneparret her ved intet om hunde, hundeavl, DKK eller noget - og vil ikke lytte.

Jeg ville bare lige sikre mig, at det ikke kun er mig der synes, at prisen er horribel., inden jeg bringer det videre til dem i et sidste forsøg.

• #11   20. nov 2011 Du kan jo også bruge Sigurt som eksempel... Dårligt helbred og halvrige temperament. Han kostede så kun 2000kr uden tavle....

• #12   20. nov 2011 Altså man kan jo sammenligne med at DKK sætter kostprisen på et UPS kuld til 2500 mener jeg det er..

Det er hvad DKK mener er rimeligt for et kuld uden tavle, og så kan enten tæven eller hannen sagtens være avls godkendt..
    Så jeg mener ikke tavleløs hund bør koste mere..

Og slet ikke når link viser at en DKK hund af samme race kun koster 500kr mere

• #15   20. nov 2011 synes også du evt. skulle vise dine venner denne tråd samt de link´s der bliver givet til hvalpe MED tavle for næsten samme pris

• #16   20. nov 2011 Trine B:
    ...De opdrætter stadig som om de var medlem af DKK - altså bortset fra tavlen. Forældrehundene er tjekket for alt som DKK-hunde skal tjekkes for inden avl - hvalpene er chippet, får ormekur og vaccine....

Jamen så er det vel ligemeget om der er tavle eller ej? Hvis familien hunden skal ud i ikke er interesseret i udstilling og avl på hunden, og familien der sælger den, har fulgt samme regler som hvis den var med tavle.

Og hvis begge parter er tilfredse med prisen, så det det jo godt smiley

• #17   20. nov 2011 Hvis hun tester sine hunde, osv. så er det jo sådan set kun stamtavlen man skal trække fra i prisen:-) Syntes nu også at det lyder lidt pebret, men syntes ikke man kan sige at man f.eks. kun vil give 1500 kr. for en hund uden tavle. Hvis der er de samme undersøgelser, vacc., chip osv. på en tavleløs hund, så er det kun tavlen der er sparet væk:-/ Så at sætte et loft på hvad man max vil give for en tavle-løs hund... Det syntes jeg ikke at man kan.

• #18   20. nov 2011 You Know B> Hvis tavlen var et vigtigt redskab for hende, så købte hun næppe en hund uden tavle. Du blander lidt rundt i hvad du selv ville gøre og hvad denne her hvalpekøber vil.

Hvis der er brugt mere end 1500 kr. på hvalpen, så kan man da ikke sige at man ikke vil betale for det. Eller jo, det kan man godt. Men så får man højst sandsynligt bare ikke hvalpen med hjem;-)

• #19   20. nov 2011 You Know B> Nu var de 1500 kr. også mere et eksempel. Jeg er stadig uenig i at man kan sætte et loft på hvad en tavleløs hund skal koste. Prisen afhænger af hvor mange penge der er "puttet i den". Men selvfølgelig skal den ikke koste det samme som en hund med tavle:-)

• #20   20. nov 2011 You know B> Nu kan man jo altså lige så godt blive snydt af en DKK opdrætter, som af en privat der får et kuld hvalpe. Hvis sælger kan dokumentere at hunden er chippet, vacc. testet osv. så kan man jo vælge at stole på det eller lade være. I øvrigt kan man jo sagtens have en købskontrakt på en hund uden tavle.

• #21   20. nov 2011 Yoy know B> En kontrakt er en kontrakt. Den skal selvfølgelig være udført korrekt. Men nu er det altså ikke kun DKK kenneler der skal overholde kontrakter:-)

Kommentér på:
Pris for hund uden tavle?

Annonce