{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.106 visninger | Oprettet:

Små hunde racer. {{forumTopicSubject}}

Hej alle i skønne mennesker her på hundegalleri smiley
Nu skal i høre, jeg har altid kun haft store hunde, men jeg har boet hjemme smiley
Men da jeg måske snart skal flytte hjemmefra, og min mor og hendes kæreste beholder de to store hunde, har jeg valgt at jeg vil have mig en lille hund, da jeg skal bo i lejlighed smiley
Så hvilke små racer syntes i er de mest kærlige, kælne, børneglade, og bare generelt en dejlig hund smiley

knus herfra


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Små hunde racer.
  • #2   20. nov 2011 Når du først har fundet en lejlighed du må have hund og er flyttet hjemmefra, så ved du lidt mere om hvilke forhold du kan give hunden, så du kan finde en der passer lige til dig smiley

  • #3   20. nov 2011 en mops !! den dejligste putte hund, der er legesyg og elsker alle smiley

  • #4   20. nov 2011 Rikke smiley jeg skal i hvert fald have en treværelses, og er skrevet op til en helt masse samme sted, hvor der er store gras områder, og tæt på vandet smiley

  • #5   20. nov 2011 Ja okay hvis den er så stor, så kan du vel godt begynde at lede nu smiley
    Jeg tænkte bare at der er mange når de flytter hjemmefra ikke ved så meget om hvad man kan få til hvilken pris, så det ender ofte dem at de må få noget mindre osv end de havde regnet med og så skal man jo passe på ikke at få en hund der kræver for meget plads smiley

    Hvor meget tid vil du bruge på at motioner, aktivere, træne og pelspleje? så kan det måske være lidt nemmere at finde den helt rigtige race smiley


  • #6   20. nov 2011 hva med en Pomerain(staves)

  • #7   20. nov 2011 Rikke, jeg vil bruge alt den tid der kræves, jeg har altid brugt meget tid på mine store hunde, hvor den ene er labrador/schæfer, som kræver meget motion, men udover det har jeg dem altid med mig overalt, bortset fra i skole

  • #8   20. nov 2011 http://www.hundeleksikon.dk/ under "er du klar til hund?" står der i det øverste tekst stykke "online breed selectors", hvis du klikker på den kommer du hen til en masse links hvor du kan tage en test og finde du af hvilken race der passer til dig smiley
    Jeg ved ikke om du allerede kender dem, men de kunne måske hjælpe dig lidt smiley


  • #9   20. nov 2011 Helt klart en papillon!!!! Det er en utrolig intiligent race og meget sund hund, og koster ikke det hvide ud af øjne for og få en med DKK stambog... dejlig race som du med et vil blive forelsket i... smiley

  • #10   20. nov 2011 En Corgi smiley jeg har haft rottweiler i 8 år ca og har altid haft store hunde i min barndom, men da jeg har så mange skader i nakken og ryggen kan jeg ikke klare en stor hund mere som kan risikere at lave et ryk i mig. Så brugte lang tid på at finde en race. Havde 5 racer jeg havde kig på : islandsk fårhund, dansk/svensk, Jack russel, shiba inu og Corgi cardigan. Min kæreste fravalgt så den islandske og shibaen. Så havde jeg 3 racer og da jeg selv syntes de to andre racer var for normale begyndte jeg at søge lidt Info om corgien og efter at have snakket med en fantastisk avler som stadig hjælper mig med alle mine spørgsmål faldt valget på corgien som jeg ikke har fortrudt.

    Så brug tid på at læse om de racer du syntes om også snak med med opdrætter osv om racen også find den som passer til dine behov smiley held og lykke med at lede smiley


  • #11   20. nov 2011 nu skriver du børnevenlig....en pomeranian duer ikke til helt små børn men hvis de er over "ble-sut" alderen kan det nok gå eller hvis du planlægger børn om nogle år.....men personligt synes jeg en papillion er bedre.

  • #12   20. nov 2011 Vil sige papillon også ^^'
    Ved ikke lige med en chihuahua, for de har det med at være nervøse, så vidt jeg har hørt, men ellers kunne den jo også være en idé.

    Nu er min en blanding, så har ikke erfaringer med racerene hunde xD
    - Dog er han papillon,chi, sheltie og border collie.


  • #13   20. nov 2011 Vi har en chi og tre børn og han elsker børn, men har dog mødt en del nervøse chi'er

  • #15   20. nov 2011 hvis du skal flytte i etage byggeri og evt ikke kommer til at bo i fx en stue lejlighed, skal du lige tænke over om du vil have en hund du bærer op og ned hver gang, ellers skal du tænke over at det skal være en hund der kan holde til at gå på trapper dagligt.... en del hunde specielt med lidt ryg længde får problemer ved daglig trappe brug....

    Ved ikke om corgien gør, men kunne forestille mig det...

    Er det de helt små hunde du søger så er der også dværgpinscher... ellers er der west highland white, skotske terrier, cairn osv, de er ikke store men ret robuste... skotten er ret selvstændig, og ikke altid putte syg...


  • #16   20. nov 2011 En Corgi vil nok ikke kunne holde til daglig trapper. Min er 15 mdr ca og jeg bærer hende op og ned fra alt smiley men hun vejer heller ikke så meget smiley

  • #17   20. nov 2011 En chi er nu ikke så skrøbelig som
    Mange gør den til, men det er klart at den nemmere kommer til skade end en stor hund, så det kræver "hunde-opdragede" børn, men det fortjener alle hunde


Kommentér på:
Små hunde racer.

Annonce