1.821 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 39 Svar

Når hunden dør - hvad så?? Når hunden dør - hvad så??

Har I gjort op med jer selv, hvad der skal ske den dag hunden(e) ikke kan mere??

Skal den kremeres, begraves, i urne...???

Kom frit frem med jeres tanker - selvom det er et lidt ømfindigt emne.

Jeg selv vil have Hjalte kremeret og i urne, så jeg kan tage ham med når jeg flytter til Afrika om nogle år (når han ikke er her mere).

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Rengøring 600 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når hunden dør - hvad så??
  • #1   23. nov 2011 De skal kremeres og i urne. Hvor urnen skal hen har jeg ikke helt besluttet endnu.

• #2   23. nov 2011 Der går formentlig lang tid endnu før det er aktuelt...

Men øh... begraves i haven eller lade dyrlægen sørge for det..

• #3   23. nov 2011 De skal begge strøes et sted de har været glade for smiley

• #5   23. nov 2011 Benny bliver begravet i haven, ligesom de tidligere hunde og katte er blevet.

Har kun haft en hvor dyrlægen tog sig af det.

• #6   23. nov 2011 Min dyrlæge klarer det aller sidste.
    Jeg har billeder af mine hunde og det er gode minder for mig.
    Jeg ønsker ikke en krukke med brændt hund i mit hus

• #7   23. nov 2011 Fik King kremeret, men fortræd da de efter en uge ringede og sagde at nu kunne jeg hente ham.. Kunne slet slet ikke klare tanken om at han lå derinde i den lille krukke og raslede smiley Nu er han begravet for troede egentlig jeg ville kunne have ham stående derhjemme.. Men NEJ

• #10   23. nov 2011 Som de tidligere elskede hunde, jeg har måtte sige farvel til skal de kremeres og færdig med det. Ingen urne eller gravsted, minderne i hjertet og de dejlige billeder jeg har af dem er de minder, jeg ønsker at beholde for evigt.

• #11   23. nov 2011
    ...Skal lige siges at urnen med Hjalte ikke skal stå til pynt.
    Den skal begraves et sted ved mit hus i Ghana.

Bare lige til info. :o)

• #13   23. nov 2011 På Aalborg Dyrehospital kan man få lavet en mindeperle, hvori der er en lille smule af hans aske - resten beholder de bare, jeg skal ikke ha' ham gravet ned i haven.

• #14   23. nov 2011 Nogen der ved hvor man kan finde noget om hunde kirkegårde ?

• #15   23. nov 2011 LAN : Du behøver ikke forsvare dit valg.
    Du skal gøre det du har det bedst med.
    Er du sikker på du må medbringe en urne med indhold til Ghana ?
    de er nogle gange ret hysteriske i tolden og det vil da være nærmest traumatisk ikke at kunne få urnen med sig fra lufthavnen

• #16   23. nov 2011 Mine hunde er blevet kremeret og de står i hvide urner i vores soveværelse. Det kommer den næste også til.

• #17   23. nov 2011 Planen er at Luna skal kremeres og hjem i en urne.

Det var også planen med Oliver (min kat), men da han blev aflivet for en måned siden, havde jeg ikke pengene til det (jeg er på dagpenge pt), så han kom ikke med hjem igen. Det er også okay, jeg har en masse billeder af ham, jeg kan hive frem og kigge på.

• #18   23. nov 2011 Det lader jeg dyrlægen om.

Jeg kan slet ikke forstille mig, at have en urne stående med hundens aske i.Jeg elsker min hund overalt, men har ikke behov for at have sådan en tingst stående. Jeg har billeder, video'er og masser af minder. Det er nok for mig smiley

Han skal ikke begraves i haven. Det kunne jo ske, jeg skulle flytte engang og hvad hjælper det så.

Jeg har dog lovet mine drenge, at vores kaniner må begraves i haven. De er ikke så store.

• #19   23. nov 2011 Mine dyr skal kremeres og i urner. Der vil blive en hylde til hver urne hvor der ud over urne vil stå billeder af dyrene ...

Og lidt af asken vil blive til mindeperler som jeg gerne vil have med i graven når min tid kommer.

