{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
961 visninger | Oprettet:

Kurt  N
Kurt N
Tilmeldt:
21. jun 2004
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

pris for en hund ? {{forumTopicSubject}}

Jeg kan se tidliger indlæg for hvad vil i give for en hund ! jeg vil godt hører hvad mener i prisen er. inkl. Er det eks. hvad du har givet opdrætter eks . 8000 kr for hunden eller indholder den prisen andre udgifter i form af flybillet evt 4000 evt. karaentæne ophold mm.eks. 25.000 kr dette er for 4 mdr. eks. sverige kan ikke få hvalpe ind de skal i karantæne og dette gælder også mange andre lande. Er prisen så 37.000 for for hunden ? så for det er jo ikke hvad opdrætter har tjent, han har jo kun fået de 8000 kr hvad mener i ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pris for en hund ?
  • #1   21. apr 2008 What????

  • #2   21. apr 2008 når nogen spørger mig hvad prisen er på mine hunde, så siger jeg kun prisen hos opdrætter. altså sidste gang 7000 kr for Bianca, der her hentet i Norge. hvad det alt i alt har kostet ved jeg ikke.

    hun koster stadig penge - men det giver hun 1000 fold igen


  • #3   21. apr 2008 Siger som Connie den pris jeg har givet hos sælger/opdrætter.... Hvis jeg skulle ligge transport og alt det andet oveni , ville det være en helt anden snak...

  • #4   21. apr 2008 Som connie siger -prisen for HUNDEN og ikke hvad tranport osv har kostet udover det.

    ok, hunden + hvad følger med fra opdrætter, såsom, hvalpefoder at starte på og den slags, men altså ikke noget udover det


  • Kurt  N
    Kurt N Tilmeldt:
    jun 2004

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   21. apr 2008 Undskyld men sjove forklaring men det kan være lidt svært at skrive det ned ! men kan se i forstå pointen ! jeg mener nemlig ikke at man kan sige hunden har kostet 37.000 hos opdrætter for det er jo ikke sandt. Prisen kan jo kun være de 8000 kr. hvis man vælger at få hunden fra et land hvor det er dyrt , at få hunden hjem fra, er det jo ikke opdrættes problem. Heller ikke indførelse regler eks. som de har i sverige. tænk hvad de kommer op på inden de får deres hund hjem og ja sikket et liv 4 mdr. i boks på en karantæne station. Men hvis vi vil have kvalitet ja så går man jo igennem ild og vand for at få en god hund ikke ? Som mange skrev ja så var de villige til at betaler over 20.000 for en hund og så kommer der jo alle udgifter oven i.

  • #6   21. apr 2008 Aahhhhh, NU forstår jeg........Mangler en del kommaer og punktummer, men HAR forstået nu:-))
    Det beløb, som JEG har skrevet at jeg vil give for en hund er det beløb, som opdrætter skal have. Hvordan jeg får min hund hjem, må være MIT problem:-)) Og det er UDOVER det beløb, som jeg lægger hos opdrætter:-))


  • #7   21. apr 2008 ja prisen er hvad HUNDEN koster, hvis man så vælger at få den fra et andet land, så de omkostninger det koster, de står får egen regning.
    da man jo bare kunne vælge en hund her fra smiley


  • #8   21. apr 2008 Nogle vælger da også at sælge deres hunde inckl transport, og jeg har hørt om en pris på 24.000,- mener jeg det var for hund inckl transport fra US.

    / Trine


  • #9   22. apr 2008 Må sige jeg medregner evt. transport osv. når jeg snakker om, hvad jeg ville være villig til at betale for en kommende hund. Disse udgifter er for mig en del af "indkøb af hunden". Disse skal findes et sted i min økonomi osv.
    Men når jeg snakker om priser på hunde generelt, snakker jeg kun selve hunden.

    Så handler snakken om hvad jeg ville give - er det inkl.
    Handler snakken om mere generelt - er det ekskl.


  • #10   22. apr 2008 Santa Fee:

    Jeg synes ikke at de penge bare er "op i røven", men efter MIN mening bør man undersøge de ting INDEN man køber hunden. Så man har den reelle pris og VED om man har råd til det inden man køber:-))


  • Kurt  N
    Kurt N Tilmeldt:
    jun 2004

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #11   22. apr 2008 Kære santa

    Pengene skal selvfølgelig ikke bare gå i glemmebogen, men det er meget vigtigt ! at man ikke siger det er købs prisen på de 26.500 men ekstra omkostninger i forbindelse med købet vedr. træning og transport. Som du selv skriver har du givet 15.000 kr for din hund og ja det er vad man kan sige du har betalt opdrætter ! alt andet ,er det der kan følge med når man køber hund i udlandet desværre, for man kan jo ikke komme udenom det er godt at tilføre avlen noget nyt uanset hvilken race man har. Dejligt at hører du er glad for din hund og ja fødevarestyrreslen og DKK er ikke altid enige vedr. regler mm. giver dig helt ret her.


Kommentér på:
pris for en hund ?

Annonce