{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
967 visninger | Oprettet:

Små hunde racer ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen
jeg håber i har tid og lyst til at hjælpe mig lidt på vej i den rigtig ratning, om vilken små hunde racer eventuelt ville kunne passe til mig :o)
Jeg vil starte med at skrive at jeg er rat grøn inde få hunde området har aldrig haft hund men har alt tid haft et brandene ønske om at få en en skønne dag.
det skal være en lille hund som kan være i en taske når jeg skal tage en bus har nemlig ikke bil og regner ikke med at jeg nogen sinde får en.
jeg regner med at jeg bestemt ville kunne gøre sådan her i vejrdagene
20 min. gåtur om morgen
en halv time til en time om efter midagen
20 min. gåtur om aften
og hvis der er brug få det så en hurtig tisse tur inde senge tid
ud over det regner jeg med at lege og træne trick, eller andet for få jerne gym.

er der nogen som helt lille hunde race der vil kunne nøges med det eller er det simpelhen for lidt ?
Jeg må nok desvære akende at for meget pelsplage ikke er noget for mig har en maine coon kat jeg har en del problemer med at få børstet :o(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Små hunde racer ?
  • #1   22. nov 2011 Jeg ville umiddelbart sige cavalier king charles spaniel eller papillon udfra din beskrivelse.

  • #2   22. nov 2011 Cavalien tror jeg, bliver lidt for stor, hvis du ofte skal med bus og tog med den.

    En skam at du ikke er til pelspleje, for ellers ville en pomeranian passe godt til det du kan tilbyde. Og det er en skøn race :)'

    Papillion er nok et meget fint bud- min opfattelse er i hvert fald, at der er lidt mere hund og den er mere trænbar end en chihuahua.
    Ellers tænker jeg, at en mobs ville være godt. Det er en rigtig lille følgesvend.

    Og din "timeplan" passer fint til en lille hund.




  • #3   22. nov 2011 Sarah
    okey jeg har faktis kigge på begge to og syndtes jeg har fået indtryk af at de kræver mere en jeg umildbart ville kunne tilbyde

    Cavalieren syndte jeg størelse messigt ligge lige på gransen til at blive for stor men ja jeg skal jo kun slæbe den ind i bussen og ud igen
    vægt messigt er det så ikke 10 kg som er det højeste ?
    Papillonen syndtes jeg virker aller tideres men syndtes at jeg kan forstå på folk at hvis de ikke får nok motion og brugt deres jerne nok er det en hund der hurtig kommer til at løbe på væggene ?


  • #4   22. nov 2011 Julie

    Mopsen er også et godt bud, men jeg mener nu ikke at den vejer mindre end en cavalier smiley


  • #5   22. nov 2011 Jeg syns din time plan er lige stram nok til en hund må jeg ærligt indrømme.

  • #6   22. nov 2011 Michelle

    Jo 10 kg er max vægt for en cavalier - for de flestes vedkommende, helst lidt mindre.

    Alle hunde skal bruges - altså bruge hovedet og ikke bare få motion. Hvis du har gåture, der svarer til ovenstående. Samt stimulerer din cavalier/papillon mentalt hver dag, så tror jeg ikke, du oplever, at de løber på væggene.

    Du kan f.eks. lade hunden bruge en foderbold i stedet for madskålen og så en gang klikkertræning med tricks og lignende 2 x 5-10 min dagligt.


  • #7   22. nov 2011 Julie
    tak for svar
    jeg har faktis også haft kigget på pomeranian men ja pelsplagen skremmer mig for har virkelig haft problemer med min kat :o(
    og så har jeg hørt at den ikke er så godt en begynder hund men om det passer ved jeg ikke

    jeg skal måske lige skrive også er jeg er et meget blødt menneske har en tendens til at være meget forsigtig og bliver nemt nervøs
    så tænker at det ikke skal være en forhård hund men heller ikke for blød så jeg kan gøre den nervøs, håber det giver mening ?

    en mops ja det var måske et godt bud men iii altså jeg er altså ikke så vild med det flade ansigt og at der er lyd på når de trægger vejret, kan forstille mig at jeg ville gå og blive nervøs for om der er noget galt :o(


  • #8   22. nov 2011 Sarah
    okey ja det burte jo kunne overskues hvis der ikke skal mere til ;o)


  • #9   22. nov 2011 De vil/kan da sagtens mere smiley

    Men som sådan et dagligt minimum, ikke smiley


  • #10   22. nov 2011 King
    ja det var også det jeg vær lidt bange få at det er :o(


  • #11   22. nov 2011 Prøv at kigge på den italienske mynde..
    der slipper du ihvertfald for pelspleje.. den skal bare tørres over en gang imellem.
    Til gengæld har den brug for en trøje / dækken om vinteren


  • #12   22. nov 2011 Hvis du selv er meget nervøs, så pas på du ikke pylrer for meget om din hund, så bliver den nemt for nervøs.