• #21   23. nov 2011 Linda R: Se det link -MGMGB - har sat ind. Der står der noget om det. Det afhænger åbenbart af vandboringer smiley

• #22   23. nov 2011 Vores hamster lod vi dyrlægen kremere og begrave i fællesgrav. Jeg ved slet ikke hvad vi gør med hundene, når tiden kommer.
    De skal ikke hjem i en urne, det er helt sikkert. De skal heller ikke begraves i haven, da vi bor til leje og flytter om et års tid.

• #23   23. nov 2011 Sanne M: Hvordan får man lavet perler af asken?

• #24   23. nov 2011 Mine skal kremeres og blive til en mindeperle og resten i en urne hjem. Det er det jeg vil.
    Min første hund døde naturligt, så dyrlægen var ikke indover. Hun blev begravet i min mors have - en have hun nu er flyttet fra. Jeg savner at kunne mindes hende hvor hun er.

• #25   23. nov 2011 vi har et godtsted i haven der ligger Kluddie Bine og Black Jack (Blackie) og der er masser af plads til vores andre hunde.....Otto tog dyrlægen sig af også når Trunte går bort....men pomserne bliver her for altid.....

• #26   23. nov 2011 Chili er blevet kremeret og stå i stuen i en urne..
    Jeg ville gerne sprede hendes aske i den sø, hvor vi altid badede, men har ikke haft overskud til at søge om tilladelse endnu..

• #27   23. nov 2011 jeg skal nok meget snart tage stilling til det, da jeg ikke kan holde min hund smertefri mere. Men jeg ved ikke rigtigt, har en i urne, en blev på KVL. Men jeg tror at dyrlægen skal beholde ham her og sørge for det videre

• #28   23. nov 2011 Nicolai og Marlene: http://www.mindeperlen.dk/

• #29   23. nov 2011 Fumbo blev begravet i haven. Han blev aflivet en søndag og det var meget pludseligt (blev kørt ned under flytning) så han kom hjem i haven. Kunne slet ikke tænke klart, eller på andet end han bare skulle med hjem.

Ville dog den dag i dag gerne ha lavet en perle.

Men men nu ligger to af mine katte sammen med ham og det kommer de andre nok også til. De bliver dog muligvis kremeret først og dem vil jeg gerne have en perle af

• #30   23. nov 2011 Maggie skal kremeres og i urne..
    Og så vil jeg også ha lavet en mindeperle..
    Hun skal uden tvivl med hjem, dyrlægen skal ikke beholde hende..

• #31   23. nov 2011 De skal begraves i haven, som mine tidligere hunde også er blevet.
    For mig er det en god bearbejdning af sorgen selv at grave et meget dybt hul og lægge dem til hvile der.
    Når det er gjort, er jeg klar til at se fremad.

Jeg har altid haft det sådan, at det er beslutningen om aflivning, der er den værste.

• #33   23. nov 2011 det ikke så længe siden jeg måtte sige farvel til faith. Der blev der taget nogle billeder af hende og jeg lige inden vi kørte op til dyrlægen de billeder siger så meget og betyder rigtig meget. Dyrlægen spurgte om jeg ville have hende med hjem og begrave hende men for mig mig er kroppen bare et hylster og hendes sjæl var taget afsted så dyrlægen fik lov at beholde hendes krop. Sådan bliver det også når joy engang skal her fra.

• #34   23. nov 2011 Da Cleo døde var jeg helt knus og nærmest i chok, så jeg efterlod hende bare hos dyrlægen. Det har jeg fortrudt lige siden, derfor skal alle hunde her i huset brændes og i urne som jeg så vil begrave i haven når jeg finder det rigtige hus.

• #35   23. nov 2011 Jeg tror, at hvis mine hunde dør/aflives herhjemme, så skal de begraves i haven.

Aflives de hos dyrlægen, så tror jeg, at dyrlægen kommer til at tage sig af resten.

• #36   23. nov 2011 Fie blev hos dyrlæge, sagde også til dem at hvis hun på nogen måde kunne hjælpe dem eller deres studerende, så måtte de gerne bruge hende.

