{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad gør i til nytår?
  • #3   22. nov 2011 skal de være alene hjemme?

  • #4   22. nov 2011 Vi gør det, at vi rulle alt ned, tænder lidt lys og sætter lidt musik på.. Det plejer at virke rigtig godt!!! Men hvis det er helt galt, kan du jo snakke med dr. dyr og få noget beroligende..

  • #5   22. nov 2011 hvis du allerede nu ved de er bange for de mange høje lyde, så enten få dem passet et sted hvor der ikke er meget larm eller opsøg dyrlægen og få noget beroligende til dem for det stresser helt vildt både hund og mennesker... og det gavner jo ingen...

    men ellers kan man køb en lyd cd med lyde som man kan vænne dem til....



  • #6   22. nov 2011 Jeg tar ingen steder til nytår..
    Harley er ikke bange, men jeg vil ikke risikeret at han blir bange, og han skal hverken sidde alene eller ved andre end mig, hvis han er bange..
    Så hos mig, der frasagde jeg mig nytårsaften, da jeg fik en hund..


  • #7   22. nov 2011 Mange pensioner passer også nytårsaften :o)

  • #9   22. nov 2011 Ville da være helt tosset og lade dem alene hvis det er første gang!
    Er selv hjemme til Nytår da jeg har 3 hunde. De 2 store er ligeglade. Bamse ville gerne med ud hvis det stod til ham hehe.. Men Bobo,min chi er ikke helt tryk... Men ynker ham ikke. Ved jo det kommer hvert år,så gør ikke noget andet end jeg prøver at beroglige ham med en lys stemme med at sige Hvad er dog det og det er da ikke farligt osv


  • #11   22. nov 2011 Vi skal hjem til vores vennepar som vi er sammen med rigtig tit. også dem som vi har købt mika af, de har hendes mor og far, de elsker at være hjemme hos dem, vi bliver 6 hunde i alt, og har tænkt mig at tage min dyne med som de kan putte i, men ja jeg ved kun at de reagere rigtig meget på lyde i hverdagen så hvorfor skulle de ikke gøre det nytårsaften når det er så meget værre.

    men hvis jeg køber en lyd cd, som jeg også selv havde overvejet, hvordan skal jeg så træne dem? sætte den på og hvad så? smiley


  • #12   22. nov 2011 jeg ville aldrig lade mine piger blive alene hjemme!!!!

  • #13   22. nov 2011 kender ikke de der cd er da jeg aldrig har brugt dem ,men mon ikke de bare skal sættes på og så der skrues lidt op. Går ud fra der er en del forskellige høje lyde på og så kan man jo beroglige hunden/hundene hvis de går helt amok.
    Man kan jo også få noget berogligende ved dyrlægen,synes bare ikke mine hunde skal rende rundt i en rus... Har set det ved et par andre der brugte det


  • #14   22. nov 2011 Jeg har bare hørt lidt om at når de får det der beroligene, så er hunden stadig pisse bange inden i men de kan bare ikke styrte rundt fordi deres krop er blevet sløvet.

  • #15   22. nov 2011 Min hund er ligeglad med nytåret så snart hun har fattet at jeg kan sove på trods af det (når man sover er man allermest sårbar så kan man sove når det brager så kan det jo ikke være farligt).

    Og hvis ellers jeg slapper af gør hun også.

    Så ved desværre ikke hvordan man præcis træner det.

    De år jeg har arbejdet har Kia været passet langt ude på landet sammen med 9 andre hunde hvor hende hun blev passet ved bare tullede rundt og gav hundene en dejlig aften med godbidder og så blev der sunget med på sangene i radioen.

    Hundene oplevede totalt afslappet opførsel og forbinder alle den dag i dag nytåret med gode ting :o)


  • #16   22. nov 2011 Selina: Og derfor ville jeg aldrig give beroligende. Rul gardinerne for og sæt musik på og hyg jer så og vær afslappede ... Hvis I forventer at hundene flipper og er anspændte så kan hundene mærke det og vil 100% flippe.

  • #19   22. nov 2011 CDen synes jeg virker rigtig godt.
    Man afspiller den de første gange, rigtig lavt!! Det handler hele tiden om at de skal høre CDen uden at reagere. Hvis de reagere er man gået for hurtigt frem...
    så spiller man den bare 100 gange om dagen, højere og højere. Indtil de ikke reagere mere.


  • #20   22. nov 2011 Jeg var til etinfomøde hos min dyrlæge i går.

    Meprobomat er mildt angstdæmpende og en anelse sløvende, men ikke så hunden bare ligger og ikke kan bevæge sig.

    Stesolid er det, der oftest blev brugt før i tiden, og det er noget værre skidt, da det er sløvende, men IKKE angstdæmpende. Så det må ikke bruges alene, hvis overhovedet brugt.

    Men jeg ville da kontakte min dyrlæge og få en snak med vedkommende, om hvad I skal gøre. Husk lige, at en angst hund godt kan "smitte" de andre hunde. Så man skal lige overveje om det er aftenen værd.