    Jeg synes ikke nogen af de to racer er for "hårde", men cavalieren mener jeg er blidere end papillonen.


  • #13   22. nov 2011 Sarah
    okey ja jeg vil gerne tror de kan meget mere en det men det ville da være dejligt hvis de kan nøjes med det og så stadigvæk have et godt hunde liv
    min tanke er også at hvis det er en hvalp det bliver at så vil jeg gå til noget hvalpe træning og måske når den bliver ældre så noget amindelig træning
    og hvis det blive en voksen så amindelig hunde træning en gang i ugen

    jeg har et par venner der tit mødes i skoven og der regner jeg med at tage med når der er tid til det


  • #14   22. nov 2011 En del af de racer der nævnes.. mops, cavalier king charles, pomeranier mm er meget populære og derfor også ofre for hundehandel og ulovlig import / hvalpefabrikker..

    PAS PÅ NÅR DU SKAL KØBE HVALP så du ikke ender med en syg hund..


  • #15   22. nov 2011 Tina
    den har jeg faktis hørt om før men syndtes jeg fik indtryg af at den helst skal kunne rende hvor den virkelig kan få stragt ud en gang om dagen ?
    måske har jeg midsforstået ?
    plus jeg syndtes ikke rigtig jeg har hørt så meget om dem her hjemme opdrattes i overhovede her i danmark?


  • #16   22. nov 2011 Tina ja man skal virkelig have øjnene open og hovede med sig

  • #17   22. nov 2011 Sarah
    ja jeg skal være meget opmerksom at jeg ikke for pylleret for meget om hunde så det ikke smitter af


  • #18   22. nov 2011 Du kan finde italiensk mynde-info (racebeskrivelse) her:

    www.myndeklubben.dk

    www.mynder.dk

    Opdrættere:

    (link fjernet)

    http://www.kennelmadeindenmark.dk/index.php?OpenPage=kennel.html



  • #19   22. nov 2011 Du skal bare opmærksom på, at italieneren ikke er en pleaser.

  • #20   22. nov 2011 De fleste mynder vil gerne løbe og strække ud 5-10 minutter om dagen, men hvis man kun har mulighed for det en gang om ugen, så går det såmænd også.
    det kommer også meget an på hvad man vænner dem til.

    Der er 3 opdrættere registreret i myndeklubben i Danmark( under DKK)
    og her står lidt om racen
    http://www.myndeklubben.dk/index.php?OpenPage=racer/ital.html


  • #21   22. nov 2011 Hehe, der mangler lige et være *GG*

  • #22   22. nov 2011 Mynder generelt er ikke pleasere :-))

  • #23   22. nov 2011 Michelle S

    Udfra den smule tid du har til hund, så synes jeg måske du bør vente til du har mere tid end det.

    Det virker lige stramt nok det skema.


  • #24   22. nov 2011 Moster
    jeg er fortidspansionist så er ikke væk hjemme fra hele dagen
    jeg har en defekt i jerne som gør at jeg hurtig bliver overstimuleret og det gør meget meget træt i hovedet
    så det jeg har skrevet er hvad jeg minimum regner med at kunne give en hund men forhåbenlig er det mere
    men jeg har aldrig haft hund så syndtes det er svart at sige hvor meget jeg prasis kan men det jeg har skrevet regner jeg mestemt jeg kan.

    okey hvis mynder generelt ikke er pleasere så er det ikke noget for mig tror jeg


  • #25   22. nov 2011 Michelle S

    Ok troede du var på job hele dagen..
    Min fejl.


  • #26   22. nov 2011 Chinese Crested kunne være en mulighed - den hårløse behøver ikke børstes konstant, og får du en true hairless er der næsten ingen pelspleje. De meget behårede har dog meget pelspleje, så der skal du være opmærksom.
    De fungere godt med ikke at få alverdens motion, men vil gerne have lov at løbe rundt når de er ude.