• #37   23. nov 2011 Jeg mistede jo GIzmo i feb måned og havde på forhånd besluttet at han skulle aflives herhjemme bagefter kørte jeg ham selv til kremering og få dage efter fik jeg ham hjem i en urne med navn på smiley

Jeg er ikke i tvivl om det var det rigtige for mig og det kommer også til at ske på den måde med mine andre når tiden kommer.

• #38   23. nov 2011 Credo blev hos dyrlægen...

Jeg kunne slet ikke overskue at skulle have en urne hjem, hvad hvis nogen vælter den og den går i stykker? Skulle jeg så bare støvsuge min bedste op?

Jeg elsker Credo højere end jeg kan beskrive, alene mine ord her får tårene frem, men jeg har hende dybt under huden og det er nok til mig - jeg tror bare jeg ville gå og kigge akavet på en urne herhjemme... Minderne lever videre for mig

• #39   23. nov 2011 Ved det simpelthen ikke. De andre hunde og katte jeg har haft, er blot blevet kørt til forbrændingen far dyrlægen af- men denne gang er dyrlægen der skal tag sig af det sidste, jo min mand...........
    Uh, har ikke lyst til at tænke på det.......
    Elsker mine hunde så højt, men tror ikke jeg vil have en urne stående og er sikker på at jeg ikke bliver boende her, så haven er heller ikke en mulighed.
    Arghhh

• #40   23. nov 2011 Jeg vil ha en del af deres aske i en mindeperle..
    Og resten i urne, som skal begraves i haven smiley

• #41   23. nov 2011 Fie var mit et og alt, savner hende stadig utrolig meget smiley

Har heldigvis en masse billeder af hende, går til tider og smågriner, når jeg mindes hendes finurligeheder visse steder på de faste ruter.

Vi sørger og mindes på forskellige måder, en urne ville jeg have svært at få et "forhold" til.

Derfor blev hun hos dyrlægen, hun fejlede jo en masse og havde været på fast smertestillende i mange år, led åbnet osv....derfor tilbuddet om de kunne bruge hende, hvis hun kunne være til hjælp en sidste gang

• #42   23. nov 2011
    Tusind tak for alle jeres svar!!

Dejligt at logge på igen og se så stor respons.
    Skønt at så mange allerede har tænkt tanken om hvad der skal ske, så man ikke skal tage stilling akut, hvis det skulle blive nødvendigt.

Tina - Det var nu ikke for at forklare mit valg; det hørte egentlig til i første indlæg, men blev glemt i farten.
    Jeg har, sidst jeg var "hjemme" i Ghana spurgt dernede om det var muligt og der fik jeg at vide at blot jeg kunne dokumentere for hundens aske, så var det ok.
    Det havde nok været et andet scenarie hvis jeg skulle have aske med ind i DK, smiley

Jeg vælger at begrave Hjalte i Ghana, da det er de to ting i verden der betyder allermest for mig.
    Er jeg i DK kan jeg tude af savn til Ghana og er jeg i Ghana kan jeg tude fordi jeg savner Hjalte.

Jeg vil ikke tage ham med derned i levende live, som mange har spurgt mig om, da han bestemt ikke vil trives i op til +40 graders varme.

Så jeg styrer mit projekt fra DK indtil Hjalte er væk (bortset fra nogle rejser derned i ny og næ) og når han så ikke er mere, så kan jeg flytte derned med god samvittighed. smiley

• #43   23. nov 2011 Nævnte lige for min kæreste at når dagen kommer og Fenris ikke er her mere vil jeg have en mindeperle. Så sagde han sørme, at så vil han også have en.. Det havde jeg godt nok ikke lige regnet med.. Han går aldrig med smykker og er i tvivl om jeg får ham til at gå med vielsesring når vi engang bliver gift..

Hvad vi gør med resten af asken ved jeg ikke lige...

• #44   24. nov 2011 Min elskede Lasse døde 11.11.11 og blev selvfølgelig begravet herhjemme i haven med, ligesom også vores katte er blevet. Det er en smukt at gå ud og tænde et lys på graven, og se det lyse herinde i stuen.

• #45   24. nov 2011 Sådan en mindeperle er en god ide. Det vil jeg klart også have.

Men indtil da satser jeg på at Laika lever ligeså længe som jeg gør... (Man har vel lov at drømme smiley )

Kommentér på:
Når hunden dør - hvad så??

Annonce