    Luna og jeg er bare os selv herhjemme og hygger med god mad, guf osv.

    Luna får en rigtig god lang gåtur med masser af dufte sådan midt på dagen, og så bliver der taget nogle gode store kødben op til hende.

    Gardiner bliver trukket for og så hygger vi bare smiley

    Luna er ikke panisk angst, men kan godt blive lidt urolig, så jeg har lidt zylkene liggende herhjemme

    HUSK også, at hunden skal have medicin FØR den bliver angst, ellers har det ingen virkning.


  • #21   22. nov 2011 jeg vil købe en cd først og så står den bare på træning smiley derefter vil jeg se deres udvikling, hvis de så uanset lys niveau bliver ved med at reagere på cd'en så må jeg lige snakke med dr. dyr smiley

    det er deres første nytårsaften men jeg vil være på den sikreside især når de reagere på så meget andet, smiley

    men en ting er sikkert, de kommer ikke til at mangle noget til nytår, der bkliver kredset om dem, jeg skal ikke være fuld, og vi er alle 4 nogle stille og rolige mennesker, så det vil ikke være stressedne for dem. de kender alle dem vi skal være sammen med og der hvor vi skal være. og som sagt tager jeg min dyne med som de alle 3 ELSKER. så tager jeg kayas bamse med, som gør hende til et lille barn smiley lunas fisk og mikas kødben er sikker på det nok skal gå. og hvis vi så allerede nu begynder at træne med cd. så føler jeg vi er næsten sikret smiley

    på den anden side reagere de ALDRIG på høj bas når vi skruer op for musikken, men det er jo selvfølgelig heller ikke det samme som krudt smiley


  • #22   22. nov 2011 "de reagerer ALDRIG på høj bas, når vi skruer op for musikken"
    FINT - spil endelig HØJ musik. Det kan "lukke fyrværkeri-lydende ude."

    Og HUSK ikke at YNKE dine hunde, hvis de skulle blive bange.
    Du må gerne berolige - ikke ynke. Hvis man ynker, så bliver de bare mere bange.


  • #23   22. nov 2011 ''Jeg har bare hørt lidt om at når de får det der beroligene, så er hunden stadig pisse bange inden i men de kan bare ikke styrte rundt fordi deres krop er blevet sløvet.''

    Ikke hvis du giver stesolider .


  • #24   22. nov 2011 Hi hi her igår blev der smidt et kanonslag lige her ved siden af, jeg hoppede skisme da det sprang, men min lille pølse lå og sov og reagerede slet slet ikke...


  • #25   22. nov 2011 Lone

    hvor går grænsen for at ynke hehe? smiley

    jeg har som sagt ikke prøvet at holde nytår med hund før så jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal holde igen.

    altså jeg skal ikke tage dem op men hvad mere? smiley


  • #26   22. nov 2011 Du skal ikke regne med resultat med lyd cd'en allerede. Det er træning over lang tid. Faktisk skal du begynde i februar måned for at være klar til næste nytår. Men bare i gang smiley

    At ynke, kan også være at sige "nårh det er også synd og en farlig larm"

    Og undskyld, det er Plegicil, der er sløvende. Stesolid er angsdæmpende. DOG fjerner stesolid også hæmninger, så man kan risikere at have en hund stående på spisebordet og æde af maden eller lave andre ting, den ikke plejer (og som den normalt godt ved, at den ikke må)


  • #27   22. nov 2011 Jeg kan lige skrive det, jeg fik noteret i går.

    Forholdsregler:
    - Tilstrækkelig (rigelig) motion, i god tid. Både mental og fysisk motion. Og hold hunden i snor. Den kan blive overrasket og stikke af.
    - Tag ALDRIG hunden med ud under fyrværkeri-afskydning (eller tordenvejr). Luft tidligt på aftenen og så igen næste morgen.
    - Undgå evt selv at fyre af. Og INGEN bordbomber
    - ALDRIG lade hunden være alene hjemme og heller ikke lade den være alene, hvis du vil se på fyrværkeri
    - Tag væk fra området til et roligere sted, hvis muligt. Få evt passet hunden et roligt sted hos mennesker, den er trygge ved
    - Træk gardiner for. Begræns muligheden for indtryk af lys og lyde. Afspil evt rolig musik, når fyrværkeriet er på sit højeste.
    - Lad hunden gemme sig, hvis den vil. Lav en hule til den, evt i et bur, der er dækket til med et tæppe.
    - Tænk på din egen adfærd. Lad være med at fare op og suse hen og kigge ud. Hunden kan mærke din mentale tilstand
    - Ikke trøste/ynke, det forstærker angsten.

    Evt vend det til positivt, leg med legetøj eller giv guffer. Dette kan godt ikke bruges hvis hunden er panisk angst. Men hvis den blot reagerer med at rykke hovedet op, så fang opmærksomheden og giv en guf eller leg med yndlingslegetøj. Dette er selvfølgelig også noget, der skal trænes.