    De kan sagtens trænes til tricks og agility - men med mild opdragelse smiley



  • #27   22. nov 2011 Tinna
    Chinese Crested den har jeg faktis også kigget en del må men syndtes at have læst at de har tendens til at være nervøse og så tænker jeg at det måske er en dårlig kombi når jeg slev har en tendens til at blive nervøs
    jeg har angst så kan godt blive nervøs over små ting, og det er her jeg tænker at jeg kan få påvirket en hund


  • #28   22. nov 2011 Moster
    det gør ikke noget det kunne du jo ikke vide :o)


  • #29   22. nov 2011 Det er rigtig. De har tendens til at være nervøse - men ved ikke om det er et problem med din angst, det kunne jeg ikke forestille mig smiley

  • #30   22. nov 2011 Tinna
    okey jamen så vil jeg ikke afskrive den helt, så vil jeg prøve at komme i kontakt med en der avler dem få det kan være personen kan svar om det kan blive et problem eller ej :o)
    ved du om der eventuelt findes nogen gode opdratter i vest jylland ?
    vilken prisklasse ligger de i hvas du alstå ved det ?
    og hvordan med deres hud kan forstille mig at der er en del hud plage ?
    syndtes jeg læste en tråd om at man ved nogen babere noget af håret væk og det kunne give problemer med huden eller noget i den stil ?


  • #31   22. nov 2011 Ja som jeg skriver skal de meget behårede barberes meget, så du skal gå efter en true hairless hvis det er. De har ikke vildt meget pleje. Huden skal smøres om sommeren og efter behov smiley

    Prisen ligger omkring 10000 kr for en med DKK tavle. Jeg personligt vil ikke anbefale dig andre bøger - men det kan være andre vil.

    Dem her ligger i Jylland, men om det er vest ved jeg ikke smiley
    (link fjernet)


  • #32   22. nov 2011 okey ja så er det da hvis en true hairless jeg skal kigge efter hvis det er
    jeg vil lige brøve at kigge på dem du linker til :o)
    okey jeg troede fraktis at der skulle en del mere til end bare at smøre dem hihi der kan man jo bare se :o)


  • #33   22. nov 2011 Det er hvad man gør det til smiley De behårede hårløse kræver en del mere. Barbering og den slags smiley

  • #34   22. nov 2011 ja det kunne jeg godt forstille mig kræver en del mere en bare at smøre :o)

  • #35   22. nov 2011 toypuddel er fin

  • #36   22. nov 2011 Joan
    syndtes jeg har hørt at de kræver en del mentalt stimalition da de er rigtig kloge og ellers kan det gå hen og blive en ret træls hund da den vil blive vildt frustreret
    ved ikke om det er er rigtig ?


  • #37   22. nov 2011 det syntes jeg de fleste hunde gør :O).behøver jo ikke være gåture,men find godbidder og andre sjove ting,indenfor smiley

  • #39   22. nov 2011 M.P
    jeg har faktis også haft meget kig på Shih tzuen siden jeg så den på udstillingen i varde blev noget forelsket i et par af dem hihi
    kender en der opdratter dem og hun kender til de problemer jeg har med min kat Codi og hun syndtes det måske vil være at satse for meget hvis du forstår mig ?
    men ja hvis men kunne få en shih tzu som var korthåret så vidste jeg hvad jeg skulle have men sådan en finde jo bare ikke :o(
    med mindre der finden en korthåret race der minder om shih tzuen ?

    jeg ved man kan holde dem i en hvalpe klip/ bamse klip
    men tænker bare at hvis hunden ikke kan lide at blive klippet/trimmet så har man jo en masse bøvl vær gang, og det er jeg ikke sikker på at jeg kan overskue :o(
    hvis jeg bare kunne være sikker på at hunden ville lade sig blive klippet/trimmet og ret uden kamp eller hvad jeg nu skal kalde det ville jeg måsk og ture

    men ja min kat har skræmt mig fra at skulle have noget som helt dyr med langt hår få han vil bare ikke børstet på maven uden han siger voldsom fra :o(


  • #41   23. nov 2011 M.P
    så vil jeg ikke afskrive den helt for i landet bor din søn og har han en hjemme side man eventuelt kan kigge på
    jeg så ikke og skal have hund lige nu regner med at flytte i en lejlighed nede ved jorden men en mini have før jeg jeg skal have hund men håber da på det blive en gang i det nye år :o)


Kommentér på:
Små hunde racer ?

Annonce