1.511 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Syg hund Syg hund

Ja står i den super trælse situation at vi har en syg hund herhjemme(Nigi) Siden onsdag sent aften, har hun ikke kunne holde noget i sig og afføring blev tynd.

Det har så kulmineret med at hun er begyndt at brække sig også også når hun bare drikker vand....

Har været ved dyredoktor som pænt sagde vi skulle afvente og se hvordan det så ud mandag....

Det gør vi jo så, men hold kæft hvor er det hårdt at se sin hund som før var glad osv, nu lige pludselig er sløv og træt hele tiden, spiser absolut ingenting og drikker meget lidt. selv på gå turene går det så langsomt at det er helt sørgeligt...

Nogen der har nogen forslag til hvad i alverden der kan være galt, altså mine forhåbninger er at hun "bare" har fået sig en "influenza" art sygdom, og min værste frygt er noget parvo/corona virus. begge dele har samme symptomer desværre..... har prøvet flere "husmor" tricks til at få hende til at holde væske i sig, men det kommer op igen hver gang.... nogen idéer, så kom med dem....

skal lige siges hun har alle vaccinationer iorden osv smiley

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• justerer terrassedøren som hænger 600 kr.
  • Male rum på 10 m2 2.000 kr.
  • Opsætning af diverse ting 2.900 kr.
  • Hænge to spejle op 500 kr.
  • Vandtilførsel til vask / opvask virker ikke 800 kr.
  • Reparation af lampe 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Syg hund
  • #1   26. nov 2011 Har hun ikke fået noget kvalmestillende, samt noget så maven kan falde til ro ?

Det kan jo meget hurtigt blive selvforstærkende

• #2   26. nov 2011 nej hun intet ved dyrelægen andet en formaning om hun skulle holdes lidt i ro og så skulle vi se tiden an til mandag

• #3   26. nov 2011 Det fatter jeg så ikke, når det har stået på siden onsdag....

Det er mange dage og pas på hun ikke dehydrer også.

Slet ikke for at male fanden på væggen, men jeg havde kontaktet dyrlægen igen, når der ingen bedring er.

Men svært at bedømme bag en skærm

• #5   26. nov 2011 Karin>> Det netop det, hun virker ikke til at være dehydreret... har fået hende til at drikke en lille smule vand 2 gange nu uden hun har brækket sig ognu vil jeg prøve om jeg kan lokke noget A38 i hende....

• #6   26. nov 2011 Jeg ville også være bekymret for dehydrering hvis den brækker sig efter at have drukket.. Jeg ville nok prøve at ringe til en anden dyrlæge..

Sidst Fenris havde dårlig mave (tyndt + opkast) for et halvt år siden fik vi akut tid selvom det kun havde varet et par timer..
    Hos dyrlægen fik han antibiotika indsprøjtning, og piller som jeg ikke husker navnet på, men sådan nogle der styrker tarmfloraen.. Desuden var han indlagt et par timer for at være sikker på han ikke blev dehydreret.. 2 uger senere ca fik han en tur til, denne gang med blodig diarre så oveni den samme behandling som sidst fik han mavesårstabeletter han skulle have en halv time inden maden. Og desuden pencilinkur. samt 14 dage på skånekost. Hans stakkels mave/tarm var helt ude af balance.

Vi fandt så ud af at hans problem skyldes at han højst sandssynligt ikke kan tåle remadyl.. Begge episoder skete et par timer efter han havde fået sådan en tablet.

• #7   26. nov 2011 Ved du om hunden kan tåle a38??

Du kan risikere det bliver værre.. Fenris Får dårlig mave af a38..

• #8   26. nov 2011 Jeg ville kontakte en dyrlæge nu, der er længe til mandag

• #10   26. nov 2011 Update: har fået hende til at drikke 3 gange nu uden at hun har brækket sig samt spist en lille tallerkenfuld A38( og ja hun kan godt tåle det).. så er lidt mindre nervøs nu, hun er også begyndt at gå lidt rundt i stuen... så alt ialt positivt.... Har desuden haft ringet til vagtdyrelægen som sagde jeg skulle tage den med ro og ringe igen hvis det var helt slemt......

Karin>>> Pels og tandkød er ligesom det plejer at være, rimelig spændt pels( hun er jo langhåret så lidt svært at vurdere). og hendes tandkød er pænt lyserødt som det altid har været...... og hun har jo ik gået 4 dage uden at drikke noget det er bare kommet op igen hver gang.... men hun drikker selv..... så afventer stadigvæk

• #11   26. nov 2011 når jeg trykker på tandkødet forsvinder den hvide plet hurtigt igen.. 1-1,5 sek max

• #13   26. nov 2011 takker... gør jeg dælme os.... når man trækker i huden så falden den os hurtigt på plads igen, kan jo ik lade vær med at tjekke regel mæssigt.... men det virker til det går den rigtige vej nu..... puhaaaa måske den lille gå tur i den friske luft virkede på hende..... hun hverken tissede eller "sked" på turen

• #15   26. nov 2011 jeps... hun er selvfølgelig mere afslappet end hun plejer , men det virker til at gå fremad... så krydser fingre, tær, hår og hvad der ellers kan krydses

• #16   26. nov 2011 Balders Moar M>>> Hvorfor må det egentlig ik laves i el kedel?? kogt er vel kogt.... har dog lige haft noget op at koge i en gryde som står på køl lige pt så der er lidt til senere....

fik faktisk også af vide af dyrelægen at man kunne prøve at få noget salt i hende til at binde væsken i kroppen = mindre dehydrering... hvilket jo virker logisk nok.... men føj det skulle blandes sammen med et æg.... 1 t-ske fuld bord salt med 1 æg.... bvadr.... men ved ik om jeg kan få mig selv til at gøre det smiley

• #17   26. nov 2011 Jeg håber hun får det bedre (:
    Jeg prøvede lidt det samme med min ældste hund her i foråret. Det viste sig at være akut diarré, hun var indlagt i Fakse i 2 dage ;s

• #18   26. nov 2011 Ja en lille update mere.... har nu været ved vagt dyrelægen og resultat blev at hun 3 sprøjter og piller hun skal ha i 5 dage.... det var lidt dyrt men hey det hjælper hende og hun havde det virkelig skidt..... hun var helt udmattet efter den sidste gå tur så hun lagde sig simpelthen ned efter hun kastede op og ville ikke engang gå hjem igen så hun skulle bæres.... så der sagde jeg 100% stop og så bare afsted til dyredoktor igen.... og nu er hun livet helt op og drikker igen UDEN at brække sig dejligt smiley så imorgen må hun få noget mad igen, dog skal vi jo selvfølgelig starte på noget skånekost i form af overkogt ris og A38 blandet godt sammen smiley

• #20   28. nov 2011 Update>> Her på mandagen efter, ja Nigi er blevet meget bedre siden i Lørdags, hun spiser igen og drikker, hun er stadigvæk på skåne kost og piller, det skal hun være i 5 dage, så det ik så slemt.... nu mangler hun bare at skide "normalt" igen smiley

Kommentér på:
Syg hund

Annonce