    Medicin:

    - DAP - mildt angstdæmpende - kan bruges over længere tid
    - Zylkene - mildt angstdæmpende - kan bruges over længere tid
    - Calm - foder fra Royal Canin samme stof som i Zylkene. Skal startes op 3-4 uger før.
    - Plegicil - sløvende IKKE angstdæmpende og må ALDRIG bruges alene
    - Stesolid/Diazepam - fjerner angst og hæmninger
    - Meprobamat - moderat angstdæmpende, sløver en anelse. Det bedste på markedet pt.

    Man har 3 valg:
    - Fjern hunden fra angst - rejs væk
    - Medicinering
    - Træning evt kombineret med medicinering

    PS.: Jeg har selv brugt Go'Nat fra apotek/matas (kan ikke huske hvor) med baldrian i, men igen så er Luna ikke panisk angst. Og omkring midnat, sætter jeg en film på og skruer op for lyden. Allerede fra formiddag af, har jeg lukket gardinerne for.


  • #28   22. nov 2011 Har heldigvis ingen problemer, men de har jo også været vant til skud til træning.

  • #29   22. nov 2011 Lars &Diane, det kan man da ikke sammenligne..

    Min hund siger intet til skud, når der er jagt rundt omkring. Men kanonslagene og susen fra raketterne (som lyder som en hvæssen for dem), kan hun ikke lide.

    Så jeg tror nærmere du er heldig, at have en hund, der ikke reagerer. Det har intet med skudtræning at gøre smiley


  • #30   22. nov 2011 Der er sååå mange hunde der hvert år løber væk så man skal virkelig være obs. !!

  • #32   22. nov 2011 Thomsen lå og boblede i sofaen sidste år. Vi troede faktisk han ville reagere, da han altid gør når han høre noget men ikke nyårsaften. Han var endda blevet luftet mens der kom et ordenligt knald fra en raket der ikke kom højt nok op, der blev han bange, men kom hurtigt over det igen.

  • #33   22. nov 2011 Her er vi hjemme til nytår, Loke for Plegicil og et andet middel jeg lige kan huske hvad hedder. Har prøvet med lydtræning men uden held.

  • #34   22. nov 2011 Bailey, den gamle hund, er virkelig ræd nytårsaften. Det tager helt op til et par uger bagefter, før han bliver normal igen. Derfor var han sidste år i pension på denne dag-et sted, som vi er meget glade for, og som ligger langt ude på landet uden fyrværkeri. Det skal han også i år, men til gengæld bliver Ludvig, den lille, hjemme. Dette er både for, at Bailey får ro, og Ludvig ikke får "ideer" fra Bailey om, at sådan opfører man sig nytårsaften.

  • #35   23. nov 2011 Jeg har også hørt at man kan få noget til stikkontakten, som så udskiller en duft, der beroligere hundene.. Duften kan ikke lugtes af mennesker. Har et vennepar der prøvede det med god virkning..

    Jeanette > Stesolid, ja det fjerner dælme angst.. Tror du ikke det middel kun bliver brugt, hvis det er helt galt..? :o)


  • #36   23. nov 2011 Stesolid bliver vist stadig brugt. Nogle gange sammen med Plegicil, som er DET, der kun sløver.

    Jeg har ikke haft brug for andet end Zylkene eller Go'nat (baldrian), som jeg køber på apoteket.

    I år skal vi holde nytår i vores nye lejlighed og jeg ved ikke, hvordan de fyrer af derude, men jeg håber vi stadig kan nøjes med Zylkenen.


  • #37   23. nov 2011 Ja okay.. Men stesolid sløver også :o) troede bare ikke det fandtes til dyr.. hihi :o)

  • #38   23. nov 2011 Mine får en god svømmetur om formiddagen,en stor knogle når vi kommer hjem og så gåture for resten.. de bobler trygt igennem larm og støj.. I år tar vi til Lillen og holder nytår,så regner med de ligger sig og sover.. Ganske som de plejer.. har aldrig prøvet at ha en hund,der er bange for fyrværkeri

  • #39   23. nov 2011 Jeg er ret sikker på at det er det samme som mennesker får smiley

    Stine: jeg tror også kun Luna reagerer, fordi det lyder som om der er udbrudt krig herude. De der kæmpebomber er jo rigtig sjove at smide inde mellem blokkene, så vinduerne klirrer og det runger.

    Men nu flytter vi i tæt lav område lige inden nytår. Jeg ved at min ene nabo er pensionister og til den anden side er det en familie med helt lille baby. Dog bor jeg ud til fodboldbane/græs..

    Lige før Luna skulle i svømmeren, men det kræver jo bil og ingen isvinter :o)


  • #40   23. nov 2011 Ex. stesolid og plegicil er begge præperater til mennesker

Kommentér på:
hvad gør i til nytår?

Annonce